Gå til innhold

Skal vi danse 2020


Gjest Caroline91

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig fortjent at Andreas vant i mine øyne! Største progresjonen og den absolutt fineste dansen i finalen💕 Showdansen til Andreas var nydelig og vekket følelser, Nate sin var meh og jeg forventet mye mer. Men to verdige finalekandidater og den beste vant🤘🏻🤗

 

Anonymkode: 34c3b...5a4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir forresten utrolig irritert av å lese kommentarene fra folk på IG....er det nødvendig å skrive så mye negativt bare fordi favoritten deres ikke vant?!? Og det her maset om stemmeproblemer igjen!? Det har vært sånn i hver eneste duell at mange har fått bekreftelse på stemmene først dagen etter (meg inkludert) men hvis jeg husker riktig (😉) så er det kun Nate og Michael som har fått en ny sjanse og en stor fordel pga ‘stemmetrøbbel’ - så kanskje greit å legge denne ballen dø og bare innse at Andreas fikk flest stemmer av seerne og derfor vant fortjent!! 😇

Anonymkode: 34c3b...5a4

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2020 den 23.25, AnonymBruker skrev:

Her stemte vi flere ganger på Nate og Helene i kveld, dessverre hjalp det ikke. Selv om de var de soleklart beste danserne i finalen. Og jeg er så naiv at jeg faktisk trodde at det var dansen vi skulle stemme på, ikke person.

 

Anonymkode: dcbc9...79d

Nå var det bare 3 poeng som skilte da, selv om Nate og Helene fikk full pott fra dommerne. Jeg synes begge var superflinke, men etter min personlige mening så likte jeg best dansene til Andreas og Mai, spesielt den siste. Som publikum så må man ikke veie de 3 dansene likt i form av poeng. For meg så var siste dansen til Andreas så fin at den avgjorde for meg. 

Begge var verdige. Dommerene dømmer dansen mer på selve ferdighetene, for oss hjemme kan vi også dømme på hvilke følelser dansene vekker i oss. Det er også viktig med formidling i dans. Gratulerer til Andreas og Mai :)

Anonymkode: 49f91...4d1

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker at det ble nevnt i fjor at proffdanserne ikke koreograferer dansene, men bare bruker danser fra blant annet amerikanske Skal vi danse. Er det noe hold i det i år? I fjor var det jo direkte kopi av flere danser fra amerikanske Skal vi danse (husker det ble linket til youtube hvor dansene lå ute), men jeg har ikke hørt noe om det i år. Jeg syns jo proffdanserne er så flinke til å lage danser som passer kjendisen og som forteller en historie, så husker jeg ble skikkelig skuffet da jeg oppdaget dette i fjor...

Anonymkode: 60c3c...05a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker at det ble nevnt i fjor at proffdanserne ikke koreograferer dansene, men bare bruker danser fra blant annet amerikanske Skal vi danse. Er det noe hold i det i år? I fjor var det jo direkte kopi av flere danser fra amerikanske Skal vi danse (husker det ble linket til youtube hvor dansene lå ute), men jeg har ikke hørt noe om det i år. Jeg syns jo proffdanserne er så flinke til å lage danser som passer kjendisen og som forteller en historie, så husker jeg ble skikkelig skuffet da jeg oppdaget dette i fjor...

Anonymkode: 60c3c...05a

May har flere ganger fått ros fra dommerne for koreografien, også Rikke fikk vel det noen ganger, og det ville jo vært merkelig om det var kopi. 

Anonymkode: 8c5ba...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvorfor Øystein ikke var der under finalen?

Anonymkode: 80a77...5a3

Var han ikke? Kan jo være han er litt bitter for at han røk først, men aner ikke. 

Anonymkode: 49f91...4d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker at det ble nevnt i fjor at proffdanserne ikke koreograferer dansene, men bare bruker danser fra blant annet amerikanske Skal vi danse. Er det noe hold i det i år? I fjor var det jo direkte kopi av flere danser fra amerikanske Skal vi danse (husker det ble linket til youtube hvor dansene lå ute), men jeg har ikke hørt noe om det i år. Jeg syns jo proffdanserne er så flinke til å lage danser som passer kjendisen og som forteller en historie, så husker jeg ble skikkelig skuffet da jeg oppdaget dette i fjor...

Anonymkode: 60c3c...05a

Det har vært noe skriverier om kopiering denne sesongen også - spesielt gjaldt det en koreografi Mai og Andreas hadde (i semi’n tror jeg..) hvor hun fikk mye pes i SM og det ble slått opp i flere aviser/media.

Jeg skjønner ærlig talt ikke helt denne diskusjonen for hvis det var ulovlig å kopiere/ta inspirasjon fra andres koreografier så burde jo dette vært skrevet i kontraktene med proffene? De har jo utrolig kort tid på å lage nye koreografier hver uke og på å lære kjendisene disse, og SVD er jo heller ikke en profesjonell dansekonkurranse...

Men selvfølgelig er det forskjell på å kopiere store deler av en koreografi mot å kopiere noen få elementer her og der😇

Kjempeimponert over hva proffene får til jeg👍🏻🤗

Anonymkode: 34c3b...5a4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De driver jo å plukker blant c-kjendiser nå siden alle de kjente allerede har vært med. Begynner vel å bli tynt utvalg når det har gått så lenge

Anonymkode: d34f0...cde

Kanksje på tide med en all-star sesong? 😛

Ta med folk som var populære i sin sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Husker at det ble nevnt i fjor at proffdanserne ikke koreograferer dansene, men bare bruker danser fra blant annet amerikanske Skal vi danse. Er det noe hold i det i år? I fjor var det jo direkte kopi av flere danser fra amerikanske Skal vi danse (husker det ble linket til youtube hvor dansene lå ute), men jeg har ikke hørt noe om det i år. Jeg syns jo proffdanserne er så flinke til å lage danser som passer kjendisen og som forteller en historie, så husker jeg ble skikkelig skuffet da jeg oppdaget dette i fjor...

Anonymkode: 60c3c...05a

Maj kopierte dansen i semien.  Der hvor de danser rundt og oppå et bord.

Det løftet hun hadde i finalen var også kopiert fra den norske finalen i fjor, den dansen Jørgen danset om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2020 den 7.49):

Han bør ikke kritiseres fordi han liker morra si? Hva slags tulleargument er nå det?

Anonymkode: 8b4b5...abf

Det har jeg da absolutt ikke sagt, nå legger du ord i munnen min :) Jeg sa bare at jeg synes noe av kritikken var ufortjent, fordi han i mine øyne hvert fall fremstår som en sympatisk og bra mann. Og det er ikke bare fordi han liker moren sin nei. 

Har fått med meg at mange her inne ikke liker han fordi han stod frem med at han hadde mobbet andre da han var barn. Jeg synes det derimot er kjempeflott at han står frem, og viser barn og unge at det faktisk ikke er kult å mobbe. Er nok mange som ser opp til Nate og synes han er en kul fyr. Han sender da et signal om at mobbing er noe han ikke er stolt av at han gjorde, og at han angrer på det. Det synes jeg er en stor ting å gjøre, og han går frem som et godt eksempel. 

Anonymkode: c8f51...64e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (59 minutter siden):

Maj kopierte dansen i semien.  Der hvor de danser rundt og oppå et bord.

Det løftet hun hadde i finalen var også kopiert fra den norske finalen i fjor, den dansen Jørgen danset om igjen.

Å kopiere er løft må jo bære omtrent som å beskylde en musiker for å kopiere en akkord...

Anonymkode: 8c5ba...74e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Husker at det ble nevnt i fjor at proffdanserne ikke koreograferer dansene, men bare bruker danser fra blant annet amerikanske Skal vi danse. Er det noe hold i det i år? I fjor var det jo direkte kopi av flere danser fra amerikanske Skal vi danse (husker det ble linket til youtube hvor dansene lå ute), men jeg har ikke hørt noe om det i år. Jeg syns jo proffdanserne er så flinke til å lage danser som passer kjendisen og som forteller en historie, så husker jeg ble skikkelig skuffet da jeg oppdaget dette i fjor...

Anonymkode: 60c3c...05a

Hvor ble det nevnt? Her inne? Det er nok bare "konspirasjonsteorier", det mangler aldri på rare antagelser her.... 😏 Selvfølgelig inspireres de av andre, og kopierer elementer, men proffene legger enormt mye arbeid i koreografien til de ulike dansene.

De som vet, de vet :Nikke:😉

Anonymkode: e9fad...d96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å kopiere er løft må jo bære omtrent som å beskylde en musiker for å kopiere en akkord...

Anonymkode: 8c5ba...74e

Ikke enig i dette tilfellet.

Det var et veldig egenartet løft, et løft dommerne skrøt veldig av i finalen i fjor.

Da synes jeg det blir for lett å kjøre samme løft i finalen i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde med showdansen til Nate? Rareste og minst givende jeg har sett på 16 sesonger .... En showdans er en slags showstopper som skal sette den siste prikken over i’en etter en lang sesong. Det har vært så mange fine og uforglemmelige showdanser underveis. Atle Pettersen med Pitates of the caribeen , Åsleik Engmark med Chaplin og Ben Adams med Harry Potter - og mange flere.

Tror Nate tapte finalen på en så dårlig avslutning. To bra danser før det men folk husker gjerne den siste. Andreas hadde en nydelig og veldig rørende showdans. Dansen må gi mottakeren noe for at de ønsker å stemme, slik Nate sin dans nummer to spesielt gjorde. Men altså en rar og rotete showdans som ikke ga noe. Dette er min mening 😊

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (Akkurat nå):

Hva skjedde med showdansen til Nate? Rareste og minst givende jeg har sett på 16 sesonger .... En showdans er en slags showstopper som skal sette den siste prikken over i’en etter en lang sesong. Det har vært så mange fine og uforglemmelige showdanser underveis. Atle Pettersen med Pitates of the caribeen , Åsleik Engmark med Chaplin og Ben Adams med Harry Potter - og mange flere.

Tror Nate tapte finalen på en så dårlig avslutning. To bra danser før det men folk husker gjerne den siste. Andreas hadde en nydelig og veldig rørende showdans. Dansen må gi mottakeren noe for at de ønsker å stemme, slik Nate sin dans nummer to spesielt gjorde. Men altså en rar og rotete showdans som ikke ga noe. Dette er min mening 😊

Helt enig! Synes det var et veldig merkelig valg. I tillegg gjorde de en del feil under tangoen. Virket nesten som om de ikke helt hadde dagen, så jeg begynner egentlig å lure på om den showdansen kanskje var en slags plan B eller noe sånt. Noen som vet om de har vært rammet av sykdom igjen?

Anonymkode: 56b1c...3d4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For meg så stemte jeg på andreas fordi dansen var mest givende å se på, følte nesten bare at nate «winga» det? Det var noe litt arrogant over det og jeg synes det ble for mye feil og slurv i en finale.

Anonymkode: 85112...0d5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Caroline91

Skjønner egentlig ikke hvorfor Nate fikk 40 på både tangoen og showdansen. Merete sa jo til og med at showdansen til Nate var lysår unna Andreas sin. Da synes jeg de kunne gitt 9ere i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det slik at rasisme er eneste grunnen til at Nate ikke vant?

Kent fra "Love Island" og BLM-aktivist. Kontra NRK-profilen og fysikeren? De fleste vet nok at dette er en popkonkurranse, så at han fra NRK vant er neppe en overraskelse. Med mindre man elsker å skrike rasisme🤔.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (9 timer siden):

Hva skjedde med showdansen til Nate? Rareste og minst givende jeg har sett på 16 sesonger .... En showdans er en slags showstopper som skal sette den siste prikken over i’en etter en lang sesong. Det har vært så mange fine og uforglemmelige showdanser underveis. Atle Pettersen med Pitates of the caribeen , Åsleik Engmark med Chaplin og Ben Adams med Harry Potter - og mange flere.

Tror Nate tapte finalen på en så dårlig avslutning. To bra danser før det men folk husker gjerne den siste. Andreas hadde en nydelig og veldig rørende showdans. Dansen må gi mottakeren noe for at de ønsker å stemme, slik Nate sin dans nummer to spesielt gjorde. Men altså en rar og rotete showdans som ikke ga noe. Dette er min mening 😊

Enig. Jeg forventet noe spektakulært som siste dans for Nate. Den siste hans var rett og slett kjedelig. Han har danser mange bedre danser enn det. Så det ble nedtur. Andreas sin siste ble man jo rørt av, da sier det seg jo selv hvem man vil stemme på. 

Anonymkode: 486f0...3fd

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...