Ollibolli Skrevet 23. august 2020 #1 Del Skrevet 23. august 2020 (endret) Nå er det vel på tide med en skravletråd for alle med termin i mars og april 2021 Håper mange forventningsfulle mammaer finner veien inn hit og skravler om alt og ingenting i de spennende månedene som kommer! Under her følger en oversiktsliste over oss. Skriv inn deres info i eget innlegg, så fyller jeg dere inn her (etter termindato) Cumberbitch - 29 år - B1 - termin 6.mars Fonni - 31 år - B1 - termin 9.mars Lærerstudent97 - 22 år - B1 - termin 14.mars Avianna - 31 år - B1+B2 - Termin 16.mars og Switch - 23 år - B3 - Termin 16. Mars mmartine - 26 år - B1 - termin 17.mars Bobir - 26 år - B1- termin 17.mars Ollibolli - 33 år - B2 - Termin 18.Mars Gulli88 - 31 år - B1 - Termin 20.mars Misslykketroll - 25 år - B1 - Termin 22.mars Idaroe - 29 år - B2 - Termin 26.mars M@rihøna - 33 år - B2 - termin 27.mars Sommer321 - 27 år -B1- Termin ca 27.mars MVN90 - 30 år - B2 - termin 28.mars Skalbare - 30 år - B2 - termin 11 april miore - 35 år - B3 - termin 12.april Milio - 29 år - B2 - termin 15.april Hopptimisten - 31 år - B1 - Termin 16. April Bareser - 28 år - B1 - Termin 16.april Oktava - 29 år - B1 - termin 20.april Månestjerne - 31 år - B2 - termin 24. April Harefrøken18 - 28 år - B1 - Termin 24. April Måndagsbarn - 34 år - B1 - termin 24.april Fjompenn - 22 år - B1 -termin 27.april Juss-jenta - 28 år - B1 - termin 28.april Vi kan putte inn og når vi evnt. vet hvilket kjønn vi venter. Endret 26. november 2020 av Ollibolli 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 23. august 2020 Forfatter #2 Del Skrevet 23. august 2020 (endret) Da har jeg kopiert tråden til Amatariel. Håper dere vil fortsette i denne skravletråden 😊 det er så hyggelig å ha noen å dele med som er ca like langt i graviditeten. Jeg er nå i uke 11 og formen blir bedre for hver dag. Den verste kvalmen har gitt seg 🎉 jeg har vært veldig dårlig og gått på medisiner, men de kan jeg nå slutte på. Livmoren min har kommet nesten opp til navlen og jeg har en fin bitteliten kul jeg kan kjenne. Har hørt hjertelyden med doppler fra 10+1. Fikk låne en av en venninne så sjekker innimellom. Jeg har vært på to ultralyder og skal på en til når jeg er 12+6. Alt ser bra ut og jeg føler meg veldig heldig. Hvordan går det med resten av gjengen? Endret 25. august 2020 av Ollibolli Skrivefeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 23. august 2020 #3 Del Skrevet 23. august 2020 (endret) Så fint at du ville ta over @Ollibolli! Jeg er 6+6, og er veldig kvalm og svimmel om dagen😅 Vi prøver på vårt første barn, og veien har vært lang! Begynte å prøve ved nyttårsskifte 2018/2019, og har vært igjennom en MA i uke 10 og to SA i uke 8 og uke 9/10! Er selvfølgelig veldig redd for å miste denne gangen også!😔 Blir uansett hyggelig å skravle med dere på veien, håper bare ikke jeg må trekke meg ut av denne tråden også 😬🤞🏼 Endret 23. august 2020 av Hopptimisten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Switch Skrevet 23. august 2020 #4 Del Skrevet 23. august 2020 Så fint at du fikk tatt over😊 Jeg er sannsynligvis 11+6, ut ifra siste mens. Ble satt en del tilbake med de to andre (veldig uregelmessig), men kan ikke skjønne det blir mulig å sette meg noe tilbake denne gangen. Har hørt hjertelyden med doppler her hjemme, og har time til ul til onsdag for å finne ut mer nøyaktig hvor langt jeg er på vei. Krysser fingrene for at alt ser bra ut og da, så klart. Er en del trøtt og sliten, brekker meg og kaster opp, men ellers merker jeg ikke stort enda. @Ollibolli Så deilig at den verste kvalmen har gitt seg, og så utrolig bra at alt ser bra ut😍 @Hopptimisten Krysser fingrene for at alt går bra denne gangen🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skalbare Skrevet 23. august 2020 #5 Del Skrevet 23. august 2020 Jeg har vært mer kvalm dette svangerskapet enn hva jeg var med første. Kaster heldigvis ikke opp og har matlyst, men slitsomt når man har en aktiv gutt som skal følges opp. Er 7+3 i dag, så håper det ikke er så lenge til kvalmen gir seg. Skal på ultralyd i uke 11 så gleder meg til det. Jeg har også tilgang på ultralyd apparat på jobb, så skal ikke se bort i fra at jeg sniker en titt etterhvert;) Mannen min og jeg har bestemt oss for at vi ikke ønsker å vite kjønnet denne gangen, så det blir spennende:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Switch Skrevet 23. august 2020 #6 Del Skrevet 23. august 2020 I hvilke uker har dere så langt hatt time hos legen? Var hos legen for første gang når jeg var 9+1, og ble henvist til tidlig ultralyd (til onsdag), men det ble ikke satt opp noen ny time. Så nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumberbitch Skrevet 24. august 2020 #7 Del Skrevet 24. august 2020 Hei! Så bra du kunne ta tråden videre 🌸 Og så fint å høre at det går bra med dere! Jeg er 12+6 i dag, og kjenner at det er en slags mage som vokser. Har plutselig gått opp litt i vekt siste uka og 😅 holder meg mye i aktivitet, både styrke og tur, men merker jeg er sliten i hverdagen. Håper det går mer over når jeg runder uke 13 😎 men jeg er fulltidsstudent, og kan i stor grad styre dagene mine selv. Det er ekstremt godt, kan ikke se for meg livet med småbarn og jobb når man er gravid. Kudos til dere som får til det! 🙌🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 25. august 2020 Forfatter #8 Del Skrevet 25. august 2020 På 23.8.2020 den 12.57, Hopptimisten skrev: Så fint at du ville ta over @Ollibolli! Jeg er 6+6, og er veldig kvalm og svimmel om dagen😅 Vi prøver på vårt første barn, og veien har vært lang! Begynte å prøve ved nyttårsskifte 2018/2019, og har vært igjennom en MA i uke 10 og to SA i uke 8 og uke 9/10! Er selvfølgelig veldig redd for å miste denne gangen også!😔 Blir uansett hyggelig å skravle med dere på veien, håper bare ikke jeg må trekke meg ut av denne tråden også 😬🤞🏼 Du har virkelig fått gjennomgå 😔 men jeg håper og tror at denne gangen er det din tur! Jeg har en god venninne med en lignende historie og hun ble endelig mor til en liten jente i sommer 😊 Har du fått noen form for utredning? Krysser fingrene for deg og håper vi kan følge hverandre løpet ut 😊😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 25. august 2020 Forfatter #9 Del Skrevet 25. august 2020 (endret) På 23.8.2020 den 15.56, Switch skrev: Så fint at du fikk tatt over😊 Jeg er sannsynligvis 11+6, ut ifra siste mens. Ble satt en del tilbake med de to andre (veldig uregelmessig), men kan ikke skjønne det blir mulig å sette meg noe tilbake denne gangen. Har hørt hjertelyden med doppler her hjemme, og har time til ul til onsdag for å finne ut mer nøyaktig hvor langt jeg er på vei. Krysser fingrene for at alt ser bra ut og da, så klart. Er en del trøtt og sliten, brekker meg og kaster opp, men ellers merker jeg ikke stort enda. @Ollibolli Så deilig at den verste kvalmen har gitt seg, og så utrolig bra at alt ser bra ut😍 @Hopptimisten Krysser fingrene for at alt går bra denne gangen🤞🏼 Det blir spennende med ultralyd! Hvordan går det med kvalmen? Min har kommet litt tilbake de siste dagene, men heldigvis er det ikke så ille som før. Jeg har ikke første kontroll hos lege før jeg er 13+3, men jeg har vært en del på sykehuset pga hyperemesis og da fikk jeg en ultralyd der. Ellers har jeg hatt noen telefontimer med fastlagen og en privat UL. Endret 25. august 2020 av Ollibolli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 25. august 2020 Forfatter #10 Del Skrevet 25. august 2020 På 23.8.2020 den 21.54, skalbare skrev: Jeg har vært mer kvalm dette svangerskapet enn hva jeg var med første. Kaster heldigvis ikke opp og har matlyst, men slitsomt når man har en aktiv gutt som skal følges opp. Er 7+3 i dag, så håper det ikke er så lenge til kvalmen gir seg. Skal på ultralyd i uke 11 så gleder meg til det. Jeg har også tilgang på ultralyd apparat på jobb, så skal ikke se bort i fra at jeg sniker en titt etterhvert;) Mannen min og jeg har bestemt oss for at vi ikke ønsker å vite kjønnet denne gangen, så det blir spennende:) Føler med deg med kvalmen 🤢 og veldig slitsomt å måtte passe barn da. Hvor gammel er gutten din? Jeg har en jente på snart 9 så hun er veldig selvgående. Veldig spennende å ikke vite kjønnet! Da blir det en ekstra stor overraskelse etter fødselen 😄 Jeg er alt for utålmodig så vil vite raskest mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ollibolli Skrevet 25. august 2020 Forfatter #11 Del Skrevet 25. august 2020 På 24.8.2020 den 8.35, Cumberbitch skrev: Hei! Så bra du kunne ta tråden videre 🌸 Og så fint å høre at det går bra med dere! Jeg er 12+6 i dag, og kjenner at det er en slags mage som vokser. Har plutselig gått opp litt i vekt siste uka og 😅 holder meg mye i aktivitet, både styrke og tur, men merker jeg er sliten i hverdagen. Håper det går mer over når jeg runder uke 13 😎 men jeg er fulltidsstudent, og kan i stor grad styre dagene mine selv. Det er ekstremt godt, kan ikke se for meg livet med småbarn og jobb når man er gravid. Kudos til dere som får til det! 🙌🏼 Du er kjempeflink som holder deg i aktivitet! Og høres deilig ut å kunne styre dagene som man vil 😊 Jeg oppdaget i dag at jeg har gått opp 4 kg og er bare 11 uker på vei 😂 ble litt stressa da, men jeg må spise hele tiden for å holde kvalmen i sjakk. Satser på at det går seg til hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 25. august 2020 #12 Del Skrevet 25. august 2020 Takk @Ollibolli at du tar tråden videre! 😊 Litt rart spørsmål, men kan du endre min linje i hovedinnlegget til B1+B2? Det som jeg skrev med skråstrek ser litt ut som det blir en eller den andre og det er litt skummelt 😆 og min termin ble flyttet til 16. Mars. Jeg har vært til privat UL forrige uke tirsdag (10+3) og alt så bra ut. Skal ha UL på Ahus neste uke onsdag (12+4). Jeg ble innkalt for UL i den uken pga tvilling-graviditet. Skal også ta blodprøver hver måned pga høy stoffskifte, som de tror kan være pga ekstremt høy HcG. Neste prøve er på torsdag. Ellers har formen blitt litt bedre, mindre kvalme, mindre trøtthet, og jeg klarer å spise flere ting. Men nå begynner jeg å kjenne ryggsmerter hver dag. Jeg har også fått en rundere mage som stikker ut litt, men klarer ikke å kjenne livmoren som andre beskriver her. Kanskje det er for mye fett i veien 😆 men hadde vanligvis ganske slank mage! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 25. august 2020 #13 Del Skrevet 25. august 2020 1 time siden, Ollibolli skrev: Du har virkelig fått gjennomgå 😔 men jeg håper og tror at denne gangen er det din tur! Jeg har en god venninne med en lignende historie og hun ble endelig mor til en liten jente i sommer 😊 Har du fått noen form for utredning? Krysser fingrene for deg og håper vi kan følge hverandre løpet ut 😊😊 Takk, det håper jeg også☺️ Vi har fått utredning i form av blodprøver. Kromosomanalyse samt sjekke stoffskiftet. Alt var normalt på oss begge to, så da bør det være muligheter😅🤞🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skalbare Skrevet 25. august 2020 #14 Del Skrevet 25. august 2020 1 time siden, Ollibolli skrev: Føler med deg med kvalmen 🤢 og veldig slitsomt å måtte passe barn da. Hvor gammel er gutten din? Jeg har en jente på snart 9 så hun er veldig selvgående. Veldig spennende å ikke vite kjønnet! Da blir det en ekstra stor overraskelse etter fødselen 😄 Jeg er alt for utålmodig så vil vite raskest mulig. Han er 19 mnd så det er full fart! Han startet i barnehage denne mnd, så det hjelper😊 Vet datteren din at hun skal bli storesøster? Sikkert stas😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Switch Skrevet 25. august 2020 #15 Del Skrevet 25. august 2020 2 timer siden, Ollibolli skrev: Det blir spennende med ultralyd! Hvordan går det med kvalmen? Min har kommet litt tilbake de siste dagene, men heldigvis er det ikke så ille som før. Jeg har ikke første kontroll hos lege før jeg er 13+3, men jeg har vært en del på sykehuset pga hyperemesis og da fikk jeg en ultralyd der. Ellers har jeg hatt noen telefontimer med fastlagen og en privat UL. Kjempe spennende😊 Har jo den doppleren (som jeg prøver å bruke minst mulig), så vet det er liv, men blir fint å vite mer om hvordan ting SER ut der inne. Regner med at det kikkes litt på det og, selv om jeg hovedsakelig skal for å se hvor langt jeg er på vei. Veldig spent på det, ble satt tilbake hele 10 dager med både første og andre, men hvis det skjer denne gangen her og kommer jeg virkelig ikke til å skjønne noen ting😅 Hvordan det er med kvalmen varierer veldig. Noen dager er kvalmen der uansett hva, andre er jeg kvalm hvis jeg stresser eller anstrenger meg. Har så langt ikke gått en dag uten kvalme siden det ble et «problem« for noen uker siden. Så kjedelig at du har fått tilbake kvalmen, men bra den i det minste ikke er like ille som før😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harefrøken18 Skrevet 26. august 2020 #16 Del Skrevet 26. august 2020 Hei, er selv 6+0 i dag, og har denne og forrige uke hatt pittelitt blod på papiret noen få ganger, ingen smerte og ingenting kraftig. Har sjekket HCG økning som er fin, men kjenner jo jeg blir bekymret. Andre som har vært borti dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Avianna Skrevet 26. august 2020 #17 Del Skrevet 26. august 2020 7 minutter siden, Harefrøken18 skrev: Hei, er selv 6+0 i dag, og har denne og forrige uke hatt pittelitt blod på papiret noen få ganger, ingen smerte og ingenting kraftig. Har sjekket HCG økning som er fin, men kjenner jo jeg blir bekymret. Andre som har vært borti dette? Jeg hadde blødninger i en hel uke fra 5+2 til 6+2. Fikk sjekk med UL og hCG prøve og alt så bra ut. Legen sa så lenge det ikke er sterke smerter og mye blod så går det som regel bra. Men skjønner at du er bekymret! Den uken var helt forferdelig for meg også 😣 Lykke til, håper det gir seg snart! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harefrøken18 Skrevet 26. august 2020 #18 Del Skrevet 26. august 2020 9 minutter siden, Avianna skrev: Jeg hadde blødninger i en hel uke fra 5+2 til 6+2. Fikk sjekk med UL og hCG prøve og alt så bra ut. Legen sa så lenge det ikke er sterke smerter og mye blod så går det som regel bra. Men skjønner at du er bekymret! Den uken var helt forferdelig for meg også 😣 Lykke til, håper det gir seg snart! Takk for svar! Føler så mange ikke har noe blødninger, men samtidig er jo slimhinnene mye skjørere så det skal vel lite til. Eller om det evt er hormonell blødning: Har fått henvisning til tidlig UL neste fredag, da er jeg 7+2 og hvis jeg ser et bankende hjerte da så klarer jeg nok å bekymre meg litt mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 26. august 2020 #19 Del Skrevet 26. august 2020 40 minutter siden, Harefrøken18 skrev: Hei, er selv 6+0 i dag, og har denne og forrige uke hatt pittelitt blod på papiret noen få ganger, ingen smerte og ingenting kraftig. Har sjekket HCG økning som er fin, men kjenner jo jeg blir bekymret. Andre som har vært borti dette? Så lenge HCG stigning er fin er det nok ikke noe farlig ☺️ Hver gang jeg har opplevd blødning har ikke HCG stigningen vært høy nok, og det har endt i SA😢 Krysser fingrene for at alt er som det skal for deg, fint at du får UL for å sjekke det opp☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Switch Skrevet 26. august 2020 #20 Del Skrevet 26. august 2020 2 timer siden, Harefrøken18 skrev: Hei, er selv 6+0 i dag, og har denne og forrige uke hatt pittelitt blod på papiret noen få ganger, ingen smerte og ingenting kraftig. Har sjekket HCG økning som er fin, men kjenner jo jeg blir bekymret. Andre som har vært borti dette? Har ikke opplevd det selv i noen av mine svangerskap, men har lest en del i graviditet-kategorien her på KG og får inntrykk av at det er ganske vanlig å blø litt også. Slimhinnene er jo som du sier skjørere når man er gravid😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå