Gå til innhold

Emma Ellingsen


Maydis8

Anbefalte innlegg

På 29.9.2020 den 11.09, Vipser skrev:

Hun var 11 da hun var med i Født i feil kropp. Var hun kanskje 8 da hun visste at hun var født i feil kropp?

Kilde: Boka hennes. https://www.ark.no/boker/Emma-Ellingsen-Emma-9788203297953

Okei, men da må opptakene av henne være minst 2 år gamle i serien, da? Jeg får det ikke til å stemme med årstallene 🤣  Jeg mener bestemt å huske at det har blitt sagt hun var 8 år gammel i serien, men godt mulig jeg husker feil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Janzypants skrev:

Okei, men da må opptakene av henne være minst 2 år gamle i serien, da? Jeg får det ikke til å stemme med årstallene 🤣  Jeg mener bestemt å huske at det har blitt sagt hun var 8 år gammel i serien, men godt mulig jeg husker feil:)

Sendt i 2014, for seks år siden. Hvis Emma var 11-12 år da det ble spilt inn (eksempelvis i 2013), og produksjonen tok ett år (som ikke er uvanlig), så er hun 18-19 i dag. Og det stemmer jo, hun har akkurat fylt 19.

https://www.dagbladet.no/kultur/sterke-saker/61150106 I denne saken står det 12 år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Vipser skrev:

Sendt i 2014, for seks år siden. Hvis Emma var 11-12 år da det ble spilt inn (eksempelvis i 2013), og produksjonen tok ett år (som ikke er uvanlig), så er hun 18-19 i dag. Og det stemmer jo, hun har akkurat fylt 19.

https://www.dagbladet.no/kultur/sterke-saker/61150106 I denne saken står det 12 år.

Ja, okei, da er jeg med:) Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.9.2020 den 1.17, Justlooking skrev:

Tenkte på det samme, kan det ha vært to runder? Hun har vært en flott forkjemper for født i feil kropp. Nydelig mor og hun var råtøff i spørsmålene til Iselin om morrabrød og runking. Hjelpeseg ...

Det er to sesonger. I "Født i feil kropp" fra 2017 ser vi at Emma blir konfirmert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Paperwall skrev:

Hun oppfører seg vel slik hun tror jenter skal oppføre seg eller hermer etter jenter hun ser opp til. Det ser veldig tilgjort ut. 

Syntes hun er mer naturlig og lite tilgjort enn veldig mange andre som har «skiftet» eller bekreftet  (som det heter)kjønn

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 6 måneder senere...

Jeg synes hun er ei søt jente, og liker henne veldig godt. Men jeg synes hun gjør seg veldig til, og det er noe som går igjen i de som er født i feil kropp. Ikke bare henne, men jeg snakker litt generelt.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malika
Solfridmedhatten skrev (10 timer siden):

Jeg synes hun er ei søt jente, og liker henne veldig godt. Men jeg synes hun gjør seg veldig til, og det er noe som går igjen i de som er født i feil kropp. Ikke bare henne, men jeg snakker litt generelt.

Tror hun bare er sånn. Se på søsteren, de er kliss like i måte å være på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solfridmedhatten skrev (12 timer siden):

Jeg synes hun er ei søt jente, og liker henne veldig godt. Men jeg synes hun gjør seg veldig til, og det er noe som går igjen i de som er født i feil kropp. Ikke bare henne, men jeg snakker litt generelt.

Enig. Hun er jo helt feminin uten sminke og så skjønner ikke hva greia med den tunge sminka hennes i det heletatt. Ser så skittent og drag ut

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Møtte på henne for litt siden, hun var bare så nydelig! Nedtonet smine, virket så avslappet og ikke så tilgjort som hun kan fremstå i SoMe. Hun har nok uansett hjulpet mange ved å være så åpen. Er særlig imponert over henne når hun allerede som 10-11 åring var med i den nrk serien og snakket så naturlig om det å være født i feil kropp. Jeg heier på åpenhet og tenker hun er ei jente med bein i nesa som virker lykkelig og trygg i seg selv :)

Håper hun snart får den endelige operasjonen - må være en påkjenning å gå i ventemodus..

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosasko skrev (På 16.9.2020 den 20.51):

Hun er vel egentlig gutt, og dei modnes vel litt seinere? 🤔

Siden hun starta på hormoner som barn har hun gjennomgått en normal jente-pubertet på lik linje som alle andre jenter.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maydis8 skrev (På 16.9.2020 den 20.44):

Er det bare meg, eller fremstiller hun seg selv som utrolig lite smart og umoden? 

Hun er jo ung! Hvem var ikke umoden og dum på den alderen..hmm..la oss se...

ALLE har vært 18 og så og alle har vært umodne og alle har vært dumme engang. Er jo slik livet er. Så kommer 20 åra, der man virkelig lærer ting, modnes og de fleste er endelig noenlunde voksne når 30 årene banker på døra. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MrsMacchiato skrev (På 18.9.2020 den 12.49):

De av oss som faktisk flyttet hjemmefra for å studere som 18-/19-åringer, vil vel kalles voksne. Studenter flest betaler husleie, egen mat, jobber ved siden av, og betaler skatt. Andre har et år i militæret, og modnes nok litt i løpet av dette året. 

Nå skal det sies at det finnes en del barnslige voksne, det er jo bare å se på andre influensere. Og i vårt samfunn skal det være plass til alle mennesketyper. Emma er kanskje en litt barnslig mennesketype, og kommer kanskje til å fortsette med å være det. Men hun er ikke ei ung jente, altså. 

Du kan være voksen og moden og fortsatt være barnslig mennesketype. Tenker ikke på Emma nå, men generelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (5 timer siden):

Siden hun starta på hormoner som barn har hun gjennomgått en normal jente-pubertet på lik linje som alle andre jenter.

Nei, det har hun ikke. Her må vi være ærlige. Hun har enda penis, og har ingen livmor, så hun har aldri fått mensen, som gjerne er det vi normalt ser på som starten på en "normal jente-pubertet". Dette har ikke Emma vært gjennom.

Jeg liker Emma veldig godt og heier på henne og håper hun blir lykkelig i sin nye kropp når den blir operert, men innvendig vil hun aldri bli kvinne. Hun er født biologisk som en gutt, og det kan man ikke endre på. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (7 timer siden):

Nei, det har hun ikke. Her må vi være ærlige. Hun har enda penis, og har ingen livmor, så hun har aldri fått mensen, som gjerne er det vi normalt ser på som starten på en "normal jente-pubertet". Dette har ikke Emma vært gjennom.

Jeg liker Emma veldig godt og heier på henne og håper hun blir lykkelig i sin nye kropp når den blir operert, men innvendig vil hun aldri bli kvinne. Hun er født biologisk som en gutt, og det kan man ikke endre på. 

Penis har ingenting med hvilken pubertet hun har gjennomgått. Jeg forstår at hun ikke har menstruasjon og det var selvfølgelig ikke det jeg siktet til. Hun har blokkert ut testosteronet og fått samme hormonene som ei jente ville produsert i kroppen sin, og da har hun, hormonmessig, hatt en pubertet som er lik en hvilken som helst annen jente-pubertet. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Polyester skrev (2 timer siden):

Penis har ingenting med hvilken pubertet hun har gjennomgått. Jeg forstår at hun ikke har menstruasjon og det var selvfølgelig ikke det jeg siktet til. Hun har blokkert ut testosteronet og fått samme hormonene som ei jente ville produsert i kroppen sin, og da har hun, hormonmessig, hatt en pubertet som er lik en hvilken som helst annen jente-pubertet. 

Bare fordi man har brukt hormoner som utgjør en mer kvinnelig pubertet, gjør det henne ikke til en biologisk jente. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mjaus skrev (44 minutter siden):

Bare fordi man har brukt hormoner som utgjør en mer kvinnelig pubertet, gjør det henne ikke til en biologisk jente. 

Det var ikke det jeg snakka om heller.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (2 timer siden):

Det var ikke det jeg snakka om heller.

Uansett har du feil, man kan ikke ta østrogen før man er 16, puberteten starter før man er 16. Derimot kan man ta testosteronblokkerende medisiner som gjør at hun utsetter den mannlige puberteten. 

Så det at hun har vært igjennom en helt vanlig kvinnelig pubertet er feil, vil vel være mer riktig å si at hun aldri har vært i puberteten. Kanskje heller at hun begynner å komme i den nå som hun mest sannsynlig har gått på hormoner i noen få år

Endret av mjaus
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innhold.

Måne, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...