Gå til innhold

Emma Ellingsen


Maydis8

Anbefalte innlegg

Jeg liker Emma så godt! Helt tydelig at det skorter på mye basiskunnskap ("Hvor er Lofoten? Er det varmt der?" 😂) , men så har hun jo ikke fullført skole heller. Dessuten går jeg ut i fra at prosessen hun har gått igjennom og fortsatt holder på med beslaglegger endel av konsentrasjonen, i tillegg til at hun har jobbet mye som modell og influencer de siste årene så skolen ble vel mindre viktig ganske tidlig. Ikke så book smart, men det kan hun ta igjen senere. 

Syns hun er utrolig tøff og modig som har stilt opp og blitt et forbilde som hun jo har. Har lært masse av å følge henne. Men så må man jo minne seg selv på at hun faktisk bare er 18 (19?) år, og det er stor forskjell i modenhet i den aldersgruppa. Hun framstår etter min mening lang mer moden og reflektert enn flere av de som er både 10 og 20 år eldre på Bloggerne - der er det mye vakuum mellom ørene gitt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MrsMacchiato
2 timer siden, Hasselnøtter skrev:

En 18åring er ikke voksen. Myndig etter norsk lov, ja, men ikke voksen. 
Hjernen er ikke engang ferdig utviklet. 

Så jo, hun er en ung jente. 

De av oss som faktisk flyttet hjemmefra for å studere som 18-/19-åringer, vil vel kalles voksne. Studenter flest betaler husleie, egen mat, jobber ved siden av, og betaler skatt. Andre har et år i militæret, og modnes nok litt i løpet av dette året. 

Nå skal det sies at det finnes en del barnslige voksne, det er jo bare å se på andre influensere. Og i vårt samfunn skal det være plass til alle mennesketyper. Emma er kanskje en litt barnslig mennesketype, og kommer kanskje til å fortsette med å være det. Men hun er ikke ei ung jente, altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MrsMacchiato skrev:

De av oss som faktisk flyttet hjemmefra for å studere som 18-/19-åringer, vil vel kalles voksne. Studenter flest betaler husleie, egen mat, jobber ved siden av, og betaler skatt. Andre har et år i militæret, og modnes nok litt i løpet av dette året. 

Nå skal det sies at det finnes en del barnslige voksne, det er jo bare å se på andre influensere. Og i vårt samfunn skal det være plass til alle mennesketyper. Emma er kanskje en litt barnslig mennesketype, og kommer kanskje til å fortsette med å være det. Men hun er ikke ei ung jente, altså. 

Hu er jo ei ung jente ? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hellokitty
9 timer siden, Cookie123 skrev:

Hva heter bloggen hennes?

Hun har ikke blogg engang. Hun poster på YouTube, men ikke på nesten ett år. Også på Instagram poster hun mye tydeligvis.... hun er ikke engang «blogger»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, hellokitty skrev:

Hun har ikke blogg engang. Hun poster på YouTube, men ikke på nesten ett år. Også på Instagram poster hun mye tydeligvis.... hun er ikke engang «blogger»

Ok.... Hvorfor er hun med i Bloggerne da?? 🙄

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Cookie123 skrev:

Ok.... Hvorfor er hun med i Bloggerne da?? 🙄

Det er fordi TV2 ønsker å tiltrekke seg seere, slik at de kan kreve bedre betalt fra annonsørene. Hvir mye en annonsør må betale for reklametid avhenger av hvor mange seere et program har. Pr dags dato har Emma Ellingsen 632000 følgere og dermed håper TV2 at noe av disse er såpass interessert i EE at de vil se på Bloggerne. Dette gjelder selvfølgelig også de andre profilene. Hun trekker også unge seere til kanalen, og disse er normalt sett ikke de som ser på TV2  sine programmer, derfor er også EE et godt valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2020 den 15.37, CecilieX skrev:

Det er fordi TV2 ønsker å tiltrekke seg seere, slik at de kan kreve bedre betalt fra annonsørene. Hvir mye en annonsør må betale for reklametid avhenger av hvor mange seere et program har. Pr dags dato har Emma Ellingsen 632000 følgere og dermed håper TV2 at noe av disse er såpass interessert i EE at de vil se på Bloggerne. Dette gjelder selvfølgelig også de andre profilene. Hun trekker også unge seere til kanalen, og disse er normalt sett ikke de som ser på TV2  sine programmer, derfor er også EE et godt valg. 

Det du sa! Og TV2 har vel vært ganske tydelige på at programmet ikke lenger bare handler om bloggere, men om påvirkere/influensere. Blogg som medium har tapt mye terreng de siste årene til Instagram, YouTube og Tiktok. Om noen år er det neppe flere unge igjen som skriver blogg. Men navnet "Bloggerne" er godt etablert, så de har sikkert ikke lyst å endre det med det første. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er blond nå, men det sies at hun var 8 år gammel da hun var med i "født i feil kropp". Dette ble sendt i 2014, altså 6 år siden. Var de opptakene av henne 5 år gamle da serien ble sendt?  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Janzypants skrev:

Mulig jeg er blond nå, men det sies at hun var 8 år gammel da hun var med i "født i feil kropp". Dette ble sendt i 2014, altså 6 år siden. Var de opptakene av henne 5 år gamle da serien ble sendt?  

Tenkte på det samme, kan det ha vært to runder? Hun har vært en flott forkjemper for født i feil kropp. Nydelig mor og hun var råtøff i spørsmålene til Iselin om morrabrød og runking. Hjelpeseg ...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Justlooking skrev:

Tenkte på det samme, kan det ha vært to runder? Hun har vært en flott forkjemper for født i feil kropp. Nydelig mor og hun var råtøff i spørsmålene til Iselin om morrabrød og runking. Hjelpeseg ...

Utifra et kjapt googlesøk, så finner jeg bare at "født i feil kropp" hadde premiere på tv 2 i 2014. Før jeg fant ut av det, tenkte jeg at 11 år jammen hadde gått fort, så ble nesten beroliget av at det bare var 6 år siden 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Maydis8 skrev:

Synes det er beleilig at alle disse infuencerne/bloggerne er så umodne og lite reflekterte generelt. 

Det er mer regelen enn unntaket, ja. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 20.44, Maydis8 skrev:

Er det bare meg, eller fremstiller hun seg selv som utrolig lite smart og umoden? 

Hun droppet ut av videregående som 17-åring, og fremstår litt "kort" i tankegangen dessverre. Det er veldig flott at transpersoner får et kjent forbilde, men jeg synes det uheldig at det forbildet skal være en såpass lite smart og umoden person.

På 17.9.2020 den 2.22, vikki96 skrev:

Seriøst? Kan du ikke finne på noe annet en å henge ut en ung jente ? Husker ikke felt hvor gammel ho er vel trur ho er rundt 19. Hun er ung, ok? Synes hun oppfører seg helt normalt jeg pluss at hun er et stort forbilde for mange unge i dag. Jeg elsker henne, hun er sterk!❤❤❤

Hun har valgt å være i rampelyset. Da må man akseptere at ens negative sider blir belyst også. Og det er jo nettopp fordi hun er slik et stort forbilde for mange unge at det er særdeles uheldig at hun fremstår som så lite smart og reflektert. Det fyrer nok engang opp under idoliseringen av disse influenserne som egentlig ikke har noe annet talent enn sminke, mote og å ta bilder av seg selv.

På 17.9.2020 den 15.29, Hasselnøtter skrev:

At Emma er umoden for alderen er kanskje sant, men gjør det noe da? Er det nødvendig å påpeke det på et forum? Hva godt gjør det? Folk er forskjellige, og det å være litt umoden er mye bedre enn å snakke dritt om folk på nett. 

Det er mange unge jenter som vil fremstå som "søte", og som en bivirkning av den stemmebruken og faktene osv de legger seg til, så virker de umodne og/eller litt enkle. 

De utsagnene hun har kommet med på Bloggerne og sosiale medier har vist at hun ikke er spesielt intelligent. Hvilket er særs uheldig når man er et forbilde, for det gjør det "kult" å ikke besitte grunnleggende kunnskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2020 den 16.12, Hannah80 skrev:

Kua glemmer at den har vært kalv. Her inne i hvert fall:)  Herregud, jeg skjemmes ved tanken på hvordan jeg var da jeg var 18. Heldigvis utbroderte jeg det ikke på sosiale medier:) 

Og det er den store forskjellen. Det er helt greit å være ung og dum. Problemet oppstår når du har en følgerskare på flere hundre tusen der man blir et forbilde og skaper et bilde av at det er "kult" å være kunnskapsløs. Da må det kunne stilles kritiske spørsmål ved det, uavhengig om det er Sophie Elise eller Emma Ellingsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Perseus skrev:

Og det er den store forskjellen. Det er helt greit å være ung og dum. Problemet oppstår når du har en følgerskare på flere hundre tusen der man blir et forbilde og skaper et bilde av at det er "kult" å være kunnskapsløs. Da må det kunne stilles kritiske spørsmål ved det, uavhengig om det er Sophie Elise eller Emma Ellingsen.

...og ikke bare er et forbilde for mange, tjener også penger på det. Med et management i ryggen. Dette er business. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...