Gå til innhold

Skravletråd Mars/april 2021

Ollibolli

Anbefalte innlegg

Fonni skrev (15 timer siden):

Gratulerer så mye @MVN90🧡🧡 

Jeg kjenner med så godt igjen, min lille hadde en hodeomkrets på 38 cm, og det er jeg så uendelig glad for at jeg var lykkelig uviten om... 

Tusen takk! Godt man ikke vet 🙈 Nå sitter jeg med greit mørbanka halebein og gruer meg til å måtte 💩 for første gang.. 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er snuppa blitt en uke gammel allerede❤️ etter en heftig førstegangsopplevelse... 90 timer fra vannet gikk til hun var ute. Og 4200, 54 cm. Men til tross for noen tøffe døgn gikk det bra og selv om skiftbyttet hadde sagt at dette kom til å bli keisersnitt bestemte hun seg for å komme ut selv tilslutt😊 men om det skulle bli en nestegang kommer jeg til å slå den som foreslår modningspille på dag 2😂 nå koser vi oss  døgnet rundt og er bekymra for alt 😂❤️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, @MVN90 det var som en liten ny fødsel 😂😂😂 Er rart hva kroppen klarer! 

90 timer @Bobir!! jeg bøyer meg i støvet 🙏 Jeg trodde at det maks skulle ta 24 timer når vannet går? Lille her er snart en måned og jeg fyller dagen med masse kos (har en baby som ikke finner roen i egen seng) og mye bekymring - alt fra analyse av avføring til tolking av signaler fra Joar 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobir skrev (4 timer siden):

Da er snuppa blitt en uke gammel allerede❤️ etter en heftig førstegangsopplevelse... 90 timer fra vannet gikk til hun var ute. Og 4200, 54 cm. Men til tross for noen tøffe døgn gikk det bra og selv om skiftbyttet hadde sagt at dette kom til å bli keisersnitt bestemte hun seg for å komme ut selv tilslutt😊 men om det skulle bli en nestegang kommer jeg til å slå den som foreslår modningspille på dag 2😂 nå koser vi oss  døgnet rundt og er bekymra for alt 😂❤️ 

Oi bra jobba 💪💪💪 

Gratulerer så mye, kos dere ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fonni skrev (6 timer siden):

Ja, @MVN90 det var som en liten ny fødsel 😂😂😂 Er rart hva kroppen klarer! 

90 timer @Bobir!! jeg bøyer meg i støvet 🙏 Jeg trodde at det maks skulle ta 24 timer når vannet går? Lille her er snart en måned og jeg fyller dagen med masse kos (har en baby som ikke finner roen i egen seng) og mye bekymring - alt fra analyse av avføring til tolking av signaler fra Joar 😂

Jaa,  vannet gikk søndagsmorgen, så dro inn for sjekk. Hadde ikke rier, så ble sendt hjem med beskjed om å komme tilbake 9 dagen etter for igangsettelse. Natt til mandag ble jeg innlagt for da var det umulig å være hjemme med rier.  Startet dagen etter med modningspiller og fikk maks dose både mandag og tirsdag. Var vondt med rier, men fikk smertestillende. Onsdag var kroppen helt utmattet og nesten ingenting hadde skjedd, fikk endelig drypp og da var det over på 14 timer 😊 selve presinga tok over en time, men kjentes ut som 10 minutter i forhold til de døgna med rier uten at mye skjedde 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobir skrev (4 timer siden):

Jaa,  vannet gikk søndagsmorgen, så dro inn for sjekk. Hadde ikke rier, så ble sendt hjem med beskjed om å komme tilbake 9 dagen etter for igangsettelse. Natt til mandag ble jeg innlagt for da var det umulig å være hjemme med rier.  Startet dagen etter med modningspiller og fikk maks dose både mandag og tirsdag. Var vondt med rier, men fikk smertestillende. Onsdag var kroppen helt utmattet og nesten ingenting hadde skjedd, fikk endelig drypp og da var det over på 14 timer 😊 selve presinga tok over en time, men kjentes ut som 10 minutter i forhold til de døgna med rier uten at mye skjedde 😂

Fy flate for en jobb du har gjort👏👏 

Vet du hvorfor du ikke fikk drypp før på onsdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oktava skrev (4 timer siden):

Fy flate for en jobb du har gjort👏👏 

Vet du hvorfor du ikke fikk drypp før på onsdagen?

Nei, eller de ville vell helst at åpningen skulle være større før de satte igang med drypp 🤔 var jo på vekstkontroll uka før å fikk vite at det var ei vell født og stor nok lita ei, så mulig de ville det skulle ta litt tid🤔 men aner egentlig ikke😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 dager til termin, og ikke hatt noen tegn til at fødselen nærmer seg. Andre prater om nedpress og kynnere, mensmurringer osv osv.. eneste jeg merker er dovne hender og at kroppen er mer sliten😅 

Noen flere som har opplevd dette? Er førstegangs, så alt er nytt for meg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oktava skrev (17 timer siden):

16 dager til termin, og ikke hatt noen tegn til at fødselen nærmer seg. Andre prater om nedpress og kynnere, mensmurringer osv osv.. eneste jeg merker er dovne hender og at kroppen er mer sliten😅 

Noen flere som har opplevd dette? Er førstegangs, så alt er nytt for meg😊

Jeg gikk en mil om dagen og husket med barnet mitt dagen fødselen startet 😊 Dog hadde jeg mye sammentrekninger og kynnere de siste 14 dagene men dette var andremann. Med første hadde jeg av og på sammentrekninger den siste uken (fødte 4 dager på overtid) men var på joggetur to dager etter termin, så man MÅ ikke kjenne masse tegn til fødsel før den plutselig er igang 😊 Jeg dro fra sykehuset kl 21 etter legen mente jeg ikke hadde fostervannslekkasje, kl 22.30 fikk jeg rier med 1,5-4 min mellomrom og kl 03.23 var lillebror ute så kan gå fort 🤪

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MVN90 skrev (1 time siden):

Jeg gikk en mil om dagen og husket med barnet mitt dagen fødselen startet 😊 Dog hadde jeg mye sammentrekninger og kynnere de siste 14 dagene men dette var andremann. Med første hadde jeg av og på sammentrekninger den siste uken (fødte 4 dager på overtid) men var på joggetur to dager etter termin, så man MÅ ikke kjenne masse tegn til fødsel før den plutselig er igang 😊 Jeg dro fra sykehuset kl 21 etter legen mente jeg ikke hadde fostervannslekkasje, kl 22.30 fikk jeg rier med 1,5-4 min mellomrom og kl 03.23 var lillebror ute så kan gå fort 🤪

Såpass! jeg vet at jeg bør sette pris på at formen faktisk er på topp igjen etter å ha slitt med bekkenlåsning frem til jeg ble høygravid, men blir jo litt småbekymret når man ikke har noen tegn på at noe kommer til å skje😅

Men da skal jeg roe ned tankegangen og nyte siste ukene, er kaos på sykehuset om dagen så kanskje likegreit at mini ikke er helt klar for å komme ut enda😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En uke igjen til termin ca og har hatt voldsomme kynnere/modningsrier i 2 uker, uten at noe har skjedd. Veldig sliten nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milio skrev (4 timer siden):

En uke igjen til termin ca og har hatt voldsomme kynnere/modningsrier i 2 uker, uten at noe har skjedd. Veldig sliten nå.

Samme her!😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom minste lillebror til verden på mandag :)  Det ble en veldig grei, udramatisk og passe lang fødsel. Jeg er i uforskammet god form nå 1.5 døgn senere, og minstemann venner seg sakte men sikkert til livet på utsiden!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

miore skrev (7 timer siden):

Her kom minste lillebror til verden på mandag :)  Det ble en veldig grei, udramatisk og passe lang fødsel. Jeg er i uforskammet god form nå 1.5 døgn senere, og minstemann venner seg sakte men sikkert til livet på utsiden!

Gratulerer! Har alle eventuelle plager blitt borte? Bekkensmerter, kvalme osv, hvis du har hatt det. Ca en uke igjen selv og helt klar for å blir ferdig med det her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Fonni skrev (2 timer siden):

Gratulere @miore💙💙 

Iea skrev (22 minutter siden):

Gratulerer! Har alle eventuelle plager blitt borte? Bekkensmerter, kvalme osv, hvis du har hatt det. Ca en uke igjen selv og helt klar for å blir ferdig med det her. 

Hopptimisten skrev (16 minutter siden):

Gratulerer så mye @miore!☺️❤️

Takk, dere!

@Iea Jeg hadde hyperemesis, men var ganske bra siste måneden-halvannen med lite oppkast. Var likevel litt kvalm hele tiden. Hadde et par omganger under fødselen der jeg lurte på om jeg måtte frem med spyposen (jeg slapp, heldigvis!), men etter øyeblikket fødselen var ferdig har det vært null kvalme. Digg!!
Jeg har sluppet unna bekkenplager, så der har jeg ingen erfaring å dele. 

Jeg er jo tredjegangs og har godt merkbare etterrier, men ellers har jeg fint lite å klage på nå 😊 Noen få pyntesting som sikkert kommer til å klø når de gror, og en rift som svir når jeg tisser er levelige greier! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miore skrev (På 7.4.2021 den 20.45):

Takk, dere!

@Iea Jeg hadde hyperemesis, men var ganske bra siste måneden-halvannen med lite oppkast. Var likevel litt kvalm hele tiden. Hadde et par omganger under fødselen der jeg lurte på om jeg måtte frem med spyposen (jeg slapp, heldigvis!), men etter øyeblikket fødselen var ferdig har det vært null kvalme. Digg!!
Jeg har sluppet unna bekkenplager, så der har jeg ingen erfaring å dele. 

Jeg er jo tredjegangs og har godt merkbare etterrier, men ellers har jeg fint lite å klage på nå 😊 Noen få pyntesting som sikkert kommer til å klø når de gror, og en rift som svir når jeg tisser er levelige greier! 

Så herlig! Det må være en drøm å slippe kvalmen etter å ha hatt hm. Føler med deg! Jeg har bare vært veldig kvalm og spydd en del. Har stor respekt for dere som har gått gjennom hm. 

Håper du får en god barseltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miore skrev (På 7.4.2021 den 12.37):

Gratulerer så mye 😊 Og ja etterrier blir ikke bedre jo flere barn man får nei, det erfarte jeg den gangen her 😱

Tilværelsen som tobarnsmor er godt i gang, vi har fått på plass rutiner og storesøster har begynt å venne seg til at vi er fire i familien. Det ble litt slitsom start da barnehagen var påskestengt de 6 første dagene vi kom hjem fra sykehuset. Så her var vi ute å lekte og trillet fra 2 dager etter fødselen. Samboeren har ME så det blir jeg som i stor grad har ansvar for hus, barn, matlaging osv så litt svimmel og øm var jeg men ikke verre enn at det gikk fint 😊 storesøster hadde noen netter hun sov dårlig og hadde mareritt og mange tanker om at lillebror var kommet men nå er det populært. Lillebror ammer hver 2-5 time og sover store deler av døgnet, han er en rolig og avslappet fyr og jeg håper det fortsetter 🙏

Håper det går bra med dere andre som har født også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iea skrev (12 timer siden):

Så herlig! Det må være en drøm å slippe kvalmen etter å ha hatt hm. Føler med deg! Jeg har bare vært veldig kvalm og spydd en del. Har stor respekt for dere som har gått gjennom hm. 

Håper du får en god barseltid.

Takk takk, og lykke til med innspurten! Det er helt fantastisk, man glemmer nesten at det finnes en tilværelse uten å være kvalm :) 

MVN90 skrev (6 timer siden):

Gratulerer så mye 😊 Og ja etterrier blir ikke bedre jo flere barn man får nei, det erfarte jeg den gangen her 😱

Tilværelsen som tobarnsmor er godt i gang, vi har fått på plass rutiner og storesøster har begynt å venne seg til at vi er fire i familien. Det ble litt slitsom start da barnehagen var påskestengt de 6 første dagene vi kom hjem fra sykehuset. Så her var vi ute å lekte og trillet fra 2 dager etter fødselen. Samboeren har ME så det blir jeg som i stor grad har ansvar for hus, barn, matlaging osv så litt svimmel og øm var jeg men ikke verre enn at det gikk fint 😊 storesøster hadde noen netter hun sov dårlig og hadde mareritt og mange tanker om at lillebror var kommet men nå er det populært. Lillebror ammer hver 2-5 time og sover store deler av døgnet, han er en rolig og avslappet fyr og jeg håper det fortsetter 🙏

Håper det går bra med dere andre som har født også 😊

Tusen takk :)

Godt å høre at det begynner å bli en ny normal hjemme hos dere! Hos oss er nyhetsverdien fremdeles stor, og det fører til ekstreme nivåer av gira storesøsken på godt og vondt, og det er lite som skal til før følelsene tar overhånd 😅 Håper de blir fort vant til lillebror snart, jeg gleder meg litt til han er kjedelig og ikke en "leke" de større kan krangle om å forholde seg til :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...