AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1201 Del Skrevet 10. oktober 2020 Snakket med min mor i en time i tlf i går. I dag så sender hun mld om at hun er i tettstedet jeg bor,skal på kjøpesenteret her en tur og vil komme opp til meg en tur. Ikke om hun inviterer meg til bli med på kjøpesentere å gå i butikker/på kafé. Nei,det er kun med venninner og tidligere kollega. Hun forventer at jeg alltid ska sitte klar å ta i mor besøk fra henne når det passer henne og eller hun ikke har noen andre å treffe eller min far er opptatt. Her var litt rotete også og hun klager alltid om det ikke er rydda osv(jeg rydder og vasker fra tid til annen om noen lurte!). Om jeg ikke har duker på bordene mine maser hun om at jeg må ha på duker etc. Og at jeg burde flytte på ting og ha det slik og slik,vanner du blomstene dine etc. Et evig mas! Jeg avviste henne men hun kom likevel. Jeg åpnet ikke. Anonymkode: 1bb8f...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1202 Del Skrevet 10. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakket med min mor i en time i tlf i går. I dag så sender hun mld om at hun er i tettstedet jeg bor,skal på kjøpesenteret her en tur og vil komme opp til meg en tur. Ikke om hun inviterer meg til bli med på kjøpesentere å gå i butikker/på kafé. Nei,det er kun med venninner og tidligere kollega. Hun forventer at jeg alltid ska sitte klar å ta i mor besøk fra henne når det passer henne og eller hun ikke har noen andre å treffe eller min far er opptatt. Her var litt rotete også og hun klager alltid om det ikke er rydda osv(jeg rydder og vasker fra tid til annen om noen lurte!). Om jeg ikke har duker på bordene mine maser hun om at jeg må ha på duker etc. Og at jeg burde flytte på ting og ha det slik og slik,vanner du blomstene dine etc. Et evig mas! Jeg avviste henne men hun kom likevel. Jeg åpnet ikke. Anonymkode: 1bb8f...613 Du kunne jo sagt "å, det hadde vært hyggelig å komme seg en tur ut. Det er også noen ting jeg skal kjøpe på senteret. Kan vi ikke prøve å time det slik at vi alle tar den kaffen sammen?" Du krever alt for mye til å være så avvisende. Anbefaler virkelig at du får deg tettere oppfølging en mail-psykolog. Dette går ikke riktige veien. Anonymkode: cdb8e...c12 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1203 Del Skrevet 10. oktober 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kunne jo sagt "å, det hadde vært hyggelig å komme seg en tur ut. Det er også noen ting jeg skal kjøpe på senteret. Kan vi ikke prøve å time det slik at vi alle tar den kaffen sammen?" Du krever alt for mye til å være så avvisende. Anbefaler virkelig at du får deg tettere oppfølging en mail-psykolog. Dette går ikke riktige veien. Anonymkode: cdb8e...c12 Hva er det jeg krever? «Jeg kommer oppom deg etter på». Krever faktisk at de spør om det passer. Hun skal alltid komme på besøk til meg etter hun har gjort alt annet. Aldri om hun spør vil du treffe meg på senteret etc. Forventer at jeg skal sitte klar når det passer henne. Jeg går nok inne i leiligheten. For så å kritisere alt hvordan jeg har det der jeg bor. Det er faktisk ikke greit. Gir meg konstant dårlig samvittighet. Jeg skal ha tettere oppfølging med psykologen. Skal snakkes på Skype neste gang. Uansett min mor er ikke alltid snill. Jeg var nærmere min mormor til tider da hun levde. Hun var snillere enn et lam. Hun og min mor var natt og dag. Anonymkode: 1bb8f...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1204 Del Skrevet 10. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det jeg krever? «Jeg kommer oppom deg etter på». Krever faktisk at de spør om det passer. Hun skal alltid komme på besøk til meg etter hun har gjort alt annet. Aldri om hun spør vil du treffe meg på senteret etc. Forventer at jeg skal sitte klar når det passer henne. Jeg går nok inne i leiligheten. For så å kritisere alt hvordan jeg har det der jeg bor. Det er faktisk ikke greit. Gir meg konstant dårlig samvittighet. Jeg skal ha tettere oppfølging med psykologen. Skal snakkes på Skype neste gang. Uansett min mor er ikke alltid snill. Jeg var nærmere min mormor til tider da hun levde. Hun var snillere enn et lam. Hun og min mor var natt og dag. Anonymkode: 1bb8f...613 Hva tenker du om det jeg skrev om hva DU kunne sagt? Anonymkode: cdb8e...c12 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1205 Del Skrevet 10. oktober 2020 Jeg er langt i fra feilfri. Tar selvkritikk. Men endel er faktisk mine foreldre sin skyld. Det vet de og har tatt selvkritikk for. Skal fortelle dere en annen ting min far gjorde for 3,5 år siden. Han kom på besøk,tok alle nøklene som står i dørene på bad,soverom og en annen dør. Han satt seg ned,ringte til Nav og ville tvinge meg til å snakke med de via han. Jeg fikk panikk og låste meg inne på badet med en saks av alle ting,og hylgråt. Min far ringte likevel til Nav men la raskt på. Jeg var 34(!!!) år da dette skjedde. Anonymkode: 1bb8f...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1206 Del Skrevet 10. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er langt i fra feilfri. Tar selvkritikk. Men endel er faktisk mine foreldre sin skyld. Det vet de og har tatt selvkritikk for. Skal fortelle dere en annen ting min far gjorde for 3,5 år siden. Han kom på besøk,tok alle nøklene som står i dørene på bad,soverom og en annen dør. Han satt seg ned,ringte til Nav og ville tvinge meg til å snakke med de via han. Jeg fikk panikk og låste meg inne på badet med en saks av alle ting,og hylgråt. Min far ringte likevel til Nav men la raskt på. Jeg var 34(!!!) år da dette skjedde. Anonymkode: 1bb8f...613 Ja, det kan godt være at foreldrene dine oppfører seg dårlig, men det er ditt ansvar å si ifra og ta avstand. Hvis du sier ifra og de ikke hører etter for du ordne ny lås da og ikke åpne opp når de kommer på besøk. Anonymkode: 58e68...cff 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1207 Del Skrevet 10. oktober 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er langt i fra feilfri. Tar selvkritikk. Men endel er faktisk mine foreldre sin skyld. Det vet de og har tatt selvkritikk for. Skal fortelle dere en annen ting min far gjorde for 3,5 år siden. Han kom på besøk,tok alle nøklene som står i dørene på bad,soverom og en annen dør. Han satt seg ned,ringte til Nav og ville tvinge meg til å snakke med de via han. Jeg fikk panikk og låste meg inne på badet med en saks av alle ting,og hylgråt. Min far ringte likevel til Nav men la raskt på. Jeg var 34(!!!) år da dette skjedde. Anonymkode: 1bb8f...613 Hvorfor ville han at du skulle prate med Nav? Høres ut som en dysfunksjonell familie Ts, og det er så klart leit. Men det er ditt ansvar å sette ned foten når du ikke orker mer. Anonymkode: a7a6e...d64 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1208 Del Skrevet 10. oktober 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det kan godt være at foreldrene dine oppfører seg dårlig, men det er ditt ansvar å si ifra og ta avstand. Hvis du sier ifra og de ikke hører etter for du ordne ny lås da og ikke åpne opp når de kommer på besøk. Anonymkode: 58e68...cff Jeg fikk tilbake disse nøklene rett etter. Det var til dører inne i leiligheten. En gang jeg var på besøk hos de,tok de leilighetsnøkkelen min fra jakkelomma mi før jeg hadde stått opp, og dro å kopierte den. De ville ha en kopi som de har med mitt andre søsken. Jeg sa klart i fra at det ikke var greit,fikk begge kopiene. Anonymkode: 1bb8f...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1209 Del Skrevet 10. oktober 2020 Min mor og jeg var på hytta en helg sammen for tre år siden. Vi skulle kose oss og hun hadde mast om at vi skulle dra sammen en stund. Litt etter middag ringte hun en barndomsvenninne og snakket nærmere to timer. Søndagen gikk jeg i pysjbuksa/kosebuksa til litt langt ut på dag. Hun ba meg flere ganger om å «kle på meg». Jeg venta litt lenger og til slutt brølte hun kan du for svingende gå å ha på deg klær før jeg gjør det eller noe lignende. Anonymkode: 1bb8f...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1210 Del Skrevet 10. oktober 2020 Jo mer jeg leser i denne tråden, jo mer demrer det for meg at TS har større utfordringer enn "bare" mangelen på partner/barn. Håper du tar til deg rådene her i tråden om å ta fatt i eget liv, slik at du får et bedre forhold til deg selv og sunnere relasjoner. Det burde være førsteprioritet, ikke det å lete etter kjæreste. Anonymkode: a7a6e...d64 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1211 Del Skrevet 10. oktober 2020 Ja, du er ikke fornøyd med foreldrene dine. Det har du fått frem. Det endrer fortsatt ikke at det er DU som er ansvarlig for eget liv. Du VELGER selv om: -du vil bryte kontakten med dem (virker ikke som noe tap for deg basert på hva du deler og hvordan det påvirker deg) -du vil ta tettere hjelp av helsevesenet. Du må ta på din egen oksygenmaske før du hjelper sidemann. Du er milevis fra partner og barn. Ta vare på deg selv og få det godt med deg selv -du tar action - ta nå å send en sms til venninnen din! Inviger deg selv på middag i kveld eller kaffekopp i morgen. Hva er det å skamme seg over? Hun kjenner deg godt og vet nok at ikke alt er på stell og det er helt ok. Anonymkode: cdb8e...c12 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1212 Del Skrevet 10. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, du er ikke fornøyd med foreldrene dine. Det har du fått frem. Det endrer fortsatt ikke at det er DU som er ansvarlig for eget liv. Du VELGER selv om: -du vil bryte kontakten med dem (virker ikke som noe tap for deg basert på hva du deler og hvordan det påvirker deg) -du vil ta tettere hjelp av helsevesenet. Du må ta på din egen oksygenmaske før du hjelper sidemann. Du er milevis fra partner og barn. Ta vare på deg selv og få det godt med deg selv -du tar action - ta nå å send en sms til venninnen din! Inviger deg selv på middag i kveld eller kaffekopp i morgen. Hva er det å skamme seg over? Hun kjenner deg godt og vet nok at ikke alt er på stell og det er helt ok. Anonymkode: cdb8e...c12 Det har du rett i. Prøver å ta mer tak i livet mitt. Det tar litt tid. Skal prøve å få til å møte venninna mi. Men hun er nærmeste nabo til mine foreldre og som jeg har sagt tidligere går siste buss fra begge steder 20.00 og 20.30/40 på lørdagskvelder. Kanskje møte hun på kafé her eller gåtur😊 Jeg har en diagnose fordi foreldrene mine har behandla meg som de har gjort?Javel. Jeg har bare fått gode tilbakemeldinger og gode skussmål fra folk oppigjennom alle år,kollegaer,kjentfolk og slekt etc. Noen av dere skulle ha sett min far når han blir hissig/oppfarende. Hopper bokstavelig talt opp av stolen/sofaen om vi ikke er enig i det han sier. Han har gjort dette til mitt søsken også. Hen svarer spydig tilbake og belærer min far. Han tok nøklene og ringte til Nav fordi jeg ikke gjorde det selv. Anonymkode: 1bb8f...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1213 Del Skrevet 10. oktober 2020 20 timer siden, Sohl skrev: Vel, han tenker i hvert fall på deg! Hva med å svare noe sånt som: "Ja, ikke sant?😆 Hvordan står det til?" Hvis du vil kan du jo legge til "Får du mange fyllameldinger for tiden?😉" Dette svarte han. Kall meg dum og diagnostisert som flere her inne mener man er. Men jeg veit fortsatt ikke hva han vil. Og litt usikker på om/hva man skal svare videre eller ikke. Anonymkode: 1bb8f...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1214 Del Skrevet 10. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette svarte han. Kall meg dum og diagnostisert som flere her inne mener man er. Men jeg veit fortsatt ikke hva han vil. Og litt usikker på om/hva man skal svare videre eller ikke. Anonymkode: 1bb8f...613 Hva han vil kan du bare finne ut av ved å bli bedre kjent med han. Hva med å foreslå å treffes for en øl i kveld? 😊 Verste som kan skje er at du får nei Anonymkode: cdb8e...c12 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 10. oktober 2020 #1215 Del Skrevet 10. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette svarte han. Kall meg dum og diagnostisert som flere her inne mener man er. Men jeg veit fortsatt ikke hva han vil. Og litt usikker på om/hva man skal svare videre eller ikke. Anonymkode: 1bb8f...613 Han. Vil. Ha. En. Fyllemelding. skru på sjarmen og FLØRT! Her er det åpent! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1216 Del Skrevet 10. oktober 2020 5 minutter siden, miss summers skrev: Han. Vil. Ha. En. Fyllemelding. skru på sjarmen og FLØRT! Her er det åpent! Som ALLE i tråden her påpeker er jeg dum og mangler sosialt samspill. Og siden jeg har bodd under en stein i en del år er jeg dårlig på small talk/flørting. Jeg har ikke alkohol i dag så har ingen planer om fyllemelding. Men hva vil han da tror dere??? Anonymkode: 1bb8f...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1217 Del Skrevet 10. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som ALLE i tråden her påpeker er jeg dum og mangler sosialt samspill. Og siden jeg har bodd under en stein i en del år er jeg dårlig på small talk/flørting. Jeg har ikke alkohol i dag så har ingen planer om fyllemelding. Men hva vil han da tror dere??? Anonymkode: 1bb8f...613 Flere har svart hva vi tror. Hvilket svar vil du akseptere? Anonymkode: cdb8e...c12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ananas. Skrevet 10. oktober 2020 #1218 Del Skrevet 10. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som ALLE i tråden her påpeker er jeg dum og mangler sosialt samspill. Og siden jeg har bodd under en stein i en del år er jeg dårlig på small talk/flørting. Jeg har ikke alkohol i dag så har ingen planer om fyllemelding. Men hva vil han da tror dere??? Anonymkode: 1bb8f...613 Han vil ha kontakt med deg. Akkurat HVA han vil er det ikke sikkert han vet selv enda heller, og det er jo den tabben du gjør og igjen og om igjen. Når man treffer et nytt menneske, må man holde praten i gang og tonen god en stund før man egentlig kan vite hva slags relasjon mennesket man snakker med kan være egnet til. Venn? Bekjentskap? Flørt? En man bør løpe fra? Snakk med folk, hold praten i gang og vær interessert i hvem de er og hva de liker. I løpet av den praten, så pleier det også å komme tydelige tegn på hva den andre mener at du er egnet til, særlig hvis de er bare ute etter sex. Å bedømme om en person er vennemateriale, kjærestemateriale eller bare en hyggelig person man har en del til felles med kan ta mange uker. Vær tålmodig, bli kjent før du bestemmer deg! Sånn ellers så virker det som det du har behov for for å få ting til å løsne er øvelse i kommunikasjon. Det å forholde seg til andre mennesker, å forstå andre og selv bli forstått eller misforstått. Det betyr at alt fra fritidsaktiviteter der du treffer andre, middager med venner og dater som ikke går som du hadde håpet på, er den aller beste innsatsen du kan gjøre for å etter hvert skaffe deg en partner. Du kommuniserer ikke vennlighet, og du kommuniserer heller ikke tydelig. Da blir det også vanskelig for andre å vite hva de egentlig skal/kan/bør si til deg. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1219 Del Skrevet 10. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som ALLE i tråden her påpeker er jeg dum og mangler sosialt samspill. Og siden jeg har bodd under en stein i en del år er jeg dårlig på small talk/flørting. Jeg har ikke alkohol i dag så har ingen planer om fyllemelding. Men hva vil han da tror dere??? Anonymkode: 1bb8f...613 Umulig for oss å vite, synes det var et godt forslag å spørre om å ta en øl, som en over her nevnte. Anonymkode: dce44...ec5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #1220 Del Skrevet 10. oktober 2020 13 minutter siden, Ananas. skrev: Han vil ha kontakt med deg. Akkurat HVA han vil er det ikke sikkert han vet selv enda heller, og det er jo den tabben du gjør og igjen og om igjen. Når man treffer et nytt menneske, må man holde praten i gang og tonen god en stund før man egentlig kan vite hva slags relasjon mennesket man snakker med kan være egnet til. Venn? Bekjentskap? Flørt? En man bør løpe fra? Snakk med folk, hold praten i gang og vær interessert i hvem de er og hva de liker. I løpet av den praten, så pleier det også å komme tydelige tegn på hva den andre mener at du er egnet til, særlig hvis de er bare ute etter sex. Å bedømme om en person er vennemateriale, kjærestemateriale eller bare en hyggelig person man har en del til felles med kan ta mange uker. Vær tålmodig, bli kjent før du bestemmer deg! Sånn ellers så virker det som det du har behov for for å få ting til å løsne er øvelse i kommunikasjon. Det å forholde seg til andre mennesker, å forstå andre og selv bli forstått eller misforstått. Det betyr at alt fra fritidsaktiviteter der du treffer andre, middager med venner og dater som ikke går som du hadde håpet på, er den aller beste innsatsen du kan gjøre for å etter hvert skaffe deg en partner. Du kommuniserer ikke vennlighet, og du kommuniserer heller ikke tydelig. Da blir det også vanskelig for andre å vite hva de egentlig skal/kan/bør si til deg. Takk for ditt innlegg. Skal ta til meg det du sier. Dette er en jeg voks opp sammen med på en måte,men aldri kjente personlig. Som nevnt snakket vi på Badoo-appen i mars/april. Og jeg skreiv til han i mai på messenger. Husker ikke hva jeg skreiv da jeg slettet det. Kan spør om han skal ut da. Men skal ikke ut selv så da virker det kanskje dumt. Han har ei datter på 18 år tror jeg hun et. Han ble far ved et uhell sies det. Anonymkode: 1bb8f...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg