Gå til innhold

Ivf for første gang 🌺

Ellepelle

Anbefalte innlegg

Etter noe som føles som en hel evighet, og masse kluss og rot, er vi endelig i gang med fryseforsøk igjen! Nå er jeg bare livredd for å bli koronasmittet og få avbrutt forsøket 😱😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utrolig kjip denne pandemitiden! Skaper så mange bekymringer og problemer 😩 Men satser på at alt går fint med forsøket ditt! Masse lykke til :hug:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Klarte heldigvis å holde meg unna Covid, og er nå offisielt ruger igjen på to små eskimoer🥰❄️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 3

Før vi satte i gang dette forsøket var jeg liksom helt sikker på at denne gangen, denne gangen går det veien. Men nå som vi er midt inne i det, er jeg like sikker på at det ikke går. Har ikke følelsen. Og er absolutt ikke klar for nytt uttak, som også blir det tredje og siste forsøket vi har offentlig. Haff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig er vel egentlig dette rugedag 3. Utålmodigheten tar nye høyder🤣

Har kikket litt tilbake i dagboka her og ser at jeg testet positivt først på rugedag 10 forrige fryseforsøk. Det var med 2-dagers, og denne gangen har de satt inn 3-dagers, så da er det vel lov å håpe at det kan vise seg noe på rugedag 9 om det går veien. Men det er jo først neste fredag!! Herlighet så lenge til.😅

Kjenner ikke så mye enda. Ømme bryster og noe murring nederst i magen, det legger jeg på kontoen til progesteronstøtten. Ganske artig at jeg har fått litt erfaring og kan kjenne igjen ting da! Har sett tilbake på hvilke tidlige symptomer jeg hadde sist da jeg faktisk ble gravid, så nå er det bare å håpe at de kommer om noen dager🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 6

Opplever et skuffende fravær av symptomer. Har litt ømme bryster og er kanskje litt "stinn", men ellers ingenting. Lite crinonerester, og det er jo positivt fordi det er noe fælt klin😂 Men har ingen følelse av noe. Har ikke en gang vært fristet til å teste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rugedag 7

Litt mer positiv i dag. Kjenner noe ubehag nederst i magen som har vært tiltakende fra i går kveld, og er trøtt selv om jeg la meg tidlig i går. Var også trøtt på ettermiddagen/kvelden i går. Fortsatt lite crinonerester og litt ømme bryster. Skal ta en test i ettermiddag tror jeg, bare for å begynne litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 8

Av en eller annen grunn føler jeg meg gravid, selv om jeg tester negativt foreløpig (testet i går ettermiddag og i dag tidlig). Litt kvalmefølelse i korte bølger, og har fortsatt en ubestemmelig "smerte", kanskje mer ubehag, nederst i magen. Akkurat som om noe jobber der nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 9

Negativ test i dag tidlig, og jeg hadde liksom sett for meg at den skulle være positiv. Mister trua. Men kjenner fortsatt på de litt uvanlige "smertene" nederst i magen. Lite å melde utover det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neutral90 skrev (37 minutter siden):

God klem fra meg ❤ det er noe dritt!

Takk, snille deg❤️ Ja, det er noe dritt. Og det er ikke tilsynelatende noen årsak til at det ikke skal gå, det bare klaffer ikke. Tror jeg skal vurdere å be om en samtale med lege før neste forsøk, bare for å høre litt. Siden det er nedfrosset sæd vet vi lite om kvaliteten, og hvordan velger de hva de bruker? Er det helt vilkårlig, eller vurderer de ulike prøver/rør opp mot hverandre? Vil gjerne høre litt mer om det i alle fall, bare for å sikre at det ikke bare velges helt tilfeldig, men at de faktisk velger det som har størst sjanse for å funke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det icsi siden den er frossen? Vet ikke så mye om det, men er helt overbevist om at mer ligger hos siden og mannen enn hva blir lagt vekt på i samtale med oss damer 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (26 minutter siden):

Er det icsi siden den er frossen? Vet ikke så mye om det, men er helt overbevist om at mer ligger hos siden og mannen enn hva blir lagt vekt på i samtale med oss damer 😛

Ja, det er ICSI. Enig! Har i alle fall lyst til å spørre om det, om ikke annet bare for å gjøre de bevisst på at det er mange prøver å ta av😅

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Back in the game! Siste forsøk (i alle fall offentlig), men alle gode ting er tre?🤞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status: 19 egg ut og 17 befrukta😱 Er det lov å ha et lite håp nå? 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 4

Satte inn en blastocyst onsdag, og er på dag 4 i dag. Har forsøkt å teste ut Ovitrellen, men har hatt en svak strek hver eneste dag, senest i går. Er det lov å tenke babystrek hvis den er synlig i kveld også? Da er det 11 dager siden eggløsningssprøyta ble satt.. 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...