Gå til innhold

Skal vi danse 2020

Gjest Caroline91

Anbefalte innlegg

Gjest Frosendiva
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At en rullestolbruker er med i skal vi danse er skandale - og Birgit får masse hets. Men når en kjendis kjører i 200 km, filmer det og oppbevarer/bruker narkotika, DA renner støtteerklæringene inn. Sinnsykt. 

Anonymkode: 5a3cf...0fa

Helt enig . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, AnonymBruker said:

At en rullestolbruker er med i skal vi danse er skandale - og Birgit får masse hets. Men når en kjendis kjører i 200 km, filmer det og oppbevarer/bruker narkotika, DA renner støtteerklæringene inn. Sinnsykt. 

Skulle ønske jeg kunne like dette innlegget 50 ganger!! Folkens, det er UNDERHOLDNING PÅ TV, ikke en profesjonell dansekonkurranse (som mange andre allerede har pekt på.) TV2 ville ha henne med, hun takket ja, og nå er hun med - bli vant til det. "Det blir bare feil" - ja, da får dere se på noe annet da, og hvis seertallene faller betraktelig skjønner TV2 at de har begått en feil. Hvis ikke, så betyr det at det er nok av folk som synes dette er underholdende.

Jeg har ikke sett det en gang (har ikke TV eller Sumo) men klarer likevel ikke å la være å kommentere. Hva med å gå litt i seg selv og analysere egne tanker: "Hvorfor synes jeg dette er rart/feil/dust? Har jeg kanskje ikke noen funksjonshemmede i livet mitt slik at jeg ikke er vant til å se folk i rullestol? Kanskje jeg uten å ønske det har fordommer, synes det blir stakkarslig, whatever."

Og hvis dere synes det er så grusomt at hun får mange stemmer, får dere mobilisere alt dere har av venner og familie til å stemme på andre deltakere. ✌️

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle stiller vel mer eller mindre likt, ingen er profesjonelle dansere. Så om det er en deltaker i rullestol? Tidligere har vi sett kjendiser som er overvektige og/eller utrente, godt voksne og andre former for stiv og støl. Synes det er flott at det er plass til en rullestolbruker her, like som det var for en kortvokst i fjor.

Anonymkode: d6bd1...898

Men de overvektige, utrente og kortvokste hadde alle bein og måtte danse på lik linje med andre. De ble dømt på fotarbeidet og hvordan de klarte å kombinere underkroppen med overkroppen. Og hvordan de la vekten over beina slik at det ble riktig. 11 av kjendisene fikk slike tilbakemeldinger på lørdag, det blir vanskelig med den siste. Hun fikk egentlig ikke noe kritikk i det hele tatt. 

Det har ingenting med at man ikke liker Birgit eller å ikke synes hun er flink til å utføre rullestoldans. Men rullestoldans kan ikke sidestilles med vanlig dans i en slik konkurranse. Det hadde vært morsomt å se kun rulledansutøvere og de kunne da ha blitt dømt på likt grunnlag.

Anonymkode: f69b2...7cb

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke undervurdere hvor provoserende det er for mennesker som lever sine miserable, små, begivenhetsløse liv å se en glad, fornøyd og nydelig jente i rullestol svinge seg i rampelyset. Det er vanskelig å vise raushet hvis man selv føler seg snytt av livet. Funksjonshemmede skal helst fungere som en påminnelse om et skrekkscenario man selv heldigvis har unnsluppet, og ikke være en oppvisning i livsglede. I alle fall ikke om man ikke besitter denne livsglede selv. 

Anonymkode: b981d...bdc

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men de overvektige, utrente og kortvokste hadde alle bein og måtte danse på lik linje med andre. De ble dømt på fotarbeidet og hvordan de klarte å kombinere underkroppen med overkroppen. Og hvordan de la vekten over beina slik at det ble riktig. 11 av kjendisene fikk slike tilbakemeldinger på lørdag, det blir vanskelig med den siste. Hun fikk egentlig ikke noe kritikk i det hele tatt. 

Så er det da ingen overvektige eller kortvokste med denne gangen. Men likevel, man bedømmer da ikke fotarbeidet da fotene ikke er i aksjonen. Dans handler også om rytme. Jeg husker da Trude Drevland deltok. Ingenting galt med beina hennes, sånn sett, men dama eide ikke rytme.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle stiller vel mer eller mindre likt, ingen er profesjonelle dansere. Så om det er en deltaker i rullestol? Tidligere har vi sett kjendiser som er overvektige og/eller utrente, godt voksne og andre former for stiv og støl. Synes det er flott at det er plass til en rullestolbruker her, like som det var for en kortvokst i fjor.

Amen. Det der klarer ikke folk å forstå. Skal vi danse er fredagsunderholdning der folk skal lære seg å danse på sine premisser og med sine utgangspunkt. Det er ikke en proff dansekonkurranse der man vinner NM i dans. 

Anonymkode: 99cfa...a24

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Amen. Det der klarer ikke folk å forstå. Skal vi danse er fredagsunderholdning der folk skal lære seg å danse på sine premisser og med sine utgangspunkt. Det er ikke en proff dansekonkurranse der man vinner NM i dans. 

Lørdagsunderholdning ***

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så er det da ingen overvektige eller kortvokste med denne gangen. Men likevel, man bedømmer da ikke fotarbeidet da fotene ikke er i aksjonen. Dans handler også om rytme. Jeg husker da Trude Drevland deltok. Ingenting galt med beina hennes, sånn sett, men dama eide ikke rytme.

Og det fikk da Trude Drevland høre flere ganger. Fotarbeidet er det som blir sett på hver eneste gang i hver eneste dans og blir alltid kommentert. Og det er det som ofte trekker de ned. 

Jeg er spent på om de i neste program klarer å komme med noe kritikk til Birgit også, som alle andre. 

Anonymkode: f69b2...7cb

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal denne tråden bare handle om Birgit i rullestol? For da blir det fryktelig kjedelig. Kan vi ikke diskutere de andre deltakerne også? 😅

Anonymkode: 23bce...ea0

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2020 den 3.28, AnonymBruker skrev:

Omg, går det programmet enda? Hvem i h****** gidder se på det? 😂 Tragisk. 

Anonymkode: a13c0...037

Jeg ser på det. Og barna mine fra 6-13 år elsker det. 

Anonymkode: 4c8d9...50c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine har forresten Birgitt som sin favoritt. Jeg heier på Thomas Alsgaard og Andreas Wahl(?).

Anonymkode: 4c8d9...50c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager men jeg mener også at Birgit ikke har noe å gjøre i skal vi danse. Ikke fordi hun driver med rullestol dans men fordi i dansene blir man bedømt etter forarbeid, hofte og rumpe bevegelser, armbevegelser og flyt. Dette er hva alle de andre deltakerne blir dømt etter, mens Birgit kun kan bli dømt etter hva hun gjør med overkroppen og flyt.  

Det er sikkert vanskelig og tungt å danse med rullestol, men når alle deltakerne ikke kan bedømmes etter de samme vilkårene så synes jeg ikke det fungerer. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal denne tråden bare handle om Birgit i rullestol? For da blir det fryktelig kjedelig. Kan vi ikke diskutere de andre deltakerne også? 😅

Enig.

Hvem ligger dårligst an til lørdag? Selv tror jeg Fred eller Siri. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2020 den 17.58, AnonymBruker skrev:

Jeg også! Håper han får nok stemmer til å bli såpass lenge i konkurransen at han får troen på seg selv på dansegulvet. Han er jo helt ærlig på at han er livredd for dette, og at han alltid har slitt med å stå i fokus. Veldig tøft å stille opp, synes jeg. 

Anonymkode: 520ef...133

Enig! Håper han kommer med videre, har troa på at han kan bli mye bedre når han blir mer selvsikker. Han fikk vel mindre tid til å øve også, ettersom han var kom inn som erstatter? 

Håper på å få med han, Synnøve, Kristin, Siri og Marte videre en stund (det er stort sett dem jeg kjenner til fra før av, hehe).
Og så skal det bli interessant å se hvordan det går med Birgit i raskere danser enn vals.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig.

Hvem ligger dårligst an til lørdag? Selv tror jeg Fred eller Siri. 

Tror også Fred, Siri eller Agnethe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her heier ungene på Agnete. Har aldri hørt om dama før, men skjønner på de håpefulle at hun er youtuber. 🤣

Jeg heier på Kristin Gjelsvik og Thomas Alsgård, noen ungene aldri hadde hørt om. 😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier skikkelig på Thomas Alsgaard, liker han så godt. Ellers syns jeg Synnøve Skarbø gjorde det bra sist, tror hun kan bli god 😁

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...