Gå til innhold

Skal vi danse 2020


Gjest Caroline91

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt greit for meg at Birgite  gikk ut.. Ikke helt skjønt greia med at alt hun gjorde var så topp-topp-topp. Arrangere egen rullestol danse konkurranse heller. Der hun er på linje med likesinnede. Heia marthe!!

Anonymkode: c14f5...f74

 

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja tenkte samme tanken. For mistenker at rullestolbrukeren skal bli årets vinner av skal vi danse.

Anonymkode: c14f5...f74

«Likesinnede»? «Rullestolbrukeren»? Leser du egentlig hva du skriver her? Hvorfor har du et så stort behov for å lage et kunstig skille mellom mennesker på denne måten?

Det Birgit klarte var mer imponerende enn noe av det de andre deltagerne har gjort, nettopp på grunn av den ekstra, store utfordringen de andre slipper å forholde seg til.

Anonymkode: 570d6...780

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Blondie65 skrev:

Det som er problemet med handicap i lik konkurranse med ikke-handicapede er begrensningene som handicapet gir. Det er ingen tvil om at Birgit og ikke minst partneren, har gjort en formidabel innsats. Men uansett hvor mange ganger de danser er det fortsatt begrenset hva de får til i forhold til de andre. Og dermed blir konkurransen urettferdig overfor dem. Jeg er forøvrig helt enig med dommerne: Birgit var klart best i duellen. Det har noe med kroppsføring og hvordan de utnyttet dansen. Gud hjelpe meg - kaste seg ut av stolen når du bare har deler av kroppsfunksjonene til å ta av for støtet dersom det går galt - MODIG!

Jeg blir ellers helt rørt over Philip Raabe - dansepartneren hennes - som selv aldri hadde hatt en dansepartner i rullestol. Likevel har han virkelig utnyttet potensialet til det fulle og klart å skape vakker dans sammen med henne. Og ikke minst, klart å få frem det beste som går an. 

Jeg så ikke duellen, så kan ikke uttale meg om den. Birgit har gjort en formidabel innsats, og med to fungerende bein er jeg overbevist om at hun ville vunnet uansett. Salsaen i går synes jeg viste begrensningene man har når man danser i rullestol kontra på beina, det meste av salsabevegelsene er fra livet og ned. Det er vanskelig å få til i rullestol.

Anonymkode: 6b8b5...214

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble hun stemt ut? Har ikke fått med meg at man kan stemme mot noen av deltakerne. Hvordan gjør man det?

Anonymkode: 8b4b5...abf

Hvis du ikke har fått med deg at du kan stemme, så har du ikke fuglt nøye med. Det sies hver gang at at det kan stemmes på TV2.no pluss sende sms fra mobilen din. Koster 5 kr pr sms. Du får 3 stemmer som du kan bruke før duellen og 3 du kan bruke for å stemme i duellen. Disse er gratis. Mener du må logge deg inn med FB. 🙂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjedelig at den eneste dama som er igjen er Marthe. Jeg klarer ikke å bli helt fenget av henne, men hun må jo få mange stemmer om systemet er til å stole på. Hittil har det vært få frysninger i årets sesong av god dans rett og slett (for meg). 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre mye show dans iår... Savner mer standard dansing av foreksempel Nate... Har sett han kan danse i show danser men hva med standard dansene liksom 🙈En vinner i programmet burde mestre de fleste standard dansene 🤔

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så ikke duellen, så kan ikke uttale meg om den. Birgit har gjort en formidabel innsats, og med to fungerende bein er jeg overbevist om at hun ville vunnet uansett. Salsaen i går synes jeg viste begrensningene man har når man danser i rullestol kontra på beina, det meste av salsabevegelsene er fra livet og ned. Det er vanskelig å få til i rullestol.

Anonymkode: 6b8b5...214

Det er ingen tvil når du ser disse dansene kort etter hverandre hvem som burde vunnet. Men jeg står ved det jeg sa - det er en begrensning for hvor langt man kommer i rullestol i konkurranse med folk uten rullestol. 

Disse to er begge veldig sjarmerende deltakere og det er nok sjarmen som har brakt Michael så langt. Jeg hadde ikke sett "Skal vi danse" på to uker før i går, og er skuffet over stagnasjonen til Michael. I mitt hode står dette mellom Thomas og Anders - der er det mye god teknikk selv om Thomas må tørre å slippe seg litt mer løs. Men gøy å se dem og for noen dansepartnere de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt greit for meg at Birgite  gikk ut.. Ikke helt skjønt greia med at alt hun gjorde var så topp-topp-topp. Arrangere egen rullestol danse konkurranse heller. Der hun er på linje med likesinnede. Heia marthe!!

Anonymkode: c14f5...f74

:hoho:

Fantastisk språk! Spesielt det uthevede. Det er nesten like bra som dansen til han som røk ut først av "Skal vi danse".

Anonymkode: 775ca...b56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Belima skrev:

Hvis du ikke har fått med deg at du kan stemme, så har du ikke fuglt nøye med. Det sies hver gang at at det kan stemmes på TV2.no pluss sende sms fra mobilen din. Koster 5 kr pr sms. Du får 3 stemmer som du kan bruke før duellen og 3 du kan bruke for å stemme i duellen. Disse er gratis. Mener du må logge deg inn med FB. 🙂

Poenget til den du siterte var at man ikke kan stemme folk UT av konkurransen. Men man kan jo det ved å stemme på alle de andre.

Anonymkode: 775ca...b56

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble faktisk veldig overrasket over at Birgit gikk ut! 

Anonymkode: 486f0...3fd

Jeg også. Hadde ventet at hun skulle vinne til slutt. Fikk mange sympatistemmer, men ikke nok. Det er synd at hun gikk ut. 

Anonymkode: ae9ed...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ble hun stemt ut? Har ikke fått med meg at man kan stemme mot noen av deltakerne. Hvordan gjør man det?

Anonymkode: 8b4b5...abf

Jeg tenker du skjønner selv hvordan det fungerer. 

Anonymkode: f0dac...9d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg også. Hadde ventet at hun skulle vinne til slutt. Fikk mange sympatistemmer, men ikke nok. Det er synd at hun gikk ut. 

Anonymkode: ae9ed...c84

Det må jo være kjipt å vinne på sympatistemmer.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Synd Birgit ikke var på egyptdanse gruppa for da hadde det blitt 10-10-10-10

Favoritten til dommeren var nok Birgit. Rart om det ikke prøves å få henne inn igjen.

Anonymkode: c14f5...f74

Det er jo noen som har reagert og skrivd på innlegg til TV2 om at det må ha vært feil med stemmingen igår. Hvorfor skal det liksom være feil med stemmene igår når Birgit gikk ut? 

Anonymkode: ebdb9...cb9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må jo være kjipt å vinne på sympatistemmer.

Det er jo noen som har reagert og skrivd på innlegg til TV2 om at det må ha vært feil med stemmingen igår. Hvorfor skal det liksom være feil med stemmene igår når Birgit gikk ut? 

Anonymkode: ebdb9...cb9

Hvorfor skulle det være sympatistemmer? De fleste stemmer vel fordi de er imponert og liker henne, ikke fordi de synes synd på henne. Og hvorfor skulle man synes synd på henne? Hun er ei beintøff og glad dame som ser muligheter i stedet for begrensninger, tror nok hun klarer seg bedre i livet enn de fleste andre, uavhengig av handicap.

Anonymkode: 570d6...780

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle det være sympatistemmer? De fleste stemmer vel fordi de er imponert og liker henne, ikke fordi de synes synd på henne. Og hvorfor skulle man synes synd på henne? Hun er ei beintøff og glad dame som ser muligheter i stedet for begrensninger, tror nok hun klarer seg bedre i livet enn de fleste andre, uavhengig av handicap.

Anonymkode: 570d6...780

Joda, hun er både tøff og sterk, men noen danser er hun ikke. 

Anonymkode: ebdb9...cb9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, hun er både tøff og sterk, men noen danser er hun ikke. 

Anonymkode: ebdb9...cb9

Det er ingen av de andre deltakerne heller.

Anonymkode: 570d6...780

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.10.2020 den 17.48, AnonymBruker skrev:

Det blir for dumt å si. Flere her sier de opplever han som litt høy på seg selv, noe vi vet ikke slår an blant nordmenn. Ellers er han lite kjent fra før, og jeg vil tro at få av de som så Love Island ser SVD. Mange stemmer på folk de kjenner og liker. Jeg for min del stemmer ikke på ham fordi jeg synes han har et potensiale han ikke får ut. Han har så mye rytme og bevegelse i kroppen, at jeg nok hadde forventet litt mer utvikling. Og jeg vil virkelig ha meg frabedt å kalles rasist, sånn med tanke på at jeg er gift med en afrikaner.

Med det sagt, dansen hans forrige lørdag slo virkelig an hos meg, og jeg håper å se han på det nivået igjen. Budskapet er også viktig, og jeg er ikke i tvil om at det finnes mye rasisme blant nordmenn. Det er bare naturlig at en som har kjent det på kroppen velger å fremme en slik sak. Men jeg tror altså ikke at det alene er årsak til at han ikke stemmes fram av det norske folk.

Anonymkode: 461b5...cc5

Jeg formulerte meg ikke godt nok. Men jeg leste også sakene i avisene hvor han og Helene ble mobbet fordi folk ble provoserte fordi det gikk rykter om at de hadde blitt et par. 

Skjønner a mange kanskje ikke liker personligheten, men jeg kan ikke stemme på hverken Thomas elle Michael framfor Nate. Han er jo bedre en de to sammen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må være trasig å gå rundt å tro at alle er like kynisk som en selv. Blir ikke verden et veldig uhyggelig sted da?

Anonymkode: eab67...df9

Jeg er ikke spesielt kynisk. Men man må nok være nettopp det for å lykkes så nye som det han gjorde som toppidrettsutøver. Og jeg respekterer han for det, også for måten han greier å sno seg videre i Skal vi danse til tross for at han nå lenge har vært den svakeste gjenværende deltakeren, men som altså likevel unngår å havne i duell.

Anonymkode: 8b4b5...abf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker du skjønner selv hvordan det fungerer. 

Anonymkode: f0dac...9d1

Hun havnet i duell fordi folk bestemte seg i felleskap for å stemme på alle de andre deltakerne..?

Anonymkode: 8b4b5...abf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Belima skrev:

Hvis du ikke har fått med deg at du kan stemme, så har du ikke fuglt nøye med. Det sies hver gang at at det kan stemmes på TV2.no pluss sende sms fra mobilen din. Koster 5 kr pr sms. Du får 3 stemmer som du kan bruke før duellen og 3 du kan bruke for å stemme i duellen. Disse er gratis. Mener du må logge deg inn med FB. 🙂

Eh, hva har dette med saken å gjøre? Ingen kunne stemme Birgit til å havne i duellen.

Anonymkode: 8b4b5...abf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig skuffende, overraskende og ufortjent at Birgit røk ut! 😔😔


 

 

Endret av Uatskillelig
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun havnet i duell fordi folk bestemte seg i felleskap for å stemme på alle de andre deltakerne..?

Anonymkode: 8b4b5...abf

Ja, det var en hemmelig Facebook gruppe. Folk stemte selvfølgelig på sine favoritter først, men da Birgit først havnet i duell så ble gruppen enig om å gi alle stemmer til Mikael sånn at hun røk ut. 

 

🙄

Anonymkode: f0dac...9d1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...