Gå til innhold

Den O'store tempetråden


Amatariel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 hours ago, MiaBello said:

 

 

 

Hei alle sammen.

Dere har vært en fantastisk heiagjeng. Jeg var regelrett livredd for å teste. Men symptomene talte for seg og i ettermiddag våget jeg meg til å teste til tross. 13 DPO, kun 3 timers tid siden jeg hadde vært på toalettet sist men. Kom tydelig strek med en gang og svei også av en digital.

 

Helt skjelven og varm etterpå.  Heelighet , jeg er GRAVID!!!! håper mange mange av dere følger med etterpå.  Spennende tider. Heier på dere alle sammen. 

 

Og igjen, takk for all støtte.

20210301_165451.jpg

Gratulerer så mye 🥳🥳🥰 det var fortjent! Lager du dagbok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaBello skrev (9 timer siden):

Helt skjelven og varm etterpå.  Heelighet , jeg er GRAVID!!!! håper mange mange av dere følger med etterpå.  Spennende tider. Heier på dere alle sammen.

Gratulerer så mye!! Så fantastisk!! happy2.gif.8b36609079a1c6fb188af933d215b17b.gif Du hadde jo virkelig en drømmechart, så utrolig gøy at den ga uttelling og du er gravid!!

Hurra for at FF satt kryss på deg også @Lorieen 😊 

Jeg kommer snaart etter i dpo-land. Med et egg på 20mm på UL i går så ble Ovitrelle satt i går kveld. Er fortsatt litt høyere på tempen enn de to forrige syklusene, men det har sikkert ikke så mye å si. Men jeg er spent på om jeg også denne gangen må override charten eller om den klarer å sette kryss selv ut i uka.

?o=1&

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG fikk jeg statisk smilefjes på de fordømrede CB advanced digital testene! Jeg har allerede bestilt strimler fra Babyplan da jeg ikke orker dette flere sykluser 😅. Testet morgen og kveld i går, begge blinkende, men i dag tidlig var det plutselig statisk og på strimmelen inne i avleseren kan jeg også skimte en klart sterkere strek enn tidligere. Fikk lagt inn aksjer i går kveld, men tenker å bare fortsette hver dag de neste dagene til jeg ser temperaturendringen jeg er ute etter. Burde jeg fortsette å teste med CB advanced digital nå, og kanskje tolke strekene selv for å se når den evt blir negativ igjen? 
 

Temperaturen min er jo all over the place også, skjønner ganske lite denne runden! Men satser på at den nå øker videre de neste dagene slik at EL blir bekreftet. 
 

Gratulerer så mye @MiaBello!! 😍👶🏻Jeg var så spent når jeg så temperaturkurven din. Du har virkelig nerver av stål som klarte å vente så lenge med å teste! 

2D031A85-5507-4C38-86A9-2581E39B67E0.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempen min har gått fra 36,54 til 36,61 i dag. Lurer på om det er noe der 🤔😂 Jeg har hatt murringer som kan tyde på EL, og puppene mine blir mer og mer ømme. Er spent på EL test i dag! Er tross alt på CD24.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (1 time siden):

Burde jeg fortsette å teste med CB advanced digital nå, og kanskje tolke strekene selv for å se når den evt blir negativ igjen? 

Hurra for positiv EL-test!! :duskedame: Da er vi helt likt i løypa da, så gøøy!
Jeg ville fortsatt og testet med EL-test til den ble negativ, om jeg var deg. Dersom du ikke vet akkurat når den pleier å bli det. Jeg er så ustabil at jeg har hatt alt fra èn dag positiv test til fire dager positiv test. Og egget slipper ikke før testen har blitt negativ igjen (eller nesten).

Ms.Sommerfugl skrev (25 minutter siden):

Tempen min har gått fra 36,54 til 36,61 i dag. Lurer på om det er noe der 🤔😂 Jeg har hatt murringer som kan tyde på EL, og puppene mine blir mer og mer ømme. Er spent på EL test i dag! Er tross alt på CD24.

Håååper sånn for deg! Vil også ha med deg i dpo-land! 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slenger meg med her :) ikke at det er så spennende tider foreløpig. Dette er min andre tempesyklus, forrige syklus fikk jeg først begynt på CD9. I dag er jeg på CD9 i nåværende syklus, spennende med data. Forrige syklus hadde jeg antageligvis EL på CD13 og det nærmer seg jo. Symptomene mine rundt forrige EL var hovedsakelig EL-smerter, oppblåsthet og intens angst og nedstemthet, så det er artige tider...

Angsten og nedstemtheten har definitivt tatt seg opp de siste dagene. I tillegg har jeg hatt kviseutbrudd. Hva skjer med å føle seg så usexy når man egentlig vil det motsatte? 😆

Temperaturene mine har gått litt opp og ned synes jeg. 

s_8Ph2Ph.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaBello skrev (14 timer siden):

Hei alle sammen.

Dere har vært en fantastisk heiagjeng. Jeg var regelrett livredd for å teste. Men symptomene talte for seg og i ettermiddag våget jeg meg til å teste til tross. 13 DPO, kun 3 timers tid siden jeg hadde vært på toalettet sist men. Kom tydelig strek med en gang og svei også av en digital.

 

Helt skjelven og varm etterpå.  Heelighet , jeg er GRAVID!!!! håper mange mange av dere følger med etterpå.  Spennende tider. Heier på dere alle sammen. 

 

Og igjen, takk for all støtte.

 

Gratulerer så mye!!

Amatariel skrev (4 timer siden):

Jeg kommer snaart etter i dpo-land. Med et egg på 20mm på UL i går så ble Ovitrelle satt i går kveld. Er fortsatt litt høyere på tempen enn de to forrige syklusene, men det har sikkert ikke så mye å si. Men jeg er spent på om jeg også denne gangen må override charten eller om den klarer å sette kryss selv ut i uka.

?o=1&

Hurraa for DPO-land 😄 

Ms.Sommerfugl skrev (1 time siden):

Tempen min har gått fra 36,54 til 36,61 i dag. Lurer på om det er noe der 🤔😂 Jeg har hatt murringer som kan tyde på EL, og puppene mine blir mer og mer ømme. Er spent på EL test i dag! Er tross alt på CD24.

Det er spennende! Så kjedelig å vente lenge på EL. Krysser fingrene for at EL nærmer seg!

nilci skrev (2 timer siden):

Temperaturen min er jo all over the place også, skjønner ganske lite denne runden! Men satser på at den nå øker videre de neste dagene slik at EL blir bekreftet. 

Så bra du fikk statisk smilefjes. Vet ikke så mye om EL-testing og smilefjes, men  jeg krysser fingre for temperaturøkning og at du får bekreftelse 😄

Endret av Vevkjerring
endret litt på formatering
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vevkjerring skrev (9 minutter siden):

Jeg slenger meg med her :) ikke at det er så spennende tider foreløpig. Dette er min andre tempesyklus, forrige syklus fikk jeg først begynt på CD9. I dag er jeg på CD9 i nåværende syklus, spennende med data. Forrige syklus hadde jeg antageligvis EL på CD13 og det nærmer seg jo. Symptomene mine rundt forrige EL var hovedsakelig EL-smerter, oppblåsthet og intens angst og nedstemthet, så det er artige tider...

Angsten og nedstemtheten har definitivt tatt seg opp de siste dagene. I tillegg har jeg hatt kviseutbrudd. Hva skjer med å føle seg så usexy når man egentlig vil det motsatte? 😆

Kjempefint å ha deg med! :duskedame: EL til helga vil jo bli kjempebra! Jeg får forresten også kviser i forkant av EL... ikke naturens beste idè nei 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo tempen er tilbake, og forvirrer meg mer enn noen gang. 🙈 Søndag for en uke siden våknet jeg og følte meg generelt våt, ble håpefull i og med at tempen var lav, men fikk veldig negativ EL test. Søndagen som var nå skjedde akkurat det samme! Denne gangen var det blankt strekkbart slim i tillegg. Ikke mye, men det kunne strekket gode fire cm hvert fall. Ømme bryster og hele pakka. Idag fikk jeg super såre nipler også (slik jeg pleier etter EL), enda EL testen var like negativ som forrige uke. Jeg ble nysgjerrig og så på tidligere sykluser, og riktig nok der fant jeg enda en søndag med fertil utflod. 🤯 Hva er det jeg gjør på lørdager som kan forårsake dette?! Helt sykt. Fikk forresten EL forrige syklus på mandag etter helg det også. Kjempe merkelig! Jeg vet at jeg mest sannsynlig ikke har hatt EL nå heller, men kroppen min forteller meg noe helt annet. Super såre nipler og de er hovne i tillegg. 

IMG_6491.thumb.PNG.c565c58a52cd1c6a29513c8d6ad559ae.PNG

Blir jo litt spennende å se om tempen fortsetter oppover fremover, men jeg har virkelig ikke tro på det. Jeg tror kroppen er helt ute på bærtur og sliter enormt med å få EL dessverre. 😓

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde veldig tru på denne månaden då eg såg dippen på sundag og stigning i går, men no er eg usikker igjen. Er det håp her? Nokon som har sett liknande og vore gravid? Temp i dag er tatt 20 minutt tidlegare enn vanleg, så usikker på kvifor eg får trekant på han...

image.png.5831d787e5a5fbf68ac2a01d007ccf41.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (9 minutter siden):

Hva er det jeg gjør på lørdager som kan forårsake dette?!

Gosh ja, si det. Så merkelig! Rart å finne et system i galskapen. Ikke helt enkelt å si hva kroppen vil, men jeg tror vi kan si at den prøver på EL i alle fall..!? Og snart vil det forhåpentligvis komme. Jeg har ofte hatt EL rundt CD26, kanskje det også 'er for deg' 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Midimidi skrev (7 minutter siden):

Eg hadde veldig tru på denne månaden då eg såg dippen på sundag og stigning i går, men no er eg usikker igjen. Er det håp her? Nokon som har sett liknande og vore gravid? Temp i dag er tatt 20 minutt tidlegare enn vanleg, så usikker på kvifor eg får trekant på han...

Hm ja, tempen din har jo vært veldig opp og ned flere dager i dpo-land her. Så det er ikke like skremmende at den er nede nå kanskje... føler alt kan skje. Håpet er i alle fall ikke ute!

Kan vise deg en av mine gravid-charter:

1486942073_Untitled-1copy.jpg.a99f9cab944e8dc09359066d6c16f007.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Gosh ja, si det. Så merkelig! Rart å finne et system i galskapen. Ikke helt enkelt å si hva kroppen vil, men jeg tror vi kan si at den prøver på EL i alle fall..!? Og snart vil det forhåpentligvis komme. Jeg har ofte hatt EL rundt CD26, kanskje det også 'er for deg' 🤞

Ja, kanskje jeg faktisk burde være glad for at kroppen hvert fall prøver? Og det mye tidligere enn tidligere sykluser. 🙏 Hadde bestemt meg for å bli sjeleglad om jeg fik EL før CD 30 denne syklusen, men plutselig ble jeg kravstor og forventet enda tidligere. :rolleyes: Tror du jeg burde bli bekymret for at kroppen prøver, men ikke lykkes å slippe egg? Eller burde jeg være litt tålmodig med kroppen etter alle hormonene jeg har puttet i den de siste 12 årene. 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (1 minutt siden):

Ja, kanskje jeg faktisk burde være glad for at kroppen hvert fall prøver? Og det mye tidligere enn tidligere sykluser. 🙏 Hadde bestemt meg for å bli sjeleglad om jeg fik EL før CD 30 denne syklusen, men plutselig ble jeg kravstor og forventet enda tidligere. :rolleyes: Tror du jeg burde bli bekymret for at kroppen prøver, men ikke lykkes å slippe egg? Eller burde jeg være litt tålmodig med kroppen etter alle hormonene jeg har puttet i den de siste 12 årene. 🙈 

Jeg ville ikke vært bekymret om jeg var deg, for det er ikke såå lenge siden du sluttet på p-pillene. Dette er nok ganske normalt. Men jeg ville vært utålmodig. Husker godt selv da jeg ble prøver for første gang og sluttet på p-piller i oktober, da klarte jeg ikke holde meg lenger enn til april før jeg var hos en gynekolog. Så du må nesten kjenne på hvor utålmodig du er, for det er som oftest hjelp å få hos en privat gynekolog når det gjelder dette å få hormonene og EL på rett vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Amatariel said:

Hm ja, tempen din har jo vært veldig opp og ned flere dager i dpo-land her. Så det er ikke like skremmende at den er nede nå kanskje... føler alt kan skje. Håpet er i alle fall ikke ute!

Kan vise deg en av mine gravid-charter:

1486942073_Untitled-1copy.jpg.a99f9cab944e8dc09359066d6c16f007.jpg

Ja, denne gongen har det vore mykje opp og ned, men det er håp i hengande snøre! Då kryssar eg fingrane eit par dagar til og håpar det klaffa denne gongen. Testing på fredag 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amatariel skrev (2 minutter siden):

Jeg ville ikke vært bekymret om jeg var deg, for det er ikke såå lenge siden du sluttet på p-pillene. Dette er nok ganske normalt. Men jeg ville vært utålmodig. Husker godt selv da jeg ble prøver for første gang og sluttet på p-piller i oktober, da klarte jeg ikke holde meg lenger enn til april før jeg var hos en gynekolog. Så du må nesten kjenne på hvor utålmodig du er, for det er som oftest hjelp å få hos en privat gynekolog når det gjelder dette å få hormonene og EL på rett vei.

Ja, utålmodigheten kjenner jeg godt igjen. :fnise: Har fått beskjed av legen min at om jeg fortsetter å ha sporadisk spotting midt i syklusen, så vil hun henvise meg til gynekolog for utredning. Det har nok en sammenheng med at jeg også hadde masse mellomblødninger på p.pillene. Planen er å vente litt å se, om det fortsetter og hun eventuelt henviser meg. Om ikke, så tror jeg at jeg kommer til å gå privat. :) Samtidig er jeg litt redd for gynekologen. 🥺 Synes det nesten er bedre å ikke vite og leve i håpet om at alt ordner seg snart, enn å få beskjed om at det faktisk er noe som er unormalt og verste fall at det kan bli skikkelig vanskelig å unnfange. *Stikker hode i sanden* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er temperaturen høg igjen, men spotta litt brunt då eg vakna, så no skjønnar eg ingenting. Sist månad begynte temperaturen å gå med 11 dpo og så spotta eg på kvelden. Så viss dette er begynnelsen på mensen burde vel temperaturen gå ned og ikkje opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dpo og tempen oppfører seg som den skal foreløpig. Skulle egentlig starte på Lutinus etter EL, men jeg orker ikke. Det er så sinnsykt mye klin! Det får bli som det blir, helt enkelt. 

E8F58F51-8217-42C9-9B44-EF5B2F93B33F.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bittelillebolla skrev (13 timer siden):

Planen er å vente litt å se, om det fortsetter og hun eventuelt henviser meg. Om ikke, så tror jeg at jeg kommer til å gå privat. :) Samtidig er jeg litt redd for gynekologen. 🥺 Synes det nesten er bedre å ikke vite og leve i håpet om at alt ordner seg snart, enn å få beskjed om at det faktisk er noe som er unormalt og verste fall at det kan bli skikkelig vanskelig å unnfange. *Stikker hode i sanden* 

Høres ut som en god plan! Men ikke vær redd for gynekologen :klem: Forstår det kan føles litt skummelt, men når du først er der vil det føles såå godt. At man gjør noe, blir hørt. Og skulle det verste skje og du finner ut at noe er galt, så er det uendelig med hjelpemidler der ute. Og da er du i de beste hender. Er verre om det er noe galt og man ikke har kontaktet en gynekolog...

Midimidi skrev (1 time siden):

I dag er temperaturen høg igjen, men spotta litt brunt då eg vakna, så no skjønnar eg ingenting. Sist månad begynte temperaturen å gå med 11 dpo og så spotta eg på kvelden. Så viss dette er begynnelsen på mensen burde vel temperaturen gå ned og ikkje opp?

jeg har opplevd litt variasjon på dette. At tempen går ned litt i forkant av mensen, men i det siste har jeg opplevd at tempen holder seg høy under spotting og stuper først når mensen er rett rundt hjørnet.

Lorieen skrev (56 minutter siden):

4 dpo og tempen oppfører seg som den skal foreløpig. Skulle egentlig starte på Lutinus etter EL, men jeg orker ikke. Det er så sinnsykt mye klin! Det får bli som det blir, helt enkelt. 

Skjønner deg! Lutinus er vel ikke noe som er nødvendig, men ment som en støtte. Så går nok helt fint uten. Kanskje du trenger en pausesyklus fra dette :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...