Gå til innhold

Svindyr forlovelsesring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alt opp til 30 000 synes jeg er greit og passende som «frier-ring» (forlovelsesring). Det burde være overkommelig for de alle fleste med normal økonomi i Norge. 
 

Jeg ser at ringene jeg selv kunne tenke meg koster rundt 6-7000, men jeg vil ikke ha diamant. Håper bare han har fått med seg det 😛

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forstår ikke dere som mener at man bare går med forlovelsesringen mens man er forlovet? Alle jeg kjenner (flere ulike generasjoner) fortsetter å bruke både forlovelses- og gifteringen, hvis man har to forskjellige. Noen på samme hånd, andre flytter den ene til venstre hånd. 

Når forloveden fridde ga han meg den nydeligste ringen jeg har sett. Den kostet rett over 20.000. Han det så fint, at det er en ring jeg skal ha hele livet. Jeg kommer til å gå med den alltid. Han ville gi meg en flott ring, det var en glede for han. Vi hadde snakket om det før, og jeg sa at jeg ikke ville ha en ring jeg var redd for å bruke. Jeg er litt redd for denne, men gleden av å bruke den daglig veier opp for den frykten ;) 

Gifteringene våre havner på et sted mellom 15.-30.000 kr, vi ønsker brede ringer begge to. Vi skal ha et lite, enkelt bryllup. Vi legger pengene i noe vi skal bruke daglig, i stedet for dyr kjole, dress og lokaler. Men det er vår prioritering :) Som sagt er det eneste jeg ikke forstår er de som legger forlovelsesringen i en skuff så fort de er gift. DA er jeg enig i at det er poengløst. Hvis ikke, så bruker man penger der man vil :) Han ville gi meg denne gaven, og det er aldri noe jeg hadde forventet.

Anonymkode: e6a9a...d9f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte smykker er jo flott å ha. Jeg hadde blitt brydd hvis forloveden min, som har en helt gjennomsnittlig inntekt, hadde gitt meg en ring til 50 000-100 000. Det hadde jeg faktisk ikke akseptert. Hadde jeg derimot vært sammen med en som var god for mange millioner, hadde jeg blitt glad for gaven, for da hadde jeg visst at han ikke ga over evne og samtidig viste at han satte pris på meg.

Anonymkode: 96a72...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg ønsker meg en slik ring. Altså, den trenger ikke koste en  halv årslønn - men vil gjerne ha en sånn frier-ring, som de kaller det. Og så vanlig gullring når vi skal gifte oss. Ser ikke problemet med å ha begge deler? Og dersom en mann vil bruke litt penger på meg, så værsågod :)  

Anonymkode: 0cfdc...9ad

Vel, jeg synes absolutt at du burde bli  bekymret dersom mannen kjøper ringer som han ikke har råd til for å innfri dine ønsker.  Det tyder ikke bra for deres felles framtid.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags damer er det som vil ha en ring som koster kvalmt mye?

Hadde mannen min brukt en formue på ring til meg hadde jeg blitt brydd, flau og faktisk frustrert. Tenk å bruke så mye penger på noe som ikke penger kan kjøpe; kjærlighet. 

Hadde sagt nei til en slik ring, og ja til en mann som ga bort pengene sine til et formål med mening feks. 

Anonymkode: 1a60c...20d

Så lenge det er fra hans lommebok, hadde vært stolt av meg selv at jeg finne denne mannen å gi meg så dyr gave!  Hvorfor er du kvalm? 
Man skal elske seg selv, og ha seg selv først i hode! 
 

Anonymkode: 3c91f...8a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt kjipt om du ikke skal gå med den resten av livet da.. 

Ekstremt dømmende og kjip?😂 I min verden er det sykt ego å ønske seg en ring til 100k når regnskogen brenner. 

Om det ikke handler om å kjøpe et symbol for kjærlighet, hva mener du det handler om? Materialisme?

Anonymkode: 1a60c...20d

De fleste går jo med både gifteringen og forlovelsesringen, det er helt normalt.

Du er dømmende og kjip. Hvorfor velger du ut forlovelsesringer å hate? Folk bruker jo mer penger på mer kortvarige ting enn det. Brudekjole og bryllupsfest koster typisk mer (ofte mye mer) enn en forlovelsesring, og det varer bare en dag. Mange kjøper biler til en halv million og mer, rene statussymbol som synker i verdi som en stein. Alt mens regnskogen brenner...

Det er veldig stor forskjell på å kjøpe kjærlighet (som du skrev i hovedinnlegget) og å kjøpe et symbol på kjærlighet. Det første er ikke greit, det andre er både greit og romantisk. 

Anonymkode: 2f890...40d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, HopelessFear skrev:

Jeg skjønner det heller ikke. Vi bruker gifteringene våre som forlovelsesringer. Gifteringene våre var ikke billige akkurat, men de kommer vi til å bruke hver dag for resten av livet (forhåpentligvis) så bruks prisen går ned. Fatter ikke greia med en forlovelsesring som blir brukt i kanskje et år. Ofte er de til og med dyrere en et par med gull gifteringer.

Et år?! Hvem søren tar av seg forlovelsesringen etter et år? Det vanlige er å bruke gifteringen og forlovelsesringen sammen. Altså resten av livet. 

Anonymkode: 2f890...40d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Et år?! Hvem søren tar av seg forlovelsesringen etter et år? Det vanlige er å bruke gifteringen og forlovelsesringen sammen. Altså resten av livet. 

Anonymkode: 2f890...40d

Jeg har sett det flere ganger, så uvanlig kan det ikke være. Folk flest har kun en ring på fingeren, både kvinner og menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva er kvalmt mye?

Anonymkode: e00f7...b57

Jeg er ikke ts, men jeg tenker at alt over 100 000 kr er drøyt.

Anonymkode: 9ef72...38f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir flau på andre kvinners vegne (spesielt vanlige norske kvinner med vanlig middels lønn  med kjærester som også tjener middels)  som skal har ringer som koster minst to månedslønner og slikt vas!   Du jobber, kjøp din egen ring til 60 000 kr hvis det er så viktig for deg!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, HopelessFear skrev:

Jeg har sett det flere ganger, så uvanlig kan det ikke være. Folk flest har kun en ring på fingeren, både kvinner og menn.

Det er gjerne fordi de ikke har hatt en egen forlovelsesring til damen, det er tross alt ikke såå lenge siden noen begynte med det her til lands og det er fortsatt ikke noe alle gjør.

Anonymkode: 2f890...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må da ta sine valg, ut i fra hva som betyr noe for dem.

Har selv dyre ringer. Elsker fine smykker, og det gir meg glede hver dag å se de. Vi var godt etablerte, hadde/har god råd, felles økonomi, og alt vi trengte. Hadde han fridd noen år tidligere, da vi var nyetablerte, hadde jeg imidlertid følt det var helt feil prioritering. 

Jeg kunne laget en lignende tråd om biler - en ting som for meg er ensbetydende med å kaste penger rett ut av vinduet. Biler er for meg en nødvendighet for å komme meg rundt, ingenting mer, så det legges minst mulig penger i dette. Men innser jo at andre kan ha andre preferanser, og føle stor glede av å ha en fin bil med tilleggsutstyr. 

Og så kommer alltid dette argumentet med å gi til veldedighet. Vi gir. Vi kunne sikkert gitt mer. Men kan egentlig ikke absolutt alle i Norge gjøre det? Selv en som lever på NAV er millionær sett med øynene til 90% av verdens befolkning. Så i bunn og grunn er absolutt alle i dette landet egoistiske når det gjelder pengebruk, men velger likevel å sparke oppover til de som har mer, i stedet for å se at de selv lever i overflod sett med de flestes øyne. 

Anonymkode: 69e1a...8d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt kjipt om du ikke skal gå med den resten av livet da.. 

Ekstremt dømmende og kjip?😂 I min verden er det sykt ego å ønske seg en ring til 100k når regnskogen brenner. 

Om det ikke handler om å kjøpe et symbol for kjærlighet, hva mener du det handler om? Materialisme?

Anonymkode: 1a60c...20d

Hva i all verden har regnskogen med saken å gjøre ?? 🤣

Jeg skal bare gifte meg en gang, så forlovelses og giftering hadde det vært naturlig å lagt litt penger i. 100,000 blir overkill jf. min lommebok :ler: men ringer som står iforhold til størrelsen på lommeboka + litt sparing, er jo hyggelig å gi - og forhåpentligvis hyggelig å motta.

Vil hun heller ha en billig ring og redde regnskogen/gi til røde kors, så kan hun selvsagt få en billig ring, men får da selv spare til regnskogen/røde kors.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De fleste går jo med både gifteringen og forlovelsesringen, det er helt normalt.

Du er dømmende og kjip. Hvorfor velger du ut forlovelsesringer å hate? Folk bruker jo mer penger på mer kortvarige ting enn det. Brudekjole og bryllupsfest koster typisk mer (ofte mye mer) enn en forlovelsesring, og det varer bare en dag. Mange kjøper biler til en halv million og mer, rene statussymbol som synker i verdi som en stein. Alt mens regnskogen brenner...

Det er veldig stor forskjell på å kjøpe kjærlighet (som du skrev i hovedinnlegget) og å kjøpe et symbol på kjærlighet. Det første er ikke greit, det andre er både greit og romantisk. 

Anonymkode: 2f890...40d

Du er ikke spesielt raus selv må jeg si..

Jeg hadde glatt brukt alle pengene mine på en fest for å feire med alle jeg er glad i, fremfor å ha et dyrt smykke.

Kjærlighet har ikke noe med materialisme å gjøre. Jeg lurer på hva som er poenget med å kjøpe så dyr ring? «Hvorfor ikke» er ikke så forklarende liksom.. 

Anonymkode: 1a60c...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener det er vulgært.

Har man så mye penger at man ikke vet hva man skal gjøre med de, kan man ikke være særlig smart..

Anonymkode: 1a60c...20d

Du høres bare bitter og misunnelig ut. 

16 timer siden, Maleficenta skrev:

De færreste er sååå rike. Er jo bare ufornuftig å bruke for mye på en ring. Tenk om man mister den? 

De færreste er så rike, men de færreste bruker heller ikke så mye på en ring.

Anonymkode: 374f0...fae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Jr.Garcon skrev:

Hva i all verden har regnskogen med saken å gjøre ?? 🤣

Jeg skal bare gifte meg en gang, så forlovelses og giftering hadde det vært naturlig å lagt litt penger i. 100,000 blir overkill jf. min lommebok :ler: men ringer som står iforhold til størrelsen på lommeboka + litt sparing, er jo hyggelig å gi - og forhåpentligvis hyggelig å motta.

Vil hun heller ha en billig ring og redde regnskogen/gi til røde kors, så kan hun selvsagt få en billig ring, men får da selv spare til regnskogen/røde kors.

 

Alle tror de bare skal gifte seg en gang😂😂😂

Anonymkode: 374f0...fae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smykker en en fin måte å investere på. I store deler av verden er det det mest normale fremfor å sette penger på konto. Gull og diamanter taper seg ikke i verdi på samme måte som penger.

Anonymkode: 374f0...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle tror de bare skal gifte seg en gang😂😂😂

Anonymkode: 374f0...fae

Nettopp👍🏻 Mens vi «opplyste» kjenner til statistikken😁

Anonymkode: 1a60c...20d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle tror de bare skal gifte seg en gang😂😂😂

Anonymkode: 374f0...fae

Og halvparten tar feil...

Anonymkode: 37180...e09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...