Gå til innhold

Kjæresten fortalte noe om fortiden sin idag som har satt meg helt ut!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde blitt livredd om fyren jeg data sa langt inn i forholdet at han hadde drept eksen, ikke lot meg ha noe betenkningstid og tom var stolt fordi han nå ikke lenger drepte folk han var sur på. Det er ikke akkurat noe en normal person er stolt av.

Anonymkode: fd390...6b5

Det er jeg dog enig i. Men han kunne latt være å si noe som helst, og alt hadde vært fint. 
Det er forskjellen i reaksjon som er ille. 

 

6 timer siden, got2go skrev:

Høres ut som om at du unnskylder hele fyren

Ingen kan vel unnskylde hva han har gjort, dog jeg synes han har noen poenger i det som blir lagt fram her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AndreasBR skrev:

Det er jeg dog enig i. Men han kunne latt være å si noe som helst, og alt hadde vært fint. 
Det er forskjellen i reaksjon som er ille. 

Hva? Tror du det er andres reaksjon som er ille eller problemet her?

 

Anonymkode: 4eb8b...338

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AndreasBR skrev:

Han har jo delvis rett her. Han har betalt allerede for det han har gjort. Hadde du dratt på den måten du har om han ikke hadde sagt noe? Ærlighet skal vare lengst. Han kunne fortsatt å skjule dette for deg, men var mer interessert i å være ærlig. Og for ærligheten hans så straffer du han... 
 

Helt innafor. Han kan ikke vite om du låser deg inn og gjør ugang der med hans ting etter du dro dette langt ut av proporsjoner. 
 

Han er jo ærlig om at han har kommet videre, og har selvinnsikt nok til å informere om at han ikke hadde klart det som nettopp skjedde tidligere, men at han har kommet seg videre. 

Hun straffer han ikke. Hun beskytter seg selv. Du er klar over at en fyr som har drept eksen i sjalusi fort kan bli voldelig igjen? Ville du stolt på en slik person, eller ville du kommet deg i sikkerhet? For alt vi vet kunne TS blitt det neste offeret om hun ikke kom seg unna.

 

 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AndreasBR skrev:

han kunne latt være å si noe som helst, og alt hadde vært fint. 

Nei. Dette kunne endt stygt. 

Anonymkode: fd390...6b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AndreasBR skrev:

...jeg synes han har noen poenger i det som blir lagt fram her. 

Hun fikk ikke ta stilling til dommen hans før etter at hun var dypt involvert i livet hans. Og sjøl da fikk hun vite nesten ingenting, det har hun fått vite i etterkant av KG, av advokat. Hva gjør andre folk? Forteller om barn, ekser, sykdom, helse, jobber, gleder, sorger. Hvem de er og hva de har gjort. FØR man blir samboere mm. 

Anonymkode: fd390...6b5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
21 timer siden, AndreasBR skrev:

Han er jo ærlig om at han har kommet videre, og har selvinnsikt nok til å informere om at han ikke hadde klart det som nettopp skjedde tidligere, men at han har kommet seg videre. 

Lenger opp i tråden kommer det fram at han er dømt for et drap han aldri har erkjent.

Han har altså ikke kommet seg videre. 
Jeg forstår TS veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Annonse

Kom på en ting som får meg til å stusse. Kom på det fordi jeg nettopp leste her inne at en jente har vært sammen med kjæresten sin i 1,5 år, men hun får ikke treffe kjæresten sin familie. Han bare svarer at "det må vi få til" når hun spør. Så da lurer hun på om det er familien som ikke vil treffe henne. Men, hva om det er han som har noe å skjule og ikke vil at familien skal avsløre ham. Tenkte du noen gang på dette TS? var dere sammen, flyttet sammen og så traff du aldri noen fra familien hans eller venner? Er dette faktisk tidenes trolletråd? Kan man i realiteten bare få overdratt leiligheten til han så enkelt som du skriver at det skjedde? Ofte får man kun finansiering fordi man er to om det, ville ikke dette endre seg for ham og ville han vært i stand til å betjene det alene? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Har ofte tenkt på denne tråden etter at denne saken ble kjent... https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/ber-om-21-ars-forvaring-etter-drapet-pa-thea-1.15509193

Det tok en stund før jeg klarte å finne tilbake til tråden, så en stund lurte jeg på om dette var samme sak, men Thea ble drept før TS skrev her.

"Mannen er tidligere dømt for et annet drap og ble løslatt i september 2018 etter å ha sonet ferdig dommen. Han har også flere voldsdommer mot seg.

De sakkyndige mener det er stor risiko for at tiltalte vil begå nye voldshandlinger."

Bra for deg, TS, at du kom deg fri, håper livet er bra!

Anonymkode: a5c3c...a26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpningen er bra, virkelig et godt stykke håndverk. Scenarioet er både troverdig og interessant, og problemstillingen gir grunnlag for en rekke med dypere refleksjoner rundt dette med straff og rehabilitering m.m. De korte oppdateringene på side to er med på å dra tråden i en svært så uggen retning, og her forandrer da også jeg, som leser, mening om hva trådstarter bør gjøre. Dette høres farlig ut, så tidligere grandiose tanker om nye sjanser og tilgivelse forkastes på det tidspunkt av undertegnede.

Dessverre blir forfatteren litt for overmodig med de lengre avhandlingene. Det går imponerende greit med den første, må sies, men den andre kommer dessverre på et ugunstig tidspunkt, like etter at noen har etterlyst en oppdatering. Og nå sprekker trollet. Skumle drapsmenn leser garantert ikke KG, påstås det hardnakket, og det er litt for mye skadefro fryd å spore under beskrivelsen av utflyttingsscenen (sannsynligvis ikke noe en kvinne i livsfare beskjeftiger seg med).

Trolletråd karakter: B

Mer av dette, takk!

Anonymkode: 0e03d...5ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...