AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #81 Skrevet 30. august 2020 Det må jo stå litt i stil til økonomien da. Noen sier at den skal tilsvare 3 månedslønner f.eks. Anonymkode: 3fe98...e20 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #82 Skrevet 30. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: En Finn.no ring hadde jeg ikke likt uansett, billig eller dyr, den stammer jo fra et forhold som ikke ble noe av. Da hadde jeg foretrukket at han fridde uten ring. Anonymkode: 69e1a...8d2 Jeg var inne på tråden om brudekjoler. Der var det mange som skrøt av å ha kjøpt sin kjole billig på Finn, blant annet. Jeg syns det et flott. Har til gode å høre om folk som skryter av at forloveden sparte penger ved å kjøpe en brukt forlovelsesring. Hvorfor er det sånn? Anonymkode: 9ef72...38f 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #83 Skrevet 30. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg var inne på tråden om brudekjoler. Der var det mange som skrøt av å ha kjøpt sin kjole billig på Finn, blant annet. Jeg syns det et flott. Har til gode å høre om folk som skryter av at forloveden sparte penger ved å kjøpe en brukt forlovelsesring. Hvorfor er det sånn? Anonymkode: 9ef72...38f Ringen er jo en gave mens kjolen kjøper man selv.. Anonymkode: 3fe98...e20 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #84 Skrevet 30. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg var inne på tråden om brudekjoler. Der var det mange som skrøt av å ha kjøpt sin kjole billig på Finn, blant annet. Jeg syns det et flott. Har til gode å høre om folk som skryter av at forloveden sparte penger ved å kjøpe en brukt forlovelsesring. Hvorfor er det sånn? Anonymkode: 9ef72...38f Synes det er rart at du snakker så mye om at han sparer penger, han kjøper ring. Det er da unaturlig å gå inn i samboerskap, ekteskap og livet sammen, uten felles økonomi? Vi hadde delt alt i flere år før vi valgte ekteskap. Så her var det våre penger som ble brukt på ring og kjole. Anonymkode: 69e1a...8d2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #85 Skrevet 30. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Synes det er rart at du snakker så mye om at han sparer penger, han kjøper ring. Det er da unaturlig å gå inn i samboerskap, ekteskap og livet sammen, uten felles økonomi? Vi hadde delt alt i flere år før vi valgte ekteskap. Så her var det våre penger som ble brukt på ring og kjole. Anonymkode: 69e1a...8d2 Se svar over. Ringen symboliserer tydeligvis mannens kjærlighet til kvinnen. Hva symboliserer den for deg? Ser forøvrig ikke grunnen til å ha forlovelsesringer når man har gifteringer, men det er en annen diskusjon. Anonymkode: 9ef72...38f
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #86 Skrevet 30. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Se svar over. Ringen symboliserer tydeligvis mannens kjærlighet til kvinnen. Hva symboliserer den for deg? Ser forøvrig ikke grunnen til å ha forlovelsesringer når man har gifteringer, men det er en annen diskusjon. Anonymkode: 9ef72...38f Hva bruker du pengene dine på? Har du kun møbler fra finn.no, kjører bruktbil, og klær fra HM? Ingen smykker utover en enkel giftering? Anonymkode: 69e1a...8d2 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #87 Skrevet 30. august 2020 Just now, AnonymBruker said: Hva bruker du pengene dine på? Har du kun møbler fra finn.no, kjører bruktbil, og klær fra HM? Ingen smykker utover en enkel giftering? Anonymkode: 69e1a...8d2 Jeg har ingen smykker utover enkel giftering, nei. 15-20 par billige øreringer, kanskje. Jeg har ingen bil og har kjøpt de fleste møblene våre brukt. Vi bruker heller pengene våre på eiendom eller opplevelser vi begge kan nyte. Anonymkode: 9ef72...38f
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #88 Skrevet 30. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har ingen smykker utover enkel giftering, nei. 15-20 par billige øreringer, kanskje. Jeg har ingen bil og har kjøpt de fleste møblene våre brukt. Vi bruker heller pengene våre på eiendom eller opplevelser vi begge kan nyte. Anonymkode: 9ef72...38f Hvorfor utelukker det ene det andre? Hadde ringen gjort at jeg ikke bodde slik jeg ville bo, spist ofte på restaurant, eller reiste så mye jeg ville reise, så ville jeg ikke hatt den. Anonymkode: 69e1a...8d2 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #89 Skrevet 30. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor utelukker det ene det andre? Hadde ringen gjort at jeg ikke bodde slik jeg ville bo, spist ofte på restaurant, eller reiste så mye jeg ville reise, så ville jeg ikke hatt den. Anonymkode: 69e1a...8d2 Gikk dere sammen og kjøpte din forlovelsesring? Hvorfor fikk ikke han en diamantring, er ikke det litt urettferdig? Anonymkode: 9ef72...38f
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #90 Skrevet 30. august 2020 Mannen min kjøpte meg en forlovelsesring til 6000,-. Vi var begge studenter på det tidspunktet, og hadde ikke veldig godt råd. Jeg var med å plukke den ut selv, syntes den var heit perfekt. Ikke lenge etter så jeg Blood Diamond. Jeg begynte å lese mer opp på diamantindustrien, og har forstått hvordan grusom den industrien er. Så jeg kjøper ikke diamanter, og tar ikke imot diamanter som gave. Og forlovelsesringen blir jeg litt dårlig av å bruke, kjenner jeg😔 Anonymkode: 0b977...683
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #91 Skrevet 30. august 2020 På 28.8.2020 den 13.36, AnonymBruker skrev: Jeg mener det er vulgært. Har man så mye penger at man ikke vet hva man skal gjøre med de, kan man ikke være særlig smart.. Anonymkode: 1a60c...20d Hva har smart med det å gjøre? Hvis jeg skulle vinne 147 mill i vikinglotto på onsdag så hadde jeg faktisk ikke visst hva jeg skulle bruke alle pengene på. Og da hadde jeg automatisk blitt dum?🤷🏻♀️ Ts: Noen bruker mye penger på smykker, andre på biler, oppussing, vesker, hundene sine, hva som helst.. kan ikke folk få bruke penger på hva de vil? Forlovelsesringen min, som jeg også har som giftering, kostet 17.000kr. Den er veldig spesiell, kjøpt i utlandet og mannen hadde spart penger over tid for å få råd til den. Ja, mye penger for en ring, men at han har tatt seg tiden til å finne noe unikt og så spare penger på å få råd til den syns jeg teller mer enn prisen. Selvom jeg aldri så for meg å få en så dyr ring☺️ Anonymkode: 87978...489 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #92 Skrevet 30. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gikk dere sammen og kjøpte din forlovelsesring? Hvorfor fikk ikke han en diamantring, er ikke det litt urettferdig? Anonymkode: 9ef72...38f Jeg tror diamantring hadde vært fullstendig utelukket for han 😂Tilbake til dette jeg skrev om glede - han finner stor glede i syklene sine, som nok er verdt mer enn smykkene mine til sammen, også inkludert øvrige diamanter. Anonymkode: 69e1a...8d2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #93 Skrevet 30. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tror diamantring hadde vært fullstendig utelukket for han 😂Tilbake til dette jeg skrev om glede - han finner stor glede i syklene sine, som nok er verdt mer enn smykkene mine til sammen, også inkludert øvrige diamanter. Anonymkode: 69e1a...8d2 La oss heller innføre forlovelsessykler, haha 😂 Anonymkode: 9ef72...38f
Gjest Peanut Skrevet 30. august 2020 #94 Skrevet 30. august 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Forlovelsesringen jeg kjøpte kostet bare 27 tusen og jeg tjente 300k i året for par år siden da jeg kjøpte den. Skulle ønske jeg la til 10k ekstra og kjøpt en sten som er større. Anonymkode: 36358...0eb Jeg fikk en gang en ring av platina med en 0.40 karats diamant, og valgte den ut selv på Tiffany. Akkurat passe stor til fingeren uten å bli for overdådig. Det ble slutt, og ring levert tilbake til han som kjøpte. Jeg dro selv til Tiffany og kjøpte min egen ring med mer platina og en 0,39 karats diamant. Også passe stor til fingeren Jeg gikk for clarity og color fremfor carat. Stort er ikke nødvendigvis bedre.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #95 Skrevet 30. august 2020 Er det ikke det som er forskjellen på rike og mindre rike, da? Rike bruker masse ekstra penger på overfladisk tøv, og det er egentlig der hele forskjellen ligger. For meg som ikke bryr meg nevneverdig om materialistiske småting utgjør det ingen forskjell å tjene 500k eller 5 millioner. Anonymkode: c9a0a...7b5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #96 Skrevet 30. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke det som er forskjellen på rike og mindre rike, da? Rike bruker masse ekstra penger på overfladisk tøv, og det er egentlig der hele forskjellen ligger. For meg som ikke bryr meg nevneverdig om materialistiske småting utgjør det ingen forskjell å tjene 500k eller 5 millioner. Anonymkode: c9a0a...7b5 Hva ville du brukt pengene på da, om du hadde de? Anonymkode: 69e1a...8d2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #97 Skrevet 30. august 2020 18 minutter siden, AnonymBruker said: Hva ville du brukt pengene på da, om du hadde de? Anonymkode: 69e1a...8d2 Tja, betalt for hushjelp og gitt bort resten kanskje? Anonymkode: c9a0a...7b5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #98 Skrevet 30. august 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, betalt for hushjelp og gitt bort resten kanskje? Anonymkode: c9a0a...7b5 Det er forunderlig hvordan absolutt alle her inne sier at de ville gitt bort alt/mye om de tjente mer enn det de gjør i dag. Men så godt som ingen faktisk gjør det når de på et tidspunkt i livet får mer penger gjennom lønn eller arv. Anonymkode: 69e1a...8d2 7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #99 Skrevet 30. august 2020 På 28.8.2020 den 13.34, AnonymBruker skrev: Jeg ga en dyr forlovelsesring til dama. Hadde blitt utrolig skuffet hvis hun ikke ville hatt den. Først og fremst symbolet som er viktig og ikke verdien, men det eg vanskelig å oppnå symboleffekten med noe juggel. Å gi en flott gave er minst like hyggelig for giver som for mottaker. Men det er vanskelig å uttale seg generelt om dette. Jeg er ikke opptatt av dyre ting for egen del, men jeg tror likevel ikke jeg hadde vært kompatibel med deg, ts. Og sånn er det jo. Holder for meg at dama mi setter pris på det jeg gjør😀. Anonymkode: 0edee...539 Jeg er kunne blitt fridd til med en ring laget av trolldeig omså😆 Det er jo ikke ringen som betyr noe. Det viktigste er jo at man har like verdier og verdsetter hverandre, slik du skriver nederst. Anonymkode: 1a60c...20d
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #100 Skrevet 30. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: En klassisk forlovelsesring med stor diamant blir fort dyr. Den er ikke noe annerledes enn en dyr brudekjole kontra en billig, og det er samme grunn til å velge en dyr ring som en dyr kjole. Man synes den er finere enn den billige. Det er ingen forskjell på en fysisk ting og en fest i denne sammenhengen, man bruker penger på seg selv. Det fins til og med et argument for at ringen varer hele livet, mens festen er over på en dag. Jeg snakker om dyre bryllup fordi du mente det var greit å bruke mye penger på, men ikke en ring. Dette er din personlige preferanse, ikke en universell sannhet. Stadig brukerangrep fra deg. Verdt å reflektere over for deg siden du i hvert fall så langt i tråden later til å ville framstille deg som moralsk overlegen. Anonymkode: 2f890...40d Det er jo ikke vits å prøve å forklare et konsept til deg når du ikke vil eller kan forstå det. Det er ingen brukerangrep her, slutt å skriv det, eller rapporter. Anonymkode: 1a60c...20d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå