Gå til innhold

43 nye smittede i Bergen siden fredag

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er corona man diskuterer her hvis du ikke fikk med deg det. Ser ikke at vi gjør noen tiltak fir andre sykdommer. Så som du selv sier, hvorfor er det bare corona som er så viktig og ikke alle andre sykdommer?

Anonymkode: c6647...c3a

Ja, det er corona som diskuteres. Det er det jeg svarer på også. Men du forstår jo ikke sammenhengen,  MED/AV. Coronadødsfall uansett. Med mindre man ble drept mens man gikk over veien av en påkjørsel, og det altså viste seg at man hadde coronasmitte i kroppen.

Anonymkode: 6684b...001

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke være rakettforsker for å forstå at du egentlig er pissredd for korona, og luller deg inn i en fantasiverden av ønsketenkning, slik at du slipper å forholde deg til virkeligheten. Men så lenge du overholder smittevernet er det greit. Hvorfor tror så mange at corona gjør unntak for Norge? Alle andre land syltes ned i dødsfall og jobber intenst med å få bukt med viruset. Vi er heldige her i Norge, som har klart å holde kontrollen på viruset enn så lenge. Og dermed blir det en scam? Ubegripelig.

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 hadde jeg vært redd for corona ville jeg faktisk fulgt smittevernsregler. Jeg har reist, vært i byen, på sentre, på jobb som vanlig og jeg har ikke blitt smittet. Føler meg ganske trygg og uredd

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger heller ikke å være rakettforsker for å skjønne at corona er en scam i Norge, og dere blir bare tatt i baken av regjeringen. Jeg velger å ikke bli det

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt.. den dagen det blir alvorlig i norge så snakkes vi! Inntil videre kan du kose deg innestengt og full av frykt for et virus som er ufarlig for de fleste

Er holdningen din at man skal drite i smittevern, la være å holde avstand, gå på jobb og skole med luftveissymptomer osv? 

Jeg er personlig ikke videre bekymret for å bli alvorlig syk eller dø, men kjenner jeg blir provosert om folk driter i å holde seg hjemme med symptomer, kommer til tannbehandling og smitter meg eller andre, sårbare pasienter på tannlegekontoret.

Anonymkode: 026a4...47e

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er holdningen din at man skal drite i smittevern, la være å holde avstand, gå på jobb og skole med luftveissymptomer osv? 

Jeg er personlig ikke videre bekymret for å bli alvorlig syk eller dø, men kjenner jeg blir provosert om folk driter i å holde seg hjemme med symptomer, kommer til tannbehandling og smitter meg eller andre, sårbare pasienter på tannlegekontoret.

Anonymkode: 026a4...47e

Har ikke hatt symptomer...

er man syk så er man syk. Hadde jeg vært forkjølet ville jeg blitt hjemme corona eller ei. Er vanlig p bli hjemme ved sykdom

Skrevet
6 minutter siden, NorthernLight skrev:

Jeg skjønner at man må ha tiltak i en pandemi for å ikke la sykehusene bli fulle av folk med covid-19 og for å minske antall døde før man får vaksine. 

Ok. Så flott for deg. Lev ditt liv som du vil og jeg lever mitt liv som jeg vil. Trenger ikke din tillatelse til å gjøre noe, men dere hysterikere derimot trenger å få med alle på den dumme «dugnaden» som på ingen måte er frivillig

Skrevet

Ok. Så flott for deg. Lev ditt liv som du vil og jeg lever mitt liv som jeg vil. Trenger ikke din tillatelse til å gjøre noe, men dere hysterikere derimot trenger å få med alle på den dumme «dugnaden» som på ingen måte er frivillig

Hvis du driter i smittevern så kan du potensielt smitte andre. Men det gir du vel faen i! 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, NorthernLight skrev:

Hvis du driter i smittevern så kan du potensielt smitte andre. Men det gir du vel faen i! 

Det har du rett i. Er du redd for smitte kan du holde deg inne. Eller så får du forvente at du kan bli smittet

Skrevet

Jeg forstår poenget ditt godt. I andre land har de jo bøter som svir til disse folka. Det hadde muligens hjulpet i Norge også, men jeg håper at myndighetene har kontrollen og at de tilpasser tiltakene fornuftig etter situasjonen.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 hadde jeg vært redd for corona ville jeg faktisk fulgt smittevernsregler. Jeg har reist, vært i byen, på sentre, på jobb som vanlig og jeg har ikke blitt smittet. Føler meg ganske trygg og uredd

Viser at du har fortrengt fakta.  

• Liker 2
Skrevet

Viser at du har fortrengt fakta.  

Ok

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det første du skriver , gjelder jo egentlig de aller fleste sykdommer. Så hvorfor er du så hippen på at det bare er korona man må bevise at de døde MED og ikke AV? De fleste dør av en komplikasjon til sykdommen de har. Men denne komplikasjonen hadde ikke kommet hvis de ikke hadde hatt sykdommen som gir opphavet til komplikasjonen. See? 

Ikke meg du svare, men...
Koronaviruset gir langt fra alvorlig sykdom hos alle, selv ikke hos folk som allerede er alvorlig syke av andre grunner.
Så det at man har påvist koronavirus i kroppen til avdøde før eller etter dødsfallet, betyr ikke automatisk at viruset har bidratt til vedkommendes død. En stor andel av meldte koronadødsfall er personer med annen alvorlig tilleggssykdom, eller alderdomssvekkelse, som kan ha tatt livet av dem uavhengig av koronasmitten
Når det er sagt, vet jeg ikke om feilregistrering av dødsårsak er noe vesentlig problem i Norge. Men enkelte andre land har tatt vesentlig lettere på det, slik som f.eks Storbritannia som visstnok bare sjekket om pasienten var i live en viss periode etter påvist koromasmitte; Var vedkommende død ble det regnet som koromadødsfall uansett. enda personen godt kunne ha blitt frisk forengst og dødd av noe helt annet.

Anonymkode: 3d60f...028

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Og grunnlaget for at du tror dette vil skje i norge er?

Så du hva jeg svarte på?

Anonymkode: 987b4...958

Skrevet
1 time siden, NorthernLight skrev:

Hva med smittede på sykehjem osv? er det deres skyld at smitten kommer dit eller? 

Smitten oppstår jo ikke i et vakum. På samme måte som på en fest. Om en annen festdeltager er smittet og tar med smitte til festen, så er det nødvendigvis mer feil enn at Olga 82 klemmer sitt smittede barnebarn. 

Om noe så burde eldre være enda mer forsiktige enn unge. For unge er korona ganske ufarlig. 

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nope. Siden juli har ekstremt mange brydd seg lite om tiltak. Fester overalt. Men likevel bare 2 dødsfall. Norge hadde aldri fått så mye dødsfall sim andre land pga befolkning, vi bor ikke like tett osv. De tiltakebe vi har nå er bare helt ekstreme når det ligger 11 på intensiven. Da kan man ikke ta det så seriøst. Og som du ser er ikke jeg den eneste som tenker slik

I juli ja... Altså vi hadde nesten ikke smitte etter at smitten var slått ned. Da gikk også fester og demonstrasjoner fint. Det var så og si ingen smitte i landet. Hvem skulle man smittes av.. ? Man blir ikke smittet når det er nesten ikke smitte. Sjansen for at man skulle møte en smittet var forsvinnende liten. Men fra midten i juli når Europa åpnet opp kom det ny import smitte. Akkurat som vi hadde i februar / mars. Da stengte vi landet. Nå skal vi ha mest mulig åpent ... Dette er ikke over i Norge . Det har såvidt begynt ... og vi er avhengig av at folk holder smittevernsreglene. Ellers kan vi risikere et nytt nasjonalt utbrudd og at det stenges ned igjen . Vil dere virkelig det, alle som bagatelliserer , og lager hjemmesnekrede teorier om viruset . Våkn opp . Lytt til helsemyndigheter . Vil dere virkelig at velstandsamfunnet skal knekkes, helsevesenet kollapse, og uskyldig folk dø bare fordi dere ikke gidder og følge regler! 

Anonymkode: 360fd...d1d

• Liker 2
Skrevet

I juli ja... Altså vi hadde nesten ikke smitte etter at smitten var slått ned. Da gikk også fester og demonstrasjoner fint. Det var så og si ingen smitte i landet. Hvem skulle man smittes av.. ? Man blir ikke smittet når det er nesten ikke smitte. Sjansen for at man skulle møte en smittet var forsvinnende liten. Men fra midten i juli når Europa åpnet opp kom det ny import smitte. Akkurat som vi hadde i februar / mars. Da stengte vi landet. Nå skal vi ha mest mulig åpent ... Dette er ikke over i Norge . Det har såvidt begynt ... og vi er avhengig av at folk holder smittevernsreglene. Ellers kan vi risikere et nytt nasjonalt utbrudd og at det stenges ned igjen . Vil dere virkelig det, alle som bagatelliserer , og lager hjemmesnekrede teorier om viruset . Våkn opp . Lytt til helsemyndigheter . Vil dere virkelig at velstandsamfunnet skal knekkes, helsevesenet kollapse, og uskyldig folk dø bare fordi dere ikke gidder og følge regler! 

🙄 folk har ikke fulgt regler siden august og smitten har ikke økt så kraftig som dere skal ha det til. Og det har vært 2 dødsfall. Nytt nasjonalt utrbrudd? Har aldri vært en stor smittebølge i Norge engang. Vil jeg virkelig st det skal bli nedstenging? Vel jeg bryr jeg egt ikke så mye. Satt hjemme med full lønn og flere ukers ferie under nedstengingen. Tviler på at helsevesenet kollapser. Har ikke vært i nærheten av nok smittede til at et eneste sykehus har vært i nærheten av fullt. Har ikke vært en eneste full avdeling engang. Uskyldige folk dør hver dag. 100 stk per dag i Norge. Om de dør av/med corona eller noe annet har ikke så mye å si. Vi jobber ikke aktivt mot å minske de 100 daglige dødsfallene ellers så hvorfor slal alle beskyttes mot corona? 

så inntil videre blir jeg ikke å følge anbefalinger og jeg lever livet mitt slik jeg vil. Hva dere andre gjør bryr jeg meg lite om

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, NorthernLight skrev:

Skal du begynne å dra med hvor mange som dør i bilulykker osv osv eller? Skjønner du ikke at hvis man mister "kontrollen" på ett virus som corona så kan det i verste fall føre til en ny lockdown og drøss med folk innlagt på sykehus. Har du vært på månen det siste halvåret eller? 

Du høres hysterisk ut. Ikke spesielt smart heller. Smittespredningen er lav og det er kun lokale utbrudd i Norge, til tross for at man knapt har smitteverntiltak nå. Det viser at man ikke trenger å gjøre så veldig mye for å unngå å "miste kontrollen".

Anonymkode: f6295...d75

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du forresten komme med noen gode grunner til at jeg, 21 år gammel frisk og rask kvinne uten sykdommer i familien, skal begrense mitt liv når sjansen for å bli smittet, eller alvorlig syk er ekstremt liten? 
og ikke si tenk på familien din fordi jeg har ingen i risikogruppa, eller eldre for den saks skyld

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du forresten komme med noen gode grunner til at jeg, 21 år gammel frisk og rask kvinne uten sykdommer i familien, skal begrense mitt liv når sjansen for å bli smittet, eller alvorlig syk er ekstremt liten? 
og ikke si tenk på familien din fordi jeg har ingen i risikogruppa, eller eldre for den saks skyld

Fordi jo lengre dette drøyer ut, desto flere vil miste jobbene sine. Det vil påvirke norsk økonomi, næringsliv og helsevesen. Sistnevnte var mange steder under hardt press i mars/april, og vi hadde egentlig grei kontroll på smitten da. Blir det ukontrollert smitte i feil grupper nå, så kan helsevesenet bukke under. Da må alle trå til der det trengs, og du vil kjenne det på egen kropp og helse. Jeg jobber i "førstelinjen", og mine kolleger er allerede sliten og utbrent. Vi er ikke klare for en ny bølge med smitte! 

Anonymkode: d564a...72d

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sagt med andre ord: løft blikket og tenk på andre.

Anonymkode: d564a...72d

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre du bor på Jan Mayen er ikke smitterisikoen ekstremt liten. Så velkommen etter.
Du viser en jævla egoisme med din holdning, og det er bare å håpe på at du en dag blir voksen.
Skal du ha grunner til at du skal vise hensyn?
- Økonomien, også din, kan gå til helvete i lang tid
- Du kan bli pålagt restriksjoner som du bare MÅ følge
- Andre mennesker, som du sier du ikke bryr deg om, kan dø
- Viruset kan mutere slik at du også dør
- Voksne fjortiser, som deg, kan få heftige senskader
- Andre mennesker vil se på deg som en idiot, med rette

• Liker 6
  • Opprett ny...