Gå til innhold

Svindyr forlovelsesring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har på 20 år som ringbruker aldri mistet en ring, ellers ville jeg aldri eid en dyr ring. Bader til og med i havet med min forlovelsesring. 

Meg og øredobber er en annen historie, der har jeg maksgrense på kr 1000

Har foresten aldr mistet/glemt ting, noen gang, da jeg har faste systemer for oppbevaring. Når det gjelder øredobbene er det fordi jeg drar håret bakover, eller tar av en genser, så spretter de avgårde. 

Anonymkode: 69e1a...8d2

Folk er forskjellige. Noen er mer uheldige og evt mer vimsete enn andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 2.9.2020 den 11.34, Maleficenta skrev:

Men nå har det seg vel slik at en forlovelsesringer har en viss affeksjonsverdi. Den kan ikke erstattes med en ny ring uansett hvor fin den måtte være... 

Ja? Man kan ikke la vær å kjøpe ting i tilfelle man mister den pga affeksjonsverdien, det blir for dumt. 

Anonymkode: 2f890...40d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2020 den 11.55, Maleficenta skrev:

Folk er forskjellige. Noen er mer uheldige og evt mer vimsete enn andre

Da vil jeg tro de som stadig vimser vekk ringene sine ikke velger en svindyr forlovelsesring. Det er ikke noe argument for at ikke de som vil ha dyr ring ikke kan kjøpe det.

Anonymkode: 2f890...40d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med deg. Men bryr meg egentlig fint liter hva andre folk bruker penger på...

Vi har ikke forlovelsesringer. Og begges helt enkle, klassisk pene gifteringer kostet rundt 5-6000 til sammen. Da var en av tingene halv pris. 
Jeg elsker gifteringen min😍. Men så har jeg aldri likt overdådig pynt heller.. liker det enkelt🤪

Anonymkode: a97eb...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt enig med deg. Men bryr meg egentlig fint liter hva andre folk bruker penger på...

Vi har ikke forlovelsesringer. Og begges helt enkle, klassisk pene gifteringer kostet rundt 5-6000 til sammen. Da var en av tingene halv pris. 
Jeg elsker gifteringen min😍. Men så har jeg aldri likt overdådig pynt heller.. liker det enkelt🤪

Anonymkode: a97eb...1bd

Tingene=ringene 😆

Anonymkode: a97eb...1bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vil jeg tro de som stadig vimser vekk ringene sine ikke velger en svindyr forlovelsesring. Det er ikke noe argument for at ikke de som vil ha dyr ring ikke kan kjøpe det.

Anonymkode: 2f890...40d

Men nå er det jo mannen som kjøper det da. Ofte uten at dama vet det. Er jo dumt om han kjøper en ring til henne for 40000 om hun ikke vil ha en så dyr Ring. Omvendt er det og dumt om han bruker så mye penger på ring fordi hun har mast om at den MÅÅ hun ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk en flott ring. Jeg har aldri ønsket meg noe dyr ring, men jeg har vært ærlig på at jeg ønsker å bli fridd til med en ring. Hadde den kostet 2000kr hadde det vært helt fint. Poenget kjære damer er at man kan ikke dømme andre for ting man ikke har hatt innflytelse over. Mannen min brukte nesten 6 mnd på å finne den perfekte ringen, så stolt, nervøs og gla da han fridde. Kunne ikke falt meg inn å si at jeg ikke ville ha den. 

Jeg elsker ringen for det den betyr for meg, ikke verdien. En bil blir gammel og kasseres, ringen min ser jeg på som et arvestykke som kan gå i generasjoner. 

Blir matt av at folk som "skal redde verden"  skal kritisere andre for de valgene de tar og samtidig klappe seg selv på skulderen. Hvis noen gir det dobbelte av hva du gir til veldedighet, er de da bedre enn deg? Har de rett til å kritisere deg? 

 

Anonymkode: d89d1...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Maleficenta skrev:

Men nå er det jo mannen som kjøper det da. Ofte uten at dama vet det. Er jo dumt om han kjøper en ring til henne for 40000 om hun ikke vil ha en så dyr Ring. Omvendt er det og dumt om han bruker så mye penger på ring fordi hun har mast om at den MÅÅ hun ha. 

Hvorfor antar du at menn som skal fri har så dårlig kjennskap til damene sine? Han bør ha en viss ide om hva hun vil sette pris på av ring/ikke ring/billig/dyr. Og hvorfor antar du at menn ville latt seg presse til å kjøpe dyr ring? Du generaliserer med svært negativ vinkling for menn her. 

Anonymkode: 2f890...40d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Maleficenta skrev:

Men nå er det jo mannen som kjøper det da. Ofte uten at dama vet det. Er jo dumt om han kjøper en ring til henne for 40000 om hun ikke vil ha en så dyr Ring. Omvendt er det og dumt om han bruker så mye penger på ring fordi hun har mast om at den MÅÅ hun ha. 

I min omgangskrets har alle (såvidt jeg vet/ser) hatt så godt som felles økonomi i det de blir gift, så ringen går jo også på fellesen. Videre har jeg ikke en eneste venninne der frieriet eller ringen har vært en stor overraskelse. I disse dager er det slik at man snakker litt om forventninger og ønsker. Like lite som han drar ut og plutselig bruker 40 000 på en TV uten at det er diskutert, drar han ikke ut og plutselig kjøper en ring til 40 000. I de fleste tilfellene jeg kjenner til dro man ut og kjøpte ringer sammen, det er kjedelig å bomme fullstendig på stil når man bruker så mye penger.

I mitt tilfelle ba jeg han om å fri uten ring, han har dyr og dårlig smak, en håpløs kombinasjon. Ei venninne av meg så ringen min første gang i en parmiddag, og forklarte rett ut til samboeren at hun likte diamanter på ringen, men ville ikke ha diamanter som stod ut da hun for egen del visste ringen stadig ville være i veien. 

Og før kommentarer om "manglende romantikk" kommer; Ring, planlagt frieri, hvit kjole og alt dillet, er for meg ikke det som definerer romantikk og følelser i vårt forhold. Det er småting som kaffe på sengen en lørdags morgen. De store og varige tingene i livet, imidlertid, de diskuteres. 

Anonymkode: 69e1a...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker diamanter, men jeg og samboer blir aldri gift. Så her må jeg kjøpe mine egne 🤣 Dyreste ringen jeg har, kjøpte jeg+mine foreldre til meg når jeg var ferdig utdannet. Mener den kostet 14000kr,det er for meg meg helt innafor. Har nå begynt å se etter en ny ring og tenker rundt 20 000kr. Drømmer jeg om en svær ring fra Tiffany, så absolutt... kommer jeg til å kjøpe meg det..ALDRI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne hatt en sånn ring, altså 1 karat +, men jeg elsker ringen min på 0,25 fordi den kom fra mannen i mitt liv, og fordi vi valgte den sammen UTEN å ta livet av privatøkonomien! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bruker ikke forlovelsesring i bare ett år, man bruker den jo hver dag som gifteringen. Noen har begge på samme ringfinger, noen har forlovelsesring på venstre og giftering på høyre.

Det er lurt å velge en ringmed utforming som fungerer til det meste. Min er litt for høy, skulle ønske den var lavere.

Anonymkode: d69cb...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min brukte flere dager på å studere diamanter, helt til han fant en som rørte ved noe i ham, og som han synes kledde meg. Han designet så ringen (selv), og den er det vakreste jeg noen gang har sett. Den koster nærmere 300.000 (som jeg måtte vite fordi jeg har forsikret den).  

Jeg hadde selvfølgelig elsket ham akkurat like mye om han hadde kjøpt ring på HM, men siden vi har penger til det, hvorfor ikke 🤷‍♀️ Håper min sønn vil ha den i fremtiden hvis han noen gang skal fri.
 

Jeg elsker den. Jeg elsker ham. Jeg elsker prosessen han gikk igjennom for å finne den til meg.  
 

Dere som synes det er «kvalmt» med dyr ring. Ta innover dere at folk er forskjellig, med forskjellig økonomi. Han brukte under en kvart månedslønn på ringen. Jeg ville aldri slengt med leppa over hvor kjip mannen din er som har kjøpt billigring til deg. Så la meg ha den fine ringen min i fred ❤️

Anonymkode: f0542...0a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke noe om å gå med ringer fordi jeg lett hovner opp og ikke får ring av. Men synes det er fint at folk velger å støtte gullsmedbransjen. Det ligger mye arbeid bak en ring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min brukte flere dager på å studere diamanter, helt til han fant en som rørte ved noe i ham, og som han synes kledde meg. Han designet så ringen (selv), og den er det vakreste jeg noen gang har sett. Den koster nærmere 300.000 (som jeg måtte vite fordi jeg har forsikret den).  

Jeg hadde selvfølgelig elsket ham akkurat like mye om han hadde kjøpt ring på HM, men siden vi har penger til det, hvorfor ikke 🤷‍♀️ Håper min sønn vil ha den i fremtiden hvis han noen gang skal fri.
 

Jeg elsker den. Jeg elsker ham. Jeg elsker prosessen han gikk igjennom for å finne den til meg.  
 

Dere som synes det er «kvalmt» med dyr ring. Ta innover dere at folk er forskjellig, med forskjellig økonomi. Han brukte under en kvart månedslønn på ringen. Jeg ville aldri slengt med leppa over hvor kjip mannen din er som har kjøpt billigring til deg. Så la meg ha den fine ringen min i fred ❤️

Anonymkode: f0542...0a1

Jeg som ikke liker å gå med ring egentlig hadde ikke likt å få det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, Maleficenta skrev:

Jeg som ikke liker å gå med ring egentlig hadde ikke likt å få det. 

Da håper vi at mannen din kjenner deg godt nok til å vite at du ikke vil ha en ring heller...

Anonymkode: 2f890...40d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da håper vi at mannen din kjenner deg godt nok til å vite at du ikke vil ha en ring heller...

Anonymkode: 2f890...40d

Jeg fikk en da han fridde. Koselig det. Eneste ringen jeg bruker. Men den kosta ikke 40000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er relativt når det kommer til hva som er billig og dyrt. 

Min samboere ville ikke fortelle hva min kostet, men jeg har en viss ide siden han kjøpte en av de mange forslagene jeg hadde sendt ham. 

Dog er den nok billigere enn gifteringen jeg var med på å kjøpe. Da valgte jeg høy kvalitet på gullet fordi jeg vet den vil bli utsatt for mye slitasje gjennom livet. 

Hvordan mister folk ringer egentlig? Kjøper de feil størrelse? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RaptorStrike
På 28.8.2020 den 13.26, AnonymBruker skrev:

Hva slags damer er det som vil ha en ring som koster kvalmt mye?

Hadde mannen min brukt en formue på ring til meg hadde jeg blitt brydd, flau og faktisk frustrert. Tenk å bruke så mye penger på noe som ikke penger kan kjøpe; kjærlighet. 

Hadde sagt nei til en slik ring, og ja til en mann som ga bort pengene sine til et formål med mening feks. 

Anonymkode: 1a60c...20d

Dersom man tenker at en forlovelsesring handler om å kjøpe kjærlighet så har man misforstått rimelig kraftig etter mitt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...