sommerfugl154 Skrevet 11. oktober 2020 Forfatter #41 Del Skrevet 11. oktober 2020 On 10/8/2020 at 5:43 PM, Godis said: Spennende 🤩🤩🤩 Jeg skal prøve meg på tidligtest 9 dpo, men jeg har mengder med tester. Testing 9 dpo gir mulighet for å se svak strek, men ved tidlig testing er jo ikke resultatet like sikkert som ved testing fra ikm (da er det jo stort sett 99%sikkert). Men om du tester tidligere er det jo greit å være forberedt på at den kan være negativ uten at håpet er ute, men jeg skal også prøve å ikke bli for glad om jeg får svak strek tidlig, for det kan jo resultere i kjemisk som jeg ikke ville visst om ved testing fra ikm.. Fordeler og ulemper med tidligtesting. Jeg er 7 dpo, skal teste lørdag, men har 13 dager lutealfase tror jeg, så jeg venter mens neste torsdag. On 10/10/2020 at 12:11 AM, Amatariel said: Jeg tror bruksanvisningen tenker gjennomsnittlig 14 dagers lutealfase, så har man kortere må man regulere deretter. Jeg har 11-12 dagers lutealfase og pleier å starte testingen på 9 dpo. Men jeg har som Godis - mengder med tester. For tidligtesting, og også dersom det blir en svak strek slik at jeg kan følge med i dagene fremover. 39 minutter siden, Godis said: Hvordan blir det med testing for deg @sommerfugl154? Har du testet i dag, eller venter du enda litt? 😊 Ja dere, da har jeg testet både i går og i dag, blendahvite begge to. Og nå i kveld er jeg ganske sikker på at jeg fikk mensen... Var i allefall en del blod på papiret og har mensmurringer, så tenker nok det, men skal følge med på om det stopper opp. Greit nok, det skal vel gaaaanske mye flaks til for å få dette til på første forsøk, men det som bekymrer meg litt (?) er en lutealfase på bare 8/9 dager hvis jeg logger mensen fra i dag, altså mensen på 9/10DPO Likevel så blir syklus på 31 dager som er +1 dag fra gjennomsnittet på 30 dager. Ganske regelmessig med andre ord. Jaja. Får bare kjøpe meg noen flere eggløsningstester denne gangen og starte med blanke ark, håpe at lutealfasen min ikke er defekt/for kort. Ifølge gynekologen jeg var hos når jeg tok ut spiralen kulle ikke kort lutealfase egentlig være et problem, men har hørt andre si motsatt så vet ikke hva jeg skal tro. Og det kan jo også hende at kobberspiralen skapte litt krøll, eller stress eller bare uflaks. Blir spennende å se når eggløsning kommer neste gang og om lutealfasen er like kort (hvis det ikke klaffer). Hvordan går det med deg Godis?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 11. oktober 2020 #42 Del Skrevet 11. oktober 2020 Åhhh, kjedelig med mensen! Jeg kan ikke så veldig mye om det med lutealfase, annet enn at jeg også har hørt at hvis den er på mindre enn 11 dager blir det ofte kalt for «defekt lutealfase», men jeg vil tro gynekologen din har peiling på dette og guider deg i riktig retning😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 11. oktober 2020 #43 Del Skrevet 11. oktober 2020 Nei, er det sant, blod allerede. Så kjedelig! Håper det skal vise seg å bare være noe tulleblod av noe slag, men det er nok lurt å forberede seg på mensen desverre 😞 Men som du sier, første prøveperiode er jo tidlig. Håper du er ved godt mot likevel 😊 24 minutter siden, sommerfugl154 skrev: Hvordan går det med deg Godis?? Takk som spør 😊 Jeg er 10 dpo, og har fått helt hvite tester både i dag og i går. Jeg tok meg i å studere ekstra hardt i håp om å se noe, men desverre 😅 Det er litt vanskelig å være usikker på når mensen skal komme, for basert på lengden på forrige syklus kommer den på tirsdag, men basert på appen min kommer den på torsdag. Så jeg prøver å forberede meg mentalt på at spottingen kan starte når som helst 💔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. oktober 2020 #44 Del Skrevet 12. oktober 2020 20 timer siden, sommerfugl154 skrev: Greit nok, det skal vel gaaaanske mye flaks til for å få dette til på første forsøk, men det som bekymrer meg litt (?) er en lutealfase på bare 8/9 dager hvis jeg logger mensen fra i dag, altså mensen på 9/10DPO Skjønner urolighetene der, jeg har selv erfaring med defekt lutealfase. Men husk å ikke logg mensen før det er rødt friskt blod. Om du opplever annen blødning før det, så er de dagene heldigvis en del av lutealfasen, så kan håpe at du kommer deg over 10 dager da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 12. oktober 2020 Forfatter #45 Del Skrevet 12. oktober 2020 3 hours ago, Amatariel said: Skjønner urolighetene der, jeg har selv erfaring med defekt lutealfase. Men husk å ikke logg mensen før det er rødt friskt blod. Om du opplever annen blødning før det, så er de dagene heldigvis en del av lutealfasen, så kan håpe at du kommer deg over 10 dager da. Fikk du behandling for det? Hva gjorde du for å bli kvitt det? ja, jeg er litt i tvil om dette faktisk er mensen, har ikke kommet noe som helst mer blod siden den ene gangen jeg oppdaget på do i går ettermiddag (det var litt på papiret bare), så ingenting på 24t. Kanskje det bare er såkalt spotting, og at mensen kommer i morgen som planlagt likevel 🤔 bra for lutealfasen, men kjedelig med mensen 😅 Snnsynligheten nå er vel rimelig liten for at jeg fremdeles kan være gravid likevel eller? Er vel for sent til å være festeblødning også! Med mindre jeg hafde eggløsning mye senere enn jeg trodde🤷🏼♀️ Time will show! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 12. oktober 2020 Forfatter #46 Del Skrevet 12. oktober 2020 23 hours ago, Godis said: Nei, er det sant, blod allerede. Så kjedelig! Håper det skal vise seg å bare være noe tulleblod av noe slag, men det er nok lurt å forberede seg på mensen desverre 😞 Men som du sier, første prøveperiode er jo tidlig. Håper du er ved godt mot likevel 😊 Takk som spør 😊 Jeg er 10 dpo, og har fått helt hvite tester både i dag og i går. Jeg tok meg i å studere ekstra hardt i håp om å se noe, men desverre 😅 Det er litt vanskelig å være usikker på når mensen skal komme, for basert på lengden på forrige syklus kommer den på tirsdag, men basert på appen min kommer den på torsdag. Så jeg prøver å forberede meg mentalt på at spottingen kan starte når som helst 💔 Du må ikke gi opp! Leste at mange ikke tester positivt før etter IKM, siden vi produserer hCG så ulikt! 😄 Men greit å være mentalt forberedt på det verste, så kan man eventuelt bli positivt overrasket! Krysser fingrene for deg 🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 12. oktober 2020 #47 Del Skrevet 12. oktober 2020 7 minutter siden, sommerfugl154 skrev: , jeg er litt i tvil om dette faktisk er mensen, har ikke kommet noe som helst mer blod siden den ene gangen jeg oppdaget på do i går ettermiddag (det var litt på papiret bare), så ingenting på 24t. Kanskje det bare er såkalt spotting Kan jeg spørre hvilken farge det var på blodet? Blod én gang høres ikke ut som mensen nei, så det er jo fint for lutealfasen. Og strengt tatt er jo ikke alt håpet ute for graviditet heller tror jeg 😊 Det går jo an å ta en test i morgen tidlig 👍 7 minutter siden, sommerfugl154 skrev: Du må ikke gi opp! Leste at mange ikke tester positivt før etter IKM, siden vi produserer hCG så ulikt! 😄 Men greit å være mentalt forberedt på det verste, så kan man eventuelt bli positivt overrasket! Krysser fingrene for deg 🤞🏻 Takk! Håpet går litt opp og ned, men det er vel bare noen dager til jeg sitter med et svar 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 12. oktober 2020 Forfatter #48 Del Skrevet 12. oktober 2020 4 minutter siden, Godis said: Kan jeg spørre hvilken farge det var på blodet? Blod én gang høres ikke ut som mensen nei, så det er jo fint for lutealfasen. Og strengt tatt er jo ikke alt håpet ute for graviditet heller tror jeg 😊 Det går jo an å ta en test i morgen tidlig 👍 Takk! Håpet går litt opp og ned, men det er vel bare noen dager til jeg sitter med et svar 🥰 Nei, vi finner vel ut dette innen rimelig kort tid 😅 spennende da!! Ja, det var på en måte mørkt rødbrunt😬 Og nok til étt tørk liksom. Var sikker på at "nå begynner det" men så har det ikke kommet noe mer! Pleier alltid å starte mensen sånn, med noen små spotter. Så i såfall starter det vel på ekte i morgen 😅 Ja, skal definitivt teste i morgen dersom dette ikke eskalerer! Krysser fingrene for min egen livmor🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 12. oktober 2020 #49 Del Skrevet 12. oktober 2020 Spennende, ville regnet det som spotting! Supert med lengre lutealfsse i det minste, om mensen skal dukke opp 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 12. oktober 2020 #50 Del Skrevet 12. oktober 2020 1 time siden, sommerfugl154 skrev: Fikk du behandling for det? Hva gjorde du for å bli kvitt det? Snnsynligheten nå er vel rimelig liten for at jeg fremdeles kan være gravid likevel eller? Er vel for sent til å være festeblødning også! Med mindre jeg hafde eggløsning mye senere enn jeg trodde🤷🏼♀️ Ettersom jeg bare lå på grensen, og ikke hadde fått noe diagnose så søkte jeg mest selv og fant ut at ren B6 vitamin kan ha god effekt på lutealfasen. Så jeg tok det, og det hjalp! Men da jeg hadde opplevd 2 SA'er tenkte jeg også at forholdene ikke var helt optimale der, så da jeg testet positivt neste gang ringte jeg bare gynekologen min og sa at jeg ville ha progresteronstøtte, og det fikk jeg. Og spiren holdt til mål 😊 Det er sikkert best å være forberedt på at blodet du har sett er spotting som i forkant av mensen... men man kan heller ikke gi helt opp før mensen er der Man vet liksom aldri. En blødning kan også være en hormonell svangerskapsblødning. Det er nok riktig at bare tiden vil vise... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter #51 Del Skrevet 13. oktober 2020 10 hours ago, Godis said: Spennende, ville regnet det som spotting! Supert med lengre lutealfsse i det minste, om mensen skal dukke opp 😊 10 hours ago, Amatariel said: Ettersom jeg bare lå på grensen, og ikke hadde fått noe diagnose så søkte jeg mest selv og fant ut at ren B6 vitamin kan ha god effekt på lutealfasen. Så jeg tok det, og det hjalp! Men da jeg hadde opplevd 2 SA'er tenkte jeg også at forholdene ikke var helt optimale der, så da jeg testet positivt neste gang ringte jeg bare gynekologen min og sa at jeg ville ha progresteronstøtte, og det fikk jeg. Og spiren holdt til mål 😊 Det er sikkert best å være forberedt på at blodet du har sett er spotting som i forkant av mensen... men man kan heller ikke gi helt opp før mensen er der Man vet liksom aldri. En blødning kan også være en hormonell svangerskapsblødning. Det er nok riktig at bare tiden vil vise... Og DER kom mensen med all sin prakt🙄 Våknet til heftige smerter og jepp, det har definitivt startet ja. Men på den lyse siden så var det nå akkurat til tiden i det minste, så ser fremover! Hadde kun én Paracet liggende... trenger flere, det kjenner jeg nå 😱🥵 I dag skal jeg trøste meg med å kjøpe en ny pakke fra babyplan med litt flere EL-tester denne gangen. Blir spennende å se hvordan denne syklusen blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 13. oktober 2020 #52 Del Skrevet 13. oktober 2020 Æsj, det var kjedelig. Men greit at det da innebærer en stabil syklus! Hvor lang lutealfase endte du på nå? Håper du ikke blir så altfor dårlig, og kos deg med testhandling 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter #53 Del Skrevet 13. oktober 2020 CD1 - Tante rød har meldt sin ankomst desverre, men ikke altfor uventet. Syklusvarighet: 32 dager, EL på CD21 med positive EL-tester CD19 og 20. Luealfase på da 11 dager hvis jeg teller f.o.m. CD22, t.o.m. i går, CD32. Det er akkurat på dagen sånn som Flo beregnet, IKM skulle vært i dag. Jaja! Bare å se fremover, babyplan shopping next! //🦋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 13. oktober 2020 Forfatter #54 Del Skrevet 13. oktober 2020 8 minutter siden, Godis said: Æsj, det var kjedelig. Men greit at det da innebærer en stabil syklus! Hvor lang lutealfase endte du på nå? Håper du ikke blir så altfor dårlig, og kos deg med testhandling 🥰 Endte opp nå med 11 dager som jeg trodde fra før 🙂 Takk! Ja, jeg vurderer å stikke innom en kiwi nå før jobb og kjøpe litt smertestillende. Håper du får en fin dag du også med ingen mensen på deg🤞🏻😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 13. oktober 2020 #55 Del Skrevet 13. oktober 2020 1 minutt siden, sommerfugl154 skrev: Endte opp nå med 11 dager som jeg trodde fra før 🙂 Takk! Ja, jeg vurderer å stikke innom en kiwi nå før jobb og kjøpe litt smertestillende. Håper du får en fin dag du også med ingen mensen på deg🤞🏻😅 Da er det jo ikke så gale lengde på den 🤩 Unn deg litt smertestillende du 😄 Takk 🤞🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 13. oktober 2020 #56 Del Skrevet 13. oktober 2020 Stor klem til deg Besøk av styggetanta var ikke velkomment altså... Håper du føler deg bedre om noen dager! Jeg pleier også å shoppe tester o.l på CD1. Veldig sunt å bare se fremover straks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 14. oktober 2020 Forfatter #57 Del Skrevet 14. oktober 2020 On 10/13/2020 at 9:15 AM, Amatariel said: Stor klem til deg Besøk av styggetanta var ikke velkomment altså... Håper du føler deg bedre om noen dager! Jeg pleier også å shoppe tester o.l på CD1. Veldig sunt å bare se fremover straks. Takk! 🦋💕 Det har vært to litt tunge dager på jobb nå. Man er jo helt på bunnen hormonmessig, så jeg har vært både svimmel og sliten og kald og svett og hatt vondt på samme tid 😅 Mensen ass. Men nå! Nå skal jeg slappe av på sofaen, har kjøpt inn sjokolade og skal koooose meg. Sette pris hvor digg den sofaen er i dag😌🍫 Blir spennende med testing for deg om noen dager da!🤩🤞🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 14. oktober 2020 #58 Del Skrevet 14. oktober 2020 Veldig kjedelig med mensen, men veldig deilig med sjokolade😁 Håper tanta er litt snill med deg og ikke gir deg for mye trøbbel de neste dagene, og at hun drar igjen om ikke alt for mange dager🤞🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 17. oktober 2020 Forfatter #59 Del Skrevet 17. oktober 2020 (endret) Takk for støtten jeg har fått her inne 💕 Det føles veldig fint å ha et sted man kan snakke om dette, når man ikke kan åpne seg opp til andre venner! I dag er CD5 og mensen er ferdig! Eller, dvs, jeg har kun litt små spotter i løpet av dagen, men teller man det som mens? 😅 Når regner man at den er over? Har alltid regnet mensen som mer eller mindre ferdig på dette stadiet, når man kun behøver et truseinnlegg såvidt. Uansett så er den veldig på hell, og det føles bra! Babyplan har sendt bestillingen min også, så nå venter jeg på pakke! Yay! 🌱 Føltes også digg å kunne ta noen glass med kjæresten i går, se på disney+ og bare kose oss litt ekstra. Også er det veldig koselig med høstbarn da, hvis det ikke skjer nå heller 🙂 🍂🍁 Ønsker dere en nydelig lørdag videre! // 🦋 Endret 14. mars 2021 av sommerfugl154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 17. oktober 2020 #60 Del Skrevet 17. oktober 2020 Jeg tenker som deg, at når blødningen bare krever et lite truseinnlegg er selve mensen over. Litt på samme måte som at eventuell spotting i forkant ikke regnes med i syklusen. Skal du El-teste denne syklusen? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå