Gå til innhold

Skal vi danse 2020

Gjest Caroline91

Anbefalte innlegg

Hele programkonsepter er helt idiotisk. Som oftest er det de folk liker best eller synes mest synd på som går videre. Dansingen får kun en viss betydning mot slutten.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det vel ingen av deltakerne i SVD som ville vært med i en profesjonell dansekonkurranse da ingen har forutsetninger for det. Det er like søkt at overvektige underholdningsartister skal konkurrere med toppidrettsutøvere i en slik konkurranse. Poenget med konkurransen er at alle har ulike forutsetninger for å bli flinke å danse - noen med bedre forutsetninger enn andre. 

Poenget ditt gir ingen mening, med mindre det hadde vært 11 proffdansere og en i rullestol i en faktisk profesjonell dansekonkurranse. 

Anonymkode: 99cfa...a24

Nei. Det du sier gir ikke mening. Poenget er at hun her har mye dårligere utgangspunkt en alle fordi hun ikke kan bruke bena. Og hun får selvfølgelig sympatistemmer. I tillegg så går det ikke ann å danse ordentlig sånn! Det er ikke dans å vifte med henda i været. Er som om hun skulle vært med på 71 grader nord kjendis, skulle hun bli kjørt rundt fra etappe til etappe da siden hun ikke kan trille i fjellet? Eller burde hun få være med i en løpekonkurannse der de andre må bruke bena og hun kan bli trillet av en bak seg?

eller skulle hun vært med på farmen, og i finalen  på den syke løypen de må gjennom, bli kjørt over med båt fordi hun ikke kan løpe?

Anonymkode: 20ed0...282

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Roseh skrev:

når går repriser av denne episoden på tv? Har ikke sumo.

Reprisen gikk i dag, fra kl.10:00 til 12:00. Tror dessverre ikke den går i reprise mer enn én gang. 

Anonymkode: 89951...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2020 den 15.05, heimebane skrev:

Det er jo helt meningsløst å ha med en rullestolbruker i denne «konkurransen». Man konkurrerer jo da på vidt forskjellige vilkår. Skarstein kommer jo til å få masse stemmer fordi hun sitter i rullestol, ikke pga det hun evt måtte prestere, og det blir bare trist for alle.

Tenk å skrive noe sånt! Håper du skammer deg etter gårsadagens episode! 

Anonymkode: d7bd7...c9f

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenk å skrive noe sånt! Håper du skammer deg etter gårsadagens episode! 

Anonymkode: d7bd7...c9f

Du bekrefter nettopp den du siterte sier. Hun kom til topps. Hvorfor? Ikke fordi hun var flink men fordi alle ga sympatistemmer

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hvor vanskelig det er å få en rullestol til å flyte sånn over gulvet og lage fine linjer og ikke gå i rykk og napp? Det krever en enorm kroppsbevissthet og styrke av rullestolbruker samt dansepartner. Hjula er beina hennes og hjula vil følge bevegelsene som forplantes gjennom armene og kroppen. Det er en helt rå og egen prestasjon og det var det hun fikk stemmer for. Ikke sympatistemmer.

Anonymkode: 6ec2f...41a

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet dere hvor vanskelig det er å få en rullestol til å flyte sånn over gulvet og lage fine linjer og ikke gå i rykk og napp? Det krever en enorm kroppsbevissthet og styrke av rullestolbruker samt dansepartner. Hjula er beina hennes og hjula vil følge bevegelsene som forplantes gjennom armene og kroppen. Det er en helt rå og egen prestasjon og det var det hun fikk stemmer for. Ikke sympatistemmer.

Anonymkode: 6ec2f...41a

Det kan godt hende det er vanskelig men det betyr ikke at det er dans. En amatørbaker kan gjerne prøve å bake en god kake og jobber drithardt for å få det til, betyr ikke at den blir god. 

man skal ikke få stemmer over hvor hardt man jobber men hvor bra resultatet er. Selvom du pugger til prøven betyr ikke det at du får karakter 6. Målet er å danse. Ikke å svinge i en stol

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt hende det er vanskelig men det betyr ikke at det er dans. En amatørbaker kan gjerne prøve å bake en god kake og jobber drithardt for å få det til, betyr ikke at den blir god. 

man skal ikke få stemmer over hvor hardt man jobber men hvor bra resultatet er. Selvom du pugger til prøven betyr ikke det at du får karakter 6. Målet er å danse. Ikke å svinge i en stol

Og hvem er du til å bestemme hva dans er?

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Wera1 skrev:

Og hvem er du til å bestemme hva dans er?

Som jeg har nevnt femti tusen ganger i denne tråden. Hvis en av de andre deltakerene hadde bundet bena sammen og satt seg i en rullestol. Viftet med henda slik hun gjorde, ville du ansett de som gode dansere da?

ville du ment at det var en god opptreden? De kan jo ikke bruke bena..hadde du ment at de fortjente høyest score?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke hun «viftet med armene», så hvis en av de andre deltagerne hadde gjort det samme som henne hadde jeg synes det hadde vært fin dans ja :) 

Og en god opptreden synes jeg så absolutt det var! Underholdende og fint å se på. Dans er rytmiske kroppsbevegelser, noe hun jo så absolutt hadde. Jeg synes ikke hun fortjente høyeste score nei, da jeg synes for eksempel Andreas var flinkere 😁 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bekrefter nettopp den du siterte sier. Hun kom til topps. Hvorfor? Ikke fordi hun var flink men fordi alle ga sympatistemmer

Og hva vet du om det? Jeg stemmer aldri i sånne konkurranser, men hvis jeg skulle stemt på lørdag hadde stemmen min gått til Birgit. IKKE av sympati, men fordi hun gjorde en knalljobb. Det at hun bare satt i en stol og svingte med armene er langt fra sannheten. Hun brukte overkropp og kjernemuskulatur og hadde bedre kjemi med partneren sin enn noen av de andre. Ingen av de andre brukte overkroppen sin på en sånn måte som Birgit gjorde. 

Sandra Borch i fjor - det var et tilfelle av sympatistemmer. Hun danset ikke, bare stabbet rundt. Birgit derimot, danset i aller høyeste grad. 

Anonymkode: cda18...34d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være lov å si det ikke helt går og sammenligne rullestoldans og vanlig dans. All ære til dama, hun er flott og sterk i overkroppen, og gjør alt for å komme på TV.  Det virker som tv2 må ha med noen utenfor rammene. Kan ikke skjønne at de liksom skal være best. Nei, det ble med den ene episoden for meg. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

De konkurrerer i ol og vm for handikappede... så hun kan være med i skal vi danse for handikappede

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp- hvorfor er hun ikke med i vanlig OL og VM, men handikapvarianten? Jo, fordi hun er handikappet! Så hva i alle dager gjør hun i Skal vi danse???? Skal hun også være med på landslaget i fotball fordi vi skal inkludere alle??

Anonymkode: c6709...6f7

Hvorfor skal vi inkludere funksjonshemmede? Kan de ikke bare lage seg sitt eget samfunn der de kan inkludere hverandre?😩

Så bra av TV2 å vise frem at dans kan være så mangt! 

Anonymkode: a28aa...d17

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så masse sneversynte holdninger det er i samfunnet! Leser kommentarer overalt fra folk som er skeptisk til Birgit sin deltakelse i Skal vi danse. Hva med å gjøre litt mer som henne, tenke utenfor den berømte boksen, se muligheter fremfor begrensensinger? 

Jeg heier på Birgit, både som menneske, idrettsutøver og nå i Skal vi danse😀 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal vi inkludere funksjonshemmede? Kan de ikke bare lage seg sitt eget samfunn der de kan inkludere hverandre?😩

Så bra av TV2 å vise frem at dans kan være så mangt! 

Anonymkode: a28aa...d17

🤣🤣🤣herregud.. det er jo ikke det som er poenget i det hele tatt

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Birgit er en nydelig person, det er helt sikkert. Men har hørt i helgen og i dag at mange sier de ikke skal se programmet noe  mer i år. Jeg har tenkt til å se 😊

Anonymkode: 0e98a...741

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Birgit er en nydelig person, det er helt sikkert. Men har hørt i helgen og i dag at mange sier de ikke skal se programmet noe  mer i år. Jeg har tenkt til å se 😊

Anonymkode: 0e98a...741

Det går ikke på henne som person. Det blir helt feil. Jeg føler grunnen til at de gjør det litt bra faller mest på han som er profesjonell danser. Han bærer henne som en dukke. Hun slipper hoppet før løftet og beinarbeidet på gulvet. Men som person er hun sikkert flott og kjolen er jo fin. Synes det blir en litt annen slags konkurranse.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle stiller vel mer eller mindre likt, ingen er profesjonelle dansere. Så om det er en deltaker i rullestol? Tidligere har vi sett kjendiser som er overvektige og/eller utrente, godt voksne og andre former for stiv og støl. Synes det er flott at det er plass til en rullestolbruker her, like som det var for en kortvokst i fjor.

Anonymkode: d6bd1...898

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en rullestolbruker er med i skal vi danse er skandale - og Birgit får masse hets. Men når en kjendis kjører i 200 km, filmer det og oppbevarer/bruker narkotika, DA renner støtteerklæringene inn. Sinnsykt. 

Anonymkode: 5a3cf...0fa

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...