AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #301 Del Skrevet 5. oktober 2020 4 minutter siden, Jokke89 skrev: Hun er jo ikke nødvendigvis dum i skolesammenheng da. Siviløkonom må man jo gå fem år på skole for å bli. Det er en tittel du får kun etter å ha gått 5 år på høyskole eller universitet. Det ser vi jo her: Siviløkonom (tidligere handelskandidat) er i Norge en tittel for personer som har avlagt høyere utdannelse innen bedriftsøkonomi (tidligere kalt handelsfag) av mellom 3 og 5 års varighet (5 år siden 2003), eller eksamen fra godkjent utenlandsk høyskole eller universitet. Tittelen siviløkonom har vært beskyttet i Norge siden 1963, men ble brukt også tidligere.[1] Etter gjennomføring av Kvalitetsreformen for utdanning i Norge med innføring av 3-årig bachelorgrad og deretter 2-årig mastergrad blir siviløkonom gitt som sidetittel. Utdanningsinstitusjoner som tilbyr godkjent siviløkonomutdanning i Norge (bachelor og master): Handelshøyskolen BI i Oslo Handelshøyskolen ved HiOA Norges handelshøyskole Handelshøyskolen i Trondheim Handelshøgskolen i Bodø/Nord universitet Universitetet i Stavanger Universitetet i Agder i Kristiansand Handelshøyskolen ved Universitetet i Sørøst-Norge Universitetet i Tromsø Norges miljø- og biovitenskapelige universitet (NMBU) i Ås Høgskolen i Molde Basert på Linked'in-profilen hennes virker hun absolutt som ei faglig smart dame: https://no.linkedin.com/in/sanna-khursheed-97837493/en-us. Føler dette med å titulere henne som makeup-artist (som virker mer som en hobby/noe hun gjør ved siden av) blir brukt for å dumme henne ned litt. Det passer liksom måten de fremstiller henne inne på farmen bedre enn tittelen siviløkonom. Anonymkode: c0b34...4b9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #302 Del Skrevet 5. oktober 2020 Må være bittert for Geir Magne i 2017-sesongen, som ble så intens motarbeidet og hatet av de andre fordi han av og til åpnet munnen angående troen sin, å se hvor annerledes det blir mottatt denne gangen. Vi får se dersom Karianne kommer inn fra Torpet, hun gjorde alt hun kunne for at Geir Magne skulle ryke i 2017, gjennom å velge ham til førstekjempe to ganger, enda han på ingen måte var noen farlig konkurrent, sammenlignet med vinner Halvor eller bonden Kristian. Anonymkode: c6614...e50 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludder Skrevet 5. oktober 2020 #303 Del Skrevet 5. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Basert på Linked'in-profilen hennes virker hun absolutt som ei faglig smart dame: https://no.linkedin.com/in/sanna-khursheed-97837493/en-us. Føler dette med å titulere henne som makeup-artist (som virker mer som en hobby/noe hun gjør ved siden av) blir brukt for å dumme henne ned litt. Det passer liksom måten de fremstiller henne inne på farmen bedre enn tittelen siviløkonom. Anonymkode: c0b34...4b9 Jeg skal ikke tillegge noen her inne en agenda, men mulig du har rett i at noen brukere gjør det. På den andre siden så hadde jeg aldri gjetta at hu hadde noe som helst høyere utdannelse. Det har definitivt noe med mine fordommer å gjøre også, men hu snakker så treigt, jeg tenker at hu må virkelig tenke over hva hu sier. Og det at hu er så sutrete gjør ikke inntrykket bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #304 Del Skrevet 5. oktober 2020 20 minutter siden, Ludder skrev: Jeg skal ikke tillegge noen her inne en agenda, men mulig du har rett i at noen brukere gjør det. På den andre siden så hadde jeg aldri gjetta at hu hadde noe som helst høyere utdannelse. Det har definitivt noe med mine fordommer å gjøre også, men hu snakker så treigt, jeg tenker at hu må virkelig tenke over hva hu sier. Og det at hu er så sutrete gjør ikke inntrykket bedre. Det har stått både at hun er siviløkonom og make-up artist. Det ble jo sagt av IC var det vel, at de unge bare var opptatt av likes på Instagram. Hun har vært/er sminkør for mange av de største influenserne til diverse fotoshoot etc. og menger seg med disse. I mine øyne både oppfører og ser hun ut som en influencer. (Selvsentrert, ikke så reflektert og med litt påfyll her og der 😊) Siviløkonomstudiet er en solid utdannelse da, i motsetning til makeup. Anonymkode: c5efa...d04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 5. oktober 2020 Forfatter #305 Del Skrevet 5. oktober 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har stått både at hun er siviløkonom og make-up artist. Det ble jo sagt av IC var det vel, at de unge bare var opptatt av likes på Instagram. Hun har vært/er sminkør for mange av de største influenserne til diverse fotoshoot etc. og menger seg med disse. I mine øyne både oppfører og ser hun ut som en influencer. (Selvsentrert, ikke så reflektert og med litt påfyll her og der 😊) Siviløkonomstudiet er en solid utdannelse da, i motsetning til makeup. Anonymkode: c5efa...d04 Syns det var litt teit sagt av IC, for Sanna er ikke SÅ ung, hun er 32 år. Men selvfølgelig likevel mye yngre enn IC som er 47 (?) Tenkte at hun må ha fylt opp litt jeg også, ser sånn ut, ihvertfall. Syns hun var sutrete på farmen, men jeg følte litt med henne også, for jeg er heller ikke den som skriker høyest og vet hvordan det er å ikke bli sett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #306 Del Skrevet 6. oktober 2020 16 timer siden, jukkapalme skrev: Syns det var litt teit sagt av IC, for Sanna er ikke SÅ ung, hun er 32 år. Men selvfølgelig likevel mye yngre enn IC som er 47 (?) Tenkte at hun må ha fylt opp litt jeg også, ser sånn ut, ihvertfall. Syns hun var sutrete på farmen, men jeg følte litt med henne også, for jeg er heller ikke den som skriker høyest og vet hvordan det er å ikke bli sett. Det ser jo ut som hun har f.... i trynet. Ser så unormalt ut at det er helt grusomt. Skjønner ikke at unge jenter ødelegger ansiktet sitt på dette viset. Anonymkode: a3b2b...68a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #307 Del Skrevet 6. oktober 2020 23 timer siden, Wolff skrev: Må være gøy å være prest. Kan knapt tenke meg et annet yrke hvor man kan få opplevelsen av å føle seg viktig og spesiell. Å drive og velsigne folk i øst og vest, og gjøre seg selv og egne aktiviteter til noe opphøyd. Føler man seg liten og betydningsløs så kan man jo bare bli prest. Føler man seg viktig så kan man føle seg enda mer viktig av å bli prest. Uten sammenligning forøvrig mht presten i denne sesongen av Farmen.. Men det blir litt mye hallelujastemning. Man kan fint være et godt medmenneske uten å pakke det inn i religion. "Bare bli prest", ja. Det krever vel ca 6 års utdannelse så det er bare å prøve. Dersom du tror prester studerer i 6 år for å føle seg viktige og spesielle så har de valgt en tung vei dit. Da ville jeg heller satset på å bli blogger eller noe slikt. Det er lov å være kritisk til religion, men jeg kan ikke se noe negativt med dette i Farmen. Synes det ser utelukkende fint ut og det virker som om deltagerne tar dette veldig fint og føler det berikende. Dette er et bra eksempel på hvordan religion kan virke samlende og godt når man ikke direkte er preget de fordommene man vanligvis får fra andre. At man kan være et godt medmenneske uten religion er det vanskelig å være uenig i, men jeg ser ikke helt hvorfor det er relevant her. Anonymkode: 7055d...49c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolff Skrevet 6. oktober 2020 #308 Del Skrevet 6. oktober 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: "Bare bli prest", ja. Det krever vel ca 6 års utdannelse så det er bare å prøve. Dersom du tror prester studerer i 6 år for å føle seg viktige og spesielle så har de valgt en tung vei dit. Da ville jeg heller satset på å bli blogger eller noe slikt. Det er lov å være kritisk til religion, men jeg kan ikke se noe negativt med dette i Farmen. Synes det ser utelukkende fint ut og det virker som om deltagerne tar dette veldig fint og føler det berikende. Dette er et bra eksempel på hvordan religion kan virke samlende og godt når man ikke direkte er preget de fordommene man vanligvis får fra andre. At man kan være et godt medmenneske uten religion er det vanskelig å være uenig i, men jeg ser ikke helt hvorfor det er relevant her. Anonymkode: 7055d...49c Det er jo mange som velger prestisjefylte utdanninger nettopp fordi det gir prestisje og en følelse av å være betydningsfulle. For øvrig: det finnes mange leger som er høye på seg selv og aldri burde hatt pasientansvar. Det betyr ikke at jeg sier at alle som studerer til å bli prest gjør dette primært for å føle seg viktig. Men jeg tror det er ganske vanlig blant prester å ha grandiose oppfatninger av seg selv og andre representanter av sin tro. Hvis du søker på priests + narcissism får man opp mye artikler. Det er jo ikke slik at alle som søker seg til innflytelsesrike yrker gjør dette fordi de har idealistiske motiver. Men presteyrket er jo godt egnet til å forsterke grandiose personlighetstrekk. Du må jo like å bli sett og hørt når du er prest. Det som presten på Farmen driver med, er jo å dele ut velsignelser til de andre deltakerne. Han gjør seg selv til en person som kan gi de andre noe spesielt og unikt. Det er visst bare han som kan holde på med dette på Farmen, nettopp fordi han er prest. Og han smiler og stråler som bare det. Hva hvis han la av seg prestekappa si og bare oppførte seg normalt vennlig ovenfor folk der inne. Da hadde han jo bare vært en i mengden, bare en helt normalt hyggelig fyr. Men fordi han er prest og kan drive med velsignelser og fortelle folk at de er "viktige" for Gud, så blir han gjort til en enda større ressurs for gruppa enn hva han hadde vært dersom han f.eks var en hyggelig førskolelærer. Alle vil jo føle seg spesielle og viktige, og presten gjør seg selv til Guds høyre hånd som har en betydningsfull posisjon i samfunnet. Hvis jeg skulle flydd rundt og velsignet folk og sagt at de er "viktige" ville folk sett rart på meg. Men det betyr jo ikke at mine ord og handlinger er mindre verdifulle enn prestens. Det er bare det at vi tillegger disse prestene mer verdi enn hva de faktisk har, fordi de selv gjør seg så viktige gjennom tittelen prest, nattverd og skjortefrakkene sine. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #309 Del Skrevet 6. oktober 2020 På 5.10.2020 den 14.00, Jokke89 skrev: Men å gå fra det til makeupartist, er jo mildt sagt spesielt! Hvorfor er det det? Anonymkode: 83da9...ff2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #310 Del Skrevet 6. oktober 2020 Sanna kommer mer eller mindre med rasismebeskyldninger mot hederlige Nils! Dette er skammelig! https://www.vg.no/rampelys/i/JJo16R/farmen-sanna-reagerer-paa-ukjent-klipp-burde-holdt-det-for-seg-selv Anonymkode: c6614...e50 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #311 Del Skrevet 6. oktober 2020 Synes det er en uting hvordan trønder-jyplingen baksnakker Raymond til de andre deltakerne! Raymond er en real kar, som bidrar godt til uke-soppdragene! Patetisk måte å prøve å påvirke folk til å velge Raymond som first-fighter/first-giant! Anonymkode: c6614...e50 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #312 Del Skrevet 6. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Sanna kommer mer eller mindre med rasismebeskyldninger mot hederlige Nils! Dette er skammelig! https://www.vg.no/rampelys/i/JJo16R/farmen-sanna-reagerer-paa-ukjent-klipp-burde-holdt-det-for-seg-selv Anonymkode: c6614...e50 Det blir for dumt. Kanskje hun prøver å få mer følgere på insta og flere kunder som make-up artist? Anonymkode: c5efa...d04 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 6. oktober 2020 Forfatter #313 Del Skrevet 6. oktober 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Sanna kommer mer eller mindre med rasismebeskyldninger mot hederlige Nils! Dette er skammelig! https://www.vg.no/rampelys/i/JJo16R/farmen-sanna-reagerer-paa-ukjent-klipp-burde-holdt-det-for-seg-selv Anonymkode: c6614...e50 Herre min skaper, han sa jo ingenting galt. Krenk og bli krenka! Hun oppfører seg som en influenser. Megmegmeg. Blir vel påvirket av influensergjengen hun sminker. Hadde Nils blitt krenket om Sanna snakket om joikakaker? Neppe. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Østkantgutt1913 Skrevet 6. oktober 2020 #314 Del Skrevet 6. oktober 2020 Rasismekortet er utdatert og oppbrukt nå 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #315 Del Skrevet 6. oktober 2020 Hvorfor sitter Sindre og puppe-guri og hakker på Raymond? «Vi gjør sååå mye, er oppe hver morgen og melker», nei: dere er oppe hver morgen og stjeler mat fra fellesskapet, så ikke sitt der som moralens voktere! Anonymkode: d4308...356 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #316 Del Skrevet 6. oktober 2020 Hvor er mentors kone i år? Anonymkode: 278e1...1d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #317 Del Skrevet 6. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor er mentors kone i år? Anonymkode: 278e1...1d1 Hun er et offer for budsjettkutt 🙃 Anonymkode: ef78e...097 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #318 Del Skrevet 6. oktober 2020 Synes Mads Hansen skal komme ridende inn på gården, sånn som Gaute gjorde☺️ Litt rodeo i beste sendetid🙈😅😂 Anonymkode: d4308...356 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #319 Del Skrevet 7. oktober 2020 20 timer siden, Wolff skrev: Det er jo mange som velger prestisjefylte utdanninger nettopp fordi det gir prestisje og en følelse av å være betydningsfulle. For øvrig: det finnes mange leger som er høye på seg selv og aldri burde hatt pasientansvar. Det betyr ikke at jeg sier at alle som studerer til å bli prest gjør dette primært for å føle seg viktig. Men jeg tror det er ganske vanlig blant prester å ha grandiose oppfatninger av seg selv og andre representanter av sin tro. Hvis du søker på priests + narcissism får man opp mye artikler. Det er jo ikke slik at alle som søker seg til innflytelsesrike yrker gjør dette fordi de har idealistiske motiver. Men presteyrket er jo godt egnet til å forsterke grandiose personlighetstrekk. Du må jo like å bli sett og hørt når du er prest. En høy utdanning gir en viss prestisje. Noen vektlegger det mer enn andre. Jeg kan ikke tenke meg at det gjelder prester i større grad enn andre. Tvert i mot gir vel det å være prest en lavere anseelse enn før siden samfunnet vårt blir mer og mer sekularisert. Dersom prestisje var motivasjon så ville jeg gått for noe annet. At du tror det er vanlig blant prester å ha en grandios oppfatning av seg selv betyr egentlig ikke så mye. Det betyr jo ikke at de faktisk har det. Dvs noen kan sikkert det, men ikke mer enn andre som er i en posisjon hvor de leder folk. Og da inkluderer jeg politikere, foredragsholdere, kanskje trenere, etc. Jeg tror ærlig talt at få ser seg selv som Guds sendebud. 21 timer siden, Wolff skrev: Det som presten på Farmen driver med, er jo å dele ut velsignelser til de andre deltakerne. Han gjør seg selv til en person som kan gi de andre noe spesielt og unikt. Det er visst bare han som kan holde på med dette på Farmen, nettopp fordi han er prest. Og han smiler og stråler som bare det. Hva hvis han la av seg prestekappa si og bare oppførte seg normalt vennlig ovenfor folk der inne. Da hadde han jo bare vært en i mengden, bare en helt normalt hyggelig fyr. Men fordi han er prest og kan drive med velsignelser og fortelle folk at de er "viktige" for Gud, så blir han gjort til en enda større ressurs for gruppa enn hva han hadde vært dersom han f.eks var en hyggelig førskolelærer. Alle vil jo føle seg spesielle og viktige, og presten gjør seg selv til Guds høyre hånd som har en betydningsfull posisjon i samfunnet. Hvis jeg skulle flydd rundt og velsignet folk og sagt at de er "viktige" ville folk sett rart på meg. Men det betyr jo ikke at mine ord og handlinger er mindre verdifulle enn prestens. Det er bare det at vi tillegger disse prestene mer verdi enn hva de faktisk har, fordi de selv gjør seg så viktige gjennom tittelen prest, nattverd og skjortefrakkene sine. Han velsigner kun de som ønsker det selv. Han har ikke på noen måte sagt at han er den eneste som kan gjøre det, men i kraft av utdannelsen sin så kan han jo litt om dette. Altså... om noen skader seg så er det vel legen i gruppa man går til. På samme måte er det, i hvert fall i mine øyne, svært naturlig å henvende seg til en prest om man søker svar på religiøse spørsmål. At han smiler og stråler må da utelukkende være positivt... I hvert fall er han tydeligvis meget godt likt i gruppa. Hans profesjon er prest. Hvorfor skulle han ta av seg "prestekappa" da? Når noen har spørsmål som berører kristendom så er det helt naturlig at han bidrar. I religiøse spørsmål så kan det faktisk hende at hans ord og handlinger er mer naturlige å lytte til enn dine, ja. Ikke det at de er mer viktige, men han kan sannsynligvis mer om kristendom enn du kan. Hvis noen skader se på gården så vil du nok se at det ikke er presten som er førstevalget. (Om det ikke er en svært alvorlig skade da. ) Hvis du mener det er fælt at det er en prest der så får du heller ta det med TV2. Anonymkode: 7055d...49c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RødeDrage Skrevet 7. oktober 2020 #320 Del Skrevet 7. oktober 2020 På 3.10.2020 den 19.14, AnonymBruker skrev: Hva er «token»? Anonymkode: 2bdf8...f11 Heh, jeg skal prøve å forklare dette best mulig 😅 Tokenism er ett gammelt begrep i populærkultur hvor man hadde stereotypiske karakterer i en film for å vise at man var inkluderende. Feks en mørkhudet person, en kvinne, en religiøs person etc. Disse karakterende var ofte kun inkludert for å unngå lover som forba ikke-inkluderende produksjoner, men kunne være så små som mulig. Dvs at karaterene ikke nødvendigis hadde noe med historien å gjøre eller var viktige, de var bare med for å vise at produskjonen er inkluderende. Karakteren Token Black fra South Park ble laget for å gjøre narr av dette. Jeg sier IKKE at deltagerne i Farmen er mindre viktige fordi de er stereotypiske, jeg, bare forklarer bakgrunnen til begrepet. Så når jeg kaller en deltager i Farmen token, så er det fordi de feks "alltid" har med en alternativ deltager, for å vise at de som produksjon er inlkuderende og varierende. Og sikkert fordi de får tusenvis av forespørsler hvert år fra "blond jente 20-29", så må de variere litt. De får bedre TV av forskjellige karakterer, så derfor er det alltid med folk fra hele landet i varierende aldersgrupper og feks med forskjellig tro. I Farmen ser vi vanligvis stereotyper som "alternativ/snakker med ånder", "gammel mann med gammelt kvinnesyn", "ung og kjekk og går i bar overkropp" "ung og dum men med behov for å vise hva de kan", "har drevet gård i 30 år men later som ingenting" etc. Hvert eneste år. Håper dette forklarer hva jeg mener Det er nok mer korrekt å si "stereotypisk" på norsk, men synes "token" passet bedre i denne settingen. På 3.10.2020 den 21.13, Zenhouse skrev: @RødeDrage så moro med den oversikten du laget!! Mer av det når det kommer nye inn!! 🙏🏼😄 Skal passe på å kjøre en ny runde når utfordrere/torpet kommer inn På 3.10.2020 den 21.33, AnonymBruker skrev: @RødeDrage er en hedersbruker! Anonymkode: c6614...e50 Åh, takk! Kan jeg putte det på CV'en? På 4.10.2020 den 18.29, Galen King skrev: Hehe kjempebra oversikt over deltakerne! Har du laget mange sånne? Jeg laget en i fjorårets tråd og den har jeg både brukt mye selv + fikk mye god tilbakemelding på, så tenkte det var fint å ha i år igjen. På 4.10.2020 den 21.09, tonebelinda skrev: Dette ble i overkant mye kristendom og Jesusprat for meg i dag. Enig. Det blir litt mye innimellom.. Jeg spolte litt. På 5.10.2020 den 7.44, AnonymBruker skrev: Kan man ikke ha en tråd for de som ser sumo? 🤔 Anonymkode: 788e2...014 Og en tråd for de som ser Sumo om mårran, og en tråd for de som ikke rakk og se det før dagen etter? Næh, vi som ser Sumo må bare holde oss til episoden har gått linært. På 5.10.2020 den 13.02, AnonymBruker skrev: Basert på Linked'in-profilen hennes virker hun absolutt som ei faglig smart dame. Føler dette med å titulere henne som makeup-artist (som virker mer som en hobby/noe hun gjør ved siden av) blir brukt for å dumme henne ned litt. Det passer liksom måten de fremstiller henne inne på farmen bedre enn tittelen siviløkonom. Anonymkode: c0b34...4b9 .. nå skjønner jeg hvorfor TV2 ikke lar Farmen arkivene ligge ute av hensyn til personvern ass.. Mye stalkere der ute. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå