Gå til innhold

Den O'store tempetråden

Amatariel

Anbefalte innlegg

10 hours ago, jenteanonym91 said:

Veldig spent på om det bare er tilfeldig at tempen har vært litt høyere siste to dagene, eller om eggløsning kan ha vært? 🤔 Har testet med eggløsningstester to gang om dagen, så hadde forbauset meg veldig om eggløsning hadde skjedd uten at jeg fanget det opp. Er jo ikke særlig stigning egentlig, like høyt som når jeg hadde mensen. Men i forhold til forrige syklus ligner det jo litt! Blir spennende å følge med de neste dagene, har ikke helt troa ☺️

7DD91E33-4183-4237-9A86-F5C6710CE2BC.jpeg

Oi, spennende ja! Veldig likt forrige syklus, men hadde jo vært godt gjort om eggløsningstester ikke fanger opp 😅 blir spennende å se hva som skjer imorgen med tempen 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ibej skrev (16 timer siden):

Oi, spennende ja! Veldig likt forrige syklus, men hadde jo vært godt gjort om eggløsningstester ikke fanger opp 😅 blir spennende å se hva som skjer imorgen med tempen 🤞

Nå er jeg så forvirret! FF setter el til cd24 og at jeg i dag er 3dpo. Med striplet linje riktignok. Er fortsatt ikke helt sikker på om jeg trur på at el har vært. Skal gi det noen dager til før jeg konkluderer 😅 Om det faktisk var el cd24, så traff vi jo godt med aksjelegging cd23. Har bare hatt sex når vi har hatt lyst, siden el tilsynelatende lot seg vente på. 

Men, må jo nesten være noe «galt» med så liten temperaturstigning? Er det ikke progesteron som får temperaturen til å øke? Og østrogen får temperaturen til synke? Akkurat som det er en misbalanse mellom de når temperaturstigningen er så liten.

De to høye temperaturene fra cd11 og 13 som jeg har discarded, var fra jeg var på reise og sov svært lite og urolig, så de regner jeg som falskt høye. Krysset til FF endrer seg ikke om jeg inkluderer disse. 

60FFB63B-A5A4-4F40-B18D-66486ED04CA7.jpeg

Endret av jenteanonym91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, jenteanonym91 said:

Nå er jeg så forvirret! FF setter el til cd24 og at jeg i dag er 3dpo. Med striplet linje riktignok. Er fortsatt ikke helt sikker på om jeg trur på at el har vært. Skal gi det noen dager til før jeg konkluderer 😅 Om det faktisk var el cd24, så traff vi jo godt med aksjelegging cd23. Har bare hatt sex når vi har hatt lyst, siden el tilsynelatende lot seg vente på. 

Men, må jo nesten være noe «galt» med så liten temperaturstigning? Er det ikke progesteron som får temperaturen til å øke? Og østrogen får temperaturen til synke? Akkurat som det er en misbalanse mellom de når temperaturstigningen er så liten.

De to høye temperaturene fra cd11 og 13 som jeg har discarded, var fra jeg var på reise og sov svært lite og urolig, så de regner jeg som falskt høye. Krysset til FF endrer seg ikke om jeg inkluderer disse. 

60FFB63B-A5A4-4F40-B18D-66486ED04CA7.jpeg

Skjønner forvirringen! Kan det ha noe med at du har markert el-slim? Hadde vært fall noe å si for stiplet/hel linje hos meg.. men synes ikke temperaturenstigningen er unormalt liten da, er jo godt over coverline mtp. Eggløsning. Mer rart at du ikke har noe utslag på tester 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ibej skrev (På 23.4.2022 den 23.52):

Skjønner forvirringen! Kan det ha noe med at du har markert el-slim? Hadde vært fall noe å si for stiplet/hel linje hos meg.. men synes ikke temperaturenstigningen er unormalt liten da, er jo godt over coverline mtp. Eggløsning. Mer rart at du ikke har noe utslag på tester 😅

Prøvde litt frem og tilbake i FF med eggløsningsslim, men det utgjorde ikke noe forskjell på striplet linje eller ikke. Trur det har noe å gjøre med at det ikke er market positiv eggløsningstest 🤷🏻‍♀️ 
Trur ikke helt på at jeg har hatt eggløsning denne måneden 😂 Og egentlig gitt denne prøveperioden litt opp, har gått med alt for mange eggløsningstester…

Endret av jenteanonym91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om denne syklusen ikke var forvirrende i utgangspunktet, så får jeg nå først positive eggløsningstester 😅 Hadde egentlig stoppet å teste siden FF sa el hadde vært, men så hadde jeg unormalt høy sexlyst i går, og tenkte jeg skulle ta en test i tilfelle, da jeg opplevde det sist syklus også. Den var til forbauselse nesten positiv i går. I dag er det ingen tvil, testen er positiv! Aksjer ble lagt i går, men tenker det må legges i dag og 😄 På en måte veldig godt å få bekreftet at den dårlige magefølelsen jeg hadde over at el skulle vært cd24 var riktig. Ikke minst veldig godt å vite at kroppen nå har fått til eggløsning to måneder på rad! Men, ikke helt fornøyd med at el skjer på cd23 sist og cd30 nå (hvis el skjer i morgen)… Lange sykluser!

Endret av jenteanonym91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenteanonym91 skrev (På 30.3.2022 den 17.58):

Hei! Er det noen faste tempere her? ☺️ Jeg er ny i gamet og er på tempesyklus 2 for å kartlegge syklus, før vi begynner aktivt å prøve fra 1.mai. Har lest gjennom hele denne tråden over noen uker nå, og funnet masse hjelp i den! Har lest på senga på kveldene, føles nesten som jeg har lest en bok😅 Var såå spennende etterhvert som folk har fått positive tester! 🥰 Lurer derfor på, hvordan har det gått med alle dere som har vært aktiv i gruppa her på et tidspunkt? Har det blitt baby, hvordan går det nå isåfall, hvor gammel er babyen? Er det noen som fremdeles prøver, har gitt opp prøvinga, eller prøver på nytt?

@Amatariel@Lorieen @Niny @Body Lotion @bittelillebolla @Essess @Lille fjasa @Neutral90 @Teyla @Stjerne009 @UnderCover @Møysa @SilSil @Atticmess @Memira @Cathrine 91 @MiaBello @Snølilje @Ms.Sommerfugl @nilci @My_Lady @Lykkeligung @Sommerfuul @Tinaprøver @Bruspulver @The Princess @Jennni @rabarbrafrø @Testerforum @oransje @Annabel @Smiles @Sai @lilleludde1998 @Magenta @Midimidi @saloni @MissB @Eira2020 @Petronella83 @Patriotpaula @Julie97 @kelpe @Tonnis

❤️

Så koselig! Først av alt, masse lykke til når prøvingen starter! 🤗

Jeg ligger her mens jeg skriver inntil min nydelige sønn som snart blir 7 måneder gammel. Det å gå gravid og tiden etterpå har bare vært verdens fineste opplevelse og ga definitivt mersmak, men vi venter nok i hvert fall et år før vi begir oss ut på en ny prøveperiode. Nå bare koser vi oss masse med vår herlige lille gutt som vokser alt for fort 🥲🥹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SilSil skrev (24 minutter siden):

Så koselig! Først av alt, masse lykke til når prøvingen starter! 🤗

Jeg ligger her mens jeg skriver inntil min nydelige sønn som snart blir 7 måneder gammel. Det å gå gravid og tiden etterpå har bare vært verdens fineste opplevelse og ga definitivt mersmak, men vi venter nok i hvert fall et år før vi begir oss ut på en ny prøveperiode. Nå bare koser vi oss masse med vår herlige lille gutt som vokser alt for fort 🥲🥹

Det høres ut som drømmen det der, med en liten en inntil seg 😍 Prøvde dere lenge? Virkelig et godt hjelpemiddel med temping! Vi begynte faktisk prøvingen litt tidligere enn 1.mai, og er nå 2dpo og superspent! Tenker nesten ikke på annet 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenteanonym91 skrev (På 27.4.2022 den 22.53):

Det høres ut som drømmen det der, med en liten en inntil seg 😍 Prøvde dere lenge? Virkelig et godt hjelpemiddel med temping! Vi begynte faktisk prøvingen litt tidligere enn 1.mai, og er nå 2dpo og superspent! Tenker nesten ikke på annet 😂 

Vi prøvde i 13 måneder. Første forsøk på Letrozol så gikk det 😍 Neste gang venter jeg ikke et år før jeg begynner på medisinen, for å si det slik! Pga. temping begynte jeg å fatte sterk mistanke om at jeg var gravid, så jeg ble ikke så alt for overrasket da jeg fikk positiv graviditetstest 🥰

Masse lykke til! Prøvetiden ble helt altoppslukende for min del - håper det går deres vei og at dere koser dere i forsøket 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det @jenteanonym91? Kom eggløsning på cd30 etter positiv test? Har selv vært litt langt nede, så har hold meg unna forum i det siste.. passert cd14 nå og irriterer meg over at jeg ikke har en "vanlig" 28 dager syklus og dermed hadde vært på vei mot dpo. Håper på eggløsning senest på cd30 selv, det blir jo rett før 17.mai eller noe, så krysser fingrene på for at syklusen er mer normal denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SilSil skrev (14 timer siden):

Vi prøvde i 13 måneder. Første forsøk på Letrozol så gikk det 😍 Neste gang venter jeg ikke et år før jeg begynner på medisinen, for å si det slik! Pga. temping begynte jeg å fatte sterk mistanke om at jeg var gravid, så jeg ble ikke så alt for overrasket da jeg fikk positiv graviditetstest 🥰

Masse lykke til! Prøvetiden ble helt altoppslukende for min del - håper det går deres vei og at dere koser dere i forsøket 🥰

Greit å ha lært litt runde 1, slik at man vet til neste gang! Hvordan var det du fattet mistanke om at du var gravid pga. temping? 😄 Vil du dele gravid-charten din? 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ibej skrev (12 timer siden):

Hvordan går det @jenteanonym91? Kom eggløsning på cd30 etter positiv test? Har selv vært litt langt nede, så har hold meg unna forum i det siste.. passert cd14 nå og irriterer meg over at jeg ikke har en "vanlig" 28 dager syklus og dermed hadde vært på vei mot dpo. Håper på eggløsning senest på cd30 selv, det blir jo rett før 17.mai eller noe, så krysser fingrene på for at syklusen er mer normal denne gangen.

Hei igjen @ibej! Går det bedre med deg nå? 💜 Av og til er det greit å ta et lite skritt tilbake. 

Jeg fikk eggløsning cd30 ja, og er i dag 6dpo. Skikkelig spent på å teste, tenkte vente til 10dpo før jeg tar første test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, jenteanonym91 said:

Hei igjen @ibej! Går det bedre med deg nå? 💜 Av og til er det greit å ta et lite skritt tilbake. 

Jeg fikk eggløsning cd30 ja, og er i dag 6dpo. Skikkelig spent på å teste, tenkte vente til 10dpo før jeg tar første test. 

Så spennende! Krysser fingrene for deg! Du må oppdatere 🥰 Går bedre nå ja, bare utålmodig nå.  Har bestemt oss for om det ikke klaffer denne syklusen og den fremdeles er veldig lang så tar vi tur til privat gynekolog og satser på litt hjelp til å stabilisere. Det gir ihvertfall noe å se frem til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ibej skrev (1 time siden):

Så spennende! Krysser fingrene for deg! Du må oppdatere 🥰 Går bedre nå ja, bare utålmodig nå.  Har bestemt oss for om det ikke klaffer denne syklusen og den fremdeles er veldig lang så tar vi tur til privat gynekolog og satser på litt hjelp til å stabilisere. Det gir ihvertfall noe å se frem til :)

Det synes jeg høres fornuftig ut 👍 Man får jo ikke mange sjansene til å faktisk prøve med så lange sykluser. Og det finnes jo flere medisiner man kan få for å fremme eggløsning ved for lange sykluser. Som man kan lese her på forumet virker det som mange har god effekt av det også. Krysser fingrene for denne måneden for dere 🤞 Har jo selv litt lange sykluser, 43, 34, 35 og 44 dager har de vært på siden ppilleslutt (ingenting i forhold til den siste syklusen din da 😳). Satser på det går seg til etterhvert, hører jo folk si det kan ta en stund. Men du må gjerne fortelle hvordan det eventuelt går hvis du blir å få hjelp av lege med å få kortere sykluser 👍 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jenteanonym91 skrev (7 timer siden):

Greit å ha lært litt runde 1, slik at man vet til neste gang! Hvordan var det du fattet mistanke om at du var gravid pga. temping? 😄 Vil du dele gravid-charten din? 😇

Kurven fortsatte bare å stige, og ettersom jeg visste når jeg hadde hatt eggløsning pga. tempmåling så ble jeg ganske sikker da tempen fortsatt var høy dagen etter at jeg skulle ha fått mensen. Litt gøy, men hvis jeg regner termin ut ifra eggløsning så kom lillegutt akkurat på termindagen 😍

517079CC-3B1C-491E-B054-C8086DA2C166.jpeg

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SilSil skrev (2 timer siden):

Kurven fortsatte bare å stige, og ettersom jeg visste når jeg hadde hatt eggløsning pga. tempmåling så ble jeg ganske sikker da tempen fortsatt var høy dagen etter at jeg skulle ha fått mensen. Litt gøy, men hvis jeg regner termin ut ifra eggløsning så kom lillegutt akkurat på termindagen 😍

517079CC-3B1C-491E-B054-C8086DA2C166.jpeg

Se der ja, for en flott chart 😍 Imponert over at du klarte å vente til cd16 med å teste da! Er 6dpo nå og teller ned dagene til 10dpo og første test 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenteanonym91 skrev (12 minutter siden):

Se der ja, for en flott chart 😍 Imponert over at du klarte å vente til cd16 med å teste da! Er 6dpo nå og teller ned dagene til 10dpo og første test 😅 

Etter et år med skuffelser så orket jeg ikke enda en negativ test så derfor klarte jeg å vente såpass lenge 😅

Håper du får en positiv test om noen dager! Tiden går så sakte mens man venter…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
jenteanonym91 skrev (På 30.3.2022 den 17.58):

Hei! Er det noen faste tempere her? ☺️ Jeg er ny i gamet og er på tempesyklus 2 for å kartlegge syklus, før vi begynner aktivt å prøve fra 1.mai. Har lest gjennom hele denne tråden over noen uker nå, og funnet masse hjelp i den! Har lest på senga på kveldene, føles nesten som jeg har lest en bok😅 Var såå spennende etterhvert som folk har fått positive tester! 🥰 Lurer derfor på, hvordan har det gått med alle dere som har vært aktiv i gruppa her på et tidspunkt? Har det blitt baby, hvordan går det nå isåfall, hvor gammel er babyen? Er det noen som fremdeles prøver, har gitt opp prøvinga, eller prøver på nytt?

@Amatariel@Lorieen @Niny @Body Lotion @bittelillebolla @Essess @Lille fjasa @Neutral90 @Teyla @Stjerne009 @UnderCover @Møysa @SilSil @Atticmess @Memira @Cathrine 91 @MiaBello @Snølilje @Ms.Sommerfugl @nilci @My_Lady @Lykkeligung @Sommerfuul @Tinaprøver @Bruspulver @The Princess @Jennni @rabarbrafrø @Testerforum @oransje @Annabel @Smiles @Sai @lilleludde1998 @Magenta @Midimidi @saloni @MissB @Eira2020 @Petronella83 @Patriotpaula @Julie97 @kelpe @Tonnis

❤️

Så spennende at du spør og å lese alle de andre erfaringene🤩

Jeg var veldig glad for all hjelpen jeg fikk her! Det var veldig gøy for meg for jeg tror jeg ble gravid første eller andre tempemåned. Hadde tenkt til å bruke det som en prevensjonsmetode etter fødselen, men hvis eggløsning kommer tidligere en mnd så sliter man litt😅 Jeg vil gjerne ha en til, men unner babyen å ha mamma for seg selv. Og kanskje er mer selvstendig ved en ny graviditet. For det ble mye burgerking og tv-tid de første 18 ukene. 

Hadde sa den ene mnd og ble gravid med datteren min(som nå er 8mnd), mnd etter🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er tempen opp og ned, ser ut som det er normalen for meg i denne delen av syklusen. MEN mer gøy! I dag fikk jeg el-slim, noe som vanligvis bare skjer i uken rundt el, så krysser alt jeg har for at det betyr tidligere el denne gangen. Blir spennende å se den neste uken. 

Hvordan går det med testetrangen?

Screenshot_20220503-171509.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ibej skrev (2 timer siden):

Her er tempen opp og ned, ser ut som det er normalen for meg i denne delen av syklusen. MEN mer gøy! I dag fikk jeg el-slim, noe som vanligvis bare skjer i uken rundt el, så krysser alt jeg har for at det betyr tidligere el denne gangen. Blir spennende å se den neste uken. 

Hvordan går det med testetrangen?

Screenshot_20220503-171509.jpg

Oj, så spennende med tidlig eggløsningsslim! 🤩 Hvertfall hvis det ikke fra tidligere har brukt å komme annet enn når eggløsning nærmer seg! Du er jo langt nok i syklusen til at det ikke er urealistisk heller 😁 Bare å teste etter eggløsning og prøve å hygge seg litt ekstra fremover! Håper virkelig på «kort» syklus for din del🙈 Hvertfall «kort» i ditt (og mitt) sitt tilfelle hehe. 

Har ikke testet enda nei. Dagene i dpo-land går så sakte! Veksler veldig mellom å være håpefull og ikke 🙈 Blir å teste på torsdag 10dpo, for da har mannen hjemmekontor og vi kan være to om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10dpo i dag og helt blenda graviditetstest 😢 Vet det enda er tidlig, men synes «alle» her inne får positive tester da, så mistet litt piffen egentlig. Blir vel å teste på nytt om et par dager, også er det bare å vente på TR. 
Charten svinger en del, men ser ellers grei ut. Sist syklus fikk jeg mensen 13dpo og da begynte temperaturen å gå svakt nedover fra cd11, altså i morgen denne syklusen.

Hvordan går det med @ibej? Noe mer tegn til el? 💜

D245DCB6-3C30-4BAA-A1E9-F310E8845430.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...