Gå til innhold

flowers filosofiske hjørne

flowerpower

Anbefalte innlegg

Leiligheten er fullt møblert, trenger egentlig bare ha med meg tannbørste og litt klær :sjarmor: Jeg får til og med oppvaskmaskin for første gang! Husverten reiser nedover nå for å sjekke at alt er ok, hun har fortalt at det er vinopptrekker der og skulle sjekke om det er hvitløkspresse. Og er det noe jeg mangler som hun kan få glede av senere, så kan jeg handle det inn ;)

Siden det ikke ble eskebæring i ettermiddag, fant vennen min ut at han skulle spørre om vi skulle gå ut og spise. Det ble kjempekoselig :Hehe: Vi var på en italiensk restaurant,- det ble faktisk en avskjedsmiddag :overrasket: Trist det da!

Har virkelig blitt minnet på hvorfor jeg vil flytte til varmen!! Først måtte jeg altså måke, og da vi skulle ut og spise måtte jeg ta med krykkene og gå. Stusselig når jeg ikke kan bruke sykkelen :sur: Kjenner det i ryggen nå,ja :tristbla:

Dessuten sitter jeg inne og fryser, leiligheten er kald (i løpet av dette året har jeg brukt nesten like mye strøm som kusinen min med eget hus :overrasket: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei vennen!

Høres flott ut den leiligheten. Skal du ha med deg mye da, og hvordan skal du sende det? Skjønner at du gleder deg til å komme ned til varmen, kan ikke være noe særlig å plages med smerter :tristbla: Gleder meg masse til å høre om din nye tilværelse! Spennende :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått snø nå??? Beklager altså, men vi som skal leve med denne snøen i 5-6 mnd fremover får være litt skadefro da :sjarmor:

Hun høres da så snill ut hun som du skal leie av. Kjenner du henne fra før? Det høres jo ut som en drømmeordning egentlig. Bare ta med deg det du trenger, resten er her liksom. Nice :smilbla:

Og nå er det jammen ikke lenge igjen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Ballerina : Jeg trenger jo egentlig ikke å ha med så mye, men frykter nok at det blir litt tungt allikevel. Har bestemt meg for en vanlig koffert + en liten trillekoffert + en ryggsekk. I følge henne på reisebyrået kan jeg ta sekken og den lille kofferten inn på flyet, og sende den store (jeg må bare ikke spørre om lov for da må de svare nei :overrasket: ). Har ikke vekt men kusinen min som jeg skal bo hos de siste nettene har, så da får jeg dommen :sjenert: Spørs nok om jeg ikke blir nødt til å ta ut noe da, men HVA :sjokkert:

Jeg har pakket div klær og sko, mye musikk (det må jeg ha!) og endel bøker (de må jeg også ha!) + et par håndarbeider og det vanlige en må ha med seg på tur + en liten duk og en te-lys holder + røkelse.

Skal ikke sende noe, men om jeg finner ut at jeg skal flytte dit for godt, da må jeg finne løsninger. Enten sende ting eller be folk ta med seg ting om de skal på besøk til meg. Ordner seg nok.

~Alwa~ : Hehe, ja tenk jeg fikk snø før jeg flytter :sjarmor: Men, da ble jeg jo minnet på hvorfor jeg reiser, ikke sant? Og, det er helt greit at dere er skadefro, jeg vet jeg er heldig :sjarmor:

Husverten virker jo utrolig egentlig, og om alt dette stemmer har jeg jo vært kjempeheldig :ler: Da er jo kjøleskapet kaldt når jeg kommer og alt er klart :overrasket: Når jeg da blir hentet på flyplassen av ei jeg kjenner (den "gamle" gymlæreren min + triminstruktør + drømmetyde og meditasjonslærer), og hun og mannen har tenkt å ta meg under sine beskyttende vinger,- ja da er jeg priviligert!!

I dag er det utrolig vakkert ute :rosasmil: Snøen ligger fortsatt (men nå er det mildere så det holder vel et par dager, kanskje) og sola skinner. Dette er sånn jeg synes er flott, men jeg må sette på piggene på krykkene nå,da.

Men, nå må jeg nok ut og ta noen nye bilder (tips,tips de blir puttet inn i bloggen...)

Har begynt å grue meg litt til i kveld :klø: Har sett annonsen i lokalavisa og det ga meg litt prestasjonsangst (dessuten er det sjelden jeg står foran forsamlinger og prater nå :sjenert: ) Teksten i annonsen er: "Innleder er ......., Kongsbergkvinnen som er kjent for sitt engasjement og opptatt av de svakes rettigheter. Tema "Bare jeg går i mine sko- om å leve med sykdom", med særlig fokus på å opprettholde livskvalitet. " Uæh :overrasket:

Da jeg hadde lagt meg i går kveld slo det meg at jeg hadde lagt det opp helt feil og at jeg måtte endre det i dag :roll: Men, da jeg våknet med hodepine i dag, fant jeg ut at det var ikke meningen at jeg skulle endre det. Det er ofte det første som er riktig og som jeg sa til presten som arrangerer det: Det er sånn det blir og bare det er 1 som kan ha nytte av det så er jeg "fornøyd".

Er jo litt artig at en buddhist som også har mange alternative interesser skal holde innledningen på et kurs som en menighet arrangerer :rosaengel: (Kan nok hende noen av de som er der blir overrasket!)

Dere skal nok få referat, dette er jo ikke sånt en dør av, så jeg dukker nok opp enten i kveld eller i morgen.

Hey! Idag fikk jeg post :hoppe: Endelig!!!

Om akkurat 1 uke på denne tiden (15.17) er jeg på plass i leiligheten :sjarmor:

Endret av flowerpower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at foredraget ditt gikk bra. Du har jo erfaringen som skal til for å snakke om temaet, ikke sant....

Du har vel full nedtelling nå. Da det snødde i går fant jeg ut at jeg også ville emigrene, men - jeg blir nok her denne vinteren ogs¨å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei sann, Towlie jo :klem: Jeg ser jo navnet ditt over alt, så koselig at du stikker innom her også! Golden shower, he he ikke dårlig :sjarmor: Håper du har det bra?

Bettie : Takk skal du ha for at du regnet med at det skulle gå bra :klem: Det er jo sjelden jeg gjør sånt nå, og jeg har aldri snakket sånn om meg og mitt.

Tror noen ble "ristet" litt, de visste jo ikke at det skulle komme en buddhist :ler:

Men vi hadde en kjempefin samtale rundt kaffen etterpå, om ulike religioner og hvorfor mange er så veldig uenige, og hvorfor det blir kriger og uvennskap pga troen.

Fikk mange tilbakemeldinger også, bl.a. var det flere som nok trodde at mange ikke hadde overlevd alt det jeg har vært igjennom. Mange gode klemmer :klem:

Og som takk fikk jeg altså tusen kroner :overrasket: som for meg er en formue! + grissine, 2 spanske oster + spanskt pålegg (istedetfor blomst som jo ville være litt dumt nå som jeg flytter!)

Gjett om jeg har nedtelling nå :sjarmor: På denne tiden neste onsdag sitter jeg og opplever den utsikten jeg nå har på bilde i virkeligheten :hoppe:

Du får komme nedover på en billigtur da vet du, Bettie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var sikkert kjempe flink :klem: Klappet de også? *slår til med trampeklapp for flowerpower* :klappe: :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg visste. Du ville gjøre det med stil. Det er flott at noen orker å stille opp og fortelle om en virkelighet mange ikke vet at eksisterer.

Klart du har nedtelling nå. Du får sende noen stemningerapporter slik at jeg kan lese og se bildene av sol og palmer for meg. Du skal se jeg finner en billig reise også.

Ønsker deg en god fredagskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie :klem: takk for gode ord!

Du får nok finne deg en billigbillett og komme nedover da vet du ;) Det hadde jo vært koselig,det!

Og så går det an å følge med på bloggen min, vet du!

I dag ble jeg endelig kvitt mange pappesker og søppelsekker (med klær, ikke søppel, altså :sjenert: )

Det duskregna, men med gode "sherpaer" gikk det ganske radig :sjarmor:

I morgen skal jeg pakke resten og ta fra hverandre hyller osv.

Søndag blir den store flyttedagen med møbler og alt resterende.

Men, det blir en liten pause midt på dagen, da skal nevøen min spille basketkamp og da må jo tante møte fram og heie og klappe!! Pleier å være hes etter kampen.... Dette er jo siste anledning til å treffe han før jeg drar, så det må benyttes (selvom jeg selvsagt burde stått på med flyttingen)

Søndag forsvinner også dataen :grine: Så da må jeg ut på vandring og låne pc igjen.

Mandag blir det vasking, og så er det bare å håpe at husverten godkjenner det. Hun er visst ganske så nøye :sjenert:

Tirsdag håper jeg å suse litt rundt i byen og ordne noen småting som står igjen. Og en tur innom nettet, sjekke mail og kanskje få skrevet litt her og der.

Og så på onsdag kl. 05.00 går taxien :sjarmor:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå flakser sommerfuglene mer enn i avataren :ler:

Sikkert deilig at dagen endlig kommer - og jeg kan ikke si annet enn at der virker veldig deilig å komme vekk fra det ufyselige været vi har nå.

Kos deg siste helgen hjemme - og ikke slit deg helt ut da. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg siste helgen hjemme - og ikke slit deg helt ut da.  :klem:

Ikke så lett det,da. Er jo nødt til å være ferdig!

Men, jeg har funnet ut en ting og det er at pakking av ting og tang det er ok for ryggen, men å gå på dette løse snøføret??? Da fikk jeg vondt :tristbla: Så jeg har nok valgt rett! (Har du sett resultatet av nettmøtet?? Herlig!!) :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så på onsdag kl. 05.00 går taxien  :sjarmor: 

:hoppe:

Tida går fort! Og nå er det mindre enn en mnd. til jeg også kommer ned!

Du har mobilnr mitt enda? Husk å sende melding (eller e-post) hvis du forandrer nr.

Husk at 29. er den magiske datoen da! ;)

Er så glad for at jeg også skal nedover (selv om det bare er for 14 dager), for da slipper jeg å være misunnelig på deg nå. ;)

Stoooooooooor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du har så gode hjelpere. Det er så mye som skal ordnes når man flytter. Får du hjelp til vaskinga? - for det tar på ryggen min.

Klart du måtte følge med på nevøens basektkamp. Slike ting er viktige.

Lørdagsklem til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lillesky : hehe tydelig at det er ei til som gleder seg,ja :sjarmor: Vi er heldige :ler:

Har telefonnr. ditt :) Kommer nok til å beholde det nr. jeg har, og så evt kjøpe spansk kontantkort som jeg kan ringe hjem med.

Blir moro å treffe deg :danse:

¤Escada¤ : Hei hei, har det bra, jeg. Ganske sliten, men det er jo naturlig.

Bettie : Ja, jeg er heldig. Særlig siden jeg har vanskelig for å spørre om hjelp!

Hadde tenkt å ta vaskinga alene, men ei god venninne (hun med oppvaska) har kommet hjem fra ei uke på Lanzarote. Hun hadde satt av mandagen til vaskehjelp :overrasket:

En annen venninne kjørte meg til matbutikken i dag, det var deilig hadde ikke noe lyst til å ut på krykker nå. Det ble for slitsomt....

Nå er det bare småfjas igjen som bare kommer til å bli puttet i esker helt uten plan (tror jeg...).

I morgen går alt av gårde til der det skal oppbevares.

Så da er det "bare" vasking igjen ;)

Jeg er egentlig imponert over at ryggen har holdt så langt :overrasket: , fikk jo mer vondt av å gå på snøen de dagene vi hadde den enn jeg har fått av pakkingen. Men i morgen er det nesten bare bæring, og siden jeg ikke klarer å stå å se på at folk bærer for meg men hjelpe til,- ja da får vi se hvor mye rygg jeg har igjen til vasking....

Tenker som så at på torsdag skal jeg bare sitte i en stol, ikke gjøre noen ting, men bare slappe av og se utover Atlanterhavet :sjarmor: Puste ut og "lande" etter disse siste ukene.

Akkurat nå fikk jeg en telefon av ei annen venninne, hun lurte på om jeg kan komme innom butikken hennes før jeg drar? Hun har noe til meg stod det :overrasket:

Er forresten litt stolt av meg selv nå :overrasket: Jeg er som jeg sikkert har nevnt før en tingsamler som Pippi (ikke bare håret som ligner), men nå har jeg altså gitt bort eller kastet mye :klappe:

Så får vi se til våren når jeg har bodd lenge borte fra tingene mine om jeg ikke kan kvitte meg med enda litt til.....

Ikke særlig buddhistisk å samle sånn :sjenert:

Håper dere har en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husverten virker jo utrolig egentlig, og om alt dette stemmer har jeg jo vært kjempeheldig  :ler:  Da er jo kjøleskapet kaldt når jeg kommer og alt er klart  :overrasket: Når jeg da blir hentet på flyplassen av ei jeg kjenner (den "gamle" gymlæreren min + triminstruktør + drømmetyde og meditasjonslærer), og hun og mannen har tenkt å ta meg under sine beskyttende vinger,- ja da er jeg priviligert!!

Hmm, spør du meg så høres det nesten ut som om det var meningen at dette skulle skje deg og at du sannsynligvis kommer til å få en periode i livet ditt du aldri glemmer. Siden alt faller så enkelt og greit på plass liksom :Nikke:

Hvor lenge skal du være borte egentlig? Du har sikkert skrevet det selv og jeg har sikkert spurt men jeg husker dårlig serru :sjenert:

Jeg leste i dagboka mi at du mister tilgangen til nettet i morgen, men jeg håper hvertfall du rekker å få meg deg dette...............

God tur kjære vennen min, jeg håper du får en uforglemmelig opplevelse. Vi kommer til å savne deg på KG for det er ikke det samme uten deg. :klem: og :dagens-rose: på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, spør du meg så høres det nesten ut som om det var meningen at dette skulle skje deg og at du sannsynligvis kommer til å få en periode i livet ditt du aldri glemmer. Siden alt faller så enkelt og greit på plass liksom  :Nikke:

Hvor lenge skal du være borte egentlig? Du har sikkert skrevet det selv og jeg har sikkert spurt men jeg husker dårlig serru :sjenert:

Jeg leste i dagboka mi at du mister tilgangen til nettet i morgen, men jeg håper hvertfall du rekker å få meg deg dette...............

God tur kjære vennen min, jeg håper du får en uforglemmelig opplevelse. Vi kommer til å savne deg på KG for det er ikke det samme uten deg. :klem: og :dagens-rose: på turen.

Hei, ~Alwa~ :klem: Så koselig med hilsen fra deg! Jeg ser at du ikke har det så godt for tiden, og jeg skal nok følge med skjønner du! Dere slipper nok ikke unna meg på KG, jeg kommer sikkert til å "bo" på internett-kafèen :sjarmor:

Og så kan dere jo følge meg på bloggen min (den nederste adr i signaturen min) ;)

Jeg kommer igjen i slutten av april,- er i hvert fall meningen ;) Har endel jeg må ordne til sommeren, så jeg kan ikke bli igjen der :sjenert:

Helt klart at det er meningen med denne turen, jeg prøvde for 4 år siden og da skar alt seg. Men, når jeg ser hva som har skjedd i de 4 årene så vet jeg nå hvorfor jeg ikke skulle flytte da.

Og det er jo ikke sikkert jeg hadde blitt kjent med alle dere her inne heller :overrasket:

:klem: til alle dere ~Alwa~, Lurven, Lillesky, Lille Ballerina, Bettie, chrizzy, Kafka, ¤Escada¤, Fighter, Hannen, LilleBille, englefjes og alle dere andre. Dere gjør at alle får en kjempestund ved dataen, med fare for å bli avhengig,da :sjarmor:

Takk skal dere ha, så lenge. Vi "snakkes" om ikke så lenge :smilyblomst: :bukke: :pippi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble helt :grine: nå.. Vet jo at du ikke er borte..men likevel.. GLEDER MEG TIL DU KOMMER PÅ KG IGJEN! :klem:

Tenker på deg, og ser for meg ei lita rødhårete dame med parasolldrink og føttene i hvit sand.. :briller2:

We love you :kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...