Gå til innhold

43 nye smittede i Bergen siden fredag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trump har rett det er ikke et så farlig virus 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, FruKristine skrev:

Trump har rett det er ikke et så farlig virus 

Nei, det er bare 1 mill mennesker som har dødd.

Skrevet
Akkurat nå, Supra skrev:

Med mindre du bor på Jan Mayen er ikke smitterisikoen ekstremt liten. Så velkommen etter.
Du viser en jævla egoisme med din holdning, og det er bare å håpe på at du en dag blir voksen.
Skal du ha grunner til at du skal vise hensyn?
- Økonomien, også din, kan gå til helvete i lang tid
- Du kan bli pålagt restriksjoner som du bare MÅ følge
- Andre mennesker, som du sier du ikke bryr deg om, kan dø
- Viruset kan mutere slik at du også dør
- Voksne fjortiser, som deg, kan få heftige senskader
- Andre mennesker vil se på deg som en idiot, med rette

Økonomien min blir ikke påvirket da jeg jobber i et yrke som får dekket lønn av staten. Per nå har det ikke vært pålagte restriksjoner, utenom karantene. Resten er anbefalinger, og hvis de kun anbefaler og ikke pålegger har jeg valget om å ikke følge det. Det dør folk hver dag uten at du bryr deg en dritt. Synes mer synd på fattige folk som må dø av sult i Sør Amerika eller afrika, enn 80 år gamle Lise som har levd godt! Tviler på at jeg blir smittet og hvertfall dør, hvis det skjer kan jeg takke meg selv. Er ikke en fjortis bare fordi jeg ikke kneler foran regjeringen og hysterikere. Hvis dere vil se på meg som en idiot er det helt ok. Egoister er vi alle. Tviler på at du er med på å løse alle verdens problemer

Anonymkode: c6647...c3a

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sagt med andre ord: løft blikket og tenk på andre.

Anonymkode: d564a...72d

Jeg tenker på meg og mine. Har ikke noe ansvar for andre

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Økonomien min blir ikke påvirket da jeg jobber i et yrke som får dekket lønn av staten. Per nå har det ikke vært pålagte restriksjoner, utenom karantene. Resten er anbefalinger, og hvis de kun anbefaler og ikke pålegger har jeg valget om å ikke følge det. Det dør folk hver dag uten at du bryr deg en dritt. Synes mer synd på fattige folk som må dø av sult i Sør Amerika eller afrika, enn 80 år gamle Lise som har levd godt! Tviler på at jeg blir smittet og hvertfall dør, hvis det skjer kan jeg takke meg selv. Er ikke en fjortis bare fordi jeg ikke kneler foran regjeringen og hysterikere. Hvis dere vil se på meg som en idiot er det helt ok. Egoister er vi alle. Tviler på at du er med på å løse alle verdens problemer

Alle er ikke egoister. Men du er det! 

Anonymkode: 360fd...d1d

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle er ikke egoister. Men du er det! 

Anonymkode: 360fd...d1d

Jasså. Da lurer jeg på:

er du adoptivforelder eller fosterforelder? Donerer du penger til veldedighet eller deltar på frivillig arbeid? Kjøper du mat til tiggeren på gata når du går på butikken? Kjører du aldri bil eller fly, og er miljøvennelig? Bruker du ikke klær fra kina som er laget av folk som tjener en krone i timen? Spiser du ikke dyreprodukter? Sender du penger til fattige folk i Afrika? Jobber du aktivt mot å forhindre andre dødsfall som ikke er coronarelatert? Tar du inn uteliggere alle netter du sover godt og trygt under et tak?

tviler på at du gjør alt dette. Alle er egoister, og alle bidrar på ting man selv mener er viktig. Jeg prioriterer ikke coronatiltak, jeg gjør andre ting som å sende penger til min fattige familie i Venezuela. 

• Liker 3
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🙄 folk har ikke fulgt regler siden august og smitten har ikke økt så kraftig som dere skal ha det til. Og det har vært 2 dødsfall. Nytt nasjonalt utrbrudd? Har aldri vært en stor smittebølge i Norge engang. Vil jeg virkelig st det skal bli nedstenging? Vel jeg bryr jeg egt ikke så mye. Satt hjemme med full lønn og flere ukers ferie under nedstengingen. Tviler på at helsevesenet kollapser. Har ikke vært i nærheten av nok smittede til at et eneste sykehus har vært i nærheten av fullt. Har ikke vært en eneste full avdeling engang. Uskyldige folk dør hver dag. 100 stk per dag i Norge. Om de dør av/med corona eller noe annet har ikke så mye å si. Vi jobber ikke aktivt mot å minske de 100 daglige dødsfallene ellers så hvorfor slal alle beskyttes mot corona? 

så inntil videre blir jeg ikke å følge anbefalinger og jeg lever livet mitt slik jeg vil. Hva dere andre gjør bryr jeg meg lite om

Man skal være bra informasjonsresistent om man ikke har fått med seg at smitten øker kraftig nå og at corona er et farlig og dødelig virus. Ja, det har bare vært 2 dødsfall siden august, men de tallene sier noe om situasjonen mange uker tilbake i tid: ikke det som skjer nå. Nå er ikke lenger smitten lav eller bare blant unge, der sykehusinnleggelsene nå vil stige rakst ettersom 3000-4000 mennesker er blitt smittet bare de siste ukene og tallet øker raskt. Gjennom sommeren lå vi på 8000 et eller annet hele tiden. Nå er har vi alt passert 12 000. Det du gjør er uansvarlig, hensynsløst og potensielt dødelig for både deg selv og andre. 

Anonymkode: 72f99...d66

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jasså. Da lurer jeg på:

er du adoptivforelder eller fosterforelder? Donerer du penger til veldedighet eller deltar på frivillig arbeid? Kjøper du mat til tiggeren på gata når du går på butikken? Kjører du aldri bil eller fly, og er miljøvennelig? Bruker du ikke klær fra kina som er laget av folk som tjener en krone i timen? Spiser du ikke dyreprodukter? Sender du penger til fattige folk i Afrika? Jobber du aktivt mot å forhindre andre dødsfall som ikke er coronarelatert? Tar du inn uteliggere alle netter du sover godt og trygt under et tak?

tviler på at du gjør alt dette. Alle er egoister, og alle bidrar på ting man selv mener er viktig. Jeg prioriterer ikke coronatiltak, jeg gjør andre ting som å sende penger til min fattige familie i Venezuela. 

Dette forstår du tydeligvis ikke. Går den norske økonomien til helvete, er det ikke sikkert at du får noen penger å sende til din fattige familie i Venezuela. Selv om du jobber i staten, er det ikke sikkert du opprettholder jobb og inntekt hvis Coronaen tipper økonomien.
En annen sak er at du behøver ikke komme til Norge fra Venezuela og gi uttrykk for at du driter i hele det norske samfunnet.

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, nå begynner hysterikerne igjen. Heldigvis er det normaltilstander på handlesentrene i dag, flust med folk...

Anonymkode: 43928...495

Jeg er så enig. Massevis med folk når jeg også var på shopping i dag. Og ingen tenkte avstand for og si det sånn.

Veldig veldig bra. 

Anonymkode: 55b27...614

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Supra skrev:

Dette forstår du tydeligvis ikke. Går den norske økonomien til helvete, er det ikke sikkert at du får noen penger å sende til din fattige familie i Venezuela. Selv om du jobber i staten, er det ikke sikkert du opprettholder jobb og inntekt hvis Coronaen tipper økonomien.
En annen sak er at du behøver ikke komme til Norge fra Venezuela og gi uttrykk for at du driter i hele det norske samfunnet.

Jobber ikke i staten. Sa at mitt yrke blir dekket av staten ved nedstenging. Altså om det stenger ned får jeg likevel lønn. Har ikke kommet fra noen steder, er født og oppvokst i Norge, har norsk statsborgerskap, og har en norsk forelder:) 

er like mye norsk som deg skal du vite, og betaler skatt på samme måte som deg, bidar til samfunnet på samme måte som deg. Driter ikke i et helt samfunn bare fordi jeg ikke er opptatt av corona

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Supra skrev:

Du svarte dog ikke på hvorfor jeg er en egoist, og ikke du? Kan du nevne hva du frivillig bidrar til for å løse andre problemer i verden?

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jasså. Da lurer jeg på:

Kanskje du burde vurdere å reise til Venezuela å bidra med egoismen din der.

Anonymkode: 2c603...542

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje du burde vurdere å reise til Venezuela å bidra med egoismen din der.

Anonymkode: 2c603...542

🤣🤣🤣🤣🤣 

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Du høres hysterisk ut. Ikke spesielt smart heller. Smittespredningen er lav og det er kun lokale utbrudd i Norge, til tross for at man knapt har smitteverntiltak nå. Det viser at man ikke trenger å gjøre så veldig mye for å unngå å "miste kontrollen".

Anonymkode: f6295...d75

Det er nok mange som ikke høres smarte ut for deg. Det skyldes Dunning-Kruger-effekten. Samtlige kontakter til alle som blir smittet må spores opp og settes i karantene. Det er så vidt de klarer å gjøre det med dagens nivå, som er økende. Da sier det seg selv at det ikke skal så mye mer til før vi mister kontrollen igjen, og det eneste som vil kunne stoppe den er nye omfattende tiltak som går utover alle.

Anonymkode: 291c3...9bf

• Liker 4
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men hvis du blir smittet og smitter andre videre som dør. Føler du ikke noe ansvar i tilfelle?

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Snylter er kanskje mer beskrivende enn egoist i ditt tilfelle. Du vil dra nytte av de økonomiske godene som det norske høyproduktive samfunnet kan gi deg, men du vil ikke bidra med noe tilbake til de som har gitt deg disse godene. Det er nettopp fordi at Norge fokuserer på goder til alle, i stedet for at hver familie skal måtte ta vare på seg selv, at vi har en velferdsstat og relativt jevnt fordelt rikdom.

Anonymkode: 291c3...9bf

• Liker 5
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du svare, men...
Koronaviruset gir langt fra alvorlig sykdom hos alle, selv ikke hos folk som allerede er alvorlig syke av andre grunner.
Så det at man har påvist koronavirus i kroppen til avdøde før eller etter dødsfallet, betyr ikke automatisk at viruset har bidratt til vedkommendes død. En stor andel av meldte koronadødsfall er personer med annen alvorlig tilleggssykdom, eller alderdomssvekkelse, som kan ha tatt livet av dem uavhengig av koronasmitten
Når det er sagt, vet jeg ikke om feilregistrering av dødsårsak er noe vesentlig problem i Norge. Men enkelte andre land har tatt vesentlig lettere på det, slik som f.eks Storbritannia som visstnok bare sjekket om pasienten var i live en viss periode etter påvist koromasmitte; Var vedkommende død ble det regnet som koromadødsfall uansett. enda personen godt kunne ha blitt frisk forengst og dødd av noe helt annet.

Anonymkode: 3d60f...028

Ja. jeg vet alt dette. Men det forandrer ikke på det jeg prøvde å si. Det blir ustanselig argumentert med at de døde i Norge sansynligvis døde med og ikke av corona. Det blir også referert til dødstall for andre sykdommer, her nevnes det aldri døde med og ikke av. Jeg skrev ganske enkelt at det ved de fleste sykdommer skjer komplikasjoner som man dør av, og  som gjør at man nok kan si at man døde med og ikke av grunnsykdommen, hvis man bruker samme prinsipp som disse her inne bruker om corona. 

Anonymkode: 6684b...001

Skrevet

Noen av tiltakene er helt bak mål!!! Som feks ikke mat i barnehagen fra 1. Oktober. Har dere hørt sånn tull!! Altså for det første aner vi ikke hvor mye smitte det blir 1. Oktober. Ingen økende trend i vår kommune. Det er noen av tiltakene som virkelig er helt blåst. Dessverre gjør det at folk ikke gidder å følge de andre reglene

Anonymkode: ea530...a60

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Noen av tiltakene er helt bak mål!!! Som feks ikke mat i barnehagen fra 1. Oktober. Har dere hørt sånn tull!! Altså for det første aner vi ikke hvor mye smitte det blir 1. Oktober. Ingen økende trend i vår kommune. Det er noen av tiltakene som virkelig er helt blåst. Dessverre gjør det at folk ikke gidder å følge de andre reglene

Skal de slutte å servere måltider i barnehager? Hvor har du det fra? 

Anonymkode: bf820...9d1

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke hørt noe om dette. Men her har det vært slik hele tiden. Barna har med niste hjemmefra. Siste ukene, har de fått mat i barnehagen, men blir da servert av en voksen. Får ikke ta brød/pålegg selv. Men nå er det vel tilbake til nistepakka da. Skulle det være noe problem liksom? De er jo ikke uten mat .

Anonymkode: 6684b...001

• Opprett ny...