Gå til innhold

TV2: Mysteriet Marianne


NordicViking

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna

Det virker som gjerningspersonen var noen Marianne kjente. Jeg håper familien en gang vill få ett svar, det er så grusomt at man umulig kan forestille seg hva de har gått i gjennom i alle disse årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje den som stod bak dette opplegget tok med seg alle sakene hennes også?   

Eller kanskje hun rakk å spise opp alt sammen rett før hun forsvant?          

Anonymkode: b7b7d...e0e

Tvilsomt at hun spiste det opp. 

For det første hadde hun ikke tid til det. Ifølge vitner har hun forsvunnet på etpar minutter.

For det andre skulle hun skynde seg hjem til barnevakten før isen smeltet, og dele med henne.

 

Anonymkode: fa200...695

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det var tilfeldig at Marianne ble borte akkurat når mor var utenbys? Kan det tenkes at hun ble tatt av noen som visste at Marianne og søsteren var alene med en ung barnevakt? Hvis dette var en planlagt handling kan kidnapperen ha tenkt at det var lettere å gjennomføre når ingen av foreldrene var i nærheten.

Anonymkode: 5ff84...039

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde avhørt alle ledd ordentlig her. Alle ledd i familien inkludert nye dama til faren.

Anonymkode: 7ac6b...afe

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om det var tilfeldig at Marianne ble borte akkurat når mor var utenbys? Kan det tenkes at hun ble tatt av noen som visste at Marianne og søsteren var alene med en ung barnevakt? Hvis dette var en planlagt handling kan kidnapperen ha tenkt at det var lettere å gjennomføre når ingen av foreldrene var i nærheten.

Anonymkode: 5ff84...039

Dette tenkte jeg også på.

og det med isen og godeposen, hun hadde jo fulle hender. Hadde hun blitt bortført «brått» fremmede skulle en tro hun hadde mistet det hun hadde i hendene.

Anonymkode: ea038...ff6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker jo at butikkdama sa til henne noe a al " Nå må du forte deg hjem så isen ikke smelter". Og så sitter det noen i en bil utfor som sier "kom så skal jeg kjøre deg sånn at du kommer deg hjem før isen smelter" kan ikke se for meg at noen har tatt henne med tvang på et så åpent sted

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne saken hr jeg ikke hørt om 😮 Kan man se programmet gratis på Sumo? 

Anonymkode: 4ed31...e60

Den går i reprise på TV2 Zebra på fredag fra klokken 21:00.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om det var tilfeldig at Marianne ble borte akkurat når mor var utenbys? Kan det tenkes at hun ble tatt av noen som visste at Marianne og søsteren var alene med en ung barnevakt? Hvis dette var en planlagt handling kan kidnapperen ha tenkt at det var lettere å gjennomføre når ingen av foreldrene var i nærheten.

Anonymkode: 5ff84...039

Jeg forsto det slik at Marianne egentlig skulle være med moren (til Arendal), men at hun ombestemte seg i siste liten da kusinen skulle være barnevakt. 

Endret av NordicViking
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2020 den 19.04, AnonymBruker skrev:

Hun kan ha blitt lokket frivillig inn i bilen.

Anonymkode: 69734...076

Det er det jeg finner mest sannsynlig i denne saken. Når hun går frivillig inn i bilen - til noen hun kanskje kjenner - så tar hun isen og godteriet med seg. Derfor finner man verken is eller godteri langs veien.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/2/2020 at 12:31 AM, AnonymBruker said:

En svakhet ved sånne programmer er at de prøver å fremstille det i reklamen som om de omtrent har løst saken. Men om det hadde vært tilfelle ville det jo vært kjent før programmet gikk på luften. Det blir uansett spennende å følge med. Jenta må ha forsvunnet i løpet av et veldig lite tidsvindu, med alle de kjente hun hadde i umiddelbar nærhet av der hun gikk. 

Anonymkode: 28337...e3c

On 9/2/2020 at 10:48 PM, AnonymBruker said:

Litt tvilsom journalistikk så langt synes jeg, litt suppekoking på en spiker. Som når man spør et vitne som var barn den gangen om han nå plutselig kan huske noe mer 40 år etterpå. Hva forventet de han skulle si, "ja visst, søren, dette hadde jeg glemt"? 

Anonymkode: 28337...e3c

Vitner som disse i Marianne-saken vil sannsynligvis ha minnene spikret fast i hukommelsen. Det er en vanskelig og vond sak, og det kan dermed ses på som en "sterk" opplevelse for de vitnene som så Marianne i minuttene før hun forsvant. Det er vanskelig, eller umulig, å glemme det. Jeg er spent på de neste episodene, og hva som kommer fram. Håpet skal ikke forsvinne, selv om det er vanskelig å tro på en løsning etter så mange år. 

 

On 9/3/2020 at 6:49 PM, AnonymBruker said:

Hun hadde en kroneis i hver hånd da hun forsvant.

Er det ikke rart at hun ikke slapp disse (og de dermed ble funnet) om hun ble brutalt bortført?

Anonymkode: fa200...695

Hun hadde én pose i én hånd. I posen lå det to krone-is, seks bugg tyggegummi, og to double lollies. Å tviholde på en pose er lettere enn å slippe to krone-is i bakken. Dermed er det mer sannsynlig at posen ble med den som tok henne. Enten det at hun klarte å tviholde på posen selv, eller at den som tok henne holdt så hardt rundt hånda hennes at hun ikke klarte å slippe den.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Millimani skrev:

Vitner som disse i Marianne-saken vil sannsynligvis ha minnene spikret fast i hukommelsen. Det er en vanskelig og vond sak, og det kan dermed ses på som en "sterk" opplevelse for de vitnene som så Marianne i minuttene før hun forsvant. Det er vanskelig, eller umulig, å glemme det. Jeg er spent på de neste episodene, og hva som kommer fram. Håpet skal ikke forsvinne, selv om det er vanskelig å tro på en løsning etter så mange år. 

 

Hun hadde én pose i én hånd. I posen lå det to krone-is, seks bugg tyggegummi, og to double lollies. Å tviholde på en pose er lettere enn å slippe to krone-is i bakken. Dermed er det mer sannsynlig at posen ble med den som tok henne. Enten det at hun klarte å tviholde på posen selv, eller at den som tok henne holdt så hardt rundt hånda hennes at hun ikke klarte å slippe den.

I beskrivelsen til 1.episode står det at hun hadde en kroneis i hver hånd: 

https://sumo.tv2.no/programmer/fakta/mysteriet-marianne

Anonymkode: fa200...695

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

I beskrivelsen til 1.episode står det at hun hadde en kroneis i hver hånd: 

https://sumo.tv2.no/programmer/fakta/mysteriet-marianne

Anonymkode: fa200...695

Ja, jeg ser det. Men det er bare skrevet sånn. Hvis du leser boka til Torunn eller noen andre artikler, og i tillegg ser slutten på denne traileren, så ser du det. 

https://www.tv2.no/v/1586654/

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frustrerende å måtte vente og vente på neste episode. Hvorfor kan de ikke slippe alt på en gang?

Og, dialekten til reporteren er merkelig. Jeg er glad det er tekstet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva om Marianne er her inne og leser - uten at hun selv vet at hun er Marianne 🤭 

Anonymkode: b0117...728

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite sannsynlig, men kan jo hende hun ble bortført feks til utlandet, fikk annen identitet, og nå som voksen husker hun ikke noe av det som skjedde.

Anonymkode: 0f858...f05

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2020 den 18.49, AnonymBruker skrev:

Hun hadde en kroneis i hver hånd da hun forsvant.

Er det ikke rart at hun ikke slapp disse (og de dermed ble funnet) om hun ble brutalt bortført?

Anonymkode: fa200...695

Kan hun frivillig ha hoppet inn i bilden til en hun kjente?

På 3.9.2020 den 19.35, AnonymBruker skrev:

Kanskje den som stod bak dette opplegget tok med seg alle sakene hennes også?   

Eller kanskje hun rakk å spise opp alt sammen rett før hun forsvant?          

Anonymkode: b7b7d...e0e

Selve bortføringen må ha skjedd lynraskt da det var mange ute og ingen så noe.

Isen skulle hun ha med hjem å spise med kusinen, jeg tror ikke hun ville spist isen, små unger er ofte lojale til slike avtaler.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lite sannsynlig, men kan jo hende hun ble bortført feks til utlandet, fikk annen identitet, og nå som voksen husker hun ikke noe av det som skjedde.

Anonymkode: 0f858...f05

Hun var begynt i første klasse, vil hun ikke ha minner fra livet sitt? Hun ble storesøster som seksåring, det ble jeg også, jeg har tydelige minner om det.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, minister-mio skrev:

Hun var begynt i første klasse, vil hun ikke ha minner fra livet sitt? Hun ble storesøster som seksåring, det ble jeg også, jeg har tydelige minner om det.

Ja, hun hadde vel helst husket det.

Anonymkode: 0f858...f05

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det tar så lang tid for de å slippe ut alle episodene, kan noen anbefale en dokumentar om denne saken? Jeg kjenner jeg trenger mer, jeg orker ikke vente. Og ja, har lest omtrent alt som er, vil gjerne se en doku

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker slike real-life-crimes. Altså. Forstå meg rett, tragediene hater jeg, og stakkars folk som er involvert, men underholdningen og nytteverdien er stor når det først har skjedd. Samme med Åsted Norge som har fulgt en rekke slike saker. 

Jeg føler smerten til de involverte hele veien, jeg spekulerer, jeg engasjerer meg, jeg håper på det beste og at dem finner ut av det, jeg digger at myndigheter (politi, etterforskning) blir avkledd..... Dette er rett og slett god TV. Filmer og serier kan ikke måle seg engang. TV-programmer som har en nytteverdi, og faktisk kan gi folk svar etterlengtede svar. Om ikke svaret med to streker under, så iallefall mye mer svar. Slike saker fortjener ikke å ligge i bokser i skapet hvor dem har blitt trenert over mange tiår uten at noen bryr seg. Slike saker fortjener oppmerksomhet. Plutselig står en kar/kvinne fram som den skyldige..... eller en bortført datter ringer.... eller liket blir funnet slik at familien får en grav. Jeg håper norsk TV aldri slutter å sende slike programmer. Familien og offentligheten fortjener det. 

Anonymkode: 272db...348

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...