Gjest 96erjente Skrevet 14. mars 2021 #681 Del Skrevet 14. mars 2021 Cumberbitch skrev (3 timer siden): @96erjente æææææ godt det førte med seg noe, men fytti helvete jeg hadde blitt sint om noe sånt hadde skjedd uten forvarsel. 🙈 Syns sånne ting bør komme med en advarsel 😅 Jeg har aldri opplevd overgrep ellernoe, men jeg HATER virkelig å bli sjekket vaginalt. Aner ikke hvor det kommer fra, men det er så ille at legen begynte å stille spørsmål om hvordan jeg egentlig hadde det i parforholdet siden jeg ble så anspent når legen skulle fjerne spiralen på meg. Dette er jo et par år siden nå, men det sier jo litt om hvor lite jeg klarer å slappe av i sånne settinger 🙈 Så derfor er jeg så lite gira på å bli røsket oppi der når jeg vet at det er vondt, hehe.. Håper virkelig han kommer av seg selv de nærmeste dagene 😳🤞🏼 Haha, uff. Det kunne sikkert vært meg😅 Hater sånne undersøkelser selv, så at den dama tok seg den friheten etter at det var vanskelig nok å si ja til at hun sjekket om jeg var moden, det var ikke noe særlig.. Så var enda godt at det i det minste hadde noe for seg. Krysser fingrene for at de babisene kommer av seg selv snart🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumberbitch Skrevet 14. mars 2021 #682 Del Skrevet 14. mars 2021 96erjente skrev (56 minutter siden): Haha, uff. Det kunne sikkert vært meg😅 Hater sånne undersøkelser selv, så at den dama tok seg den friheten etter at det var vanskelig nok å si ja til at hun sjekket om jeg var moden, det var ikke noe særlig.. Så var enda godt at det i det minste hadde noe for seg. Krysser fingrene for at de babisene kommer av seg selv snart🤞🏼 Nei, det blir jo ekstra vanskelig å være avslappet nedentil etter en sånn opplevelse. Det burde de jo også vite 🙈 men, skulle jo tro at hvis vi sier tydelig ifra til jordmødrene at vi vil at det skal skje rolig og forsiktig, så må de jo ta hensyn til det? 🤔 men håper såklart at de kommer av seg selv. Nå har han frist til kl 14.00 i morgen, for da er det ny kontroll 😆 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 96erjente Skrevet 15. mars 2021 #683 Del Skrevet 15. mars 2021 Cumberbitch skrev (9 timer siden): Nei, det blir jo ekstra vanskelig å være avslappet nedentil etter en sånn opplevelse. Det burde de jo også vite 🙈 men, skulle jo tro at hvis vi sier tydelig ifra til jordmødrene at vi vil at det skal skje rolig og forsiktig, så må de jo ta hensyn til det? 🤔 men håper såklart at de kommer av seg selv. Nå har han frist til kl 14.00 i morgen, for da er det ny kontroll 😆 Ja, ville jo tro det.. 🤞🏼😬🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 96erjente Skrevet 16. mars 2021 #684 Del Skrevet 16. mars 2021 Cumberbitch skrev (På 14.3.2021 den 21.30): Nei, det blir jo ekstra vanskelig å være avslappet nedentil etter en sånn opplevelse. Det burde de jo også vite 🙈 men, skulle jo tro at hvis vi sier tydelig ifra til jordmødrene at vi vil at det skal skje rolig og forsiktig, så må de jo ta hensyn til det? 🤔 men håper såklart at de kommer av seg selv. Nå har han frist til kl 14.00 i morgen, for da er det ny kontroll 😆 Kom han innen fristen? 😋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumberbitch Skrevet 16. mars 2021 #685 Del Skrevet 16. mars 2021 96erjente skrev (1 time siden): Kom han innen fristen? 😋 Næææ, må bli satt i gang i kveld om han ikke finner veien ut selv ila dagen 🙈 Men har hatt en del magevondt siden i morges 🤔 Lange, helt uregelmessige tak. Kanskje det er håp 🤞🏼😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 96erjente Skrevet 16. mars 2021 #686 Del Skrevet 16. mars 2021 Cumberbitch skrev (9 minutter siden): Næææ, må bli satt i gang i kveld om han ikke finner veien ut selv ila dagen 🙈 Men har hatt en del magevondt siden i morges 🤔 Lange, helt uregelmessige tak. Kanskje det er håp 🤞🏼😅 Hm, må da si at det var litt dårlig gjort av han😋 Masse lykke til, enten det skjer av seg selv i løpet av dagen eller du blir satt i gang😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 16. mars 2021 #687 Del Skrevet 16. mars 2021 Masse lykke til @Cumberbitch☺️☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 16. mars 2021 #688 Del Skrevet 16. mars 2021 Lykke til @Cumberbitch🤞😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumberbitch Skrevet 18. mars 2021 #689 Del Skrevet 18. mars 2021 Det kom en liten plugg til verden i går, 17. mars! 🥳 det ble en lang og hard fødsel som til slutt endte i keisersnitt da han til tross for full åpning ikke ville bevege seg ned forbi bekkenet. Han var litt stor, men jordmødrene lurte på om han kanskje i tillegg lå i en stjernekikkerposisjon 🤔 men, nå er han her! 💙 og alt står bra til med oss, annet enn at vi er ekstremt slitne etter lange dager med mye smerte. ☺️ 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 18. mars 2021 #690 Del Skrevet 18. mars 2021 Cumberbitch skrev (2 timer siden): Det kom en liten plugg til verden i går, 17. mars! 🥳 det ble en lang og hard fødsel som til slutt endte i keisersnitt da han til tross for full åpning ikke ville bevege seg ned forbi bekkenet. Han var litt stor, men jordmødrene lurte på om han kanskje i tillegg lå i en stjernekikkerposisjon 🤔 men, nå er han her! 💙 og alt står bra til med oss, annet enn at vi er ekstremt slitne etter lange dager med mye smerte. ☺️ Gratulerer så mye 💙 Hvil deg masse og nyt å bli kjent med den lille pluggen, godt å endelig være ferdig 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 18. mars 2021 #691 Del Skrevet 18. mars 2021 Gratulerer så mye @Cumberbitch🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 18. mars 2021 #692 Del Skrevet 18. mars 2021 Gratulerer så mye, @Cumberbitch 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måndagsbarn Skrevet 18. mars 2021 #693 Del Skrevet 18. mars 2021 Gratulerer både Fonni og Cumberbitch! Glemmer å stikke innom her men kommer plutselig på at vi er jo snart i april og veldig mange har både hatt termin og nærmer seg veldig:O Jeg har jo vært alene hele graviditeten, far bor og oppholder seg i et annet europeisk land og vi har hatt vanskelig for å finne ut av tingene sammen selv om viljen er tilstede. Nå kjenner jeg at jeg bare håper han rekker fødselen som han gjerne vil med på 😅 Bare en mnd igjen her og han kommer i starten av april- så vi får jammen se! Jeg drømmer masse om at jeg føder på vei til sykehuset, at jeg må sykle dit osv, haha. Heldigvis bor jeg bare 20-25 min fra, og hele veien er motorvei så det skal vel neppe ende slik! Gutten i magen her er også litt over normal stor, men har et helt gjennomsnittlig hode og siden jeg er førstegangs så vet jeg ikke hva jeg går til så jeg har ikke vett til å grue meg:P Begynner å føle meg ferdig med alt sammen og det ER vanskelig å sove, men jeg er så heldig å være i veldig god form ellers, så jeg skal ikke klage. Ser jo at det er flere rundt meg som har det mye tyngre den siste gravidtiden med smerter i bekken, rygg, vanskelig å bøye seg og annet. Eneste jeg har "pådratt meg" er Raynauds i brystvortene, så hver gang jeg går kveldstur med hunden er det veldig vondt etterpå frem til sirkulasjonen kommer tilbake. Satser på at de vet hvordan det håndteres iforhold til amming på sykehuset:) Ønsker alle sammen masse masse lykke til den siste tiden! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 18. mars 2021 #694 Del Skrevet 18. mars 2021 Uke 39 i dag og på tide med ny ultralyd. Babyen hadde "krympet" og var nå kun 6% over snittet og ligger an til å bli mellom 3,5-3,7 kg så da slapper jeg mer av 🙏 Nå skal ting bare få gå sin gang og kroppen ordne opp selv. Jeg ble strippet i dag, tviler på at det starter noe men vi får se 😊 Skal strippes igjen på mandag om ingenting skjer i helgen så får vi se når lillebror bestemmer seg for å komme 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fonni Skrevet 18. mars 2021 #695 Del Skrevet 18. mars 2021 Så fint at du kan kose deg litt med innspurten @MVN90 🧡 og gratulerer @Cumberbitch, endelig!❤ Her går det i bleieskift, lite søvn og tullete lykkerus, gråt (mor og barn😅) og mye ny lærdom og bekymring. Det med fjerde trimester er visst ingen spøk for kropp eller sjel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
M@rihøna Skrevet 19. mars 2021 #696 Del Skrevet 19. mars 2021 39+2 i dag, og i natt var jeg helt sikker på at endelig skjer det! Rier startet i går kveld, og ble gradvis vondere utover kvelden og natta, men de var uregelmessige. Men 0230 i natt sovnet jeg, og har ikke kjent noe etter det 😏 Men om ikke annet må vel dette bety at det nærmer seg 🤔😅 Jeg er veeldig klar nå, og selv om jeg vet at alle svangerskap er ulike, ligger det i bakhodet at jeg allerede har gått en uke lenger enn med første 🙈 Skal til jordmor i dag, går det an å spørre om hun kan sjekke om jeg er moden tror dere...? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 96erjente Skrevet 19. mars 2021 #697 Del Skrevet 19. mars 2021 Cumberbitch skrev (På 18.3.2021 den 1.48): Det kom en liten plugg til verden i går, 17. mars! 🥳 det ble en lang og hard fødsel som til slutt endte i keisersnitt da han til tross for full åpning ikke ville bevege seg ned forbi bekkenet. Han var litt stor, men jordmødrene lurte på om han kanskje i tillegg lå i en stjernekikkerposisjon 🤔 men, nå er han her! 💙 og alt står bra til med oss, annet enn at vi er ekstremt slitne etter lange dager med mye smerte. ☺️ Gratulerer!😍💙 M@rihøna skrev (3 timer siden): 39+2 i dag, og i natt var jeg helt sikker på at endelig skjer det! Rier startet i går kveld, og ble gradvis vondere utover kvelden og natta, men de var uregelmessige. Men 0230 i natt sovnet jeg, og har ikke kjent noe etter det 😏 Men om ikke annet må vel dette bety at det nærmer seg 🤔😅 Jeg er veeldig klar nå, og selv om jeg vet at alle svangerskap er ulike, ligger det i bakhodet at jeg allerede har gått en uke lenger enn med første 🙈 Skal til jordmor i dag, går det an å spørre om hun kan sjekke om jeg er moden tror dere...? Åh, så irriterende! Slitt litt med det samme en stund nå. Varer i 1 minutt og kommer med 5-6 minutters mellomrom - så stopper det.. Har to barn, ikke hatt det sånn med noen av de før fødselen virkelig var i gang. Ene er født 10 dager før, andre 10 dager etter, og han her er nå tredje dagen på overtid😅 Går alltids an å høre med jordmor om hun kan sjekke det, kan ikke skjønne hva som skulle vært i veien med det😋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MVN90 Skrevet 19. mars 2021 #698 Del Skrevet 19. mars 2021 @M@rihøna Så kjedelig.. jeg gikk sånn ei uke med første, men plutselig så stoppet det ikke opp 🙊 Du kan absolutt be jordmor sjekke og evt tøye litt om du vil det 😊 @96erjentehåper det tar seg opp så han kommer snart 🙏 Noen her som har erfaring med at slimproppen går? Opplevde aldri det med første, men den gangen her gikk den helt plutselig på morran i dag litt under et døgn etter jeg ble strippet. Har litt kynnere men føler absolutt ikke fødselen er nært forestående.. Hvor lenge etter den gikk fødte evt dere? Her kjenner jeg masse liv og formen er upåklagelig, gått min daglige mil på tur med hunden og drevet på her hjemme så føler formen er for god for at fødselen plutselig skal dra igang men kan jo bli tatt på senga 🤷♀️😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fonni Skrevet 19. mars 2021 #699 Del Skrevet 19. mars 2021 @MVN90 Slimproppen min gikk (i flere omganger) dagene før fødsel. Det var starten på fødsel for min del. Krysset fingrene for at det samme skjer med deg 🧡 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 19. mars 2021 #700 Del Skrevet 19. mars 2021 Jeg fikk beskjed av jordmor på fødselsforberedende samtale at dersom slimproppen går betyr det ikke nødvendigvis at fødselen er i gang eller veldig nær, men at det fremdeles kan gå et par uker😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå