Gå til innhold

Den O'store tempetråden

Amatariel

Anbefalte innlegg

Veldig hyggelig at så mange har kommet med en oppdatering ☺️ Det jeg sitter igjen med etter å ha lest svarene deres er at det er helt umulig å spå hvordan prøveprosessen kommer til å bli. Håper jo så indelig det skal gå fort, men det er faktisk nødvendig å være innstilt på ulike scenarioer. Sender en klem til de av dere som enda prøver ❤️ 

Det er litt spennende å være helt i startfasen, og synes det er interessant å se på tempkurve osv for å følge med på syklus. Skulle det snu seg og det stresser meg mer enn det roer meg, så får vi finne andre løsninger. Brukte noen måneder på å i det hele tatt få eggløsning etter jeg sluttet på pillen. Men forrige syklus, som og var syklusen jeg begynte å tempe, fikk jeg eggløsning. Så håper det fortsetter slik 🤞

Endret av jenteanonym91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Noen som er aktivt inne i temping og prøving nå? Hadde vært så gøy å få til et slikt samhold som det var her på gruppa tidligere! Har lest hele, og lært utrolig mye. Venter selv på at temperaturen forhåpentligvis stiger i morgen tidlig etter den lengste syklusen jeg har hatt noensinne. Godt å endelig vere tilbake i gamet! 

Screenshot_20220405-234507.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ibej skrev (10 timer siden):

Hei!

Noen som er aktivt inne i temping og prøving nå? Hadde vært så gøy å få til et slikt samhold som det var her på gruppa tidligere! Har lest hele, og lært utrolig mye. Venter selv på at temperaturen forhåpentligvis stiger i morgen tidlig etter den lengste syklusen jeg har hatt noensinne. Godt å endelig vere tilbake i gamet! 

Screenshot_20220405-234507.jpg

Jeg er aktiv temper, men bare på syklus 2 😄 Skal begynne å prøve på baby fra 1.mai. Bruker å være innom forumet her for å følge med ☺️ 
Lang syklus du har hatt, har trua på at tempen skyter til vers nå etter positiv el-test, og med en liten dupp rett før el til og med. Blir spennende å følge med!

Her er min chart for denne måneden, vet ikke helt hva som skjer med så sykt lave temperaturer plutselig 🙈

533A2DB9-00CC-4C83-B385-530D01F83B54.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@jenteanonym91 alltid spennende når kroppen gjør noe nytt 😅 fint å få litt kontroll før man starter "på ekte" da! er bare på min andre periode med temping selv, siden denne ble så lang. Angrer på at jeg ikke forberedte meg bedre før vi startet prøvingen. Trodde det skulle bli lett 😅

Noe har definitivt skjedd her, tempen er på vei opp og har ekstremt såre pupper. Satser på å få kryss i FF imorgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ibej skrev (15 timer siden):

@jenteanonym91 alltid spennende når kroppen gjør noe nytt 😅 fint å få litt kontroll før man starter "på ekte" da! er bare på min andre periode med temping selv, siden denne ble så lang. Angrer på at jeg ikke forberedte meg bedre før vi startet prøvingen. Trodde det skulle bli lett 😅

Noe har definitivt skjedd her, tempen er på vei opp og har ekstremt såre pupper. Satser på å få kryss i FF imorgen! 

Skjønner det er fortvilende med så lang syklus! Har du brukt å ha lange sykluser? Hvor lenge har dere vært prøvere? 😁

Syklusene mine har vært på 43, 34 og 35 dager siden jeg sluttet på pilla. Spent på om de vil bli kortere etterhvert, eller om dette er standarden. Var først sist måned jeg fikk eggløsning, så tyder på at kroppen trenger litt tid på å finne ut av ting etter 16 år på pilla. Er 31 nå

Endret av jenteanonym91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, jenteanonym91 said:

Skjønner det er fortvilende med så lang syklus! Har du brukt å ha lange sykluser? Hvor lenge har dere vært prøvere? 😁

Syklusene mine har vært på 43, 34 og 35 dager siden jeg sluttet på pilla. Spent på om de vil bli kortere etterhvert, eller om dette er standarden. Var først sist måned jeg fikk eggløsning, så tyder på at kroppen trenger litt tid på å finne ut av ting etter 16 år på pilla. Er 31 nå

Har hatt lange sykluser (men ikke såååå lange) siden jeg sluttet på ppiller i august. Har variert mellom 35-45 dager, men håper de blir kortere etterhvert. Har også prøvd siden da, men først bare forrige syklus og denne jeg er helt sikker på at vi har truffet eggløsning 😊 så blir spennende nå!

Fornøyd med utviklingen nå da! 😄

Screenshot_20220408-151731.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ibej skrev (39 minutter siden):

Har hatt lange sykluser (men ikke såååå lange) siden jeg sluttet på ppiller i august. Har variert mellom 35-45 dager, men håper de blir kortere etterhvert. Har også prøvd siden da, men først bare forrige syklus og denne jeg er helt sikker på at vi har truffet eggløsning 😊 så blir spennende nå!

Fornøyd med utviklingen nå da! 😄

Screenshot_20220408-151731.jpg

Lekker stigning! Godt at dere traff på eggløsning 😁 Du får holde oss oppdatert hvordan det går i dpo-land! Krysser fingrene 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenteanonym91 skrev (På 30.3.2022 den 17.58):

Hei! Er det noen faste tempere her? ☺️ Jeg er ny i gamet og er på tempesyklus 2 for å kartlegge syklus, før vi begynner aktivt å prøve fra 1.mai. Har lest gjennom hele denne tråden over noen uker nå, og funnet masse hjelp i den! Har lest på senga på kveldene, føles nesten som jeg har lest en bok😅 Var såå spennende etterhvert som folk har fått positive tester! 🥰 Lurer derfor på, hvordan har det gått med alle dere som har vært aktiv i gruppa her på et tidspunkt? Har det blitt baby, hvordan går det nå isåfall, hvor gammel er babyen? Er det noen som fremdeles prøver, har gitt opp prøvinga, eller prøver på nytt?

@Amatariel@Lorieen @Niny @Body Lotion @bittelillebolla @Essess @Lille fjasa @Neutral90 @Teyla @Stjerne009 @UnderCover @Møysa @SilSil @Atticmess @Memira @Cathrine 91 @MiaBello @Snølilje @Ms.Sommerfugl @nilci @My_Lady @Lykkeligung @Sommerfuul @Tinaprøver @Bruspulver @The Princess @Jennni @rabarbrafrø @Testerforum @oransje @Annabel @Smiles @Sai @lilleludde1998 @Magenta @Midimidi @saloni @MissB @Eira2020 @Petronella83 @Patriotpaula @Julie97 @kelpe @Tonnis

❤️

Hei! 
Jeg så ikke denne meldingen før nå! Jeg fikk positiv test i slutten av Juli 2021 og er i skrivende stund i uke 39, og venter spent på fødsel :) 

Sluttet på p piller etter 10 år sammenhengende i desember 2020. Fikk første positive test i mai 2021 (som jeg skrev om i forumet her). Det endte i en spontanabort. Klaffet heldigvis igjen rett etterpå, og jeg venter nå spent på at jenta vår skal komme. Ble til sammen en prøveperiode på rundt 7 måneder. 

Masse lykke til! 

Endret av Testerforum
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ibej skrev (2 timer siden):

Her går det bare opp og opp. Spent på når temperaturen stabilisere seg 😅

Screenshot_20220411-095930.jpg

Skikkelig stigning dette! 6 dpo i dag? Er enda helt fersk jeg, men når kan man egentlig begynne å teste etter graviditet? 9-10 dpo?

Litt news her og, vi har bestemt oss for å prøve allerede denne måneden, og ikke vente til mai som først planlagt 🐣 Er på syklusdag 15, så håper eggløsning nærmer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, jenteanonym91 said:

Skikkelig stigning dette! 6 dpo i dag? Er enda helt fersk jeg, men når kan man egentlig begynne å teste etter graviditet? 9-10 dpo?

Litt news her og, vi har bestemt oss for å prøve allerede denne måneden, og ikke vente til mai som først planlagt 🐣 Er på syklusdag 15, så håper eggløsning nærmer seg!

Så spennede! Håper el er rett rundt hjørnet da, spennede om komme "skikkelig" i gang :)

6dpo ja. Man kan vel få positiv test fra typ 8-9 dpo, men er vell like vanlig å få falsk negativ så tidlig. Jeg prøver meg på test 10 dpo, men har ikke store forventninger så tidlig heller 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ibej skrev (2 timer siden):

Så spennede! Håper el er rett rundt hjørnet da, spennede om komme "skikkelig" i gang :)

6dpo ja. Man kan vel få positiv test fra typ 8-9 dpo, men er vell like vanlig å få falsk negativ så tidlig. Jeg prøver meg på test 10 dpo, men har ikke store forventninger så tidlig heller 😅 

Ja skjønner at du ikke tørr å teste for tidlig! 10dpo høres fornuftig ut. Du får oppdatere her når du tester 😄 Krysser fingrene! 🤞

Veldig gøy å være skikkelig i gang ja! Nå blir det spennende å vente på eggløsning. Sist syklus var jo første med eggløsning, så håper det betyr at kroppen har klart å «finne ut av ting» etter p-pilleslutt. Men kan jo og være tilfeldighet. Sist fikk jeg el på dag cd23, så enda noen dager til hvis denne syklusen blir like lang. Håper selvsagt det blir litt kortere etterhvert… Men det vet vel du alt om etter din lange syklus 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det @jenteanonym91? Nærmer du deg forventet eggløsning? Satser på kortere sykluser for oss begge (eller helst baby da hehe!)

Jeg ser frem til å teste imorgen, selv om jeg ikke er altfor optimistisk.. men charten er bra da i det minste! Fornøyd med det 😄

Screenshot_20220414-163334.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ibej skrev (1 time siden):

Hvordan går det @jenteanonym91? Nærmer du deg forventet eggløsning? Satser på kortere sykluser for oss begge (eller helst baby da hehe!)

Jeg ser frem til å teste imorgen, selv om jeg ikke er altfor optimistisk.. men charten er bra da i det minste! Fornøyd med det 😄

Screenshot_20220414-163334.jpg

Så spennende med test i morgen! Regner med du oppdaterer her? 😄 Krysser fingrene for babystrek 🤞 Har du forresten barn fra før, eller er det første nå? Synes charten din ser veldig fin ut!

Det går bra her, ikke hatt eggløsning enda. Sist fikk jeg eggløsning på cd23, med positiv el-test cd21. Så venter tålmodig! Har et par dager nå hatt vondt i ryggen og vannaktig utflod, samt murringer på venstre siden. Så tenker at det kanskje nærmer seg! Håper hvertfall det! Vi reiser på hytta til svigers i morgen, ganske primitive forhold uten vann og slikt, så har sett for meg det blir vanskelig å el-teste der. Og hvertfall vanskelig å få hygget seg hvis el faktisk hadde skjedd i helga! Men får jo tempet, og så har vi sikkert sex i kveld så det ligger litt sædceller klart om eggløsning skulle komme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test i går og er solid tempdropp i dag 😓 Så regner med ny syklus starter straks.. krysser fingrene for at det blir av mer normal lengde!

Håper du treffer godt på el! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ibej skrev (7 timer siden):

Negativ test i går og er solid tempdropp i dag 😓 Så regner med ny syklus starter straks.. krysser fingrene for at det blir av mer normal lengde!

Håper du treffer godt på el! :)

Æsj, så kjedelig! Alltid like nedtur med negativ test 😢 Håper virkelig det går litt fortere frem til neste eggløsning for din del! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ingen tegn til eggløsning her altså 🙄 Skjønner ikke at du holdt ut den lange syklusen din @ibej! Nå synes jeg alle andre tegn på nærliggende el har forsvunnet også, trudde det nærmet seg! Også når vi akkurat hadde bestemt oss for å begynne å prøve tidligere. Jaja, er vel bare å smøre seg med tålmodighet! Har du fått besøk av tante rød og begynt ny syklus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, jenteanonym91 said:

Fremdeles ingen tegn til eggløsning her altså 🙄 Skjønner ikke at du holdt ut den lange syklusen din @ibej! Nå synes jeg alle andre tegn på nærliggende el har forsvunnet også, trudde det nærmet seg! Også når vi akkurat hadde bestemt oss for å begynne å prøve tidligere. Jaja, er vel bare å smøre seg med tålmodighet! Har du fått besøk av tante rød og begynt ny syklus?

Æsj, så kjedelig! Håper den dukker opp snart! Tror det er et mønster hos meg - symptomer, så en dag eller to uten, og så el. Merkelige greier. Ny syklus i gang ja, nesten litt godt. Prøver meg på på salviete og bringebærbladte i håp om at el kommer tidligere denne gangen😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spent på om det bare er tilfeldig at tempen har vært litt høyere siste to dagene, eller om eggløsning kan ha vært? 🤔 Har testet med eggløsningstester to gang om dagen, så hadde forbauset meg veldig om eggløsning hadde skjedd uten at jeg fanget det opp. Er jo ikke særlig stigning egentlig, like høyt som når jeg hadde mensen. Men i forhold til forrige syklus ligner det jo litt! Blir spennende å følge med de neste dagene, har ikke helt troa ☺️

7DD91E33-4183-4237-9A86-F5C6710CE2BC.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...