Gå til innhold

Northug, hva driver du med ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fordømmer rusa folk bak rattet, kanskje enda mer folk som er forebilde for andre, les barn. Kan ikke begripe at folk slår ring om Northug - det er ikke synd på ham! Han er ikke et offer! Har han vondt? Søk hjelp, ikke grisekjør i rusen. Den som begynner å ta kokain, ecstasy, meth, heroin er stokkdum. Ingen er avhengig før man har prøvd og i 2020 vet man hva man risikerer.

Ingen er født avhengig, vel bortsett fra babyer som har rusa mor. Det finnes ingen unnskyldning for narkotika. Alkohol og pillemisbruk har jeg en viss forståelse for fordi det er fra samfunnets side akseptert å drikke og bruken bare glir ut over tid.

• Liker 20
Videoannonse
Annonse
Skrevet
32 minutter siden, Solidaryparadoks skrev:

Nå er det lov å ha 2 tanker på samme tid. Det er bra at folk tar avstand fra det Northug har gjort galt, men det betyr ikke at folk dømmer han som menneske. Viktigste er at man ser at han har et problem, og at han må gjøre noe med det og slutte å sette seg selv og andre i fare.

Tror Petter skjønner selv at han har gjort noe galt. Det skjønner vi jo også ut ifra hans egen facebook-status. Får bare håpe at hans nærmeste har en "intervention" eller noe, slik at han forstår alvoret en gang for alle.

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, india76 skrev:

Hva har han gjort for "mennesker" annet enn å vinne medaljer og tjene penger for egen del? 

Ganske foraktelig at du kaller oss "moralske viktigperer", som om du mener at handlingene hans ikke bør fordømmes. Det viktigste er IKKE at han får støtte og hjelp fra noen som helst, men at han aldri får sjansen til å gjøre noe slikt igjen. Må si jeg hadde blitt rimelig forbanna om noen hadde blitt meid ned av Northug tredje gang (som vi vet om) med samme tull. Og det å kritisere ham og straffe ham hardt vil sende et signal til andre som driver med det samme og synes det er greit. 

Han har skapt glede og inspirert mange til å begynne med langrenn. Er det så vanskelig å forstå?

Det er ikke opp til mannen i gata å fordømme noen. Meningene til hvermansen spiller ingen rolle. Det får være opp til domstolene.

• Liker 4
Skrevet
5 timer siden, Little Diva skrev:

Det er mange kommentarer som ligger på nett. Og folk får seg til å se de merkeligste ting. Lett å sitte bak et tastatur og skrive så mye stygt om andre mennesker.. 

Blir du krenket på andres vegne?? Det er hvertfall idiotisk å prøve å sette synderen her i offerrollen, om en kjører i 170 kmt i ruspåvirket tilstand setter du manges liv i fare,både barn og voksne, om du ikke mener det er berettiget å skrive sine meninger om dette så har du et problem!

• Liker 8
Skrevet

Han er vel ikke den eneste som har kjørt for fort og som har hatt narkotika i bopelen sin. Hvorfor er det så mye verre at han gjør det enn noen andre? 
bare fordi han er kjendis så skal han tynes ut i mediene og få egen tråd om dette på KG?? Hvorfor skal han beklage seg til hele Norge fordi han har gjort noe dumt? 
La mannen få være i fred 

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, Sunnys skrev:

Han er vel ikke den eneste som har kjørt for fort og som har hatt narkotika i bopelen sin. Hvorfor er det så mye verre at han gjør det enn noen andre? 
bare fordi han er kjendis så skal han tynes ut i mediene og få egen tråd om dette på KG?? Hvorfor skal han beklage seg til hele Norge fordi han har gjort noe dumt? 
La mannen få være i fred 

98% av norges befolkning skjønner at grunnen er at han er en rollemodell og en offentlig person, det er faktisk det han lever av, de 2% som ikke skjønner dette kommer vel uansett ikke til å forstå dette.

• Liker 18
Skrevet

Har vel ikke fått svar på blodprøvene ennå. Uansett så er det selvfølgelig ille å kjøre så fort. Men nå er han tatt og da får han vel hjelp. Håper jeg. 

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, ludden skrev:

98% av norges befolkning skjønner at grunnen er at han er en rollemodell og en offentlig person, det er faktisk det han lever av, de 2% som ikke skjønner dette kommer vel uansett ikke til å forstå dette.

Han har lagt opp skikarrieren og er ferdig. Ja han er en rollemodell, og det er synd at han gjør dette. 
men det er ekstremt mange kjendiser som ruser seg og kjører i fylla. Så han er ikke unik. Alle vet at det er feil og at han har tatt dumme valg.. la mannen få fred

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, Expandable86 skrev:

Mange moralister her inne. Northug trenger støtte, ikke fordømmelse.

Det viktigste er tross alt at han får støtte og hjelp fra sine nærmeste. Hva moralske viktigperer her inne og på andre medier mener, er likegyldig. Han har gjort mer for mennesker enn hva de fleste på KG har, for å si det slik.

Heia Petter!

Ja, for det hjalp jo tydeligvis med all støtten han fikk sist, du vet: da han fyllekjørte og stakk fra kompisen som var skada🤷‍♀️👍

• Liker 19
Skrevet
5 minutter siden, Caram skrev:

Ja, for det hjalp jo tydeligvis med all støtten han fikk sist, du vet: da han fyllekjørte og stakk fra kompisen som var skada🤷‍♀️👍

Nei, det hjalp vel ikke nok da. Det er nok ikke enkelt å være hverken Petter Northug eller andre som kjører for fort. Og som eventuelt tar kokain. De gjør det nok ikke fordi de synes livet er så lett og forståelig. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Kaisamaia skrev:

Nei, det hjalp vel ikke nok da. Det er nok ikke enkelt å være hverken Petter Northug eller andre som kjører for fort. Og som eventuelt tar kokain. De gjør det nok ikke fordi de synes livet er så lett og forståelig. 

Du tror alle som ruser seg sliter? Mange bare kjeder seg og vil ha et «kick». Prøv å forklar dem som står igjen etter å ha mistet et barn pga noen som har kjørt rusa, at «hen hadde det ikke så enkelt»🤦‍♀️

• Liker 21
Skrevet
3 minutter siden, Caram skrev:

Du tror alle som ruser seg sliter? Mange bare kjeder seg og vil ha et «kick». Prøv å forklar dem som står igjen etter å ha mistet et barn pga noen som har kjørt rusa, at «hen hadde det ikke så enkelt»🤦‍♀️

De sliter jo hvis de virkelig tror at det kicket vil hjelpe. Vil ikke prøve å forklare noen det, nei. Det er jo helt grusomt. 

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, Caram skrev:

Alle fortjener en ny sjanse, men jeg ville åpenbart ikke vært ditt barn..

• Liker 2
Skrevet (endret)
13 timer siden, Påkrevd skrev:

Det er to forskjellige ord av en grunn. I hvilken grad han er avhengig vet han vel bare selv, men det kommer jo frem at han helt klart er et par hakk for glad i både det ene og det andre. 
Uansett, forrige gang grisekjørte han med høy promille, krasja og løp fra stedet mens han etterlot en skadet kompis i bilen. Er ikke det et prakteksempel på alkoholmisbruk, så vet ikke jeg. 

Ble ikke kameratene enig om at han skulle stikke? De sjekket at begge var ok først. 

Endret av Justlooking
Trykkfeil
  • Liker 5
Skrevet
37 minutter siden, Justlooking skrev:

Ble ikke kameratene enig om at han skulle stikke? De sjekket at begge var ok først. 

Spiller ingen rolle, fyllekjøring og stikke av (fra en skadet person) er uansett ulovlig, om de var aldri så enige om at detvar en god idé.

• Liker 10
Skrevet
46 minutter siden, Expandable86 skrev:

Han fikk jo en ny sjanse... og så viser han nå at han pisser på den sjansen.

• Liker 19
Skrevet
2 timer siden, Kaisamaia skrev:

For en naivitet du utviser her, ingen kjører fort eller tar dop uten at livet er vanskelig? Jo, det finnes mange som gjør det for moro skyld, på grunn av spenningen og på grunn av rastløshet/kjedsomhet. Å legge skylde på dårlige avgjørelser fordi "man har det så tøft" er også ansvarsfraskrivelse. 

Det hjelper ikke lovbryteren å unnskylde og forsvare hans handlinger - det vil bare føre til gjentagelse. Dersom jeg hadde gjort noe lignende og reaksjonen hadde vært "det kan skje alle" og "stakkars lille deg som har det så vanskelig at du må råkjøre og ta dop" så hadde jeg muligens ikke forstått alvoret. 

• Liker 15
Skrevet
3 timer siden, Expandable86 skrev:

Hva er vitsen med å si det siste der? Bare usaklig. 

• Liker 7
Skrevet
På 15.8.2020 den 6.54, Factum Factaria skrev:

Min utheving: Nettopp. De to gangene han har blitt tatt er selvfølgelig ikke de eneste gangene han har kjørt i påvirket tilstand. Tror man det er man så naiv at man burde ha verge. 

Fatter ikke hvorfor han høster så mye sympati. Hører aldri om tilsvarende når «den vanlige mannen i gata» kjører i rus, da er det aldri annet enn fordømmelse. 

Signerer. De aller færreste blir tatt hver gang de fyllekjører eller kjører alt for fort. Det er ikke nok politi til å ta folk hver gang. Hvis politiet fant kokain hjemme hos han,  så er han jo en fast bruker. Han har ikke fått det en gang tilfeldig på en fest. 

• Liker 9
Skrevet
23 timer siden, Trykksjakta skrev:

Det hagler nå med sympati mot en rusmisbruker, alkoholmisbruker og en livsfarlig svinkjører. Interessant hvordan vi er skrudd sammen. Så lenge det er snakk om en kjent person, så er det trist og trasig, og rop om at han må få "hjelp".

Hadde dette derimot vært en tilfeldig nordmann, hadde han blitt hudflettet, korsfestet og gjort til spott og skam av et unisont land. Det hadde ikke vært mye sympati å spore da.....

Ja, vi skal være forsiktige med å dømme, og folk må få flere sjaner i livet, og vi vet ikke hva som ligger bak. Problemet er at dette først og fremst ser ut til å gjelde priviligerte personer i samfunnet.

Jeg forventer at Northug sørger for å skaffe seg den nødvendige behandling og hjelp, selvsagt ønsker jeg det, men jeg gjør faktisk det samme for ALLE som havner i samme situasjon. MEN, Northug må nå finne seg i å bli behandlet på samme måte som hvilken som helst annen person. Dvs. at rettsvesenet denne gangen ikke kan ta hensyn til at han er en kjent person, og det vil sende et håpløst signal hvis de igjen skal gi han tilsvarende mild soning som forrige gang.

Jeg tror vi kan fastslå en gang for alle at det bare er flaks at Northug ikke er blitt drapsmann. Spesielt første gangen var det snakk om tilfeldigheter at det ikke var folk der han dundret gjennom rundkjøringa. Nå har det skjedd to ganger - og det er når han har blitt TATT. Alle skjønner at det er langt flere enn disse to gangene at Northug har kjørt i beruset tilstand. Det er ekstremt alvorlig det som har skjedd, og myndighetene må reagere hardt på det.

En annen ting er at han er idrettsmann og kjekk. Det er forskjell på kjendis og kjendis liksom. Hadde han vært en middelaldrende FrP-politiker, ville alle ha kastet dritt og hater. 

Husker kommentarene i kjølvannet av Johaug-saken, der flere fremhevet hvor PEN hun er. Hva har dette med dopingsaken å gjøre? Dessverre blir unge og pene mennesker møtt helt annerledes enn oss vanlige dødelige. 

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...