Gå til innhold

Kjæresten fortalte noe om fortiden sin idag som har satt meg helt ut!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å herlighet, kunne aldri vært sammen med en drapsmann! Meget spesiellt. Mulig jeg tar helt feil, men slike mennesker har kanskje i tilegg et veldig temperament eller kan raskt bli voldelig 🤷‍♀️ Obs, obs. 

Anonymkode: a3c3e...1e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en del ting som skurrer her. F.eks. at leiligheten er skrevet over på samboeren så fort samtidig som det er lån på boligen. Banken kan ikke bare flytte dette lånet over på samboeren, og da er alternativet at de har tillatt at TS sitter med et høyt lån som banken ikke lenger kan ha pant i fordi hun ikke eier leiligheten lenger. Dersom det skjedde, ville hun altså ha et usikret lån og samtidig ha gitt eks-samboeren sin halvparten av leiligheten. Åpenbart har heller ikke banken bare ettergitt TS sin del av lånet. 

Det tar mye mer tid å få besøksforbud enn dette. Kvinner (spesielt, men også noen menn) som har vært utsatt for dokumentert vold kjemper i årevis for å få besøksforbud, det er ikke noe man bare får sånn helt uten videre, selv ikke når den andre er dømt tidligere.

Anonymkode: 0169d...160

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han empati?

Kun mennesker med empati kan drepe noen andre mennesker (med mindre en bare reagerer i et selvforsvar), men man må ha fri vilje for å kunne drepe noen andre.

Må ha fri vilje bare for å lage en plan, velge ut forskjellige alternativer og sette de ut i livet. Har en person ikke empati så kan den ikke velge hvilken buss den skulle ha tatt engang.

Så alle trusler fra en person uten empati kan sees bort i fra, de klarer ikke å gjennomføre de selv, de ønsker bare at andre skal tro at de er i stand til det slik at andre da forhåpentligvis blir redd dem. 

Bare mind-games og bedrageri, man må ha empati for å kunne drepe et annet menneske. Det er som en fail safe Gud la inn, som roboter som ikke kan drepe andre mennesker, fordi folk uten empati har bare skadefryd og null kjærlighet for andre enn seg selv.

Anonymkode: 4eb8b...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 24/7SylviaPlath
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han empati?

Kun mennesker med empati kan drepe noen andre mennesker (med mindre en bare reagerer i et selvforsvar), men man må ha fri vilje for å kunne drepe noen andre.

Må ha fri vilje bare for å lage en plan, velge ut forskjellige alternativer og sette de ut i livet. Har en person ikke empati så kan den ikke velge hvilken buss den skulle ha tatt engang.

Så alle trusler fra en person uten empati kan sees bort i fra, de klarer ikke å gjennomføre de selv, de ønsker bare at andre skal tro at de er i stand til det slik at andre da forhåpentligvis blir redd dem. 

Bare mind-games og bedrageri, man må ha empati for å kunne drepe et annet menneske. Det er som en fail safe Gud la inn, som roboter som ikke kan drepe andre mennesker, fordi folk uten empati har bare skadefryd og null kjærlighet for andre enn seg selv.

Anonymkode: 4eb8b...338

Regner med du følte deg temmelig smart mens du skrev det vrøvlet her.

🙄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 24/7SylviaPlath skrev:

Regner med du følte deg temmelig smart mens du skrev det vrøvlet her.

🙄

Nei, egentlig ikke, jeg skrev det ikke for min del engang. :hallo:

Anonymkode: 4eb8b...338

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en del ting som skurrer her. F.eks. at leiligheten er skrevet over på samboeren så fort samtidig som det er lån på boligen. Banken kan ikke bare flytte dette lånet over på samboeren, og da er alternativet at de har tillatt at TS sitter med et høyt lån som banken ikke lenger kan ha pant i fordi hun ikke eier leiligheten lenger. Dersom det skjedde, ville hun altså ha et usikret lån og samtidig ha gitt eks-samboeren sin halvparten av leiligheten. Åpenbart har heller ikke banken bare ettergitt TS sin del av lånet. 

Det tar mye mer tid å få besøksforbud enn dette. Kvinner (spesielt, men også noen menn) som har vært utsatt for dokumentert vold kjemper i årevis for å få besøksforbud, det er ikke noe man bare får sånn helt uten videre, selv ikke når den andre er dømt tidligere.

Anonymkode: 0169d...160

Jeg fikk tatt over huset ganske raskt etter at eksen var utro. Gikk i banken, fikk pappa til å kausjonere for deler av lånet, fikk eksen til å skrive under på skjøtet og lånepapirer og vips så var huset mitt alene.

Anonymkode: 69f83...4a7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han empati?

Kun mennesker med empati kan drepe noen andre mennesker (med mindre en bare reagerer i et selvforsvar), men man må ha fri vilje for å kunne drepe noen andre.

Må ha fri vilje bare for å lage en plan, velge ut forskjellige alternativer og sette de ut i livet. Har en person ikke empati så kan den ikke velge hvilken buss den skulle ha tatt engang.

Så alle trusler fra en person uten empati kan sees bort i fra, de klarer ikke å gjennomføre de selv, de ønsker bare at andre skal tro at de er i stand til det slik at andre da forhåpentligvis blir redd dem. 

Bare mind-games og bedrageri, man må ha empati for å kunne drepe et annet menneske. Det er som en fail safe Gud la inn, som roboter som ikke kan drepe andre mennesker, fordi folk uten empati har bare skadefryd og null kjærlighet for andre enn seg selv.

Anonymkode: 4eb8b...338

Hva har du stappa i deg??

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk tatt over huset ganske raskt etter at eksen var utro. Gikk i banken, fikk pappa til å kausjonere for deler av lånet, fikk eksen til å skrive under på skjøtet og lånepapirer og vips så var huset mitt alene.

Anonymkode: 69f83...4a7

Det er jo noe helt annet, da har dere vært to om prosessen. 

Anonymkode: 0169d...160

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, got2go skrev:

Hva har du stappa i deg??

Empati. 😀

Anonymkode: 4eb8b...338

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du kom deg unna, TS. Ønsker deg alt godt!

Anonymkode: fe17a...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er en del ting som skurrer her. F.eks. at leiligheten er skrevet over på samboeren så fort samtidig som det er lån på boligen. Banken kan ikke bare flytte dette lånet over på samboeren, og da er alternativet at de har tillatt at TS sitter med et høyt lån som banken ikke lenger kan ha pant i fordi hun ikke eier leiligheten lenger. Dersom det skjedde, ville hun altså ha et usikret lån og samtidig ha gitt eks-samboeren sin halvparten av leiligheten. Åpenbart har heller ikke banken bare ettergitt TS sin del av lånet. 

Det tar mye mer tid å få besøksforbud enn dette. Kvinner (spesielt, men også noen menn) som har vært utsatt for dokumentert vold kjemper i årevis for å få besøksforbud, det er ikke noe man bare får sånn helt uten videre, selv ikke når den andre er dømt tidligere.

Anonymkode: 0169d...160

Det du skriver er bare tull. Det tar ikke årevis å få besøksforbud, med mindre du bor i Russland, hvor vold mot kona faktisk er lov. Kanskje du tenker på volds- alarm. Det er noe annet. Men besøksforbud tar aldri årevis å få i orden. 

En jeg kjenner godt fikk besøksforbud etter EN anmeldelse hvor han hadde truet noen med vold over tlf. Det var nok til at vedkommende fikk besøksforbud. Innvandrerfamilie fra Iran. Oslo. 

Anonymkode: 86f6c...4de

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har han empati?

Kun mennesker med empati kan drepe noen andre mennesker (med mindre en bare reagerer i et selvforsvar), men man må ha fri vilje for å kunne drepe noen andre.

Må ha fri vilje bare for å lage en plan, velge ut forskjellige alternativer og sette de ut i livet. Har en person ikke empati så kan den ikke velge hvilken buss den skulle ha tatt engang.

Så alle trusler fra en person uten empati kan sees bort i fra, de klarer ikke å gjennomføre de selv, de ønsker bare at andre skal tro at de er i stand til det slik at andre da forhåpentligvis blir redd dem. 

Bare mind-games og bedrageri, man må ha empati for å kunne drepe et annet menneske. Det er som en fail safe Gud la inn, som roboter som ikke kan drepe andre mennesker, fordi folk uten empati har bare skadefryd og null kjærlighet for andre enn seg selv.

Anonymkode: 4eb8b...338

Det er tydelig at du forveksler noen fremmedord her. Jeg prøver å finne ut hvilket ord du kan ha forbyttet med empati. Er det noen som har noe forslag?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 24/7SylviaPlath
4 minutter siden, Hulderen skrev:

Det er tydelig at du forveksler noen fremmedord her. Jeg prøver å finne ut hvilket ord du kan ha forbyttet med empati. Er det noen som har noe forslag?

Minner meg om en russisk naturfagslærer jeg hadde på VGS -

"Homofili er en sykdom! Veldig, veldig alvorlig sykdom...." snakket hun om en time. Viste seg at hun mente "hemofili", lol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, 24/7SylviaPlath skrev:

Minner meg om en russisk naturfagslærer jeg hadde på VGS -

"Homofili er en sykdom! Veldig, veldig alvorlig sykdom...." snakket hun om en time. Viste seg at hun mente "hemofili", lol.

😂😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Empati. 😀

Anonymkode: 4eb8b...338

Virker som du ikke skjønner hva ordet empati betyr.

Anonymkode: fe17a...7a5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert, for å kunne forstå - må man ha empati. Uten så dømmer man bare. Det blir enten eller.

Anonymkode: 4eb8b...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner til to jenter som ble drept av partner for rundt 20 år siden. Den ene kjente jeg til svært godt. Hun ble drept i sjalusi, og drapsmannen er psykopat. Alle beskrev han som snill og sjarmerende, til tross for at han stadig banket opp folk. 
Han er senere dømt for drapsforsøk på en til kvinne, og mener på at han banket opp en annen kvinne under en prøveløslatelse. 
Han er en fri mann i dag, bor i en av Norges største byer, og enda klarer han å finne seg kvinnfolk. Han får leve et fritt liv, med jobb og hele pakka. Det finnes ikke rettferdighet i det.

Den andre kvinnen ble drept på makabert vis, mener dette også var pga sjalusi. 
 

Nei! Jeg ville aldri vært med en drapsmann, med mindre det var gjort i selvforsvar. De har tatt fra en familie det mest dyrebare de hadde, skapt et enormt hull i dem for evig tid, de har tatt et annet menneskes rett til å leve. Jeg har kjent på kroppen hvor hardt det har påvirket de nærmeste, vennene, meg selv. Jeg kunne aldri akseptert det. 

Anonymkode: 86eb8...84f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vondt å bli dratt i tvil når man opplever noe sånt son dette, så jeg tenker at det er unødvendig å stille spørsmål omkring det. Om det så ikke var sant, så bidrar det uansett til bevisstgjøring rundt et tema som er preget av neddyssing og skam i samfunnet enda.

Jeg har fått livet ødelagt av en slik mann. Det er femten år siden jeg møtte ham, og livet er fullstendig ødelagt idag selv om det er så mange år siden. Skal ikke gå inn på omfanget av skadene utover at livet er helt ødelagt. Likevel går denne mannen rundt idag, som om ingenting har skjedd. Nei, det finnes ingen rettferdighet i dette landet. Jenter har null rettsvern i praksis mot slike menn, alle offentlige instanser er altfor lite opplyst omkring psykopati, og gjennomsnittstraffen for partnerdrap på 13 år er en vits.

De lo av meg på politistasjonen første gangen jeg prøvde å anmelde. Lite visste jeg, om at psykopaten hadde vært meg i forkjøpet i lange tider og svertet meg. Og at da jeg endelig tok mot til meg og dro for å anmelde, så var jeg ventet. Og politiet var overbevist om at jeg var "helt gal". Jeg har tenkt på det mange ganger, at hun heter alltid det samme, hun som er sammen med en psykopat. Hun heter alltid "Hun er ikke helt god."

Hvis det er mulig å komme seg unna, så må man for guds skyld gjøre det. Selv hadde jeg aldri en reell sjanse. 

Anonymkode: f7eda...dad

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser noen dro tvil på at boligen kunne bli satt over på han så fort, men det har det gjort. Fikk kopi tilsendt av advokaten denne uken. Alt står nå på han og jeg er ikke lenger «bundet» til han. Han måtte betale en del tusen for å få skjøte skrevet over på seg. Jeg slapp heldigvis å ut med noe. Jeg hadde ikke egenkapital i leiligheten, så noen spurte om det. For alt jeg vet kan foreldrene hans også være kausjonist nå.

Eksen holder seg helt rolig. Men han har jo ikke noe valg. Jeg har en følelse av at han rett og slett føler et hat mot meg, så jeg håper han ikke er en tikkende bombe som når som helst kan klikke. Håper han forholder seg rolig videre. 
 

Jeg kunne ikke hatt det bedre! Jeg er veldig glad for å ikke ha han i livet mitt lenger!

Ts

Anonymkode: 0d261...d6a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...