Amatariel Skrevet 4. juli 2021 Forfatter #1841 Del Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Setter pris på at du tar deg tid til å svare ❤ Steg opp 0.1 grad idag, så heldigvis ikke ned. Men er alle temperaturer over den striplete linjen innafor? Anonymkode: ac330...1f8 Ja de er godt over coverline. Jeg har sett mange gravidcharter med mer svinging og lavere temper i dpo-land enn dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1842 Del Skrevet 4. juli 2021 Amatariel skrev (8 minutter siden): Ja de er godt over coverline. Jeg har sett mange gravidcharter med mer svinging og lavere temper i dpo-land enn dette Ok, tusen takk. Da dukker jeg nok opp igjen her om et par dager ☺ Anonymkode: ac330...1f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bruspulver Skrevet 5. juli 2021 #1843 Del Skrevet 5. juli 2021 Tror jeg endelig har hatt el igjen, de neste dagene vil vise 🤞🏼På en måte er det deilig at det ikke tok nye 104 dager før el, men på en annen side kjenner jeg også på frustrasjonen over at el fortsatt er fryktelig sein, sammenlignet med hva som er normalt. Trodde at metformin skulle hjelpe, men enn så lenge er jeg ikke helt overbevist. Kan se ut til at kroppen prøver på el rundt cd14, men at den ikke helt får det til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. juli 2021 Forfatter #1844 Del Skrevet 5. juli 2021 Skjønner hvordan du tenker Bruspulver! Jeg fikk metformin da jeg hadde en helt koko syklus (eller, gynekologen min sa at jeg egentlig ikke hadde en syklus). Og på metformin ble det en annen verden fordi jeg FIKK syklus, og med det eggløsning. Men hadde ekstremt sjeldent EL før CD28. Det var liksom det som var min syklus... ble vant til det. Men nå i fjor og i år har jeg følt sånn på tidspress at jeg ønsket meg mer enn noen gang en kortere syklus. Ba om hjelp til det og fikk letrozol. Det var først da jeg fikk en normaltidlig eggløsning. Kanskje det er det du også trenger... så jeg gikk på både metformin og letrozol en del måneder her. Sykt deilig å få muligheten til å prøve hver CD13-16 heller. Håper du slipper å tenke på dette mye lenger nå og at spiren sitter på denne eggløsningen som har vært 🤞 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bruspulver Skrevet 5. juli 2021 #1845 Del Skrevet 5. juli 2021 Amatariel skrev (42 minutter siden): Skjønner hvordan du tenker Bruspulver! Jeg fikk metformin da jeg hadde en helt koko syklus (eller, gynekologen min sa at jeg egentlig ikke hadde en syklus). Og på metformin ble det en annen verden fordi jeg FIKK syklus, og med det eggløsning. Men hadde ekstremt sjeldent EL før CD28. Det var liksom det som var min syklus... ble vant til det. Men nå i fjor og i år har jeg følt sånn på tidspress at jeg ønsket meg mer enn noen gang en kortere syklus. Ba om hjelp til det og fikk letrozol. Det var først da jeg fikk en normaltidlig eggløsning. Kanskje det er det du også trenger... så jeg gikk på både metformin og letrozol en del måneder her. Sykt deilig å få muligheten til å prøve hver CD13-16 heller. Håper du slipper å tenke på dette mye lenger nå og at spiren sitter på denne eggløsningen som har vært 🤞 Skjønner! Trodde kanskje det var en del av effekten til metformin, men da kan det være jeg må høre med gyn om jeg kan få letrozol i tillegg. Men, det får vente, er på ferie ut mnd. Kanskje klaffer det innen den tid ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 5. juli 2021 Forfatter #1846 Del Skrevet 5. juli 2021 Bruspulver skrev (42 minutter siden): Skjønner! Trodde kanskje det var en del av effekten til metformin, men da kan det være jeg må høre med gyn om jeg kan få letrozol i tillegg. Men, det får vente, er på ferie ut mnd. Kanskje klaffer det innen den tid ❤️ For meg hjalp i alle fall metformin på å få en syklus i det hele og store. At de ikke ble veldig ustabile og lange. Og virker som det har hjulpet på deg også...!? Om du går fra EL på CD104 til CD25 så er det jo en super forbedring!! Må nevne at jeg har to barn unnfanget på "kun" metformin. Men jeg ble som sagt utålmodig på jakt etter sistemann pga. tidsfrist, så da hjalp letrozol på tidligere EL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bruspulver Skrevet 6. juli 2021 #1847 Del Skrevet 6. juli 2021 Amatariel skrev (18 timer siden): For meg hjalp i alle fall metformin på å få en syklus i det hele og store. At de ikke ble veldig ustabile og lange. Og virker som det har hjulpet på deg også...!? Om du går fra EL på CD104 til CD25 så er det jo en super forbedring!! Må nevne at jeg har to barn unnfanget på "kun" metformin. Men jeg ble som sagt utålmodig på jakt etter sistemann pga. tidsfrist, så da hjalp letrozol på tidligere EL. Ja, ikke sant. Jeg ser på syklusen med el på cd104 som veldig unormal. Før dette hadde jeg sykluser på 27d, 28d, 28d og 33d etter jeg sluttet på p-pillene. Seneste el på disse var på cd21. Så hadde trodd at metforminen skulle få meg tilbake til el rundt det. Men igjen, kan jo være at el på cd104 ville vært den nye normalen uten medisinen. Jeg aner ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 6. juli 2021 #1848 Del Skrevet 6. juli 2021 @Bruspulver Hurra for tidligere EL! 🎉 Så godt det må være å slippe å vente helt til CD104! Jeg forstår veldig godt at gjerne skulle hatt EL enda litt tidligere, og at du er utålmodig nå. Du har jo virkelig måtte kjenne på tidenes tålmodighetsprøve forrige syklus. Jeg tror ikke EL på CD25 er såå fryktelig sent i forhold til normalen? Jeg har hvert fall ikke fått det inntrykket. Nå har jeg jo fått beskjed om at alt så fint ut hos gyn, og alle blodprøvene var fine. Likevel får jeg EL mellom CD19-26 nå. Selv om læreboka gjerne sier at EL alltid er på CD14, så står det også at alt mellom CD12 og 21 regnes som normalt mener jeg å huske. Jeg vurderer selv å prøve letrozol, om jeg blir for utålmodig når prøvingen begynner. Selv om jeg egentlig ikke tror at det er så veldig unormalt å ha lengre sykluser, så er det fryktelig kjedelig å vente når man så gjerne vil bli gravid med det samme! 🙉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bruspulver Skrevet 6. juli 2021 #1849 Del Skrevet 6. juli 2021 @bittelillebolla Ja, det er veldig deilig🎉 Krysser fingrene fort at det ikke blir flere av de syklusene med det første! Nei, du har kanskje rett. Begynner nok bare å bli utålmodig ettersom vi nærmer oss 1 år med prøving, men på den tiden har jeg bare hatt 6 el 🙃 Så deilig å få det bekreftet at alt ser ut til å være normalt! Det er vel enkelte som normalt har lengre sykluser, vi er kanskje blant disse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bruspulver Skrevet 12. juli 2021 #1850 Del Skrevet 12. juli 2021 Får prøve å holde litt liv i tråden her. 8 dpo i dag. Har gått på en liten psykisk smell ifbm prøving og har det egentlig veldig vanskelig akkurat nå. Liten tro på at det skal gå denne gangen heller. Legger ved forrige mnd for sammenligning: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jennni Skrevet 12. juli 2021 #1851 Del Skrevet 12. juli 2021 @Bruspulver Charten din ser jo kjempefin ut! Tidleg for å seie noko, så klart, men i alle fall eit veldig fint hopp og god og høg temperatur så langt. Men skjønner at du blir motlaus, er der litt sjølv. 12 DPO i dag og negativ test. Tempen har heldt seg høgre enn vanlig på 12 DPO (har vanligvis 10-11 dagars lutealfase), men trur det er fordi eg blei vaksinert rett etter EL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #1852 Del Skrevet 12. juli 2021 Kan hetebølge påvirke Tempen? Lavere temp siden eggløsning, men gravid. Ff mener jeg ikke er gravid da. Så en venninne ha usedvanlig lave temper dpo også, mye lavere enn vanlig. Anonymkode: b3b34...ded Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #1853 Del Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Kan hetebølge påvirke Tempen? Lavere temp siden eggløsning, men gravid. Ff mener jeg ikke er gravid da. Så en venninne ha usedvanlig lave temper dpo også, mye lavere enn vanlig. Anonymkode: b3b34...ded Tviler Anonymkode: 1480a...a8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #1854 Del Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan hetebølge påvirke Tempen? Lavere temp siden eggløsning, men gravid. Ff mener jeg ikke er gravid da. Så en venninne ha usedvanlig lave temper dpo også, mye lavere enn vanlig. Anonymkode: b3b34...ded Da ville det nok heller påvirke andre veien at, at du fikk høyere temper enn vanlig. Anonymkode: 449c9...4da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. juli 2021 Forfatter #1855 Del Skrevet 12. juli 2021 Bruspulver skrev (6 timer siden): Får prøve å holde litt liv i tråden her. 8 dpo i dag. Har gått på en liten psykisk smell ifbm prøving og har det egentlig veldig vanskelig akkurat nå. Liten tro på at det skal gå denne gangen heller. Alle vi her vet hvordan det er å føle seg motløs men plutselig kan det gå! Håper dette er din lykke-pp 🤞 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bruspulver Skrevet 12. juli 2021 #1856 Del Skrevet 12. juli 2021 Jennni skrev (5 timer siden): @Bruspulver Charten din ser jo kjempefin ut! Tidleg for å seie noko, så klart, men i alle fall eit veldig fint hopp og god og høg temperatur så langt. Men skjønner at du blir motlaus, er der litt sjølv. 12 DPO i dag og negativ test. Tempen har heldt seg høgre enn vanlig på 12 DPO (har vanligvis 10-11 dagars lutealfase), men trur det er fordi eg blei vaksinert rett etter EL. Ja, du har nok rett. Bare mitt syn på livet som er litt svart om dagen 😅 Åh, så spennende! Håper ikke det er vaksinen som klusser til ting 🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bruspulver Skrevet 12. juli 2021 #1857 Del Skrevet 12. juli 2021 @Amatariel det er i stunder som dette at det er godt å ha forumet ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 12. juli 2021 #1858 Del Skrevet 12. juli 2021 @Bruspulver Skjønner godt at livet føles svart noen ganger, og at motløsheten kommer snikende. Det tror jeg alle prøver kan kjenne seg igjen i. Til og med jeg som bare er "snart-prøver", har vært igjennom noen runder med mørke tanker. Jeg synes charten sin der kjempe fin ut, og egentlig enda bedre enn den forrige! Jeg har masse håp for deg, selv om du kanskje ikke kjenner på det selv akkurat nå. ❤️ Husker noen skrev her inne at det ikke var tankene våre som bestemte om man ble gravid eller ikke, og at selv i de mest motløse tidene så er sjansen for en baby like stor. Det synes jeg var en fin tanke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bruspulver Skrevet 12. juli 2021 #1859 Del Skrevet 12. juli 2021 @bittelillebolla ikke sant. Du er lur som leser deg opp, temper og finner ut av hvordan kroppen fungerer før du faktisk begynner med prøvingen. Jeg kjenner at det er noe jeg angrer på. Men igjen, så bestemte vi oss for å ikke slutte på prevensjon før vi giftet oss. Det var ikke et ønske å bli gravide før, og vi ønsket ikke å la det være rom for uhell 😅 Hindsight is always 20/20, er det ikke det de sier… 🤷🏼♀️ Ja, jeg er egentlig enig med deg. Temperaturen hoppet fortere opp enn forrige syklus. Den har også holdt seg noe høyere enn forrige, selv om jeg ikke nødvendigvis vet om det har så mye å si 🙈 Ååå, ja! Det var en fin tanke ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bruspulver Skrevet 15. juli 2021 #1860 Del Skrevet 15. juli 2021 Tja, hva skal man si… temperaturfallet snakker vel for seg selv Begynte noe tidligere enn forrige syklus, og fallene er hittil større. Forrige syklus under: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå