Gå til innhold

Den O'store tempetråden

Amatariel

Anbefalte innlegg

Trodde jeg var 2 dpo idag siden jeg fikk positiv EL test på søndag. Hvis charten min stemmer så har jeg hatt EL samme dag som jeg fikk positiv test. Skal jeg følge tempen eller EL-testene? 😅

20210825_060507.jpg.a928b0e81823f6b6e564a1d4301828a3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Julie97 skrev (54 minutter siden):

Trodde jeg var 2 dpo idag siden jeg fikk positiv EL test på søndag. Hvis charten min stemmer så har jeg hatt EL samme dag som jeg fikk positiv test. Skal jeg følge tempen eller EL-testene? 😅

20210825_060507.jpg.a928b0e81823f6b6e564a1d4301828a3.jpg

Hmm, det er ikke alltid like lett å vite, nei🧐 Har du forsøkt å teste med research detector i FF for å se hva den metoden mener?😊 Hos meg pleide research å være enig med el-testene (altså kanskje gitt deg EL på CD 13 i dette tilfellet), mens advanced ville gi meg EL dagen testen ble positiv🤷🏻‍♀️ Hvis ikke ville jeg nok bare forholdt meg til at EL var på CD 12, med mindre du har hatt kroppslige symptomer som gjør at du tviler på at det er riktig?

Du finner forresten de ulike detector-metodene under chart settings, så kan du jo teste litt å se bare for gøy (hvis du ikke allerede har forsøkt det)🤩

C18B9030-CA4E-4BA8-840C-44B803372525.thumb.png.eccb8377cacfd5c20604929f94a71036.png

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie97 skrev (1 time siden):

Du har en usikker temp på CD11 også, og mtp hvordan charten ser ut så vil jeg tro at EL skjedde på CD12. Tenker også kanskje FF vil tro det om du bruker en annen metode, som Annabel skriver om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor mye temå må stige hvis man har trifasisk kurve? 
min steg med 0,9 fra igår til idag. 
Må sikkert stige mer da.

0FEAF853-F473-4134-B3C7-83161D65892B.png

Anonymkode: d1e2d...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Noen som vet hvor mye temå må stige hvis man har trifasisk kurve? 
min steg med 0,9 fra igår til idag. 
Må sikkert stige mer da.

0FEAF853-F473-4134-B3C7-83161D65892B.png

Tror ikke temperaturen nødvendigvis må stige så mye, men den må holde seg høy over flere målinger😊 FF mente jeg hadde en «mulig» trifasisk kurve på CD 22, altså 7 dpo, i grafen under her. Usikker på hva som ligger bak den antagelsen.

49082039-BBFF-42AC-BF65-276ADE62BD49.thumb.png.fa2b2798730be9bb8c382f6f30d5f58f.png

Jeg synes denne grafen så mer trifasisk ut, men målingene holdt seg sikkert ikke høye lenge nok for at FF vurderte det slik:

738AD76B-05BB-4CC5-A862-83C69744F9AC.thumb.png.3d3bb81c9eb0e6f74cd1eae3c7085930.png

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (15 minutter siden):

Tror ikke temperaturen nødvendigvis må stige så mye, men den må holde seg høy over flere målinger😊 FF mente jeg hadde en «mulig» trifasisk kurve på CD 22, altså 7 dpo, i grafen under her. Usikker på hva som ligger bak den antagelsen.

49082039-BBFF-42AC-BF65-276ADE62BD49.thumb.png.fa2b2798730be9bb8c382f6f30d5f58f.png

Jeg synes denne grafen så mer trifasisk ut, men målingene holdt seg sikkert ikke høye lenge nok for at FF vurderte det slik:

738AD76B-05BB-4CC5-A862-83C69744F9AC.thumb.png.3d3bb81c9eb0e6f74cd1eae3c7085930.png

Takk for svar. Kan min graf bli det tenker  du om den holder seg høyere nå? Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar. Kan min graf bli det tenker  du om den holder seg høyere nå? Ts

Helt sikkert, men jeg aner ikke😅 Umulig å vurdere kun utifra en måling, men du kan jo sjekke «early pregnancy signs tools» under «pregnancy monitor» dersom tempen fortsetter å holde seg høy. Det var i hvert fall slik jeg etter hvert fant ut at FF mente jeg hadde hatt en mulig, trifasisk kurve🤷🏻‍♀️  

Men du vil vel kunne teste ganske snart nå dersom du er 9 dpo? Det vil gi et raskere og bedre svar enn en eventuell trifasisk kurve😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (1 time siden):

Helt sikkert, men jeg aner ikke😅 Umulig å vurdere kun utifra en måling, men du kan jo sjekke «early pregnancy signs tools» under «pregnancy monitor» dersom tempen fortsetter å holde seg høy. Det var i hvert fall slik jeg etter hvert fant ut at FF mente jeg hadde hatt en mulig, trifasisk kurve🤷🏻‍♀️  

Men du vil vel kunne teste ganske snart nå dersom du er 9 dpo? Det vil gi et raskere og bedre svar enn en eventuell trifasisk kurve😊

Venter litt med å teste, ønsker ikke teste for tidlig😀 ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (4 timer siden):

Hmm, det er ikke alltid like lett å vite, nei🧐 Har du forsøkt å teste med research detector i FF for å se hva den metoden mener?😊 Hos meg pleide research å være enig med el-testene (altså kanskje gitt deg EL på CD 13 i dette tilfellet), mens advanced ville gi meg EL dagen testen ble positiv🤷🏻‍♀️ Hvis ikke ville jeg nok bare forholdt meg til at EL var på CD 12, med mindre du har hatt kroppslige symptomer som gjør at du tviler på at det er riktig?

Du finner forresten de ulike detector-metodene under chart settings, så kan du jo teste litt å se bare for gøy (hvis du ikke allerede har forsøkt det)🤩

C18B9030-CA4E-4BA8-840C-44B803372525.thumb.png.eccb8377cacfd5c20604929f94a71036.png

Takk for svar! Skulle gjerne sjekket ut research detector greiene, men finner ikke ut hvor chart settings er 🙈 Jeg har egentlig mer troa på at jeg er 2 dpo siden jeg hadde mye EL-smerter på mandag, men det kan man vel kanskje ha etter EL også? Jaja, tiden får bare vise tenker jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Venter litt med å teste, ønsker ikke teste for tidlig😀 ts

Spennende! Lykke til☺️

Takk for svar! Skulle gjerne sjekket ut research detector greiene, men finner ikke ut hvor chart settings er 🙈 Jeg har egentlig mer troa på at jeg er 2 dpo siden jeg hadde mye EL-smerter på mandag, men det kan man vel kanskje ha etter EL også? Jaja, tiden får bare vise tenker jeg 

«Chart settings» finner du under «settings», som igjen ligger under strek-menyen helt oppe i høyre hjørne🥰

Det kan veldig godt hende du er 2 dpo i dag, ja! Noen har en veldig høy stigning rett etter EL, mens andre igjen har en veldig sakte stigning (såkalt «klatretemp». Så din temp på CD 13 kan liksom være begge deler🙈 Jeg har også hatt samme dilemma flere ganger, at jeg er usikker på om den aktuelle tempen er EL-dagen eller 1 dpo. 

Man kan ha EL-smerter før, under og etter EL, så veldig forvirrende akkurat det😅 Jeg har kun pleid å ha det før/under EL, ikke etter. Hvordan var det slim osv. for deg rundt denne tiden?

Endret av Annabel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (2 timer siden):

«Chart settings» finner du under «settings», som igjen ligger under strek-menyen helt oppe i høyre hjørne🥰

Det kan veldig godt hende du er 2 dpo i dag, ja! Noen har en veldig høy stigning rett etter EL, mens andre igjen har en veldig sakte stigning (såkalt «klatretemp». Så din temp på CD 13 kan liksom være begge deler🙈 Jeg har også hatt samme dilemma flere ganger, at jeg er usikker på om den aktuelle tempen er EL-dagen eller 1 dpo. 

Man kan ha EL-smerter før, under og etter EL, så veldig forvirrende akkurat det😅 Jeg har kun pleid å ha det før/under EL, ikke etter. Hvordan var det slim osv. for deg rundt denne tiden?

Der fant jeg det ja, tusen takk for hjelp 😊 ser at jeg fortsatt er 3 dpo når jeg setter på research detector så da går jeg bare ut i fra det!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdig med første runde med letrozol for denne syklusen. Interessant å se temperaturen nå i forhold til de to forrige syklusene. Ligger litt høyere i temperatur, men mye jevnere. 

0A5AB151-CAF1-4123-9679-1DE1F94595FA.jpeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er ny her og det er så gøy å se alle skjemaene deres! Har bladd meg bakover og lærer masse :) Selv har jeg nettopp begynt å både prøve og tempe. Aner ikke hvor lang syklusen er eller hvordan den reagerer etter at jeg slutta på pillen. Tror jeg er 10 DPO i dag, men er neimen ikke sikker. Vet ikke sikkert om jeg har hatt eggløsning engang, men ser jo litt sånn ut?Negativ graviditetstest i dag. FF mente eggløsning var på dag 18, men jeg holder en knapp på dag 21. Den høye temperaturen på dag 19 tror jeg skyldes veeeldig mye alkohol kvelden før.. Veldig høy temp i dag, som selvfølgelig kan skyldes at jeg sov litt dårlig i natt, men da mener jeg tempen skal synke.. Vanskelig dette her, men veldig gøy å følge med på 😍 Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men gøy å tenke litt høyt sammen med likesinnede! 

1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen @kelpe! Spennende med en ny temper her inne 😊 jeg er jo ferdig, men temping er litt hjertebarnet mitt :fnise: så veldig fint å følge med dere andre! Hadde jo vært flott om det klaffet med det samme for deg, men hvis ikke så har nok FF godt av å få litt mer data på deg. Det er den eneste fordelen med å prøve mange sykluser... at FF får mer data. Det blir lettere å forstå etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@kelpe Så gøy med en ny temper! :smilyblomst: Denne tråden har vært til stor hjelp for meg også da jeg begynte å tempe i desember i fjor. Spennende å begynne å lære om sin egen kropp, og veldig spennende å begynne å prøve!! Håper det blir en kort prøvetid for dere, og ønsker deg lykke til! Ang dårlig søvn, så har jeg personlig erfart at den ofte blir litt høyere da. Den synker jo når vi sover, så om vi sover dårlig synker den ikke like lavt. Hvert fall det jeg har tenkt, men uten tvil en sammenheng der for meg hvert fall. :) Alle er jo så forskjellig. Spennende tid i vente! 

Endret av bittelillebolla
glemte taggen, ops! :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tempen min går sakte men sikkert nedover, det er kanskje ikke et godt tegn eller? Eller går det bra så lenge den er over den røde streken?20210829_123018.jpg.529b2ca04eeb2dbfebf18c54b8b4caae.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempen min går sakte men sikkert nedover, det er kanskje ikke et godt tegn eller? Eller går det bra så lenge den er over den røde streken?

Jeg synes den fortsatt ser ganske høy ut, så absolutt masse håp igjen :) Skjønner at det ikke er moro når den tikker nedover, men jeg har veldig troa på at den vil komme opp igjen snart. Ikke uvanlig at den svinger litt i lutealfasen. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har syklusdag 32 kommet, uten EL her. 😳 Jeg tror det er vaksinen jeg tok dagen før mensen dukket opp som har klusset til denne syklusen. Temperaturene har vært høyt og lavt og nå har dette egget drøyet leeenge.. De to første syklusene etter p.pilleslutt fikk jeg EL på CD41 og 49, etter det har den kommet mellom CD19-26. Så dette er ny rekord etter at den stabiliserte seg. Var hos gyn. forrige mandag og målte et egg til 15mm, og ut ifra hva jeg leste på nettet så skulle det vokse 1-2 mm om dagen. Så det skal nå da være mellom 21 og 32 mm. Vanligvis skjer vel EL når egget er mellom 18-20mm, så jeg tror rett og slett det har sluttet å vokse! 🙊 

Siste dose på CD36, så det blir spennende å se om egget kommer før den tid og eventuelt hva som skjer etter siste dose. 🙉

1895707133_Skjermbilde2021-08-29kl_13_53_24.thumb.png.484a61a6dccb35b2490926d586ef485c.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...