Gå til innhold

Blir folk fra Vestlandet fortere brune enn folk fra Østlandet? Er damer på Vestlandet som Funkygine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Entern skrev (På 27.10.2022 den 6.06):

Tatere har jeg inntrykk av at det var mer av på Østlandet. Kjenner mange med taterbakgrunn fra Innlandet. De er mørke ja men stort sett på en annen måte

Min oldefar på fars side var tater. Men det dukket ikke opp noe østeuropeisk i DNA.  Bare skandinavisk og litt finsk.  Hvor kom egentlig tatere fra??

Anonymkode: 8bce8...bcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 27.10.2022 den 10.23):

Jeg synes det er en merkbar forskjell mellom folk på vestkysten og innlandet hvor jeg er fra. Folk på Vestlandet er generelt litt mørkere og mange har også en fargekombinasjon man ikke ser så mye hvor jeg er fra, med grønn-brune øyne og mørkebrunt hår samt litt mer pigmentering i huden. Jeg kjenner to fra Vestlandet med disse fargene, og begge har funnet ut at de har gener fra Portugal langt tilbake 😊

Anonymkode: 19422...fda

Har man f.eks har en tipp tipp oldefar fra Portugal vil ikke dette vises i DNA.  Man arver 50% tilfeldige gener av hver foreldre ledd for ledd så slike gener forsvinner fort.  Hvis du har en mor med 20% portugisiske gener er det ikke sikkert du arver noen av de og det viskes ut med deg. 

Anonymkode: 8bce8...bcf

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra vestlandet og har olivenhud. Bestemor hadde en teori om at det sikkert har strandet masse spanske og portugisiske skip langs kysten, og de overlevende har formert seg med de i. fldte, og derfor er folk på vestlandet brunere enn de i innlandet, og blir liksom grønne i stedet for blå/lyserosa om vinteren 😂

 

Men Funkygine er halvt italiensk da…

Anonymkode: defca...7e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...