Gå til innhold

Svindyr forlovelsesring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags damer er det som vil ha en ring som koster kvalmt mye?

Hadde mannen min brukt en formue på ring til meg hadde jeg blitt brydd, flau og faktisk frustrert. Tenk å bruke så mye penger på noe som ikke penger kan kjøpe; kjærlighet. 

Hadde sagt nei til en slik ring, og ja til en mann som ga bort pengene sine til et formål med mening feks. 

Anonymkode: 1a60c...20d

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg aner ikke. Har aldri hatt lyst på forlovelsesring. Har giftering og det holder

Anonymkode: 9ef72...38f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man virkelig har så mye penger, så hvorfor ikke mener du?

Heller dø med penger på konto?

Anonymkode: 374f0...fae

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det heller ikke. Vi bruker gifteringene våre som forlovelsesringer. Gifteringene våre var ikke billige akkurat, men de kommer vi til å bruke hver dag for resten av livet (forhåpentligvis) så bruks prisen går ned. Fatter ikke greia med en forlovelsesring som blir brukt i kanskje et år. Ofte er de til og med dyrere en et par med gull gifteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga en dyr forlovelsesring til dama. Hadde blitt utrolig skuffet hvis hun ikke ville hatt den. Først og fremst symbolet som er viktig og ikke verdien, men det eg vanskelig å oppnå symboleffekten med noe juggel. 

Å gi en flott gave er minst like hyggelig for giver som for mottaker. Men det er vanskelig å uttale seg generelt om dette. Jeg er ikke opptatt av dyre ting for egen del, men jeg tror likevel ikke jeg hadde vært kompatibel med deg, ts. Og sånn er det jo. Holder for meg at dama mi setter pris på det jeg gjør😀.

Anonymkode: 0edee...539

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er kvalmt mye er jo relativt. 

Vi brukte rett under 2000,- totalt for begges ringer. De fungerer som både forlovelsesringer nå og blir gifteringer når vi gifter oss. Det er helt passe for oss. Vi er ganske nøkterne begge to og har litt andtregt økonomi. Vi har aldri vært velstående, og derfor ligger det dypt i meg å være sparsommelig.

Dersom noen har veldig mye penger, og ønsker å bruke disse på ringer eller reiser eller fine biler: selvfølgelig helt greit. 
Dersom noen kjøper ringer, reiser eller fine bilder de egentlig ikke har råd til, er det en annen sak. Det er trist og ugreit. 

Anonymkode: 2079d...8c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte

Enig.. selv har jeg ikke ring, ei heller mannen min. Vi har begge yrker som gjør at ringen kan henge seg opp og gjøre skade. Så da valgte vi heller litt ekstra luksus på en reise vi gjorde året etter vi giftet oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man virkelig har så mye penger, så hvorfor ikke mener du?

Heller dø med penger på konto?

Anonymkode: 374f0...fae

Jeg mener det er vulgært.

Har man så mye penger at man ikke vet hva man skal gjøre med de, kan man ikke være særlig smart..

Anonymkode: 1a60c...20d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem faen gidder å fri i utgangspunktet? Bortkastet tid. 

Anonymkode: 49002...387

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags damer er det som vil ha en ring som koster kvalmt mye?

Hadde mannen min brukt en formue på ring til meg hadde jeg blitt brydd, flau og faktisk frustrert. Tenk å bruke så mye penger på noe som ikke penger kan kjøpe; kjærlighet. 

Hadde sagt nei til en slik ring, og ja til en mann som ga bort pengene sine til et formål med mening feks. 

Anonymkode: 1a60c...20d

Helt normale damer! Gifteringen min kostet 20 000, synes ikke det er særlig dyrt mtp at jeg skal gå med den hver dag resten av livet. Sånn sett mye verre med brudekjole til 15 000, eller de som inviterer 80 gjester og bruker 200 000 på et bryllup 🤷🏼‍♀️

Ene venninnen min er typen som aldri bruker smykker og ikke er noen jåle. Hun fikk en helt nydelig forlovelsesring med en 1 karant diamant. Hun har blitt veldig glad i den. Jeg kunne gjerne tenkt meg en sånn, men siden mannen ikke hadde råd er jo glad han ikke tok opp forbrukslån på kjøpe en (dog hadde det vært hyggelig om han faktisk hadde giddet å spare opp over tid til det, sånn mannen til venninnen min gjorde).

Jeg synes du hører ekstremt dømmende og kjip ut. Andre må da vel få bruke pengene sine på hva de vil? Personlig hadde jeg blitt mer kvalm om mannen hadde råd, men avspiste meg med en billig-ring og så heller ga 100 000 til sultne geiter i Uganda eller lignende.

Det handler ikke om å kjøpe kjærlighet, ærlig talt. 

 

Anonymkode: b9a1f...d44

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her betalte vi begge for forlovelsesringen min. Han fridde uten ring og vi dro ring-shopping sammen😊 Fikk en ring som passer meg perfekt, som jeg bruker sammen med gifteringen og som kan arves senere. Vel verdt å legge litt penger i det (6000,-).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt normale damer! Gifteringen min kostet 20 000, synes ikke det er særlig dyrt mtp at jeg skal gå med den hver dag resten av livet. Sånn sett mye verre med brudekjole til 15 000, eller de som inviterer 80 gjester og bruker 200 000 på et bryllup 🤷🏼‍♀️

Ene venninnen min er typen som aldri bruker smykker og ikke er noen jåle. Hun fikk en helt nydelig forlovelsesring med en 1 karant diamant. Hun har blitt veldig glad i den. Jeg kunne gjerne tenkt meg en sånn, men siden mannen ikke hadde råd er jo glad han ikke tok opp forbrukslån på kjøpe en (dog hadde det vært hyggelig om han faktisk hadde giddet å spare opp over tid til det, sånn mannen til venninnen min gjorde).

Jeg synes du hører ekstremt dømmende og kjip ut. Andre må da vel få bruke pengene sine på hva de vil? Personlig hadde jeg blitt mer kvalm om mannen hadde råd, men avspiste meg med en billig-ring og så heller ga 100 000 til sultne geiter i Uganda eller lignende.

Det handler ikke om å kjøpe kjærlighet, ærlig talt. 

 

Anonymkode: b9a1f...d44

Litt kjipt om du ikke skal gå med den resten av livet da.. 

Ekstremt dømmende og kjip?😂 I min verden er det sykt ego å ønske seg en ring til 100k når regnskogen brenner. 

Om det ikke handler om å kjøpe et symbol for kjærlighet, hva mener du det handler om? Materialisme?

Anonymkode: 1a60c...20d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem faen gidder å fri i utgangspunktet? Bortkastet tid. 

Anonymkode: 49002...387

Hehe. På en måte litt enig med deg. Vi mennesker holder på med så mye rart. 

Anonymkode: 1a60c...20d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, jeg ønsker meg en slik ring. Altså, den trenger ikke koste en  halv årslønn - men vil gjerne ha en sånn frier-ring, som de kaller det. Og så vanlig gullring når vi skal gifte oss. Ser ikke problemet med å ha begge deler? Og dersom en mann vil bruke litt penger på meg, så værsågod :)  

Anonymkode: 0cfdc...9ad

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil heller at han sparer pengene slik at vi kan dra på fantastiske turer, som er noe vi begge er ekstremt glad i å gjøre. 

Anonymkode: 70a5e...0c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man virkelig har råd til det så hvorfor ikke?

En som er rik og har råd til å bruke 100.000kr på en ring sitter igjen med følelsen å bare ha brukt 10.000kr. 

En nordmann med gjennomsnittlig lønn ville kanskje ha brukt 250kr på en fin skjorte og en (eks.) afrikaner med en mye lavere inntekt ville aldri har gjort det og hatt den følelsen mange av dere sitter igjen med om de som betaler «høye summer» på ringer. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Kenelz skrev:

Om man virkelig har råd til det så hvorfor ikke?

En som er rik og har råd til å bruke 100.000kr på en ring sitter igjen med følelsen å bare ha brukt 10.000kr. 

En nordmann med gjennomsnittlig lønn ville kanskje ha brukt 250kr på en fin skjorte og en (eks.) afrikaner med en mye lavere inntekt ville aldri har gjort det og hatt den følelsen mange av dere sitter igjen med om de som betaler «høye summer» på ringer. 

Ville heller tenkt: hvorfor skal man det. Punktum. 

Anonymkode: 1a60c...20d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man virkelig har så mye penger, så hvorfor ikke mener du?

Heller dø med penger på konto?

Anonymkode: 374f0...fae

De færreste er sååå rike. Er jo bare ufornuftig å bruke for mye på en ring. Tenk om man mister den? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte 17000 på gifte, og forlovelsesringen til min kone da jeg fridde. Kjøpte ring som ble byttet i rett str, etter avtale med gullsmed. Om hun hadde byttet den i en ring til 995,- og gitt pengene til røde kors, som bruker 90% på administrative utgifter... poff min frøken, du skylder meg 16k og de bruker jeg på øl og fotball tur med gutta. Jeg er en ærlig sjel, som jobber og sparer og bruker mine egne penger til det jeg selv vil. Ikke har jeg høy lønn heller. Men jeg likte den ringen, og jeg elsker min kone. Det er mer enn god nok grunn for meg til å svi av den summen. 

Anonymkode: 9d2bf...886

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ville heller tenkt: hvorfor skal man det. Punktum. 

Anonymkode: 1a60c...20d

Svar: Fordi det finnes folk som kan det. Punktum.

Skjønner ikke hvorfor du skal bry deg så mye om det når det ikke går utover din personlige økonomi. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...