Gå til innhold

Svindyr forlovelsesring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og halvparten tar feil...

Anonymkode: 37180...e09

Det vil si - ikke sikkert de gifter seg igjen, men ekteskapet varer ikke.

Anonymkode: 37180...e09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smykker en en fin måte å investere på. I store deler av verden er det det mest normale fremfor å sette penger på konto. Gull og diamanter taper seg ikke i verdi på samme måte som penger.

Anonymkode: 374f0...fae

Det stemmer ikke. Diamanter taper seg veldig i verdi og en får ikke solgt det for en brøkdel av originalprisen. Gull kan jeg være enig i dog.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, HopelessFear said:

Det stemmer ikke. Diamanter taper seg veldig i verdi og en får ikke solgt det for en brøkdel av originalprisen. Gull kan jeg være enig i dog.

Diamanter er hypet opp grunnet dette presset om å fri med en dyr ring. De har ingen verdi i seg selv, og blir forøvrig gravd frem i en grusom bransje. 

https://www.aei.org/carpe-diem/on-the-economics-of-diamonds-the-biggest-marketing-scam-in-history-orchestrated-by-the-most-successful-cartel-ever/

Anonymkode: 9ef72...38f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge det er fra hans lommebok, hadde vært stolt av meg selv at jeg finne denne mannen å gi meg så dyr gave!  Hvorfor er du kvalm? 
Man skal elske seg selv, og ha seg selv først i hode! 
 

Anonymkode: 3c91f...8a7

😂👌🏻 ja det er mye rart man kan bli stolt av. Egoisme, penger og materialisme lenge leve! 

Anonymkode: 1a60c...20d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Hva slags damer er det som vil ha en ring som koster kvalmt mye?

Hadde mannen min brukt en formue på ring til meg hadde jeg blitt brydd, flau og faktisk frustrert. Tenk å bruke så mye penger på noe som ikke penger kan kjøpe; kjærlighet. 

Hadde sagt nei til en slik ring, og ja til en mann som ga bort pengene sine til et formål med mening feks. 

Anonymkode: 1a60c...20d

Herregud for et teoretisk problem. Selg ringen og gi bort pengene selv, hvis du noensinne skulle komme ut for så grusom en opplevelse å bli fridd til med for dyr ring. 

giphy.gif

 

Anonymkode: 57e96...c4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags damer er det som vil ha en ring som koster kvalmt mye?

Hadde mannen min brukt en formue på ring til meg hadde jeg blitt brydd, flau og faktisk frustrert. Tenk å bruke så mye penger på noe som ikke penger kan kjøpe; kjærlighet. 

Hadde sagt nei til en slik ring, og ja til en mann som ga bort pengene sine til et formål med mening feks. 

Anonymkode: 1a60c...20d

Hva så? Det er ikke så vanlig i Norge å bruke flerfoldige millioner på smykker, men jeg hadde ikke sagt nei til en svær lekker stein om jeg hadde blitt fridd til hvis mannen hadde råd til det. Og ta opp lån for å finansiere slikt er dumt, men har man råd. Hvorfor ikke? 

Anonymkode: ac7a7...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke spesielt raus selv må jeg si..

Jeg hadde glatt brukt alle pengene mine på en fest for å feire med alle jeg er glad i, fremfor å ha et dyrt smykke.

Kjærlighet har ikke noe med materialisme å gjøre. Jeg lurer på hva som er poenget med å kjøpe så dyr ring? «Hvorfor ikke» er ikke så forklarende liksom.. 

Anonymkode: 1a60c...20d

Leseforståelse er ikke din sterke side, tydeligvis. Jeg har ingenting i mot dyre bryllup. Poenget er at det er ingen forskjell på et dyrt bryllup og en dyr ring, begge er luksusting og unødvendig hvis du sammenligner det med at regnskogen brenner. Det er ikke logisk at du synes det ene er kvalmt og det andre ikke, for det er like sløs med penger alt sammen.

Om man foretrekker å bruker penger på det ene eller andre handler jo kun om personlige preferanser. Du bruker gjerne masse penger på bryllup fordi det har en verdi for deg å feire med de du er glad i. Andre ønsker kanskje ikke så mye styr og vil foretrekke et lite bryllup. De som kjøper dyr ring gjør det jo fordi det har en verdi for dem. Er du virkelig så lite empatisk at du ikke klarer å forstå at ikke alle liker det samme som deg?

Anonymkode: 2f890...40d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle tror de bare skal gifte seg en gang😂😂😂

Anonymkode: 374f0...fae

Åpenbart... Hvis du tror du kommer til å slå opp med den personen, så hadde du jo ikke giftet deg med den. 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp👍🏻 Mens vi «opplyste» kjenner til statistikken😁

Anonymkode: 1a60c...20d

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og halvparten tar feil...

Anonymkode: 37180...e09

Og halvparten har rett. 

Anonymkode: 2f890...40d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Smykker en en fin måte å investere på. I store deler av verden er det det mest normale fremfor å sette penger på konto. Gull og diamanter taper seg ikke i verdi på samme måte som penger.

Anonymkode: 374f0...fae

Prøv å få solgt en diamantring og prøv og tjen på den når den er 10 år gammel.  smykker er ikke lett å selge og man får lite. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en relativt rimelig forlovelsesring til kr 25 000. Hadde ikke kunne tenkt meg noe dyrere ring, da hadde jeg ikke turt å bruke den. I USA er det visst vanlig å bruke 3 netto månedslønner på en ring. Da hadde jeg fått en til nær 200 000, og det er drøyt altså.

Anonymkode: 6e7cd...26d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk en relativt rimelig forlovelsesring til kr 25 000. Hadde ikke kunne tenkt meg noe dyrere ring, da hadde jeg ikke turt å bruke den. I USA er det visst vanlig å bruke 3 netto månedslønner på en ring. Da hadde jeg fått en til nær 200 000, og det er drøyt altså.

Anonymkode: 6e7cd...26d

Min koster ca 150 000. Ikke noe problem det. Har brukt den daglig i 10 år. 

Hadde han brukt 3 netto månedslønner ville den kostet 300 000+. Visste ikke det var en "regel" en gang? 

Anonymkode: 69e1a...8d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Leseforståelse er ikke din sterke side, tydeligvis. Jeg har ingenting i mot dyre bryllup. Poenget er at det er ingen forskjell på et dyrt bryllup og en dyr ring, begge er luksusting og unødvendig hvis du sammenligner det med at regnskogen brenner. Det er ikke logisk at du synes det ene er kvalmt og det andre ikke, for det er like sløs med penger alt sammen.

Om man foretrekker å bruker penger på det ene eller andre handler jo kun om personlige preferanser. Du bruker gjerne masse penger på bryllup fordi det har en verdi for deg å feire med de du er glad i. Andre ønsker kanskje ikke så mye styr og vil foretrekke et lite bryllup. De som kjøper dyr ring gjør det jo fordi det har en verdi for dem. Er du virkelig så lite empatisk at du ikke klarer å forstå at ikke alle liker det samme som deg?

Anonymkode: 2f890...40d

Du som vet så mye, og som til og med er så myndig at du kan fortelle hva som er rett og hva som er galt.. kan du svare på hvorfor du mener at man skal bruke masse penger på ring? Virker mer som du er ute etter å komme med stygge kommentarer enn å forklare hva du mener.

Har man vært i et bryllup eller giftet seg, så vet man at festen gleder flere enn bare seg selv. Det er en delt opplevelse og den trenger ikke koste mye, hvis man tenker litt utenfor boksen. Så å si at en dyr ring på din finger er det samme, er helt fjernt. Hvert fall om det er snakk om en ring til flere tusen.

Du skjønner visst ikke at spørsmålet er hvorfor man skal bruke så mye penger på en gjenstand uten noen funksjon utover det å tilfredsstille et ego eller to. Du sier bare at det har verdi for dem, ja hva slags verdi mener du? Få høre da, så jeg slipper å gjette meg frem.

Anonymkode: 1a60c...20d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Diamanter er hypet opp grunnet dette presset om å fri med en dyr ring. De har ingen verdi i seg selv, og blir forøvrig gravd frem i en grusom bransje. 

https://www.aei.org/carpe-diem/on-the-economics-of-diamonds-the-biggest-marketing-scam-in-history-orchestrated-by-the-most-successful-cartel-ever/

Anonymkode: 9ef72...38f

Beste kommentaren så langt. Takk. 

Anonymkode: 1a60c...20d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle tror de bare skal gifte seg en gang😂😂😂

Anonymkode: 374f0...fae

:hakeslepp:😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er en stygg uvane å henge seg så mye opp i prislappen på ting andre eier. Verste jeg vet er når folk skal snakke om hva ting koster! 

Anonymkode: d2d01...ec1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte å bruke litt mer penger på ringene, som blir brukt hver dag, enn kjolen, som bare skulle brukes 1 gang.

Forlovelsesringen kostet litt over 50 000. Gifteringene kom tilsammen på 75 000. 

Anonymkode: a40af...59b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer på, dere som har dyre ringee (10 000 og opp) hvordan ser de ut? Hva er så speilet me dem? 

Anonymkode: 11f5e...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for et teoretisk problem. Selg ringen og gi bort pengene selv, hvis du noensinne skulle komme ut for så grusom en opplevelse å bli fridd til med for dyr ring. 

giphy.gif

 

Anonymkode: 57e96...c4b

Det er jo ikke akkurat et teoretisk problem.. Om du leser i tråden her så har folk ringer til 150.000. Bare undrer meg over hvordan det kan henge på greip hos folk. Du kan jo prøve å komme med noen perspektiver i stedet for å spamme.

Anonymkode: 1a60c...20d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en veldig dyr forlovelsesring. Jeg går med den sammen med gifteringen, så den er ikke lagt bort. Ellers så er den jo forsikret i tillegg til at den holder verdien, så ser ikke helt problemet om man har råd til det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner liksom ikke hvorfor man skal bry seg med hva andre bruker pengene sine på eller hvorfor det engasjerer. 

 

Jeg synes ikke min forlovelsesring er spesielt dyr, den koster vel rundt 16 000. Gifteringen kostet ca det samme. Har fått noen kommentarer på at det er råflott og mye, og noen sier "å det var jo ikke en ille pris". Det er jo ekstremt individuelt, og for oss er det en sum vi kan betale etter ei lønning, altså ingen "big deal". Selv om det selvfølgelig er penger. Folk prioriterer ulikt og noen trenger ikke prioritere på de summene andre må. Ser null problem med en ring til 200 000 kr så lenge det ikke går på bekostning av andre ting. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...