AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #321 Del Skrevet 17. august 2020 Akkurat nå, Uatskillelig skrev: Et barn under 14 år er ikke samtykkekompetent og det regnes dermed automatisk som voldtekt. Så man skal gå og ha sex med menn og så anmelde dem?? Hva med å bare la være å ligge rundt!? Anonymkode: 49e21...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 17. august 2020 #322 Del Skrevet 17. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så man skal gå og ha sex med menn og så anmelde dem?? Hva med å bare la være å ligge rundt!? Anonymkode: 49e21...d8d Vedkomne fortalte at hun ble voldtatt av en 26 åring da hun var 13 år. Selvsagt kan det anmeldes om hun ønsker det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #323 Del Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Vedkomne fortalte at hun ble voldtatt av en 26 åring da hun var 13 år. Selvsagt kan det anmeldes om hun ønsker det. Herregud..., mener jo mennene hun hadde sex med etter det. Hun skrev at hun ville anmeldt mange av dem, men hun skrev ikke noe om at det ikke var frivillig. Anonymkode: 49e21...d8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keso Skrevet 17. august 2020 #324 Del Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Vedkomne fortalte at hun ble voldtatt av en 26 åring da hun var 13 år Voldtatt sa hun ikke, hun sa at hun ikke husker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #325 Del Skrevet 17. august 2020 Akkurat nå, keso skrev: Voldtatt sa hun ikke, hun sa at hun ikke husker. Dette er et godt poeng, @Uatskillelig kan ikke gå å bare rope voldtekt om absolutt alt, det får være grenser! Anonymkode: 49e21...d8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 17. august 2020 #326 Del Skrevet 17. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Herregud..., mener jo mennene hun hadde sex med etter det. Hun skrev at hun ville anmeldt mange av dem, men hun skrev ikke noe om at det ikke var frivillig. Anonymkode: 49e21...d8d Om hun var under 14 år, eller for den saks skyld under 16 år, og de hun hadde sex med var over 16 år så regnes det som voldtekt. Det er straffbart å ha sex med noen under den seksuelle lavalder, og det regnes alltid som voldtekt å ha sex med noen under 14 år uansett om det er frivillig eller ei - dette fordi barn under 14 år ikke regnes som samtykkekompetente. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 17. august 2020 Forfatter #327 Del Skrevet 17. august 2020 (endret) 3 minutter siden, keso skrev: Voldtatt sa hun ikke, hun sa at hun ikke husker. 13 år, skjenket full, våkner opp i senga til 26 åring og husker ingenting... Nå må du gi deg! Litt kan man vel tenke, og tillate seg å fordømme, selv om man er aldersliberal. Hvor går grensen for å være for ung mener du? 12, 6, 3 år? Endret 17. august 2020 av Trolltunge 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 17. august 2020 #328 Del Skrevet 17. august 2020 2 minutter siden, keso skrev: Voldtatt sa hun ikke, hun sa at hun ikke husker. Det er uansett voldtekt å ha sex med noen under 14 år. I tillegg var hun overstadig beruset, og det er heller ikke lov til å ha sex med noen som sover, er ute av stand til å motsette seg handlingen eller er svært ruspåvirket. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keso Skrevet 17. august 2020 #329 Del Skrevet 17. august 2020 1 minutt siden, Uatskillelig skrev: Det er uansett voldtekt å ha sex med noen under 14 år. I tillegg var hun overstadig beruset, og det er heller ikke lov til å ha sex med noen som sover, er ute av stand til å motsette seg handlingen eller er svært ruspåvirket. Jeg vet hva loven sier, men hvis f.eks jenta/gutten på 13 begynner å slikke/suge som første aktivitet (den andre sover) så vil jeg ikke si den aktuelle 13 åringen blir voldtatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #330 Del Skrevet 17. august 2020 Denne tråden viser bare at for de som synes det er greit å ha sex med et barn på 16 år, ikke vil eller klarer å se at det er galt. Den seksuelle lavalder er neppe ment å være et springbrett for eldre menn. Så det burde være en grense for hvor mange år eldre sexpartner får være. La nå de stakars barna få prøve seg i de voksnes verden med en partner som er i samme alder. Tror ingen ting på at det finnes så unge jenter som går etter så voksne menn. Jeg kan godt se for meg at de synes en ung gutt i 20 årene kan være spennende og at det får dem til å føle seg mer voksne. Men at unge jenter på 16 år har sine mørke sider og vil ha sex med gubber i 40 og 50 årene, heller ikke 30 årene, det tror jeg ikke på i det hele tatt. Det er ønsketenking og kvalmende rett og slett. Anonymkode: 74cc1...955 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 17. august 2020 Forfatter #331 Del Skrevet 17. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden viser bare at for de som synes det er greit å ha sex med et barn på 16 år, ikke vil eller klarer å se at det er galt. Den seksuelle lavalder er neppe ment å være et springbrett for eldre menn. Så det burde være en grense for hvor mange år eldre sexpartner får være. La nå de stakars barna få prøve seg i de voksnes verden med en partner som er i samme alder. Tror ingen ting på at det finnes så unge jenter som går etter så voksne menn. Jeg kan godt se for meg at de synes en ung gutt i 20 årene kan være spennende og at det får dem til å føle seg mer voksne. Men at unge jenter på 16 år har sine mørke sider og vil ha sex med gubber i 40 og 50 årene, heller ikke 30 årene, det tror jeg ikke på i det hele tatt. Det er ønsketenking og kvalmende rett og slett. Anonymkode: 74cc1...955 Jeg er enig, selv om jeg vet at enkelte unge jenter som allerede har opplevd ulike former for misbruk kan søke til voksne også på slike måter. Sex for å "bli sett" eller for å få en form for omsorg/kos. Eventuelt som hun som ble voldtatt som 13 åring forteller om, at man "velger det" i et slags forsøk på å minimalisere overgrepet, eller få en følelse av å ta kontroll tilbake. At trygge og tilfredse tenåringer velger å være med så mye eldre menn tror jeg er særdeles uvanlig. Svært svært svært uvanlig. Bortimot det skjer ikke. Ja det var en del svært skremmende innlegg her nå. Selv 13 år... 😬 At en 13 åring kanskje er den som har innledet seksuelle handlinger. Døddrukken. Ja for det er jo normalt? Det er skremmende, fordi man vet det skjer. Med langt mindre barn også. Håper de som synes det er ok søker hjelp. Noe er veldig galt da! Jeg synes fantasier om 16 åringer er ille nok, og farlige nok. Ok, lovlig, men å bevege seg i et farlig og sårbart grenseland. Med mindre man synes at overgrep er greit. Da hører man hjemme bak murene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keso Skrevet 17. august 2020 #332 Del Skrevet 17. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det burde være en grense for hvor mange år eldre sexpartner får være. La nå de stakars barna få prøve seg i de voksnes verden med en partner som er i samme alder. Så du tror det automatisk er bedre for jenta/gutten på 16-17 å ha seg med en på samme alder enn en person på f.eks 30? Hvorfor og når skal denne grensen eventuelt opphøre - når man passerer 18? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 18. august 2020 #333 Del Skrevet 18. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden viser bare at for de som synes det er greit å ha sex med et barn på 16 år, ikke vil eller klarer å se at det er galt. Den seksuelle lavalder er neppe ment å være et springbrett for eldre menn. Så det burde være en grense for hvor mange år eldre sexpartner får være. La nå de stakars barna få prøve seg i de voksnes verden med en partner som er i samme alder. Tror ingen ting på at det finnes så unge jenter som går etter så voksne menn. Jeg kan godt se for meg at de synes en ung gutt i 20 årene kan være spennende og at det får dem til å føle seg mer voksne. Men at unge jenter på 16 år har sine mørke sider og vil ha sex med gubber i 40 og 50 årene, heller ikke 30 årene, det tror jeg ikke på i det hele tatt. Det er ønsketenking og kvalmende rett og slett. Anonymkode: 74cc1...955 Helt enig. De siste sidene her gjør meg kvalm. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #334 Del Skrevet 18. august 2020 Kan vel konkludere etter 17 sider med at nei dessverre kan vi ikke få menn til å forstå hvor såre unge kvinner er.. De kan ikke forstå at det er ikke helt sunt å gå på ungdomsjenter for det eneste de forstår er jo at hun er "lovlig" og knullbar... Fy faen...hadde laveste alderen vært 12 år hadde menn sikkert ment det var greit å ha sex med en 12 - åring og... Blir kvalm. Anonymkode: 51201...848 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #335 Del Skrevet 18. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan vel konkludere etter 17 sider med at nei dessverre kan vi ikke få menn til å forstå hvor såre unge kvinner er.. De kan ikke forstå at det er ikke helt sunt å gå på ungdomsjenter for det eneste de forstår er jo at hun er "lovlig" og knullbar... Fy faen...hadde laveste alderen vært 12 år hadde menn sikkert ment det var greit å ha sex med en 12 - åring og... Blir kvalm. Anonymkode: 51201...848 Det var unødvendig generaliserende vel? Det er jo et mindretall av et bunnslam av mennesker som er så ille. Man kan jo håpe på at de avstumpede sjelene som har bidratt med de verste kommentarene her, faktisk ikke virkelig mener det. De er ufølsomme og liker å føre en provoserende tone i forum. Samtidig vet vi at det er en faktor i voldtektssaker, gjerninspersonen ser på seg selv som et godt menneske, og skjønner i mange tilfeller ikke at hen har gjort noe galt. Anonymkode: 2c737...0c4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 18. august 2020 #336 Del Skrevet 18. august 2020 9 timer siden, keso skrev: Så du tror det automatisk er bedre for jenta/gutten på 16-17 å ha seg med en på samme alder enn en person på f.eks 30? Hvorfor og når skal denne grensen eventuelt opphøre - når man passerer 18? Hva ser en 30-åring i en 16-18-åring annet enn en "stram og deilig" kropp? Mentalt sett er en ungdom på 16-18 år og en voksen på 30+ (eller eldre) nærmest på to ulike planeter (eller burde være det) hva mental utvikling og erfaringsbakgrunn angår. Uansett hvordan du vrir og vender på det, så vil dette gi den eldre parten en form for overtak i relasjonen til den yngre parten, og det blir feil å utnytte dette overtaket for sin egen tilfredsstillelses skyld. Og det er kanskje akkurat dette siste som er noe av kjernen i problemstillingen i HI - at dette er noe som menn (de som går etter mye yngre jenter) gjør for sin egen tilfredsstillelse, uten særlig tanke eller refleksjon over hvordan den nye yngre jenta opplever situasjonen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keso Skrevet 18. august 2020 #337 Del Skrevet 18. august 2020 2 timer siden, Roci skrev: Uansett hvordan du vrir og vender på det, så vil dette gi den eldre parten en form for overtak i relasjonen til den yngre parten, og det blir feil å utnytte dette overtaket for sin egen tilfredsstillelses skyld. Personlig skjønner jeg ikke folk som går etter partnere som er langt yngre enn seg seg, men jeg skjønner ikke at jeg,du eller andre skal bestemme at den 17-åringen som velger en 30 åring, da er dette ille uansett. (automatisk) Kjenner jeg unge godt, så vil de på pur f ... gå inn for å møte eldre folk bare for at vi foreldre/voksne prøver å nekte de det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #338 Del Skrevet 18. august 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ville du anmeldt dem??, var det ikke frivillig?? Anonymkode: 49e21...d8d Moroklump du. Nei, det er på ingen måten frivillig samleie når den ene parten er under den seksuelle lavalder og den andre parten godt voksen, i tillegg til at barnet overstadig beruset. Det siste punktet trenger jo ikke være innfridd for at handlingen er kategorisert som ulovlig, men det gjør situasjonen enda mer skjerpende. Dersom du ikke ser noe galt i innlegget jeg skrev forsøker du enten å trolle (kjempegøy!), eller så er du bare stokk dum. Anonymkode: 98021...9ba 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
keso Skrevet 18. august 2020 #339 Del Skrevet 18. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er på ingen måten frivillig samleie når den ene parten er under den seksuelle lavalder og den andre parten godt voksen Så det er alderen på den ene parten som bestemmer om det er frivillig eller ikke? Det er frivillig sex for 15 åringen hvis den andre parten er 15 også. 16 er greit også for frivillig? - 17?, 18?, 20?, 25? ... Hvor går grensen for at det ikke er frivillig for 15 åringen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #340 Del Skrevet 18. august 2020 3 minutter siden, keso skrev: Så det er alderen på den ene parten som bestemmer om det er frivillig eller ikke? Det er frivillig sex for 15 åringen hvis den andre parten er 15 også. 16 er greit også for frivillig? - 17?, 18?, 20?, 25? ... Hvor går grensen for at det ikke er frivillig for 15 åringen? Hæ? Jeg forstår ikke hvorfor du spør meg om dette her...? Dersom du trakk denne konklusjonen ut av innlegget mitt bekrefter det jo at du kun er ute etter å trolle og/eller er svært lite intelligent. Jeg snakket om mine egne erfaringer, ikke om en 15-åring som hadde frivillig samleie (under «normale» forhold) med en 16-, eller 17-åring. Det håper jeg du evner å forstå ikke var tilfellet da jeg var 13 og vedkommende som skjenket meg var 26. Igjen, dersom du ikke ser noe galt i innlegget jeg postet tidligere har vi ikke noe å diskutere. Anonymkode: 98021...9ba 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå