AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #81 Skrevet 23. september 2020 En ting å gjøre.....legg alt i en fryser,eneste måten å bli kvitt det på. Da må du ta alt du har i det rommet...klør og det hele,frys det ned. Anonymkode: fa0ef...932
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #82 Skrevet 23. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for forslag, men isbitposer er kanskje ikke kalde nok? ts Anonymkode: e4257...9ac Nei, det kan hende at dem ikke er det Har du fått ringt skadedyrfirma, eller er dem stengt for natta? Anonymkode: 113a1...dfc
Frøkensina Skrevet 23. september 2020 #83 Skrevet 23. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det kan hende at dem ikke er det Har du fått ringt skadedyrfirma, eller er dem stengt for natta? Anonymkode: 113a1...dfc Tror man skal fryse de til minus 18 grader, var det jeg leste hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #84 Skrevet 23. september 2020 https://citybugs.tamu.edu/factsheets/biting-stinging/bed-bugs/ent-3012/ Noe annet å kanskje investere i fremtiden. Dem klarer visst ikke å klatre opp disse. Anonymkode: 113a1...dfc 1
AnonymBruker 42 Skrevet 24. september 2020 #85 Skrevet 24. september 2020 Sleep tight, TS, and dont let the bedbugs bite!
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #86 Skrevet 24. september 2020 I natt bar jeg hele sprinkelsenga med baby oppi inn på de andre barnas rom og sov deretter med datteren min i hennes seng etter å ha lett med lommelykt under senga hennes først. Ristet alle klærne mine da jeg tok dem ut av skapet før jeg kledde meg. Skal få ringt skadedyrfirma når jeg kommer hjem fra jobb. Takk til alle som har svart. Når jeg ser hvor små dyrene er og hvor sakte de beveger seg, er det vanskelig å se for meg at disse klarer å krype helt opp i senga. Men de gjør visst det. I går kveld ble jeg bitt to ganger med samme t-skjorte på, i stua. Reiv den av og lette febrilsk etter jævelen. Fant den ikke. Har gjennomsøkt sofaen, men ser ikke noe. Skal se nøyere i kveld. Anonymkode: e4257...9ac
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #87 Skrevet 24. september 2020 Lykke til Ts, uff føler med deg. Er du heldig så er de kun på det ene rommet og du slipper å sette alt på fryselager. De fryser senger, sofaer, møbler generelt, klær, tepper, bamser, altså alt må pakkes ned .. Jeg hadde nesten tatt meg fri fra jobben, å lagt alt på det rommet i poser å tapet igjen toppen 😅 Bruk dagen på å ring skadedyrkontroll og forsikringselskapet ditt. Masse lykke til! Anonymkode: 6cb14...785
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #88 Skrevet 24. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Siden veggedyr ikke tåler ekstrem kulde, går det an å plassere noen isbiteposer oppå der de er? Sikkert dumt forslag, men leste at det er å fryse møblene som er kuren for å kvitte seg med problemet, og det blir selvsagt gjort av disse firmaene. Men i mellomtiden? Anonymkode: 113a1...dfc Det blir noe annet med et fryselager enn isbiter dessverre Om de er i listene i huset så sanerer de leiligheten, da kan man ikke komme hjem på litt tid. Samme med møblene, de står et par dager. Mener det var to dager på fryselager. Anonymkode: 6cb14...785
cerruti Skrevet 24. september 2020 #89 Skrevet 24. september 2020 Uff, denne tråden gjør meg nå redd for å kjøpe nye møbler😳
Brunhilde Skrevet 24. september 2020 #90 Skrevet 24. september 2020 (endret) 1 hour ago, cerruti said: Uff, denne tråden gjør meg nå redd for å kjøpe nye møbler😳 Du trenger ikke være så redd for å kjøpe nye møbler, brukte møbler bør man være forsikitg med. Endret 24. september 2020 av Brunhilde 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #91 Skrevet 24. september 2020 Håper virkelig for din del at det ikke er veggdyr 😬♥️ Får du skadedyrfirma på besøk i dag? Synes de ser ganske små ut for å være veggdyr, og håper at det er noe annet og enklere... Er det veggdyr så er de nok ikke bare på ett rom. Hele boligen må behandles. Anonymkode: fe526...127
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #92 Skrevet 24. september 2020 Føler så med deg, Ts! Vi hadde veggdyr for noen år siden, jeg fikk fullstendig panikk og ringte umiddelbart skadedyrfirma. De gjennomførte frysebehandling, i tillegg pakket vi hele senga inn i plast (viss bare ett egg kommer på avveie så sliter man) før vi bar den ut av huset og kastet den. I tillegg kjøpte vi en stor fryseboks hvor vi frøs alt som ikke kunne vaskes på høy nok temperatur. Alt annet ble kastet. Brukte flere titalls tusen på dette, og på den tiden hadde vi dessverre ikke skadedyr inkludert i innboforsikringen, men det har vi nå... Masse lykke til! Anonymkode: 3c1c6...948
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #93 Skrevet 24. september 2020 Proffesjonell dampvasker er også effektiv i behandling mot veggdyr og annet utøy. Anonymkode: 378c4...4d2
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #94 Skrevet 24. september 2020 Anbefaler deg å samle sammen alle dyrene du finner, både for å kunne vise dem til skadedyrfirmaet (ENORMT viktig - de vil kunne gjenkjenne på et blunk) og også fordi du da forhindrer at de legger nye egg. De kan legge opp til 250 egg.. Og veggdyr kan overleve i omtrent et år(!!!) uten å spise. Hvordan ser bittene ut TS? Veggdyr biter gjerne flere ganger i samme omgang, som fører til flere bitt i linje i samme område. Anonymkode: 8ebf7...761 1
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #95 Skrevet 24. september 2020 Tips til alle som reiser og er redd for veggedyr i fremtiden: ALDRI legg kofferten på sengen. Aldri legg klærne på sengen heller, og vask alt godt når du kommer hjem, først i vaskemaskinen også i tørketrommel. Ta alt i plastposer før du bærer det inn i huset for så å vaske det med engang. Helt utrolig at veggedyr er på vei tilbake når det nesten var utryddet her på et tidspunkt. Anonymkode: 113a1...dfc 5
Gjest EmKay Skrevet 24. september 2020 #96 Skrevet 24. september 2020 Uff så ekkelt! Men du, ring forsikringsselskapet før du ringer skadedyrfirma. En god forsikring dekker bekjempelse av skadedyr inntil en viss sum, og da også veggdyr. Men for å få det dekket må du bruke et skadefirma som de samarbeider med, så det er like greit å ta det gjennom forsikringsselskapet med en gang. Da kan du også få spurt om de dekker evt. nye senger som følge av skadedyrangrepet. Lykke til!
cerruti Skrevet 24. september 2020 #97 Skrevet 24. september 2020 2 timer siden, Brunhilde skrev: Du trenger ikke være så redd for å kjøpe nye møbler, brukte møbler bør man være forsikitg med. Jeg tenkte at de kunne komme inn via emballasjen. Men det er kanskje skjeggkre som gjør det😯
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #98 Skrevet 24. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Tips til alle som reiser og er redd for veggedyr i fremtiden: ALDRI legg kofferten på sengen. Aldri legg klærne på sengen heller, og vask alt godt når du kommer hjem, først i vaskemaskinen også i tørketrommel. Ta alt i plastposer før du bærer det inn i huset for så å vaske det med engang. Helt utrolig at veggedyr er på vei tilbake når det nesten var utryddet her på et tidspunkt. Anonymkode: 113a1...dfc Studentsamskipnader og hoteller har hatt veggdyrproblemer her i Norge de siste ti årene, men det er fremdeles stor økning ja. Anonymkode: 8ebf7...761
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #99 Skrevet 24. september 2020 Jeg har hatt det på hotellbesøk engang. Da var bittene i linjer eller sirkler/klynger da de biter flere ganger. Hadde ganske panikk på vei hjem da 😅 Bodde i et varmt land og hadde bare vaskemaskin med kaldt vann... la alt i svarte søppelsekker i solsteika i en uke. Anonymkode: 6747b...5cb
AnonymBruker Skrevet 24. september 2020 #100 Skrevet 24. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Anbefaler deg å samle sammen alle dyrene du finner, både for å kunne vise dem til skadedyrfirmaet (ENORMT viktig - de vil kunne gjenkjenne på et blunk) og også fordi du da forhindrer at de legger nye egg. De kan legge opp til 250 egg.. Og veggdyr kan overleve i omtrent et år(!!!) uten å spise. Hvordan ser bittene ut TS? Veggdyr biter gjerne flere ganger i samme omgang, som fører til flere bitt i linje i samme område. Anonymkode: 8ebf7...761 takk for råd! Tre bitt på rad bortover huden har jeg opplevd flere ganger... Ser ut som myggstikk. Skal ta fram lommelykta igjen i kveld og fange noen. Det gjør sikkert ikke noe at de ikke får luft og dør? Skadedyrfirma kjenner vel igjen uansett? ts Anonymkode: e4257...9ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå