Gå til innhold

43 nye smittede i Bergen siden fredag

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 12.9.2020 den 14.30, AnonymBruker skrev:

Vi må ha full nasjonal lockdown til dette er over. Steng grensene og sett alle fly på bakken. Innfør flyforbudssone over Norge. Steng havner og flyplasser. Steng kollektivtransporten. Sett opp veisperringer på alle motorveier. Sperringer på alle jernbanestrekninger. 24 timers portforbud i alle kommuner, syv dager i uka. Plomber dørene til alle hus, og sveis igjen vinduene. Alle veier, gater og innkjørsler må desinfiseres med klor. Munnbind må være påbudt for alle nordmenn. Varetransporten må stoppe helt til ingen lenger er syke. 

Hvis ikke dette blir gjennomført, kommer millioner av nordmenn til å dø snart. Allerede ligger tusener og kjemper for sitt liv i respiratorer på norske sykehus. 

Anonymkode: 5fec5...ad0

Galehuset er nok neste stopp for deg

Anonymkode: 79282...f2c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for det! 

Han er over det kritiske nå. Lørdag var fæl, og da var det en reell sjanse for dette kunne gå veldig dårlig. Så snudde det heldigvis. 

Utrolig takknemlig for vårt fine helsevesen i dette landet hvor man får det beste av hjelp når slikt skjer. ♥️

Jeg vil likevel si igjen, som jeg sa først i denne tråden. MAN VET ALDRI GARANTERT HVEM SOM BLIR SVÆRT SYKE OG IKKE. 

Dere som hevder ufarlig, og egentlig blåser i alle tiltak : Du vet ikke!

At du og alle du elsker er i trygg alder og ved god helse er ingen garanti for at ikke akkurat en du elsker blir akkurat en av dem som veldig uventet blir fryktelig syke. Eller dør. 

Alene. 

Man får ikke engang være der. Ikke på sykehuset overhodet. Jeg fulgte ham dit, og det hadde vært det siste jeg fikk rørt ham mens han var i live, om det gikk slik. 

Det er fornuftig å tenke seg om og følge de råd som anbefales. Man kan leve ganske så bra innen dem. Her i Norge gjør vi faktisk det. Lever ganske så fritt, selv om vi følger rådene. 

Så kan man likevel bli syk. 

Det må vi nesten leve med, men jeg vil likevel anbefale alle å ikke leve så i fornektelse at dere risikerer å påføre en dere er glad i dette, helt unødvendig. 

Min mann er sterk, veltrent og i 40 årene. Han lever fremdeles fordi vi har et helt fantastisk helsevesenet. 

Corona er faktisk veldig bra i stand til å ta livet av yngre mennesker også. Veldig mange blir ikke veldig syke nei, men noen blir det. Jeg vet ikke hvem tydeligvis. Dette trodde ingen i forkant. At min mann kunne bli SÅ syk. 

Hadde det vært 10 like dårlige som min mann på sykehuset samtidig som ham ville ikke hver av dem fått samme hjelp som han nå fikk. 

For oss gikk dette bra. På nippet, men det vippet rett vei. ♥️♥️♥️

Anonymkode: 94207...73d

1.Å peke på forskning som viser at det ikke er så farlig som fryktet for de fleste er ikke å hevde at det er ufarlig og blåse i tiltak.  Det er å balansere og ta innover seg at det ikke bare er de negative sensasjonsnyhetene man skal tro på

2. nei man vet aldri hvem som blir alvorlig syk og ikke og slik er det med andre ting også, feks influensa. 

Anonymkode: 78cbe...75c

• Liker 1
  • Opprett ny...