Gå til innhold

Mads Hansen


LinnKatrine

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Skjønner ikke glorifiseringen av han. Han er en sleip mobber som gjemmer seg bak at han vil ta "industrien", men går konsekvent etter unge, ofte usikre jenter som bare prøver å finne plassen sin opp i alt dritten i verden. Presset mot å passe inn, men stikke seg ut. Å være evig ung og dritdeilig men også intellektuell, erfart og pur.  

Jeg blir direkte sur av å se at han får fripass til å sitte å kommentere ræva og skrittet og lepper og hva enn det måtte være hos ungjenter i en slags "forskningsøyemed", når han for oss andre bare fremstår som en sånn ekkel godt voksen mobber som blander seg i hva ungdommen gjør. Hadde dere ikke reagert om nabogubben sto og prata dritt om unge jenter som gikk forbi i gata? "Sjekk kameltåa på 'a der, høhøhø".

Ja, han kan ha en del poeng av og til (spesielt når han tar businessdelen hos influencere, eller påpeker dobbeltmoral osv som for eks når hun ene bloggeren sto med rumpa ute foran slottet), men det er så sjeldent at han forsøker, for han har ikke kapasitet til det. Han tror han er en slags ridder som skal komme og peke på skjønnhetsindustrien og influencere og at alle skal skjønne hvor tåpelig de er. De fleste av oss vet allerede det. Men vi trenger ikke sitte å mobbe eller henge ut unge jenter av den grunn. Men det er det eneste han får til. Det er det eneste han kan - mobbe jenter som forsøker å komme over egne komplekser. Hvis han seriøst hadde ønsket å bryte ned industrien og influencere etc, så er det andre veier å gå, og det vet han men han gidder ikke. Man får ikke klikk og likes av å gjøre drittjobben bak teppet.

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke kritikk av bedriften å poste bilder av kjønnsorganer til kvinner for å skjemme de ut. Han må gjerne ta influencer-bedriften, for den er noe møkk. Men han fjaser det bare bort i tøv for likes og klill til seg selv.

Men om dere ikke skjønner hva det gjør med unge jenter at han henger ut og kommenterer utseendet til unge jenter (ja jeg syns 25 åringer er unge.), så vet jeg virkelig ikke om det går å diskutere.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miniomelett skrev:

Det er ikke kritikk av bedriften å poste bilder av kjønnsorganer til kvinner for å skjemme de ut. Han må gjerne ta influencer-bedriften, for den er noe møkk. Men han fjaser det bare bort i tøv for likes og klill til seg selv.

Men om dere ikke skjønner hva det gjør med unge jenter at han henger ut og kommenterer utseendet til unge jenter (ja jeg syns 25 åringer er unge.), så vet jeg virkelig ikke om det går å diskutere.

Hvor har han lagt ut bilder av kjønnsorganer? Jeg trodde jeg fulgte ham, men har ikke sett kjønnsorganer! Fint om du legger ved screenshot.

Rart instagram ikke sletter det, selv får man jo knapt dele kanelsnurrer uten at insta reagerer. 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, miniomelett skrev:

Det er ikke kritikk av bedriften å poste bilder av kjønnsorganer til kvinner for å skjemme de ut. Han må gjerne ta influencer-bedriften, for den er noe møkk. Men han fjaser det bare bort i tøv for likes og klill til seg selv.

Men om dere ikke skjønner hva det gjør med unge jenter at han henger ut og kommenterer utseendet til unge jenter (ja jeg syns 25 åringer er unge.), så vet jeg virkelig ikke om det går å diskutere.

Jeg er mer bekymret hva det gjør med unge jenter å følge influencere som opererer seg til det ugjenkjennelige, photoshopper seg tynnere, fremmer et vanvittig overforbruk, lar være å merke reklame og svarer ut kritikk med å gå i offerrolle jeg altså. 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Vipser skrev:

Hvor har han lagt ut bilder av kjønnsorganer? Jeg trodde jeg fulgte ham, men har ikke sett kjønnsorganer! Fint om du legger ved screenshot.

Rart instagram ikke sletter det, selv får man jo knapt dele kanelsnurrer uten at insta reagerer. 

Jeg er helt enig i at influencere er en sykdom i samfunnnet og at det må slås ned på all den dritten de holder på med.

Men å kommentere "kameltå" og annen guttastemningdritt er så borti natta feilskyting at det er helt spinnvilt. At en fyr med masse tusen følgere (mads er selv influencer) sitter og mobber utseende til jenter/kvinner, hvordan er dette noe annet enn mobbing og en videreføring av at kvinner og jenter må være sånn og sånn for at det skal passe andre (han og hans hær av fans). 

Hadde han oppriktig ønsket å jobbe for å opplyse/bevisstgjøre unge mennesker  om hvor skadelig influencere er, så hadde han gjort det. Men han vil bare være en klovn i SoMe som får klikk og likes for å kommentere jenters kropp.

20201020_073806.jpg

20201020_073802.jpg

Screenshot_20201020_074519.jpg

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i at Mads Hansen feilskyter. All annen "skyting" virker å være forsøkt før - uten at noen hverken hører etter eller forstår at påvirkere påvirker til kroppspress, overforbruk++ De tjener millioner av kroner mange av de - nettopp fra unge usikre jenter som kjøper rælet de reklamerer for. Det er DE unge jentene jeg er bekymret for. 

Mulig at cameltoe-"humor" blir tullete, men dette er myntet på påvirkere som elsker å være drøye og halvnakne på internett -og tjener penger på det. Ikke glem at SE`s hjertesak er å få vise "nippler" på Instagram. Og hun på det nederste bildet - jeg tar ikke akkurat henne for å være ung, usikker og sjenert eller noe. Hun har ikke kledd seg sånn helt tilfeldig. Den bodyen må jo sitte fast i tarmene så langt opp som hun har dratt den. 

 

 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Isild skrev:

Jeg er ikke enig i at Mads Hansen feilskyter. All annen "skyting" virker å være forsøkt før - uten at noen hverken hører etter eller forstår at påvirkere påvirker til kroppspress, overforbruk++ De tjener millioner av kroner mange av de - nettopp fra unge usikre jenter som kjøper rælet de reklamerer for. Det er DE unge jentene jeg er bekymret for. 

Mulig at cameltoe-"humor" blir tullete, men dette er myntet på påvirkere som elsker å være drøye og halvnakne på internett -og tjener penger på det. Ikke glem at SE`s hjertesak er å få vise "nippler" på Instagram. Og hun på det nederste bildet - jeg tar ikke akkurat henne for å være ung, usikker og sjenert eller noe. Hun har ikke kledd seg sånn helt tilfeldig. Den bodyen må jo sitte fast i tarmene så langt opp som hun har dratt den. 

 

 

Poenget er ar Mads virker å tro at hans "tøysing" (hyperfokus på kvinners kropp) skal hjelpe/lære noe som helst? 

Jeg syns også at S.E og co er influencer trash etc og har lite sympati for millinærer som livnærer seg på andres usikkerhet, men det er fortsatt ikke greit å henge de ut med "lolol bollemus/camel" osv. Hvorfor skal det være en grei måte å gjøre noe som helst? Det går jo ikke å ha noe slags debatt på et sånt nivå. Og hva skal den antatte "målgruppen" hans lære av det? At det er greit å henge ut jenter/kvinner på utseende? Hvorfor ikke heller ta de for noe med bedriften og det sinnssyke miljøet rundt de? Nei, fordi det er så mye mer likes i vitse om utseende til folk.

Hadde han faktisk ment å belyse noe av det han gjemmer seg bak, hadde han heller jobbet dypere ala Bloggen om toppbloggere (eller hva den het, den bloggen som tar for seg løgner og piss i inflluencermijøet).

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De cameltoe-innleggene har gått meg hus forbi, og jeg kan være enig i at de ikke er en del av viktig samfunnskritikk. Nå vet ikke jeg dato eller kontekst for innleggene, heller... 

Med det sagt, så kan jeg ikke si meg enig i at Mads Hansen i all hovedsak mobber unge usikre jenter som prøver å finne sin plass. Disse "jentene" som han kritiserer, er voksne damer som tjener millioner på NETTOPP unge jenters usikkerhet. Godt mulig at de selv er preget av å vokse opp i det samme skjønnhetshysteriet osv., men det betyr ikke at vi ikke skal prøve å få bukt med det? 

Dessuten kan man ikke kalle det mobbing når man blir tatt i løgn, bildemanipulering, juks med penger, snikreklame, sensur osv.,og noen påpeker dette. Selv om det blir påpekt med humor, og det blir gjort i offentlighet, så er det ikke mobbing? Det er, i mine øyne, like mye mobbing som når Donald Trump blir tatt i løgn og det blir avisoverskrift av det. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Pinto2013 skrev:

De cameltoe-innleggene har gått meg hus forbi, og jeg kan være enig i at de ikke er en del av viktig samfunnskritikk. Nå vet ikke jeg dato eller kontekst for innleggene, heller... 

Med det sagt, så kan jeg ikke si meg enig i at Mads Hansen i all hovedsak mobber unge usikre jenter som prøver å finne sin plass. Disse "jentene" som han kritiserer, er voksne damer som tjener millioner på NETTOPP unge jenters usikkerhet. Godt mulig at de selv er preget av å vokse opp i det samme skjønnhetshysteriet osv., men det betyr ikke at vi ikke skal prøve å få bukt med det? 

Dessuten kan man ikke kalle det mobbing når man blir tatt i løgn, bildemanipulering, juks med penger, snikreklame, sensur osv.,og noen påpeker dette. Selv om det blir påpekt med humor, og det blir gjort i offentlighet, så er det ikke mobbing? Det er, i mine øyne, like mye mobbing som når Donald Trump blir tatt i løgn og det blir avisoverskrift av det. 

Å henge ut kvinners utseende, hva slags måte er det å føre en sak på? Snikreklame, pengejuks og løgn, hva har det med cameltoe og "lolol duckface" å gjøre? Og når dette er agendaen, så sier det litt om underliggende tankemønster. Normale voksne sitter ikke og zoomer inn på cameltoes og poster bildene på insta.

Å gå etter utseende til kvinner, gjemt under å "belyse" unge mennesker om at "dette utseende er stygt og feil" er ikke noe bedre enn å poste manipulerte bilder av seg selv. Hva skal folk lære av det? At man er schtøgg om man bruker silikon eller manipulerer et bilde? Eller? Er det noe bedre?

Det finnes andre som kan ha en saklig debatt om dette med skjønnhetshysteriet. Det er et viktig tema å snakke om, spesielt med yngre som vokser opp med dette. Jeg syns heller ikke det er greit at influencere pusher et falskt skjønnhetsideal. Men å sitte å zoome inn på bollemus og lepper med fillers og hånle er virkelig ikke veien å gå.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, miniomelett skrev:

Det er ikke kritikk av bedriften å poste bilder av kjønnsorganer til kvinner for å skjemme de ut. Han må gjerne ta influencer-bedriften, for den er noe møkk. Men han fjaser det bare bort i tøv for likes og klill til seg selv.

Men om dere ikke skjønner hva det gjør med unge jenter at han henger ut og kommenterer utseendet til unge jenter (ja jeg syns 25 åringer er unge.), så vet jeg virkelig ikke om det går å diskutere.

Jenter på 25 år er ikke unge altså, ærlig talt.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Isild skrev:

Jeg er ikke enig i at Mads Hansen feilskyter. All annen "skyting" virker å være forsøkt før - uten at noen hverken hører etter eller forstår at påvirkere påvirker til kroppspress, overforbruk++ De tjener millioner av kroner mange av de - nettopp fra unge usikre jenter som kjøper rælet de reklamerer for. Det er DE unge jentene jeg er bekymret for. 

Mulig at cameltoe-"humor" blir tullete, men dette er myntet på påvirkere som elsker å være drøye og halvnakne på internett -og tjener penger på det. Ikke glem at SE`s hjertesak er å få vise "nippler" på Instagram. Og hun på det nederste bildet - jeg tar ikke akkurat henne for å være ung, usikker og sjenert eller noe. Hun har ikke kledd seg sånn helt tilfeldig. Den bodyen må jo sitte fast i tarmene så langt opp som hun har dratt den. 

 

 

Heit enig med deg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MarianneE skrev:

Unge jenter meg her og unge jenter meg der... De er voksne og eier egen bedrift og drar frem "stakkars lille meg" kortet så fort noen reagerer kritisk.

Gratulerer med å falle for trikset

Merkelig det der altså

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har vel Mads innrømmet at han har gått litt for langt noen ganger og han har beklaget seg for det. Noe som jeg vil påstå at er voksent gjort av han. Du vil sjelden finne en blogger som innrømmer at de har tatt feil. Det meste av kritikken han gir mener jeg er helt berettiget og jeg liker virkelig at han setter et kritisk blikk på bloggerverden. Det er en skitten bransje som ikke skal gå fritt for kritikk. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, spirå12 skrev:

Totalt uenig ! 

Disse unge, usikre jentene du beskriver er bedriftseiere som håver inn millioner på å påvirke andre mennesker. Det er ikke mobbing, det er kritikk av bedrifter.

"Corona idiotien" han var god til å påpeke er også svært viktig i en pågående pandemi.

Enig i dette. Sophie Elise, som dras frem som eksempel, er snart 26 år og har vært i bransjen i 10 år. Hun holdt dessuten ikke på som hun gjør nå da hun faktisk var en ung og uvitende 16-åring som startet å blogge. Det er FØLGERNE til disse "jentene" som er unge og usikre og som må skjermes fra usunn påvirkning og et umenneskelig kroppspress. Her syns jeg Mads Hansen har en viktig stemme. Det er også veldig flott at en mann har valgt å gå inn i en slik debatt, så unge, usikre jenter forhåpentligvis forstår at de fleste menn ikke foretrekker en kropp og et ansikt som er fikset til det ugjenkjennelige. 

Mads Hansen har sikkert gått over streken noen ganger. Han har bl.a beklaget seg til Isabel for det ene innlegget om rumpa hennes. Han har i tillegg begravet stridsøksen med henne og sagt offentlig at han syns hun er et godt forbilde i dag, siden hun har snudd i tankegangen sin. Dette viser evne til å ta selvkritikk og lytte til andre.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Arabella3 skrev:

Enig i dette. Sophie Elise, som dras frem som eksempel, er snart 26 år og har vært i bransjen i 10 år. Hun holdt dessuten ikke på som hun gjør nå da hun faktisk var en ung og uvitende 16-åring som startet å blogge. Det er FØLGERNE til disse "jentene" som er unge og usikre og som må skjermes fra usunn påvirkning og et umenneskelig kroppspress. Her syns jeg Mads Hansen har en viktig stemme. Det er også veldig flott at en mann har valgt å gå inn i en slik debatt, så unge, usikre jenter forhåpentligvis forstår at de fleste menn ikke foretrekker en kropp og et ansikt som er fikset til det ugjenkjennelige. 

Mads Hansen har sikkert gått over streken noen ganger. Han har bl.a beklaget seg til Isabel for det ene innlegget om rumpa hennes. Han har i tillegg begravet stridsøksen med henne og sagt offentlig at han syns hun er et godt forbilde i dag, siden hun har snudd i tankegangen sin. Dette viser evne til å ta selvkritikk og lytte til andre.

En mann som sitter og nistirrer på  unge kvinners underliv og poster screenshots av det, skal være en viktig stemme for kroppspress?

S.E var 20 år da han kommenterte underlivet hennes. Unner dere alle 20åringer å bli kalt cameltoe på sosiale medier? Eller bare de Mads syns fortjener det?

Og ja at han beklager er vel og bra, men han fortsetter jo. Han slutta jo ikke å vitse om kameltær og hva enn annet han liker å zoome inn på hos kvinner.

Jeg skjønner ikke at folk hauser opp han som en slags helt oppi alt det her. Han tjener fete grunker på å flire av kvinners utseende, (og de influencerene han mener han liksom "tar" fortsetter også å tjene fete grunker). De eneste som taper på dette er de som må fortsette å vokse opp i et samfunn hvor du blir stempla som silikonert duckface og cameltoe av hånflirende menn, samtidig som du ikke er "god nok" om du ikke ser ut som en instababe resten av tiden. 

Hva har dette søkelyset hans rettet mot influencere egentlig gjort, annet enn å tjene han selv søkkrik på å håne kvinner? Nada. Fordi han har ikke kommet med noe konstruktivt på alle de årene.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miniomelett skrev:

En mann som sitter og nistirrer på  unge kvinners underliv og poster screenshots av det, skal være en viktig stemme for kroppspress?

S.E var 20 år da han kommenterte underlivet hennes. Unner dere alle 20åringer å bli kalt cameltoe på sosiale medier? Eller bare de Mads syns fortjener det?

Og ja at han beklager er vel og bra, men han fortsetter jo. Han slutta jo ikke å vitse om kameltær og hva enn annet han liker å zoome inn på hos kvinner.

Jeg skjønner ikke at folk hauser opp han som en slags helt oppi alt det her. Han tjener fete grunker på å flire av kvinners utseende, (og de influencerene han mener han liksom "tar" fortsetter også å tjene fete grunker). De eneste som taper på dette er de som må fortsette å vokse opp i et samfunn hvor du blir stempla som silikonert duckface og cameltoe av hånflirende menn, samtidig som du ikke er "god nok" om du ikke ser ut som en instababe resten av tiden. 

Hva har dette søkelyset hans rettet mot influencere egentlig gjort, annet enn å tjene han selv søkkrik på å håne kvinner? Nada. Fordi han har ikke kommet med noe konstruktivt på alle de årene.

 

Han har gått over streken noen ganger. Det med camel toe syns jeg også var unødvendig. Jeg syns ikke alltid fremgangsmåten hans er perfekt, eller at han utelukkende har klart å holde seg saklig, men jeg mener allikevel han har en viktig stemme og har satt søkelyset på en viktig sak. Er du, og eventuelt andre som kommenterer her inne, på alder med Sophie Elise, eller mer i hennes foreldregenerasjon? Jeg er nemlig på alder med Sophie Elise selv. Det er kanskje lett å tenke at folk i 20-årene er unge og tar dumme valg, men de fleste av oss er faktisk voksne nok i 20-årene til at vi ikke fremmer kroppspress og plastisk kirurgi. 20-åringer er ikke barn eller tenåringer. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...