Gå til innhold

Den O'store tempetråden

Amatariel

Anbefalte innlegg

bittelillebolla skrev (53 minutter siden):

Gratisversjonen av FF viser bare de 16 første dagene til å begynne med, etter hvert som syklusen blir lenger så forlenger også FF charten :) Om man betaler for premium får man se hele med en gang, samt antatt fertilt vindu og anslått mens. 

Jeg pleier å ligge rundt 36.5 før eggløsning, men det er veldig individuelt hvor man vanligvis ligger. Pleier også å ligge litt høyere rett etter mensen, før den sakte kryper nedover igjen. :) 

Hurra for eggløsning! :) Så utgjort at den skulle dukket opp akkurat de dagene du ikke tempen! Men heldigvis hadde du mange kryss på de dagene, og det er jo det viktigste! Håper at mensen ikke dukker opp i neste uke! 🤞

Gratulerer så mye med positiv test! 🥳 Det ser ut til at tempen din har vært litt opp og ned hele lutealfasen egentlig, så jeg tenker at den ikke er så mye lavere nå enn den har vært i dagene før. Jeg har også hørt som My_Lady skriver at det ikke er anbefalt å tempe etter positiv test. HCG produksjonen kan visst spille inn, og føre til at tempen oppfører seg rart uten at det er grunn til bekymring. Likevel forstår jeg veldig godt at det ikke er noe moro å se at den ikke holder seg høy. Krysser fingrene for deg og lille spiren. 🤞

Tusen takk for godt svar❤️ Testen ble sterkere i dag. Livets første positive test i går😍 får bare krysse fingrene for at den klamrer seg fast🤞🏼 Brukte temping for første gang denne måneden. Fantastisk verktøy! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pinkprincess skrev (13 minutter siden):

Tusen takk for godt svar❤️ Testen ble sterkere i dag. Livets første positive test i går😍 får bare krysse fingrene for at den klamrer seg fast🤞🏼 Brukte temping for første gang denne måneden. Fantastisk verktøy! 

Så at testen har blitt sterkere! 🙌 For en herlig følelse det må være å se de to stekene, og så stas at spiren satt på første tempe-syklus! 😍 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle tempere! Jeg er ganske ny på dette, men nå er jeg på 9dpo og har ligget ganske stabilt i temperatur siden EL. Alle tempene har blitt målt kl 07.00. Men i dag våknet jeg kl 06.15, og tok tempen nærmest i søvne. Den var da 0,16 grader lavere enn i går. Så sovnet jeg igjen og våknet kl 08.00. Tempet på nytt da, og da var den 0,21 grader OVER gårsdagens. Hvilken av disse kan jeg egentlig stole på?? IKM er i morgen, og har utrolig mye mensmurringer, så jeg regner vel med at mensen er rett rundt hjørnet, og at den første tempen er en indikasjon på det..😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petronella83 skrev (19 minutter siden):

Hei alle tempere! Jeg er ganske ny på dette, men nå er jeg på 9dpo og har ligget ganske stabilt i temperatur siden EL. Alle tempene har blitt målt kl 07.00. Men i dag våknet jeg kl 06.15, og tok tempen nærmest i søvne. Den var da 0,16 grader lavere enn i går. Så sovnet jeg igjen og våknet kl 08.00. Tempet på nytt da, og da var den 0,21 grader OVER gårsdagens. Hvilken av disse kan jeg egentlig stole på?? IKM er i morgen, og har utrolig mye mensmurringer, så jeg regner vel med at mensen er rett rundt hjørnet, og at den første tempen er en indikasjon på det..😕

Stol på en første tempen, det er den som er mest korrekt basaltemperaturmessig. Det er viktigere å ha sovet dypt og over flere timer før temping, enn at det er på samme klokkeslett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (20 minutter siden):

Stol på en første tempen, det er den som er mest korrekt basaltemperaturmessig. Det er viktigere å ha sovet dypt og over flere timer før temping, enn at det er på samme klokkeslett.

Ok.. da regner jeg som sagt med at jeg får mensen i dag eller i morgen. Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! 

Lenge siden jeg har skrevet nå, men her kommer en liten oppdatering. Jeg er ganske sikker på at jeg nå har hatt El 14 dpo. For meg er det helt utrolig, idet har tidligere har hatt sen el henholdsvis cd 26 i flere måneder før cd 21 forrige måned. Trodde nesten ikke mine egne øyne da el testen var positiv 12 dpo (var bare flaks jeg i det hele tatt tok en test den dagen!!) 

Etter forrige syklus fikk jeg skrevet ut progesterontilskudd crinone av gynekologen da jeg bare har 8 dager lutealfase.
057DD5AD-483F-499C-86AA-122B1E4E3F9C.thumb.jpeg.edd5fd896a89a81743a26ec4f96c2e80.jpeg

Fikk positiv el test som sagt 12 dpo, 13 dpo var den nesten positiv, men ikke helt. Negativ igår, og økning i temperatur i morges. Tempen var på 36,37 idag, og den pleier vel egentlig å være litt høyere dagen etter el (47-50 cirka). Likevel virker det til at tempen tross alt økte idag. Beklager mye tekst!

Spørsmålet mitt nå er om det et trygt å begynne å bruke crinone allerede nå 1 dpo, da jeg vil være helt sikker på at el faktisk har vært. Bør jeg vente til 2/3 dpo for å se enda en høy temp eller starte nå? Det er vel sånn at crinone vil gi høyere temp, så hvis jeg starter nå blir vel tempen uansett høy? Det som er dumt med å vente er at jeg tross alt bare har hatt 8 dagers lutealfase og vil starte med tilskudd av progesteron så tidlig som jeg kan. Hva tenker dere? Vet at du @Amatariel har erfaring med crinone 😊 

Takk for svar! Håper alt er bra med alle  :blomst:

Endret av Testerforum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har dessverre ingen erfaring eller råd @Testerforum :( Tipper at Amatariel vil kunne hjelpe deg. ❤️ Jeg ville likevel bare si at jeg er så glad på dine vegne, både for at EL plutselig overrasket deg ved å komme tidlig og for at du har fått progesterontilskudd! Hurra! Har du fått noe for å fremkalle tidligere EL, eller bestemte kroppen seg bare for å gjøre noe annerledes? Nå blir det veldig spennende fremover! Dette blir vel den første syklusen hvor egget har en reel sjanse til å kunne feste seg. Åå, nå ble jeg så glad på dine vegne! :hoppendeglad:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@bittelillebolla tusen takk for svar, og tusen takk for støtten ❤️ Det hjelper i denne perioden! Jeg fikk ingenting for å starte el, så det er bare kroppen som plutselig fant ut av dette på egen hånd! Jeg har nesten ikke trodd på testene.. og derfor er jeg også usikker nå 1 dpo. Er skoleeksempel med el 14 dpo, og noe jeg absolutt ikke er vandt med. 

Jeg føler også at dette er første reelle sjansen med tanke på tilskuddet av progesteron. Så jeg kjenner jeg er så spent i kroppen. Tørr jo ikke håpe for mye heller :bond:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sååå glad for tidlig EL for deg Testerforum! Det er magisk! Jeg har faktisk ingen erfaring med progesteron i dpo-land fordi alle gynekologer jeg har vært borti har vært negativ til det. Eller, ikke negativ, men mer ambivalent. Jeg har spurt flere ganger, men alltid fått beskjed om at det ikke er forskningsbevist at det har effekt. Så har derfor ikke fått det da de har ment at det ikke er nødvendig. Jeg har dog fått det når jeg har fått positiv g-test. DA har det visst vært greit. Så begynt rundt 10-14 dpo jeg. 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg startet på crinone når FF setter kryss :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (4 minutter siden):

Sååå glad for tidlig EL for deg Testerforum! Det er magisk! Jeg har faktisk ingen erfaring med progesteron i dpo-land fordi alle gynekologer jeg har vært borti har vært negativ til det. Eller, ikke negativ, men mer ambivalent. Jeg har spurt flere ganger, men alltid fått beskjed om at det ikke er forskningsbevist at det har effekt. Så har derfor ikke fått det da de har ment at det ikke er nødvendig. Jeg har dog fått det når jeg har fått positiv g-test. DA har det visst vært greit. Så begynt rundt 10-14 dpo jeg. 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg startet på crinone når FF setter kryss :Nikke:

Tusen takk ❤️ Den er grei, da venter jeg til 3 dpo. Gynekologen min var også skeptisk, men sa det ikke skadet å prøve. Dersom dette ikke funker vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre.. har hatt 7/8 dager lutealfase hver eneste syklus i 6 måneder. Har tatt høyt tilskudd av B6 og wild yam uten noen effekt. Hva gjorde du for å forlenge lutealfasen dersom du ikke tok progesteron? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Progesteron skal jo hjelpe på lutealfasen, så syns det høres lurt ut at du har fått dette. Håper det funker 🤞 Jeg økte min fra 10 dager til 12 med ren B6-vitamin. I vinter tok jeg en sterk d-vitaminkur på resept også i 3 mnd og da økte den ufrivillig enda mer, opp i 13-14 dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (11 minutter siden):

Progesteron skal jo hjelpe på lutealfasen, så syns det høres lurt ut at du har fått dette. Håper det funker 🤞 Jeg økte min fra 10 dager til 12 med ren B6-vitamin. I vinter tok jeg en sterk d-vitaminkur på resept også i 3 mnd og da økte den ufrivillig enda mer, opp i 13-14 dager. 

Okei, tusen takk for svar! Jeg krysser fingrene 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trur dere el har vært? Har ganske stabile sykluser og venter el ca søndag/mandag. Men temp har begynt å stige. Sist syklus lå den høyere enn nå etter el. Ca 36,60-36.80.

typen kommer hjem idag så håper den ikke har vært. 

A3407603-BB75-47CA-91A5-972F17B005B0.png

Anonymkode: d1e2d...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Altså...jeg har tempet i et halvt år og hatt helt stabil syklus. Denne måneden har jeg ikke tempet, er tre dager over forventet mens, men bare negative tester. Er det helt umulig at den kan bli positiv senere, eller er faktisk den ene måneden jeg ikke temper den måneden som er på bærtur? Er det mulig...

Anonymkode: ac584...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Altså...jeg har tempet i et halvt år og hatt helt stabil syklus. Denne måneden har jeg ikke tempet, er tre dager over forventet mens, men bare negative tester. Er det helt umulig at den kan bli positiv senere, eller er faktisk den ene måneden jeg ikke temper den måneden som er på bærtur? Er det mulig...

Jeg hadde én mnd helt utav det blå det eggløsning kom 10 dager seinere enn vanlig. Pleide å ha EL på cd17 og plutselig kom den på cd27... Mens kom tilsvarende 10 dager forsinket. Hadde jo ikke visst dette om jeg ikke tempet, så det kan være at denne mnd tilfeldigvis var sein EL hos deg og? 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har også hatt en enkelt måned hvor eggløsning (og mens) kom over en uke seinere enn vanlig i syklusen, så det skjer. Håpet er ikke ute før tanta kommer! 

(Fikk meg forresten også til å tenke på påstander om forsinket eggløsning etter vaksiner. Om den syklusen hadde skjedd samme måned jeg tok vaksine så hadde jeg sikkert gått ut fra at det var grunnen. Men så var det helt tilfeldig.)

Anonymkode: c78fa...d28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet dette er feil gruppe å spørre i, men spør her siden dere «kjenner» meg allerede. Jeg er så forvirret nå...og vet ikke om jeg skal være glad eller hva jeg skal være 

Se på denne graviditetstesten tatt nå: 

ADD410C8-649B-4D5F-9719-02A01DA9E646.thumb.jpeg.f7a951e58f49a5f424d9a643d175ec02.jpeg
Den er jo positiv er den ikke?? Jeg skjønner ingenting. Jeg fikk mensen som vanlig forrige syklus 9 dpo. Tenkte ikke at det kunne være noe annet siden jeg blødde i 3 dager, som jeg pleier. Og blødningen kom akkurat når den pleier. Så begynte jeg på ny syklus men var jo veldig overrasket når el test var positiv 12 dpo. El testen var også halvveis positiv 13 dpo. Temp økte 14 dpo, selv om det var lite. Økte også litt idag. Legger ved bilde av graf. 
4B9FC04E-069E-4E35-AC6B-47A222B0CF60.thumb.png.95b5f861074703e08646d3709c42d8db.png

Hadde veldig svak brun utflod idag, i tillegg til murringer så jeg tok en ekstra el test ikveld bare for å sjekke om el ikke har vært likevel. Den var ganske langt unna positiv, men ikke soleklar negativ heller, man kunne se litt strek. Jeg tok derfor en graviditetstest, og fikk resultatet dere ser over/under. 
image.thumb.jpg.e9a53f5a626119551002e4b739c60ea9.jpg

Kan den svake graviditetstesten virkelig stemme? Jeg skjønner ingenting. Kan det være andre årsaker til at den slår ut? Er dette fra forrige måned er jeg 24 dpo, da skulle vel testen slått ut sterkere? 

Endret av Testerforum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt at du er forvirret @Testerforum :( Jeg har fått en like sterk graviditetstest en gang selv, med babyplan vanligtest. Den gangen viste det seg å være en falsk positiv, fordi testen hadde gått ut på dato. Tok en annen test etterpå samme dag som var blenda. Det kan være tilfelle hos deg også, at det var noe galt med testen. Men jeg vil egentlig tro at det kanskje heller var en svangerskapsblødning eller SA du hadde, og ikke mensen. Det ser ut til at EL-testen på CD12 var den første EL-testen du tok denne syklusen? Og den ble positiv? Isåfall kan det tyde på at det var HCG som slå ut på den, og ikke LH-hormon. Det kan jo rime med at testen ble positiv overraskende tidlig denne gangen. Jeg håper virkelig virkelig at du har en spire i magen, og at testen vil bli sterkere fremover. :hjerte: Men jeg er enig i at på 24 DPO burde nok testen ha vært sterkere, i tillegg har EL-testene blitt svakere. :troest: Sender deg all verdens håp! HÅPER alt jeg har for deg, og for at dette ikke var en SA! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar @bittelillebolla ❤️ I desperasjon kjørte jeg ned til døgnåpent apotek og kjøpte clearblue. Den viser gravid 1-2 uker. Hvis det er SA er det ikke da rart denne fortsatt slår ut? Jeg blødde for 14 + dager siden. Men er enig i det er negativt at el testene har blitt svakere :( image.thumb.jpg.8c65765783aa91423de41d4d2f4d6473.jpg
men dersom det er SA og hcg er på vei ned er kanskje den positiv nå og negativ om noen dager? 😞

Endret av Testerforum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste @Testerforum:klem: Jeg har ingen erfaring med det, så jeg aner ikke hvor lenge HGC henger i om det var en SA. Jeg får så forferdelig vondt av deg! :( Enn så lenge så håper jeg i det lengste at testene dine blir sterkere fremover, og at det viser seg å være en bitteliten ønskebønne som klamrer seg fast! Temperaturen din går jo oppover nå, det kan jo være et godt tegn! Kan det hende du hadde EL senere enn du trodde sist syklus? Om jeg var deg, så ville jeg kontaktet legen på mandag for å sjekke HCG nivået, også tatt en ny prøve noen dager senere. Da vil du få et sikkert svar. :hjerte: Krysser alt jeg har for deg! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...