Gå til innhold

Emma Ellingsen


Maydis8

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Hasselnøtter skrev:

At Emma er umoden for alderen er kanskje sant, men gjør det noe da? Er det nødvendig å påpeke det på et forum? Hva godt gjør det? Folk er forskjellige, og det å være litt umoden er mye bedre enn å snakke dritt om folk på nett. 

Det er mange unge jenter som vil fremstå som "søte", og som en bivirkning av den stemmebruken og faktene osv de legger seg til, så virker de umodne og/eller litt enkle. 

Hun er en offentlig person, som alle andre på bloggerne og de blir også diskutert. Hvorfor er Emma unntatt fra dette? Hun er også en influencer. Det at hun ikke vet opp og ned på Norge, og snakker så ned om eget land, synes jeg vitner om umodenthet. Hadde kommentert det samme på alle andre i bloggerne om de sa det samme. Jeg tror Emma er mye smartere enn det hun fremstiller seg som. 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Maydis8 skrev:

Hun er en offentlig person, som alle andre på bloggerne og de blir også diskutert. Hvorfor er Emma unntatt fra dette? Hun er også en influencer. Det at hun ikke vet opp og ned på Norge, og snakker så ned om eget land, synes jeg vitner om umodenthet. Hadde kommentert det samme på alle andre i bloggerne om de sa det samme. Jeg tror Emma er mye smartere enn det hun fremstiller seg som. 

Jeg synes folk burde holde meningene om andre for seg selv. En ting er å diskutere holdningene disse menneskene fronter, og ting de gjør. Det er helt greit å være uenig. Men å gå på person synes jeg er smålig. Det gjelder ikke bare Emma, men spesielt henne og andre som er så unge. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kua glemmer at den har vært kalv. Her inne i hvert fall:)  Herregud, jeg skjemmes ved tanken på hvordan jeg var da jeg var 18. Heldigvis utbroderte jeg det ikke på sosiale medier:) 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Pusejenta13 skrev:

Er tante til ei som kjenner Emma litt og hun har også kommentert på at Emma er umoden, men utrolig grei.

(Er vel ikke så rart at man er umoden heller, når ungdomsårene går i hormoner og kjønnsskifte. Litt å ta igjen)

Når man er så selvsentrert som det Emma og de andre bloggerne er så er det lite plass til nyttig kunskap. 
 

Emma er ei tøff jente (ja - jente!) men gud bedre så selvsentrert

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Maydis8 skrev:

Så man henger ut en blogger fordi man påpeker at hun fremstiller seg umoden? Anbefaler at du setter deg inn i diskusjonsteknikker før du skriver en kommentar til. Ingen henger ut noen. Jeg har IKKE sagt at hun ikke er et stort forbilde, hvor står det skrevet? Hvordan hun velger å fremstille seg har ingenting med det å gjøre. Vennligst slutt å tillegg meg meninger som jeg ikke har eller tolke alt i verste mening. 

Fordi hun er perfekt og skal ikke mobrs her inne, bare fordi folk ikke har noe be de å gjøre. Hadde du lit om noen gjorde det mot deg? .. blayuujh😉😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Gasellen skrev:

Når man er så selvsentrert som det Emma og de andre bloggerne er så er det lite plass til nyttig kunskap. 
 

Emma er ei tøff jente (ja - jente!) men gud bedre så selvsentrert

Husk på at det  er en gutt da. Egentlig hormonelt er hun en gutt og gutter på 19 er de voksne? Nei... stor forskjell mellom henter og gutter på den alderen. Du kan ikke forvente mer er det jeg mener.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hasselnøtter skrev:

At Emma er umoden for alderen er kanskje sant, men gjør det noe da? Er det nødvendig å påpeke det på et forum? Hva godt gjør det? Folk er forskjellige, og det å være litt umoden er mye bedre enn å snakke dritt om folk på nett. 

Det er mange unge jenter som vil fremstå som "søte", og som en bivirkning av den stemmebruken og faktene osv de legger seg til, så virker de umodne og/eller litt enkle. 

Jeg er så enig i dette! 18 åringer er ikke en homogen gruppe. Noen vil fremstå mer umoden, andre mer moden. Men det spiller jo faktisk ingen trille. 
 

Hadde man feks være uenig i budskapet hennes, så tenker jeg det er helt innafor å diskutere det. Men å påpeke at hun virker umoden, tenker jeg er en tanke man KAN holde for seg selv 😊 Ikke ALT må sies (eller skrives på nett). At hun muligens er umoden tenker jeg ikke er skadelig for noen. At man er umoden er vel uansett en vurderingssak (har ikke fulgt så mye mer på bloggerne i år, så kunne ikke uttalt meg om det uansett). 
 

At man knytter dette opp til at hun er dårlig i geografi, tenker jeg ikke helt henger sammen 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, loffen skrev:

Det skal ikke være mulig å være 18 år og ikke ane hva som er opp ned på Norge i det hele tatt. 😳 Jeg ble helt sjokkert over geografikunnskapene i dagens episode i bloggerne. Skal gå tilbake til å spole over henne.

Trodde dette var pensum på barneskolen og ble overrasket selv.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
21 timer siden, Maydis8 skrev:

De fleste 18-åringene jeg kjenner til er mye mer moden enn Emma. Hun er sikkert søt hun, men en kjip måte å fremstille seg selv på. Hadde nok et annet inntrykk av henne før bloggerne. 

Emma er ikke bare 19 år, hun er modell og youtuber. Tipper hun er omtrent like moden som de andre i samme yrke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Uatskillelig skrev:

Hold meningene dine for deg selv!

På et diskusjonsforum må man tåle å lese andre meninger enn ens egne

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellingsen benytter seg av plattformer hvor fakter, divanykker og drama virker å vinne folk over, hvor sminke, mote og utseende betyr mer enn for en del andre. Samtidig ligger det kanskje et behov tilknyttet kjønnsidentitet. Hun var opprinnelig medisinsk/biologisk en gutt, noe som gir henne trekk som - tross behandling - kan virke maskuline. Det kan igjen kanskje føre med seg enkelte behov som en del cis-kvinner ikke opplever, et behov for å maskere maskuliniteten for selv å føle seg bedre med seg selv, men også for å øke troverdigheten. Kombinasjonen av plattformene hun benytter og sosiale normer hun møter tilknyttet identiteten gjør en muligens mer umoden, stereotypisk feminin jente, som en slags overkompensasjon for kjønnet hun ofte anses som versus hva hun identifiserer seg som.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nimbus2000
2 timer siden, Hasselnøtter skrev:

Jeg synes folk burde holde meningene om andre for seg selv. En ting er å diskutere holdningene disse menneskene fronter, og ting de gjør. Det er helt greit å være uenig. Men å gå på person synes jeg er smålig. Det gjelder ikke bare Emma, men spesielt henne og andre som er så unge. 

Det er jo det trådstarter gjør. Det er holdningene Emma fronter som blir diskutert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn var jeg og venninnene mine på den alderen også. Vi dummet oss ned og infantilerte oss selv for å virke søte og hjelpeløse for oppmerksomhet. Tenk Heidi Alexandra Olsen anno 2010 liksom. Det er ikke som om det er en trend som var ny da, eller ikke eksisterer nå også. Emma har nok oppdaget at hun får mere oppmerksomhet ved å spille fniste surrehue enn å være den smarte og reflekterte personen hun helt sikkert er. Og som vi var også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Nimbus2000 skrev:

Det er jo det trådstarter gjør. Det er holdningene Emma fronter som blir diskutert. 

Jeg vet ikke hva hun fronter, jeg leser bare her og det diskuteres at hun er umoden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest MrsMacchiato
17 timer siden, Hasselnøtter skrev:

Det er mange unge jenter som vil fremstå som "søte", og som en bivirkning av den stemmebruken og faktene osv de legger seg til, så virker de umodne og/eller litt enkle. 

Nå er ikke Emma ung jente, hun er en voksen kvinne (noe man i prinsippet blir når man fyller 18). I utgangspunktet skulle hun ha gjort seg ferdig på videregående, for så å gå inn i voksenlivet. Hun kunne jo prøvd å komme med den vimsete "søtheten" på et universitet. Tror ikke dette hadde tatt lange tiden før hun hadde innsett at hun hadde kommet til kort. 

Dessverre gir mange av disse bloggerne blaffen i å studere. De går glipp av å få seg en utdannelse, og de går glipp av å treffe mange forskjellige type mennesker. I stedet for å lære seg at man kun er en liten brikke i et større puslespill, går man rundt og tror at verden handler om seg selv, sminke og tonnevis med klær og stæsj. Et barn/en ungdom kan kanskje holde på sånn, men som voksen burde man lære hvordan verden egentlig fungerer. Og Emma er voksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 18åring er ikke voksen. Myndig etter norsk lov, ja, men ikke voksen. 
Hjernen er ikke engang ferdig utviklet. 

Så jo, hun er en ung jente. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig problemet er at mange har så store forventninger til henne, hun er blitt et forbilde ved å stå frem i TV-serien, der hun fremsto som usedvanlig trygg og reflektert! Men da var hun er barn, og forventningene var deretter! Nå forventer en at hun skal være en usedvanlig reflektert 18-åring, og det fremstår hun ikke som, hun fremstår heller som en litt barnslig 18-åring og da er det fort gjort å bli litt skuffet! Merker selv at jeg hadde store forventninger til henne i Bloggerne som ikke er innfridd! Tenker alle får gi henne litt tid, hun har vært gjennom ting som de fleste overhodet ikke forstår!

Men det at unge jenter selv velger å fremstå som søte heller enn smarte er en vanvittig uting, som jeg har forsøkt å plukke av unge jenter i min omgangskrets!

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...