Skytte Skrevet 11. september 2005 #61 Del Skrevet 11. september 2005 Oioi! Stordag! Kjipt at han ikke er hjemme ja...Blir vel kjempefeiring når han kommer da! Litt av en engel dere har fått da! Mønsterbarn! Godt for deg at du slipper hylende våkenetter og slikt. Spes når du er alene. Ups...litt sjalusi ja..Kommer vel snikende etterhvert ja. Men det må vel gå bra! Er sikker på at lillemor finner ut at småbrødre er gull verdt! Lite tips; minnekort er som regel billigere når man bestiller på nett. Sjekk komplett.no f.eks! Ha ei fin uke dere også ja, i dette fornøyelige været! Bra vi er vanntette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 12. september 2005 #62 Del Skrevet 12. september 2005 Howdy! Her er det valgsending for harde livet! Spennende Håper dere har like fortreffelig vær som vi har i Bodø. For her har det snødd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 13. september 2005 Forfatter #63 Del Skrevet 13. september 2005 I morgen er det bhg-dag og jeg har endel planer: -Kjøre lillemor i bhg -Dra å stemme; vet hva det blir...... -Dra på helsestasjonen å 2-mnds veie lillebror -Ringe en inder ang. koldtbord til barndåpen -Sende invitasjoner til barndåp -Se etter silkebånd til dåpskjole -Høre på pris på større minnekort til digi-kamera -Vaske og henge opp klær; som vanlig...... Dersom jeg klarer de 3 første, skal jeg igrunn være fornøyd. Ammetåka ligger fortsatt nokså tett... ← Dette skulle jeg altså gjøre i går.... Vel, dette er det jeg fikk gjort: - Lillemor kom seg i bhg til frokost 8.30 - Fikk tatt meg en dusj mens lillegull sov - Var å stemte, fornøyd med resultatet - Var å veide lillegull, se nedenfor... Og de 5 neste gikk skeis.... Fikk dog vasket litt klær i går kveld og i dag. Skal ringe han indern i morra og få sendt invitasjonene. Tror jeg skal høre med sambo om ikke han kan bestille minnekort via nettet. Hadde ellers en pyton kveld i går, hadde mest lyst til å låse døra å stikke av. Har selvfølgelig verdens dåligste samvittighet i dag for at jeg i det hele tatt tenkte tanken. Lillemor hadde vært tidlig våken, så hun var trett i går kveld. Fikk kaffegjester som satt pal til det egentlig var over leggetid for lillemor. Ville ikke si noe da det var familie. Lillebror var urolig, kombinasjon av overtretthet, mye støy av lillemor og kusine som herjet og at han sliter med litt sår hals og endel slim. Det eneste besøket sa der jeg travet frem og tilbake for å roe han ned, var at alt hadde vært bedre dersom han hadde villet ta sutt.... Da de endelig dro hjem, satt jeg i et bombenedslag av skittenkopper, leker, rot, klær etc. Ikke hadde jeg brød til kveldsmat, så lillemor fikk en yoghurt. Ble selvfølgelig sulten, så hun fikk komme ned og spise restene av barnehagematen fra samme ettermiddag. Lillebror var fremdeles urolig, så det var med han på ene armen og sur lillemor i den andre. Hun ble føyset i seng igjen, men gikk bare et kvarter før hun brølte igjen. Da hadde hun kledd av seg i senga og skulle absolutt ikke kle på seg. Nok en gang opp på loftet med vrælende lillebror, men denne gangen sovna endelig lillemor. Gikk vel nesten en time til og ørten puppinger og raper før lillebror slokna. Da var kl 22 og jeg var dødstrett. Hadde mest lyst til å sette meg ned for å gråte. Men hva hjalp det, var jo fortsatt alene med bombenedslaget mitt. Måtte bare ta meg sammen og fikk satt en brøddeig. Fikk ryddet kjøkken og satt på oppvaskmaskin, ryddet leker og klær og støvsugd stuen. Noe som skulle vært gjort for lenge siden. Siden brødene var bakt, måtte jeg sitte oppe helt til middnatt for å vente på dem. Da stupte jeg i seng og fikk sovet nesten 3 timer før det var pupp igjen. Så kom lillemor inn å la seg i natt, og hun er et uro-troll i senga. Heldigvis sov hun til halv åtte i dag. Men hva gjorde det når lillebror for en gang skyld finner ut at han skal bæsje kl 6! Var helt rutete i øynene og verk i armene etter all bæringen, da jeg våknet i morges. Ser så utrolig frem til å reise til svigers på torsdag, og bli der helt til tirsdag. Nå har lillemor bhg i morgen og torsdag, så jeg får hentet meg litt inn igjen. Sjelden jeg syter og klager, for det hjelper så lite. Sambo er og blir på båten i 4 uker. Vel, ble langt dette, men var så himla deilig å få skrevet det av meg. Visst er det tøft til tider å være mamma, men når lillemor kryper opp på fanget for en kos eller når lillebror smiler bredt, er det jammen verdt det. :grine2: Takk for hilsner Skytte og LB!! Tilbake til det med veiingen av lillebror. Måtte jo ha 2-mnds tall å skrive i boka hans, så derfor tok jeg turen ned til helsestasjonen. For 3 uker siden (på 6-ukers ktrl) var han 5020 g og 57cm lang. I går, 9 uker gammel, var han blitt 5570g og 60cm lang!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 14. september 2005 #64 Del Skrevet 14. september 2005 Heia vennen! Stooor til deg... Huff og huff du har hatt det travelt og slitsomt stakkars...Syns så synd på deg Men for et besøk da?! De må jo skjønne for en travel hverdag du har?? Syns virkelig dem burde ha ordnet opp etter seg, samt dratt hjem tidligere! De kunne jo ha passet lillegutt litt så du fikk slappet av litt, i allefall hvilt armene.. Sender deg masse masse masse varme tanker, energi og styrke!!! Håper det går bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 14. september 2005 Forfatter #65 Del Skrevet 14. september 2005 Tusen takk, Skytte! Nå går alt så mye bedre, heldigvis sjelden mellom slike dager. I går rusla vi til byen og traff et vennepar med en sønn som er like gammel som lillemor. Hadde en koselig kafetur. På ettermiddagen dro vi til mams & paps på kaffe. De hadde vært på langweekend hos onkel i Drammen, så vi ville høre hvordan de hadde hatt det. Lillemor fikk skjørt i gave fra onkel og tante, og en genser fra bestemor og bestefar i bygave. Lillebror fikk tøff dongeribukse fra onkel og tante, og genser fra bestemor og bestefar. I dag har lillemor vært i bhg, og jeg og lillebror har fartet litt rundt. Tok det med ro på morgenen, før vi var å kjørte søs til byen litt før ett. Hentet en h&m pakke på posten og fikk postet de siste dåpsinvitasjonene. På tur hjem stakk vi innom venninne S med invitasjon. Hun skal være en av fadderne til lillebror. Etter besøket dro jeg å hentet lillemor i bhg, og vi dro hjem å slappet av litt. Kl 17 dro vi på barselgruppe for lillemor. Koselig for henne å leke litt, og vi mammaene fikk drukket kaffe og skravlet. Lillebror ble litt urolig, for han fikk ikke helt til å sove i bråket fra 5 2.5-åringer som lekte.... Da vi kom hjem var det nesten rett i seng for lillemor, og så ble det litt bæring før lillebror endelig tok kvelden 21.30. Er inne i en god trend nå, skal prøve å legge han i senga si om kvelden, ca rundt 21-21.30. De siste 2 kveldene har det gått fint, og han sovner etter litt. Klok av erfaring skal denne ungen bli vant med sin egen seng... Prøvde forresten å ringe han indern ang koldtbord til barndåpen. Men vi har desverre planlagt dåpp i høstferiehelgen, så han trodde nok han var på hytta da. Typisk min flaks.... Hadde så lyst på det koldtbordet. Nå må vi nok bestille på mega og det blir ikke det samme.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 14. september 2005 Forfatter #66 Del Skrevet 14. september 2005 (endret) Noe så grusomt! Leste nettopp om hun som er kritisk skadd etter raset i Bergen. Hun og hennes 4-årige jente. Har tent lys for dem, og håper og ber om at dem skal klare seg. Endret 15. september 2005 av pondusa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 15. september 2005 #67 Del Skrevet 15. september 2005 Heia du! Så bra at det går bedre! Blir godt for dere å være hos svigers noen dager ja! Bli litt oppvartet og sånt Herlig det! Men så dumt med koltbordet da........ Hva søren skal indere på hyttetur å gjøre?!? Typisk uflaks... Mmmm...Nå inviterte sambo til ost å kjeks her! Mulig han har slått seg idag God helg dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 16. september 2005 Forfatter #68 Del Skrevet 16. september 2005 Da er vi innkvartert hos svigers, det vil si svigermor. Svigerfar kommer først hjem i kveld. Vi annkom øya i et skikkelig regn og blås-bort vær i går kveld, jeg og mine 2 sovende barn og vogn og bagasje og alskens.... Skikkelig deilig å komme frem, selv om båtturen kun tar 3 timer, inkl. båtbytte. Lillemor sto opp sammen med bestemor kl 7 i morges, og jeg og lillebror fikk sove helt til han våknet 8.30. Kjempedeilig. Nå er svigermor på jobb på butikken, og lillebror er på tur til å våkne av første dupp. Skal kle på oss og ta bilen å kjøre på besøk til barnas oldemor. Er eneste oldeforelderen på sambos side, så vi må passe på å besøke henne når vi kan. Ellers skal vi også innom butikken til svigermor. På en slik liten øy, bor totalt ca 150 menneskerher, er det på butikken folk møtest. Takk for hilsen Skytte! Håper du også får en riktig god helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 17. september 2005 #69 Del Skrevet 17. september 2005 Hoho, er plutselig hjemme igjen Innom med en helgeklem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 17. september 2005 Forfatter #70 Del Skrevet 17. september 2005 Her må man virkelig henge med for ikke å falle langt ned på sidene.... Vi har det topp ute ho svigers. I dag har vi vært på redningsselskapsforening-basar. Masse loddsalg, kaker og annet snadder. Lillemor vant en stor Ole Brum-bamse, en stor tigerbamse og en liten teletubbie. Takk for hilsen LB, og velkommen hjem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 18. september 2005 #71 Del Skrevet 18. september 2005 Håhå, loddsalg er bare best. Husker enda hvor stas det var å være med bestemor på torget og kjøpe lodd av sanitetsforeningen.. *sukk* Vant aldri noe tror jeg, men morsomt var det uansett Så flott at dere koser dere masse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 18. september 2005 Forfatter #72 Del Skrevet 18. september 2005 Sånn kjappest innom for ikke å falle helt ned på siden. Koser oss stort her ute, i dag har vi hatt mye besøk. Lillemor har hatt besøk av en gutt på 3 år og de har lekt masse i lag. Akkurat nå er søskenbarnet til sambo, på 8 år, på besøk. Hun skal ligge her i natt. Leker godt med lillemor tross 6 års aldersforskjell. Regner med at vi drar hjem i morgen kveld, må reise herfra kl 18 og er hjemme ca 21.45. Svigermor har fri både i morgen og tirsdag, så hun skulle følge oss til byen. Da får vi jo hele tirsdagen sammen, mulig det blir noe bytur da. Lillebror er nå nybadet og koser seg stort hos bestemor. Lillemor er bestefars jente, så nå vil svigermor gjerne ha pondus til å bli sin gutt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 18. september 2005 Forfatter #73 Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Livet er f*** meg blodig urettferdig. Tenner et lys for bergensmammaen`s minne. Endret 18. september 2005 av pondusa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fluesopp Skrevet 18. september 2005 #74 Del Skrevet 18. september 2005 Er så enig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 19. september 2005 #75 Del Skrevet 19. september 2005 Ja huff for noe triste greier... Ikke akkurat vært overkoselig utpå div øyer heller i helga...Blir helt rystet jeg At det går an.... Men bra at dere har hatt det bra i alle fall!! Godt for dere å kose dere der ute! Og koselig at svigermor ble med på retur, så får du litt hjelp med barna ikveld! Litt slitsomt å reise å ha med mye saker og trøtte barn kan jeg tenke meg... til dere alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pondusa Skrevet 19. september 2005 Forfatter #76 Del Skrevet 19. september 2005 Heisann. Takk for hilsen Fluesopp, nå har jeg hilst på i din bok også. Ja Skytte, desverre skjer det forferdelige ting i verden, og det kom litt nærmere enn jeg satte pris på. Vi kom oss forøvrig ikke hjem i kveld, det blåste kraftig her ute. Og siden vi ikke var nødt til å reise, utsetter vi det til i morgen kveld. Da følger svigermor oss til vi skal skifte båt, og da er det jo bare 1.5 time hjem med den båten. Bilen står på kaiet, så det eneste jeg frykter, er at lillemor kommer til å sovne eller bli veldig trett. Får se det an hvorvidt det blir bhgdag på onsdag da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 19. september 2005 #77 Del Skrevet 19. september 2005 Skikkelig høstvær altså?!?? Blæst og surt? *brrr* Høres gustent ut i allefall... Synes liksom det er høstlig, mørkt og trist nok her, helt sør! Litt søtt at mammaen din vil at Pondus skal bli hennes gutt, siden lillemor er bestefars jente...*s* Det er nesten sånn jeg ser for meg mine foreldre som besteforeldre, med en "favoritt-unge" hver, uten at den ene er bedre enn den andre selvsagt! Jaja, besteforeldre er snodige greier. Mine foreldre er jo ikke rukket å bli besteforeldre engang, og oppfører seg som tussete troll allerede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fluesopp Skrevet 20. september 2005 #78 Del Skrevet 20. september 2005 Hei Stikker bare innom for å si hei. Og så håper jeg at du ikke har vike dårlig vær som vi i bodø har, for her regner det og blåser kraftig. jeg fikk ikke sove i går. Lå bare å hørte på været. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 20. september 2005 #79 Del Skrevet 20. september 2005 Skriver under på innlegget over. Tar helt av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 20. september 2005 #80 Del Skrevet 20. september 2005 Heia du! Kommet deg trygt hjem? Håper det ja! Ville bare takke for husjingen Snille dere her inne! Noe må da hjelpe snart!!! Natti! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå