Gå til innhold

Svindyr forlovelsesring


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ring til 80 k og mannen kjøpte seg klokke til 90k. Bra investering begge to og begge veldig fornøyde. Faller ikke i verdi som bil etc.  Det blir en del av arven til våre barn.. 

Anonymkode: d89d1...686

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk ring til 80 k og mannen kjøpte seg klokke til 90k. Bra investering begge to og begge veldig fornøyde. Faller ikke i verdi som bil etc.  Det blir en del av arven til våre barn.. 

Anonymkode: d89d1...686

80000 for en ring!!? På hvilken måte er det en bra investering? Det er pynt. Ja de er heldige som arver dette da. Håper de selger det og får noe igjen for det

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kjøper jo biler til 500K+. Jeg synes DET er bortskastet når de faller så i verdi. En ring vil jo ikke tape seg mye i verdi og man kan selge den hvis forholdet ikke varer.

Anonymkode: 9c0d0...29c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk kjøper jo biler til 500K+. Jeg synes DET er bortskastet når de faller så i verdi. En ring vil jo ikke tape seg mye i verdi og man kan selge den hvis forholdet ikke varer.

Anonymkode: 9c0d0...29c

Men de som bruker så mye på bil syns jo det er gøy med bil. Er jo reneste luksusleketøyet. En ring kan du bare se på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk kjøper jo biler til 500K+. Jeg synes DET er bortskastet når de faller så i verdi. En ring vil jo ikke tape seg mye i verdi og man kan selge den hvis forholdet ikke varer.

Anonymkode: 9c0d0...29c

Man investerer i biler, fordi det er en dødsmaskin man skal kjøre familien sin rundt i. 

Anonymkode: a904e...110

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om folk ønsker å bruke pengene sine på klær, ferier, mat eller en dyr forlovelsesring er jo helt opp til dem å vurdere selv. Selv sliter jeg med å overtale meg selv til å bruke 1000 kr på et par nye sko, eller å kjøpe en ny jakke, kritiserer ikke de som prioriterer annerledes enn meg av den grunn. Jeg personlig foretrekker å bruke pengene mine annerledes, og det er helt opp til meg. Er det noe som er kvalmt så er det at man skal uttale seg om andres pengesyn og verdier på den måten noen gjør i denne tråden. 

Anonymkode: 4d467...8ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om folk ønsker å bruke pengene sine på klær, ferier, mat eller en dyr forlovelsesring er jo helt opp til dem å vurdere selv. Selv sliter jeg med å overtale meg selv til å bruke 1000 kr på et par nye sko, eller å kjøpe en ny jakke, kritiserer ikke de som prioriterer annerledes enn meg av den grunn. Jeg personlig foretrekker å bruke pengene mine annerledes, og det er helt opp til meg. Er det noe som er kvalmt så er det at man skal uttale seg om andres pengesyn og verdier på den måten noen gjør i denne tråden. 

Anonymkode: 4d467...8ef

Er det kvalmt om folk som bruker mye penger på tull er Luksusfellen kandidater og? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2020 den 14.34, Kenelz skrev:

Om man virkelig har råd til det så hvorfor ikke?

En som er rik og har råd til å bruke 100.000kr på en ring sitter igjen med følelsen å bare ha brukt 10.000kr. 

En nordmann med gjennomsnittlig lønn ville kanskje ha brukt 250kr på en fin skjorte og en (eks.) afrikaner med en mye lavere inntekt ville aldri har gjort det og hatt den følelsen mange av dere sitter igjen med om de som betaler «høye summer» på ringer. 

Her kan du også bare skrive en annen person, ikke afrikaner. Er ganske mange afrikanere med god råd også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man investerer i biler, fordi det er en dødsmaskin man skal kjøre familien sin rundt i. 

Anonymkode: a904e...110

Man finner mange biler som er mye rimeligere som er trygge.

Anonymkode: 9c0d0...29c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forlovelsesring koster ca 4-5000, men kan settes flere stener inn i. Syns det var mer enn nok, og hadde nok ikke blitt så veldig glad hvis min mann brukte flere ti tusener på en ring. Skal bruke samme ring når vi gifter oss 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Om folk ønsker å bruke pengene sine på klær, ferier, mat eller en dyr forlovelsesring er jo helt opp til dem å vurdere selv. Selv sliter jeg med å overtale meg selv til å bruke 1000 kr på et par nye sko, eller å kjøpe en ny jakke, kritiserer ikke de som prioriterer annerledes enn meg av den grunn. Jeg personlig foretrekker å bruke pengene mine annerledes, og det er helt opp til meg. Er det noe som er kvalmt så er det at man skal uttale seg om andres pengesyn og verdier på den måten noen gjør i denne tråden. 

Anonymkode: 4d467...8ef

Ja, herregud. Noen liker biler, andre liker ringer. Noen bruker 200k på en bryllupsfest som kunne ha kostet det halve eller kvarte. 

Anonymkode: 57e96...c4b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Er det kvalmt om folk som bruker mye penger på tull er Luksusfellen kandidater og? 

Det du skriver har var ikke tema i hovedinnlegget å gjøre, da hovedinnlegget sier det er kvalmt med folk som bruker mye penger på en ring uten å henvise til disse folkene sin økonomiske situasjon.

Men for å svare på spørsmålet ditt så mener jeg at om folk velger å bruke mye penger på tull som de ikke har råd til så anser jeg personlig det som dårligere prioriteringer ut i fra mine verdier. Hva som er tull som man ikke har råd til varrierer med inntekten. En forlovelsesring til 100 000 kr vil for min del være tull, mens for andre er dette ikke problematisk i det hele tatt fordi de har høyere inntekt. Tror min forlovelsesring kostet rundt 12 000 kr, jeg vet at det er helt innafor for min forlovede, men det ville fremdeles vært alt for mye, og dermed "tull" for mange andre. Uansett så mener jeg at det til er opp til hver enkelt. Hvis folk ønsker å bruke mer enn de har råd til på ting, uavhengig av hva det er, så er det 100% opp til dem og det er de som må leve med konsekvensene av det i form av potsensielle problemer senere. Vedkommende får ikke mye sympati av meg hvis de kommer å klager over dårlig råd etter å ha kjøpt ting deikke har råd til, men jeg snakker heller ikke nedesettende om eller ser ned på vedkommende av den grunn. 

Anonymkode: 4d467...8ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Maleficenta skrev:

Men de som bruker så mye på bil syns jo det er gøy med bil. Er jo reneste luksusleketøyet. En ring kan du bare se på 

Men de som bruker så mye penger på en ring synes det er gøy med ring. Er jo eneste luksusleketøyet. En bil kan du bare kjøre med. 

Anonymkode: 2f890...40d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...