Gå til innhold

Kjæresten fortalte noe om fortiden sin idag som har satt meg helt ut!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser noen dro tvil på at boligen kunne bli satt over på han så fort, men det har det gjort. Fikk kopi tilsendt av advokaten denne uken. Alt står nå på han og jeg er ikke lenger «bundet» til han. Han måtte betale en del tusen for å få skjøte skrevet over på seg. Jeg slapp heldigvis å ut med noe. Jeg hadde ikke egenkapital i leiligheten, så noen spurte om det. For alt jeg vet kan foreldrene hans også være kausjonist nå.

Eksen holder seg helt rolig. Men han har jo ikke noe valg. Jeg har en følelse av at han rett og slett føler et hat mot meg, så jeg håper han ikke er en tikkende bombe som når som helst kan klikke. Håper han forholder seg rolig videre. 
 

Jeg kunne ikke hatt det bedre! Jeg er veldig glad for å ikke ha han i livet mitt lenger!

Ts

Anonymkode: 0d261...d6a

Så glad for din skyld ❤️ Håper han ikke skaper problemer i ettertid ❤️ 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 9.10.2020 den 2.11, AnonymBruker skrev:

Det er vondt å bli dratt i tvil når man opplever noe sånt son dette, så jeg tenker at det er unødvendig å stille spørsmål omkring det. Om det så ikke var sant, så bidrar det uansett til bevisstgjøring rundt et tema som er preget av neddyssing og skam i samfunnet enda.

Jeg har fått livet ødelagt av en slik mann. Det er femten år siden jeg møtte ham, og livet er fullstendig ødelagt idag selv om det er så mange år siden. Skal ikke gå inn på omfanget av skadene utover at livet er helt ødelagt. Likevel går denne mannen rundt idag, som om ingenting har skjedd. Nei, det finnes ingen rettferdighet i dette landet. Jenter har null rettsvern i praksis mot slike menn, alle offentlige instanser er altfor lite opplyst omkring psykopati, og gjennomsnittstraffen for partnerdrap på 13 år er en vits.

De lo av meg på politistasjonen første gangen jeg prøvde å anmelde. Lite visste jeg, om at psykopaten hadde vært meg i forkjøpet i lange tider og svertet meg. Og at da jeg endelig tok mot til meg og dro for å anmelde, så var jeg ventet. Og politiet var overbevist om at jeg var "helt gal". Jeg har tenkt på det mange ganger, at hun heter alltid det samme, hun som er sammen med en psykopat. Hun heter alltid "Hun er ikke helt god."

Hvis det er mulig å komme seg unna, så må man for guds skyld gjøre det. Selv hadde jeg aldri en reell sjanse. 

Anonymkode: f7eda...dad

Opplevde det samme. Han, som var både pen og veltalende, hadde kommet meg i forkjøpet og da jeg anmeldte fnøs de av meg og spurte hva det er jeg vil oppnå med å anmelde han. Han drepte meg nesten. Jeg mista all tillit til politiet den gangen og har senere blitt utsatt for grove ting av andre men latt være å anmelde for det er bare som å be om å bli hånet og ikke trodd på. Da får de kriminelle bare holde på. Politiet gjør ingenting for rettferdighet for voldsofre.

Anonymkode: fd764...3f1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2020 den 17.47, AnonymBruker skrev:

Å herlighet, kunne aldri vært sammen med en drapsmann! Meget spesiellt. Mulig jeg tar helt feil, men slike mennesker har kanskje i tilegg et veldig temperament eller kan raskt bli voldelig 🤷‍♀️ Obs, obs. 

Anonymkode: a3c3e...1e5

Åh? Hva med han utlendingen som kjørte det vogntoget som tok livet av den guttungen oppi nord? 
For et monster eh? Som blir tvunget av arbeidsgiver i østeuropeiske land til å enten kjøre eller miste jobben.. 

Synes ikke man skal skjære alle over samme kam, det kommer vel helt an på bakgrunnen som gjorde vedkommende til drapsmann? Noen tilfeller er det til og med nødverge å ta livet av noen. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at TS allerede har valgt å gå på bakgrunn av informasjonen som har kommet frem, og det er nok det beste. Det er ganske ille når man dreper noen i sjalusi, lyver om det/skjuler det i etterkant og ikke viser noen anger. Jeg er egentlig for at man skal få en ny sjanse selv etter alvorlig kriminalitet, men denne kombinasjonen kan man som intim partner ikke se bort fra siden det kan være farlig for en selv. Når det tydeligvis ikke vises noen anger (men heller fortsatt sinne mot eksen som bedro en) så klinger mine varsellamper hvertfall. Det kan godt hende at denne mannen er rehabilitert tilstrekkelig under soning til å fungere noenlunde greit i hverdagen i jobb og andre deler av livet, men når man ikke engang angrer så ville jeg aldri ha blitt overbevist om at man ikke lenger er i stand til å ta liv hvis samme type omstendigheter dukker opp igjen. 

Anonymkode: cb06f...796

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AndreasBR skrev:

Åh? Hva med han utlendingen som kjørte det vogntoget som tok livet av den guttungen oppi nord? 
For et monster eh? Som blir tvunget av arbeidsgiver i østeuropeiske land til å enten kjøre eller miste jobben.. 

Synes ikke man skal skjære alle over samme kam, det kommer vel helt an på bakgrunnen som gjorde vedkommende til drapsmann? Noen tilfeller er det til og med nødverge å ta livet av noen. 

 

Det er overhodet ikke snakk om det samme. Ja, det er alvorlig nok at man har vært i en ulykke som har kostet liv, særlig hvis man er den som blir tildelt skyld. Men det er likevel vanvittig lang avstand fra det å være skyldig i et uaktsomt bildrap til det å gjennomføre et bevisst valg om å med vilje ta livet av sin egen partner. Det samme med å måtte ta livet av noen i nødverge, det finnes tilfeller der man faktisk ikke har noe annet valg hvis man skal overleve selv. Det er selvfølgelig heller ikke det samme som å ta livet av partneren sin på grunn av sjalusi. 

Anonymkode: cb06f...796

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

et er ganske ille når man dreper noen i sjalusi, lyver om det/skjuler det i etterkant og ikke viser noen anger.

Helt enig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det samme med å måtte ta livet av noen i nødverge,

Som f.eks innbrudd burde være. Bryter man seg inn hos noen har man sagt fra seg retten til å leve. Stand your ground-lover trenger vi her i Norge. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvfølgelig heller ikke det samme som å ta livet av partneren sin på grunn av sjalusi. 

Helt enig. Aldri vært meningen å insinuere/påstå det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Bamse20

Om man har drept engang før så betyr det ikke at man gjør det igjen, dette er ikke det samme som å være utro " a cheater will always remain a cheater".

Han har sonet for deg og hatt sitt, om han er en god person så synes jeg du skal fortsette. 

Det har gått bra til nå så går det bra uansett :)

Skjønner du er engstelig, men jeg trur det kommer til å gå helt fint, om ikke hadde han neppe kommet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at du setter deg i en knipe med og avslutte forholdet så fort etter du fikk vite det.

 

Hva om han plutselig vil ha "payback" etter du slo opp med han? Bad decision.

Anonymkode: b2198...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Bamse20 skrev:

Om man har drept engang før så betyr det ikke at man gjør det igjen, dette er ikke det samme som å være utro " a cheater will always remain a cheater".

Han har sonet for deg og hatt sitt, om han er en god person så synes jeg du skal fortsette. 

Det har gått bra til nå så går det bra uansett :)

Skjønner du er engstelig, men jeg trur det kommer til å gå helt fint, om ikke hadde han neppe kommet ut.

Han drepte kjæresten i et sjalusisinne uten særlig tegn til anger. Men sikkert hyggelig på privaten da.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Bamse20 skrev:

Han har sonet for deg og hatt sitt, om han er en god person så synes jeg du skal fortsette. 

Det har gått bra til nå så går det bra uansett :)

Skjønner du er engstelig, men jeg trur det kommer til å gå helt fint, om ikke hadde han neppe kommet ut.

Jeg kan skjønne hun presten som gifta seg med en drapsmann. For hun visste om det fra starten, og han angra og virkelig ville gå inn i det med forsoning. Og det var ikke sjalusidrap. 

Men dette? Sjalusidrap som man ikke angrer på, ikke ser sin rolle i. Som man holder skjult langt inn i forholdet. 

Enig med de andre, at man får lov til å slippe ut betyr ikke at man er ufarlig for en kjæreste. 

Anonymkode: fd390...6b5

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.9.2020 den 22.41, AnonymBruker skrev:

Ts her. 
 

Jeg ringte banken og dama vi fikk lånet av. Jeg fortalte henne hva som hadde skjedd og hun hisset seg rett og slett opp over samboeren min. Hun sa jeg har all hennes sympati og at det viktigste for meg nå blir å komme meg bort fra denne mannen. Hun fikk til og med en advokat til å kontakte meg med en gang som jeg skal møte allerede imorgen. Jeg er ikke interessert i å sitte med leiligheten og har kommet meg ut. Så det hun i banken snakket om var at om min samboer vil bli boende må et skjøte bli skrivd over på han. Og nå føler jeg at jeg vil søke om besøksforbud også.

Etter å ha snakket med henne så fortet jeg å pakke de viktigste tingene mine, pass, papirer, medisiner og klær. Jeg trodde jeg kom til å rekke og dra før han kom hjem fra jobb, men det gjorde jeg selvfølgelig ikke. Akkurat når jeg står i gangen og er klar til å dra så kommer han inn døren! Han ser jo bagene og skjønner med en gang tegninga. Jeg sier det som det er, jeg takler ikke å leve med det han har gjort. Med en gang reagerer han med å virke veldig lei seg, men ettersom han skjønner jeg uansett vil dra så begynner han å få en mer aggressiv tone. Han kalte meg forhåndsdømmende, kynisk og et kaldt menneske. Han mente jeg var et kaldt menneske pga jeg kunne blåse i alt vi har hatt. Jeg svarte at dette skulle han fortalt meg for lengst og han svarer at da hadde han jo ikke fått meg?! Han sier også: «Skal du dra nå som vi har kjøpt en leilighet og alt?!» Jeg føler han kalkulerte dette med leiligheten. 
Når jeg skal dra så stiller han seg foran døren og sier jeg ikke får dra før jeg gir han nøklene. Selv om jeg sier at jeg eier jo fortsatt leiligheten og har krav på nøklene så nekter han å gi seg. Endte med at jeg bare ga de til han for jeg turte ikke å diskutere mer. Når jeg går  ut døren sier han: «Hadde dette vært før så hadde ikke jeg vært nådig med deg». Jeg står i gangen og det er andre naboer i døren rett overfor så jeg føler meg tryggere der enn i leiligheten, så jeg svarte: «Truer du meg?» Han svarte: «Nei, jeg sa FØR»  Da bare dro jeg.

Jeg bor hos ei venninne nå og har fortalt henne alt. Gruer meg til tiden fremover nå. Han ringer og maser. Det kommer melding på melding. 
 


 

 

Anonymkode: 0d261...d6a

Høres ut som du gjorde det rette valget TS. Når det kommer til alt det praktiske, så er jeg sikker på at det vil ordne seg, men allier deg med en god advokat, han godtar nok ikke dette uten en skikkelig fight.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Bamse20 skrev:

Skjønner du er engstelig, men jeg trur det kommer til å gå helt fint, om ikke hadde han neppe kommet ut.

Det stemmer ikke. I Norge er det nemlig slik at alle slipper ut igjen, så lenge de ikke er dømt til forvaring. Som regel blir ingen dømt til forvaring for partnerdrap i Norge, men derimot helt vanlig fengselsstraff. Og gjennomsnittlig straff for partnerdrap er 12 år. Så da slipper de ut igjen, uansett om det går fint eller ikke.

For å bli dømt til forvaring må det ligge helt spesielle forhold til grunn. Eksempler på dette er personer som gjentatte ganger har forgrepet seg på barn, for eksempel på egne barn over en årrekke. I tilfeller hvor det er særs grove voldtekter, som for eksempel mot spedbarn, blir det også brukt forvaringsstraff. Breivik er et eksempel på en som er dømt til forvaring, siden han drepte mange tenåringer. Gjentagende mordbrannpåsetting kan føre til forvaringsstraff. Så altså - grov pedofili, massemord og gjentagende pyromani kan føre til forvaringsstraff som gjerningspersonen kanskje ikke slipper ut igjen fra. Men ikke partnerdrap. Da kommer de ut igjen. 

Endret av etnavn
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2020 den 12.15, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke villet lese den, men advokaten har og hun sa hun skjønte jeg helst ikke vil høre om den, men at hun kunne holde seg til å si at drapet ble beskrevet som makabert og at dommer uttalte «dette er utført av en grufull person». 

Der fikk jeg høre nok og ønsker ikke å vite mer.

Ts

Anonymkode: 0d261...d6a

Trolling confirmed. Dommere ordlegger seg ikke slik og kommer ikke med karakteristikker av enkeltpersoner på den måten. Ikke engang ABB ble omtalt på slikt vis i dommen mot ham. 

Anonymkode: 799fc...465

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trolling confirmed. Dommere ordlegger seg ikke slik og kommer ikke med karakteristikker av enkeltpersoner på den måten. Ikke engang ABB ble omtalt på slikt vis i dommen mot ham. 

Anonymkode: 799fc...465

Dette er advokaten som gjengir hva dommeren sa, ikke sikkert det er direkte sitat. 

Anonymkode: fd390...6b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2020 den 22.41, AnonymBruker skrev:

Med en gang reagerer han med å virke veldig lei seg, men ettersom han skjønner jeg uansett vil dra så begynner han å få en mer aggressiv tone. Han kalte meg forhåndsdømmende, kynisk og et kaldt menneske. Han mente jeg var et kaldt menneske pga jeg kunne blåse i alt vi har hatt.

Han har jo delvis rett her. Han har betalt allerede for det han har gjort. Hadde du dratt på den måten du har om han ikke hadde sagt noe? Ærlighet skal vare lengst. Han kunne fortsatt å skjule dette for deg, men var mer interessert i å være ærlig. Og for ærligheten hans så straffer du han... 
 

På 24.9.2020 den 22.41, AnonymBruker skrev:

Når jeg skal dra så stiller han seg foran døren og sier jeg ikke får dra før jeg gir han nøklene. Selv om jeg sier at jeg eier jo fortsatt leiligheten og har krav på nøklene så nekter han å gi seg. Endte med at jeg bare ga de til han for jeg turte ikke å diskutere mer.

Helt innafor. Han kan ikke vite om du låser deg inn og gjør ugang der med hans ting etter du dro dette langt ut av proporsjoner. 
 

På 24.9.2020 den 22.41, AnonymBruker skrev:

Når jeg går  ut døren sier han: «Hadde dette vært før så hadde ikke jeg vært nådig med deg». Jeg står i gangen og det er andre naboer i døren rett overfor så jeg føler meg tryggere der enn i leiligheten, så jeg svarte: «Truer du meg?» Han svarte: «Nei, jeg sa FØR»  Da bare dro jeg.

Han er jo ærlig om at han har kommet videre, og har selvinnsikt nok til å informere om at han ikke hadde klart det som nettopp skjedde tidligere, men at han har kommet seg videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AndreasBR skrev:

Han har jo delvis rett her. Han har betalt allerede for det han har gjort. Hadde du dratt på den måten du har om han ikke hadde sagt noe? Ærlighet skal vare lengst. Han kunne fortsatt å skjule dette for deg, men var mer interessert i å være ærlig. Og for ærligheten hans så straffer du han... 
 

Helt innafor. Han kan ikke vite om du låser deg inn og gjør ugang der med hans ting etter du dro dette langt ut av proporsjoner. 
 

Han er jo ærlig om at han har kommet videre, og har selvinnsikt nok til å informere om at han ikke hadde klart det som nettopp skjedde tidligere, men at han har kommet seg videre. 

Høres ut som om at du unnskylder hele fyren

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AndreasBR skrev:

Han har jo delvis rett her. Han har betalt allerede for det han har gjort. Hadde du dratt på den måten du har om han ikke hadde sagt noe? Ærlighet skal vare lengst. Han kunne fortsatt å skjule dette for deg, men var mer interessert i å være ærlig. Og for ærligheten hans så straffer du han... 
 

Helt innafor. Han kan ikke vite om du låser deg inn og gjør ugang der med hans ting etter du dro dette langt ut av proporsjoner. 
 

Han er jo ærlig om at han har kommet videre, og har selvinnsikt nok til å informere om at han ikke hadde klart det som nettopp skjedde tidligere, men at han har kommet seg videre. 

Jeg hadde blitt livredd om fyren jeg data sa langt inn i forholdet at han hadde drept eksen, ikke lot meg ha noe betenkningstid og tom var stolt fordi han nå ikke lenger drepte folk han var sur på. Det er ikke akkurat noe en normal person er stolt av.

Anonymkode: fd390...6b5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...