Gå til innhold

Den O'store tempetråden

Amatariel

Anbefalte innlegg

Cathrine 91 skrev (17 minutter siden):

3 mnd eller dager?

3 dager etter EL setter FF kryss 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Amatariel said:

3 dager etter EL setter FF kryss 

Okey 👍 beklager dumme spm, men jeg har aldri tempet før og har bestilt/kjøpt termometer med 2 desimaler nå 😃😃+ el tester 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cathrine 91 skrev (22 minutter siden):

Okey 👍 beklager dumme spm, men jeg har aldri tempet før og har bestilt/kjøpt termometer med 2 desimaler nå 😃😃+ el tester 

Det er bare å spørre 😊 Blir jo veldig spennende med temping for deg da! Fin måte å bli kjent med egen kropp på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Amatariel said:

Det er bare å spørre 😊 Blir jo veldig spennende med temping for deg da! Fin måte å bli kjent med egen kropp på.

Jaaaa blir veldig spennende 🥳🤩😍 fant ut måtte gjøre noe fordi er på 8 pp snart. (Om ikke det klaffet denne måneden 🥰🥰🥰🙏🙏, har et lite håp) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Cathrine 91 said:

Jaaaa blir veldig spennende 🥳🤩😍 fant ut måtte gjøre noe fordi er på 8 pp snart. (Om ikke det klaffet denne måneden 🥰🥰🥰🙏🙏, har et lite håp) 

Tusen takk ❤️👍 det skal jeg gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Det er i alle fall ikke helt unormalt. Hovedregelen er at tempen skal være over coverline. Håper mensen holder seg unna og du får testet! 

Takk for svar :)

blir jo usikker... men krysser fremdeles fingrene. Er jo, som du sier, i allefall over cover line.  

Spennende tid er det uansett. 

Ikke tempet før, og tidligere blitt veldig lett gravid. Er nå i PP3. Lett utålmodig,  basert på tidligere erfaringer med å bli gravid. Men samtidig en fin måte å bli kjent med kroppen sin.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

918729298_Skjermbilde2021-01-30kl_13_59_58.thumb.png.f2642407326f0a72ae3b82c1ee51f1df.png

Temperaturen fortsetter å stige. Så GØY! :hoppendeglad:

Noen som har peiling på hvorfor jeg bruker så mange dager på å nå en så høy temperatur? Etter hva jeg har lest på nettet så skal temperaturen øke drastisk på 1 DPO, og forbli der. Min krabber seg oppover over 5 dager. Har sammenlignet med deres charter (vet man ikke skal gjøre det men gjorde det likevel, hihi) og ser at flere av dere har slike "krabbetendenser". Har det noe å si i praksis? Og er det noen som vet om det er normalt at det tar hele 5 dager for å komme helt opp? 🤔

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaBello skrev (3 timer siden):

Ikke tempet før, og tidligere blitt veldig lett gravid. Er nå i PP3. Lett utålmodig,  basert på tidligere erfaringer med å bli gravid. Men samtidig en fin måte å bli kjent med kroppen sin.. 

Veldig fin måte å bli kjent på ja. Kan jeg spørre hvor mange ganger du har blitt gravid, og hvor mange barn du har?

bittelillebolla skrev (25 minutter siden):

Temperaturen fortsetter å stige. Så GØY! :hoppendeglad:

Noen som har peiling på hvorfor jeg bruker så mange dager på å nå en så høy temperatur? Etter hva jeg har lest på nettet så skal temperaturen øke drastisk på 1 DPO, og forbli der. Min krabber seg oppover over 5 dager. Har sammenlignet med deres charter (vet man ikke skal gjøre det men gjorde det likevel, hihi) og ser at flere av dere har slike "krabbetendenser". Har det noe å si i praksis? Og er det noen som vet om det er normalt at det tar hele 5 dager for å komme helt opp? 🤔

Kjeeempegøy! Ingen tvil om at EL har vært nei 😄 Jeg har ikke noe fasitsvar ang. krabbingen til topps, men etter årevis på tempeforum har jeg sett utallige charter, og det er like vanlig med krabbing oppover som brått hopp. Man er bare forskjellige :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tempen er fortsatt høy, og jeg hadde kun pittelitt spotting på 8 og 9dpo, ikke sett noe siden! spennende 🤩

878A7456-258E-45AD-A225-124E671E79AC.jpeg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når blir det test @Memira?? :alice: Det er såååå lenge til jeg kan bedrive testing selv, så jeg lever for dere andre her om dagene :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag 😊

Jeg syns tempingen min har vært litt snål nå. Har første runde med vaginal testing, så kan hende det er noe som jeg gjør. Uansett så har jeg hatt litt tempøkning hver dag, det er klart innenfor normal temp-variasjon, men kom på at jeg leste her inne at noen tok tiden istedenfor å høre etter pipingen..? Kanskje det vil hjelpe? Jeg hører ikke piper så har prøvd å vente lenge nok til at det har vært.

20210131_092225.thumb.jpg.7452bbc49c65f9ffeb8c311d7f51b00b.jpg

Hva tenker dere, bør jeg ta tiden og se om det er det som utgjør forskjellen? Usikker på hvor lenge jeg bør sette det til da, kanskje 2 min ellern 🤔

Ellers er dette så mye jevnere enn da jeg brukte apotektermometer med 1 desimal og oral-temping! Det er litt Morro 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 dpo.. kan man være gravid til tross for "lave" temper, så lenge den er stabil over coverline?
Og kan andre forhold rundt meg påvirke temperatur? ... 

Føler meg pessimist men har lyst å være optimist.
Har kun en test liggende, er i karantene og får ikke kjøpt flere tester på over en uke , så tenker å ikke svi av denne med en gang.. men spennende og greit å ta temp i allefall

Screenshot_20210131-094331_FF App.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Atticmess skrev (1 time siden):

kom på at jeg leste her inne at noen tok tiden istedenfor å høre etter pipingen..? Kanskje det vil hjelpe? Jeg hører ikke piper så har prøvd å vente lenge nok til at det har vært.

Hva tenker dere, bør jeg ta tiden og se om det er det som utgjør forskjellen? Usikker på hvor lenge jeg bør sette det til da, kanskje 2 min ellern 🤔

Det høres litt stress ut... Det at den piper er jo halve poenget med termometer syns jeg, at den bare gjør jobben og tar tiden til tempen er registrert. Merkelig om du ikke hører pipene..? Bytte batteri kanskje? Min erfaring er at pipene ble svakere når batteriet begynte å bli dårlig. Forøvrig fin chart ja :) Har ikke noe å si at den har økt litt hver dag, det er veeeldig lite, så vil si dette er en veldig jevn og fin BBT.

MiaBello skrev (46 minutter siden):

12 dpo.. kan man være gravid til tross for "lave" temper, så lenge den er stabil over coverline?

Ja klart! Masse håp her fortsatt! Skjønner det er vanskelig å teste hvis du bare har èn test og er i karantene ja 😳 Da hadde jeg nok fått litt noia ja. Føler meg tom for tester om jeg har under 10 stk :Knegg: Så har mellom 10-20 alltid liggende. SÅ jeg hadde nok kanskje ventet litt om jeg var deg ja. Se hvordan tempen oppfører seg i morgen. Om den holder seg slik (eller øker), hadde jeg nok testet i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (5 timer siden):

God søndag 😊

Jeg syns tempingen min har vært litt snål nå. Har første runde med vaginal testing, så kan hende det er noe som jeg gjør. Uansett så har jeg hatt litt tempøkning hver dag, det er klart innenfor normal temp-variasjon, men kom på at jeg leste her inne at noen tok tiden istedenfor å høre etter pipingen..? Kanskje det vil hjelpe? Jeg hører ikke piper så har prøvd å vente lenge nok til at det har vært.

20210131_092225.thumb.jpg.7452bbc49c65f9ffeb8c311d7f51b00b.jpg

Ellers er dette så mye jevnere enn da jeg brukte apotektermometer med 1 desimal og oral-temping! Det er litt Morro 😁

Jeg har samme termometer som deg (tror jeg). Jeg har et fra makesure som selges på fertil.no og farmasiet.no, blant annet. Første gangen jeg brukte det vaginalt hørte jeg heller ingen pip, og trodde det var uflaks. Prøvde å ligge uten dyne, og vente lenge men hørte fremdeles ingenting. TO! ganger i løpet av de 46 gangene jeg har målt vaginalt, har termometeret pepet. :unsure: Jeg har alltid temaet både vaginalt og oralt samtidig, så når oral-termometeret pep, så tok jeg ut vaginal-termometeret ca ett minutt etterpå. Brukte forøvrig likt merke av termometeret, så hadde ikke noe med det å si. I tillegg sjekket jeg ved å måle oralt med vaginal-termometeret mitt og da pep den slik den skulle. 

Jeg leste i pakningsvedlegget på termometeret at detfortsetter å måle selv etter at det har begynt å pipe. Står faktisk at de anbefaler sterkt å ikke ta ut termometeret før etter 3 minutter etter at det har begynt å pipe om man ønsker å finne basaltemperaturen. Siden jeg synes det er enklere, så tar jeg heller å setter på stoppeklokke på iPhonen min til 4 minutter før jeg putter det inn. Jeg måler jo bare oralt nå, og da piper det etter rundt ett til ett og et halvt minutt. Så jeg føler at 4 minutter passer for meg. Om jeg temper lenger, så er jeg redd for at økningen fra at jeg er våken skal ødelegge. :) Tror det viktigste er at du gjør det samme hver dag. Altså ikke ta det på feelingen, spesielt ikke når du ikke hører noe pip. Synes ikke det er noe stress å sette på den stoppeklokka egentlig, bare swiper opp og trykker på knappen. :) 

Gjør et like eksperiment selv. Putt termometeret under tunga for da vet du at det piper, og les av i speilen når det piper. Ha deretter termometeret i munnen i noen minutter selv, og se hvor stort utslag det gjør. :) For meg hadde det en del å si, og for å finne den mest nøyaktig basaltemperaturen så synes jeg det er verdt det uten tvil. Men det viktigste er jo å finne sin greie oppi dette, alle er jo litt forskjellig. :) 

https://tafre.no/wp-content/uploads/2019/03/Bruksanvisning-Make-Sure-Digitalt-Termometer-med-to-desimaler.pdf

Håper det var til hjelp. ❤️

Endret av bittelillebolla
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar 😊

Ja, er samme som du har @bittelillebolla. Har hørt det pipe også vet jeg, men slet veldig med å høre det. Så aner ikke om det er fordi det er så lav lyd eller om det ikke piper. Sikkert mest sannsynlig at lyden er for lav til at jeg hører det..

Da tror jeg at jeg skal begynne å ha nedtelling på 4min. Leste også at det fortsette å måle etter pipingen, og syntes derfor det var sannsynlig at hvor lenge jeg velger å måle vil påvirke resultatet. Får teste noen dager med det, og se åssen det går 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Atticmess skrev (9 timer siden):

Takk for svar 😊

Ja, er samme som du har @bittelillebolla. Har hørt det pipe også vet jeg, men slet veldig med å høre det. Så aner ikke om det er fordi det er så lav lyd eller om det ikke piper. Sikkert mest sannsynlig at lyden er for lav til at jeg hører det..

Da tror jeg at jeg skal begynne å ha nedtelling på 4min. Leste også at det fortsette å måle etter pipingen, og syntes derfor det var sannsynlig at hvor lenge jeg velger å måle vil påvirke resultatet. Får teste noen dager med det, og se åssen det går 😊

Bare for å skyte inn fra sidelinjen her! 😜

Jeg også har samme termometer. Temper kun vaginalt da, men tar det ut idet det piper. Slet før med å høre pipene, og sliter enda om beina ligger flatt ut 😅

Jeg stapper det inn og på en måte bøyer opp knærne og spriker bittelitt, mens jeg såvidt løfter på dynen så lyden skal komme opp til meg. Hvis jeg ikke hører pipet så er det påtide å bytte batteri, for da går det en dag eller 2 så vil den ikke måle lengre 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for erfaring, @Niny. Skal se om jeg ikke finner en måte så jeg hører pipingen 😊 Greit å få en indikator på når batteriet må byttes.. Ca hvor lenge varer det? Lurer litt på om ha rutine på å bytte en gang i mnden 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (56 minutter siden):

Takk for erfaring, @Niny. Skal se om jeg ikke finner en måte så jeg hører pipingen 😊 Greit å få en indikator på når batteriet må byttes.. Ca hvor lenge varer det? Lurer litt på om ha rutine på å bytte en gang i mnden 🤔

Mitt batteri har konket ut 1 gang i mnd, uavhengig av styrke på batteriet, så om jeg ikke var på tempepause nå, så var planen å bytte hver gang mensen kom, så var det klar til ny måned 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere hadde fått en positiv EL-test i kveld kl.20, setter dere + i charten på dagen i dag da, eller på i morgen?

Jeg fikk denne i kveld ☺️ Men best av alt bekreftet på UL at det ligger et stoort og fint egg klart nå!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...