AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1961 Del Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Teststreken skal som nevnt være like sterk, ellers sterkere, enn kontrollstreken for å kunne betegnes som positiv. Etter dette bør man teste til testen blir negativ igjen - omtrent 12-30 timer etter negativ test vil man ha eggløsning. Sjansen er liten for at du har misset positiv eggløsningstest dersom du har testet daglig, for de fleste vil testen være positiv i ett, kanskje to døgn. Men det kan jo så klart skje at man går glipp av positiv test dersom man har ekstremt kort LH-topp (hormonet som stimulerer til eggløsning). Mange vil også få en gradvis sterkere og sterkere eggløsningstest, før den blir helt positiv, og deretter gradvis negativ igjen. Andre vil kunne gå fra veldig svake til plutselig helt positive tester. Så det er dessverre vanskelig å si. Hvilken syklusdag er du på nå? Er det kun en temp-måling som har vært høy eller har det vært flere dager på rad? Har du kjent på andre symptomer på at du har hatt eggløsning, f.eks. eggløsningsslim? Anonymkode: 449c9...4da Syklusdag 17 (har mensen en uke). Temp var helt lik i dag som i går. I forgårs var den 36,51, igår 36,84 og i dag 36,87. Usikker på slim. Kanskje bittelitt, men kan jo ha blander seg etter samleie... Anonymkode: d529a...d65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1962 Del Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Syklusdag 17 (har mensen en uke). Temp var helt lik i dag som i går. I forgårs var den 36,51, igår 36,84 og i dag 36,87. Usikker på slim. Kanskje bittelitt, men kan jo ha blander seg etter samleie... Anonymkode: d529a...d65 Hmm, litt vanskelig å si ut ifra så få temper. Har du charten din du kan legge ut her? Kan være litt lettere å se det da, når man ser hvordan de andre tempene ser ut😊 Anonymkode: 449c9...4da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #1963 Del Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hmm, litt vanskelig å si ut ifra så få temper. Har du charten din du kan legge ut her? Kan være litt lettere å se det da, når man ser hvordan de andre tempene ser ut😊 Anonymkode: 449c9...4da 24/8 36,87 (to dg etter menstruasjonen) 25/8 36,97 26/8 36,74 27/8 36,73 28 og 29/8 glemte 30/8 36,51 31/8 36,84 1/9 36,87 Har hatt litt stikninger og vage smerter/stikning helt nedei ryggen Anonymkode: d529a...d65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie97 Skrevet 1. september 2021 #1964 Del Skrevet 1. september 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): 24/8 36,87 (to dg etter menstruasjonen) 25/8 36,97 26/8 36,74 27/8 36,73 28 og 29/8 glemte 30/8 36,51 31/8 36,84 1/9 36,87 Har hatt litt stikninger og vage smerter/stikning helt nedei ryggen Anonymkode: d529a...d65 Du er jo bare på cd 10 enda, så det er ganske stor sansynlighet for at du ikke har hatt EL enda. Anbefaler deg å legge inn temperaturene dine i appen fertility friend så vil den vise når du har EL. Også lurt å teste etter EL med EL-tester hver dag til teststreken er like sterk som kontrollstreken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2021 #1965 Del Skrevet 2. september 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): 24/8 36,87 (to dg etter menstruasjonen) 25/8 36,97 26/8 36,74 27/8 36,73 28 og 29/8 glemte 30/8 36,51 31/8 36,84 1/9 36,87 Har hatt litt stikninger og vage smerter/stikning helt nedei ryggen Anonymkode: d529a...d65 Vanskelig å tolke ut ifra tempene når de ikke er i fertilityfriend eller lignende. Ingen av tempene den første uka er med her heller, noe som gjør at det er ganske få målinger totalt sett for å kunne vurdere. Ut ifra disse målingene vil jeg likevel tro at du ikke har hatt EL enda Du har høyere (og like høye) målinger i starten av syklusen som du har de to soste målingene dine, noe som indikerer at 36.80-90 er en ganske vanlig temp for deg. Antar at tempen din vil bikke 37 og oppover etter at du har EL. Fortsett å tempe og EL-teste hver dag fremover, så vil du garantert få med deg når EL er🙌🏻 Anonymkode: 449c9...4da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kelpe Skrevet 3. september 2021 #1966 Del Skrevet 3. september 2021 I dag stuper temperaturen min, og jeg har innsett at det i dag er 14 dager etter eggløsning. Klassisk graf med andre ord. Ganske sikker på at EL må ha vært på 3DPO. Samtidig viser digital graviditetstest 1-2 nå på morgenen. Svak test på strimmel også i går, litt sterkere på strimmel i dag (testegal who?😂) 😱 Er det et dårlig tegn at tempen synker? Tåler å høre det. Forøvrig helt sjokkert av g-test resultatet!!! Vet ikke hva jeg skal tenke 😱❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. september 2021 Forfatter #1967 Del Skrevet 3. september 2021 Oi det er litt spesielt ja @kelpe Men tempene dine er ikke helt sikre? Ettersom det ikke er prikk på dem mener jeg. Så kan forhåpentligvis bare være noe sånt som er årsaken til at charten ikke "følger boka". Jeg ville uansett vært glad for den testen!! Og håpt på det beste fremover 🤞 Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kelpe Skrevet 3. september 2021 #1968 Del Skrevet 3. september 2021 Amatariel skrev (8 minutter siden): Oi det er litt spesielt ja @kelpe Men tempene dine er ikke helt sikre? Ettersom det ikke er prikk på dem mener jeg. Så kan forhåpentligvis bare være noe sånt som er årsaken til at charten ikke "følger boka". Jeg ville uansett vært glad for den testen!! Og håpt på det beste fremover 🤞 Lykke til! De stipla linjene er dager hvor jeg ikke har fått tatt tempen ☺️ Takk for lykkeønskning! Blir spennende å se hva som skjer fremover 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. september 2021 Forfatter #1969 Del Skrevet 3. september 2021 kelpe skrev (1 minutt siden): De stipla linjene er dager hvor jeg ikke har fått tatt tempen ☺️ Jeg tenkte mer på at tempen din er hvite trekanter og ikke prikk. Da betyr det litt ujevn tempetidspunkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kelpe Skrevet 3. september 2021 #1970 Del Skrevet 3. september 2021 Amatariel skrev (12 minutter siden): Jeg tenkte mer på at tempen din er hvite trekanter og ikke prikk. Da betyr det litt ujevn tempetidspunkt. Ah, ja, da henger jeg med ☺️ Huff, nå har jeg overbevist meg selv om at dette ender i SA. Leser på nett at det gjerne starter med temperaturfall 3-5 dager før. Hjelpe meg, her er det mer venting som gjenstår 🙈 Naive meg som pleide å tenke at bekymringene var over ved positiv graviditetstest 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 3. september 2021 Forfatter #1971 Del Skrevet 3. september 2021 kelpe skrev (56 minutter siden): Ah, ja, da henger jeg med ☺️ Huff, nå har jeg overbevist meg selv om at dette ender i SA. Leser på nett at det gjerne starter med temperaturfall 3-5 dager før. Hjelpe meg, her er det mer venting som gjenstår 🙈 Naive meg som pleide å tenke at bekymringene var over ved positiv graviditetstest 😂 Uff ja, jeg forstår den bekymringen der. Men sannheten er jo at det kan gå begge veier i alle svangerskap. Vet ikke hvor mye is i magen du har til å bare vente litt fremover? Den ene gangen jeg var skikkelig forberedt på SA var den gangen jeg tok g-tester i form av strimler. Fikk positiv test som økte litt, men så ble den svakere og svakere. Så ble ikke akkurat sjokket da jeg begynte å blø en liten uke etterpå. Noen ganger er det jo best å være litt forberedt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kelpe Skrevet 3. september 2021 #1972 Del Skrevet 3. september 2021 Amatariel skrev (25 minutter siden): Uff ja, jeg forstår den bekymringen der. Men sannheten er jo at det kan gå begge veier i alle svangerskap. Vet ikke hvor mye is i magen du har til å bare vente litt fremover? Den ene gangen jeg var skikkelig forberedt på SA var den gangen jeg tok g-tester i form av strimler. Fikk positiv test som økte litt, men så ble den svakere og svakere. Så ble ikke akkurat sjokket da jeg begynte å blø en liten uke etterpå. Noen ganger er det jo best å være litt forberedt... Du har rett i det, det kan gå begge veier uansett Er i alle fall fornøyd med at kroppen har klart å bli gravid. Det er ikke gitt. Får bare se hva som skjer fremover. Kommer selvfølgelig til å bli veldig lei meg hvis dette ikke går, men det er jo første PP og jeg hadde forberedt meg på at ting kom til å ta tid. Enig med deg i at noen ganger er det best å være litt forberedt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bruspulver Skrevet 8. september 2021 #1973 Del Skrevet 8. september 2021 Eggløsning bekreftet på cd17 i dag! 🤩 Så tidlig har den ikke vært på lang tid 🙌🏼 Men har ikke så stor tro på at det går denne gangen heller. Det er kun på kvelden 3 dager før EL at vi har fått lagt inn aksjer… Sjansen er der jo, men har mine tvil. Bare tiden vil vise. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. september 2021 Forfatter #1974 Del Skrevet 8. september 2021 Så herlig med EL på et temmelig normalt tidspunkt da Bruspulver! 👏 Du skal absolutt ikke se bort fra at det aksjeinnskuddet kan gjøre susen. Det er jo på en fertil dag, og mange sædceller trives best med å vente på egget. Blir spennende i dpo-land 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2021 #1975 Del Skrevet 8. september 2021 kelpe skrev (På 3.9.2021 den 7.13): I dag stuper temperaturen min, og jeg har innsett at det i dag er 14 dager etter eggløsning. Klassisk graf med andre ord. Ganske sikker på at EL må ha vært på 3DPO. Samtidig viser digital graviditetstest 1-2 nå på morgenen. Svak test på strimmel også i går, litt sterkere på strimmel i dag (testegal who?😂) 😱 Er det et dårlig tegn at tempen synker? Tåler å høre det. Forøvrig helt sjokkert av g-test resultatet!!! Vet ikke hva jeg skal tenke 😱❤️ Helt ærlig: For meg var tempdropp et dårlig tegn og jeg mistet ikke så lenge etterpå (typ samme kveld/dagen etterpå) Leste mye om det da jeg fikk tempdropp selv, og virker som om det er like sannsynlig at det ikke er tegn på noe gale! Håper det er tilfellet for deg🤞🏻 hvordan har det gått med deg siden fredag?❤️ Anonymkode: 449c9...4da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 8. september 2021 #1976 Del Skrevet 8. september 2021 Hurra for tidligere EL @Bruspulver! Krysser fingrene for at innskuddene holder, og at det endelig blir din tur! Så fin kurve du har nå, og så gøy med skikkelig temphopp! 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bruspulver Skrevet 8. september 2021 #1977 Del Skrevet 8. september 2021 Ja, det føles godt @Amatariel og @bittelillebolla ✨ Jeg synes også temperaturhoppet ser veldig bra ut. Når jeg sammenligner det med de 4 syklusene jeg har tempet så langt, ser det imidlertid ut til å være littegrann høyere enn normalen. Oransje linje er denne syklusen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonnis Skrevet 8. september 2021 #1978 Del Skrevet 8. september 2021 Noen som er gode på temping her?😬 syns tempen er så veldig lav denne runden.. ifølge el tester er jeg 2 dpo mens ff vil ha det til å bli 5dpo. FF har satt el til dagen før pos el test🙄 legge ved bilde av denne og forrige pp. Hadde masse symptomer på el, men nå ble jeg usikker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. september 2021 Forfatter #1979 Del Skrevet 8. september 2021 Tonnis skrev (6 minutter siden): syns tempen er så veldig lav denne runden.. ifølge el tester er jeg 2 dpo mens ff vil ha det til å bli 5dpo. FF har satt el til dagen før pos el test🙄 legge ved bilde av denne og forrige pp. Hadde masse symptomer på el, men nå ble jeg usikke FF er usikker selv ettersom den bare har striplet linje. Så jeg ville tatt den dpo-tellingen med en klype salt. Jeg ville pr. nå forholdt meg til de positive EL-testene. Jeg vil tro FF flytter krysset etter noen flere temper fremover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonnis Skrevet 8. september 2021 #1980 Del Skrevet 8. september 2021 Amatariel skrev (1 minutt siden): FF er usikker selv ettersom den bare har striplet linje. Så jeg ville tatt den dpo-tellingen med en klype salt. Jeg ville pr. nå forholdt meg til de positive EL-testene. Jeg vil tro FF flytter krysset etter noen flere temper fremover. Takk for svar🥰 Ja føler meg ganske sikker på el i forhold til testene, syns bare tempen har holdt seg så lav. Det er bare andre runden min med temping så fortsatt ganske ny i det. Var så fin temp økning forrige runde😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå