Gå til innhold

Gått ned 4 kg på 1,5 uke. Høres dette ut som en grei prosess (les HI)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har jeg skrevet at det er negativt å bli kvitt vannvekt? Det er jo første stadige under vektnedgang, så det er jo helt klart positivt. Snakk om tolke en kommentar negativt. 

Anonymkode: 33d72...715

Unnskyld meg, men da bør du kanskje se over hvordan du skriver. Ingen ting av det du skrev er på noen måte oppmuntrende med tanke på det at jeg har gått ned, heller bagatelliserende. 

Anonymkode: 93a76...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS, jeg heier på deg og gleder meg til å lese om vektnedgangen din. Har ikke noe å si om det er vann eller fett i begynnelsen, det er en seier :)

MEN jeg lurer på om du egentlig VIL loggføre dette på et forum? Som du merker er folk forskjellige her inne, og du virker litt tynnhudet. Jeg skriver det ikke for å fornærme deg, mer for å "beskytte" deg og motivasjonen din, sånn at du ikke mister gleden ved det hele. Prøv å tenke "ja, ja, sånn var hun/han... Men vedkommende kjenner meg ikke, kjenner ikke min historie, og er også lett å misforstå på et forum uten smileys." Det er ikke godt å føle seg kritisert ("du kan ikke telle kalorier") eller at kampen din blir bagatellisert ("det er bare vannvekt"), men prøv å riste det av deg. For øvrig syntes jeg ikke hun som hjalp deg med å telle kalorier virket spydig før du ble spydig selv, men det er bare min oppfatning. 

Du må bare stå på videre og fortsette på dette sporet, så blir det dødsbra! 

Anonymkode: 3e10a...e8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten! Jeg som skrev over her. Måtte bare rette litt på meg selv. Det var hun med kaloriene som var spydig først :) "Ta deg en sjokolade også da"... haha. Ja, det var ikke deg, TS. Men jeg mener det andre jeg skrev! 

Anonymkode: 3e10a...e8a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forresten! Jeg som skrev over her. Måtte bare rette litt på meg selv. Det var hun med kaloriene som var spydig først :) "Ta deg en sjokolade også da"... haha. Ja, det var ikke deg, TS. Men jeg mener det andre jeg skrev! 

Anonymkode: 3e10a...e8a

Takk for oppmuntringen :) og nei det er ikke sikkert jeg gidder å loggføre det her, for hadde nok forventet mer positivitet enn jeg fikk! - TS

Anonymkode: 93a76...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å unnskylde de som maser om vannvekt: det hender overraskende ofte at noen ikke er klar over dette, og dermed blir kjempeskuffet når de innser at disse lett kommer på igjen og at nedganger videre koster mer. Det skjer vel såpass ofte at folk har begynt å komme med advarselen uansett hvem som skriver om vektnedgang i starten, og når de har skrevet det mange nok ganger så blir tonen mer og mer bitchy. Samtidig ser de nok på tap av vannvekt som noe du får "gratis", siden du ikke trenger å forbrenne det, og det føles urettferdig at andre får når de selv mistet denne for lenge siden og ikke får noe gratis lenger. 

Jeg synes planen din er strålende, og gratulerer med resultater! Selv om det er vannvekt også, så er det absolutt ikke bare det. Jeg er på en tilsvarende greie, er ganske lik deg i vekt og mål. 

Anonymkode: 16d5b...b2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å unnskylde de som maser om vannvekt: det hender overraskende ofte at noen ikke er klar over dette, og dermed blir kjempeskuffet når de innser at disse lett kommer på igjen og at nedganger videre koster mer. Det skjer vel såpass ofte at folk har begynt å komme med advarselen uansett hvem som skriver om vektnedgang i starten, og når de har skrevet det mange nok ganger så blir tonen mer og mer bitchy. Samtidig ser de nok på tap av vannvekt som noe du får "gratis", siden du ikke trenger å forbrenne det, og det føles urettferdig at andre får når de selv mistet denne for lenge siden og ikke får noe gratis lenger. 

Jeg synes planen din er strålende, og gratulerer med resultater! Selv om det er vannvekt også, så er det absolutt ikke bare det. Jeg er på en tilsvarende greie, er ganske lik deg i vekt og mål. 

Anonymkode: 16d5b...b2e

Jeg nevnte det bare fordi jeg ikke vil at Ts skal bli skuffet og tro at noe er feil når vekten slutter å gå ned en periode eller hun går opp igjen (selv om det ikke er alt) når hun får litt mer vann i kroppen. Jeg har en vekt som registrerer fett, vann etc og ser veldig tydelig hvor mye vann i kroppen kan svinge. F.eks om jeg har vært flink en stund for så å spise kveldsmat med for mye salt. Å slanke seg kan være en mentalt krevende prosess og da kan mange miste motivasjonen når resultatene ikke kommer like raskt. Det viktigste er å legge en plan og holde seg til den (og ha kontroll selvsagt) og aksepterere at naturlige svingninger vil forekomme. Vi ser hele tiden at folk går for hardt ut og gir opp, spør hva de gjør feil osv, men ikke tar til seg velmenende råd fra folk som har gått gjennom det samme. 

Anonymkode: a397d...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at du kanskje her litt mye fokus på vekt og mulig vil få en nedtur de neste mnd om du bare går ned et par kilo.. 

Og tenk langsiktig, ikke jeg må ned x antall kilo innen sommeren. 

 

Anonymkode: a74b9...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at du kanskje her litt mye fokus på vekt og mulig vil få en nedtur de neste mnd om du bare går ned et par kilo.. 

Og tenk langsiktig, ikke jeg må ned x antall kilo innen sommeren. 

 

Anonymkode: a74b9...638

Enig i dette. Farlig å bli opphengt i vekt, særlig som kvinne. Vekta svinger naturlig gjennom hele måneden. For en time siden veide jeg meg, og skjønte ingenting. Ble skuffet og lei meg. Så husker jeg at jeg har mensen, og at da veier jeg litt mer. Hehe :) Men jeg vil heller anbefale å bruke klærne som rettesnor - blir buksa løsere rundt livet? Føler jeg meg mer komfortabel i den toppen jeg vanligvis hater å gå med? Det er tross alt dette som er målet - hva man veier betyr i praksis ingenting. 

Anonymkode: 3e10a...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for avsporing, brukerdebatt og svar til det. 
 

Forever22, mod

Endret av Forever22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...