Gå til innhold

Bryr du deg om hva andre tenker om ditt hjem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, det bryr jeg meg ikke noe. Det er sjelden jeg tenker noe særlig over andres hjem, så regner med at folk bryr seg lite om mitt hjem også. Den eneste gangen jeg kan huske å ha tenkt noe om noens hjem var hos en venninne av min søster, hun hadde et utrolig upersonlig hjem så jeg antok at hun var ukespendler og spurte henne om hun synes pendlingen var slitsom. Det viste seg at hun, mann og to barn hadde bodd i hjemmet i flere år, da ble jeg veldig overrasket.

Anonymkode: 7da51...2b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 10.8.2020 den 22.09, AnonymBruker skrev:

Bryr meg meget, både for andre og meg selv. Liker å fremstå som ryddig, pertentlig og hygenisk. Et vakkert hjem. Men jeg liker også interiør fra før, og har en estetisk sans. 

Anonymkode: 0e8ec...672

Siden du har estetisk sans, kan du legge ut eksempler på interiør som er fint? 

Anonymkode: 85276...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri besøk, så hva andre ville syntes bryr meg null. 

Anonymkode: 8886c...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg tenker på er at det skal være rent og ryddig. Hva jeg har på vegger, møbler osv bryr jeg meg ikke om hva folk syns 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, infectedsopp skrev:

Eneste jeg tenker på er at det skal være rent og ryddig. Hva jeg har på vegger, møbler osv bryr jeg meg ikke om hva folk syns 

Enig 😊  Jeg synes f.eks det er litt pinlig å få besøk etter at jeg i et par måneder har tenkt "herregud nå jeg pusse vinduer" hver gang jeg har kommet inn på stua, og fremdeles ikke har fått gjort det... :rodme:  Interiørmessig har jeg ingen spesiell stil, så da er det vel det som er min stil da, ha,ha.  Jeg har ting jeg har kjøpt nytt/ brukt/ arvet eller fått opp gjennom årene, og som betyr noe for meg. Om andre ikke liker det gjør ikke noe for meg.  Hvis jeg f.eks er på besøk hos en venninne som liker helt andre farger enn meg og generelt har møbler/ ting jeg ikke kunne tenkt meg å ha, så har jeg det da like hyggelig sammen med henne likevel 😄 

Anonymkode: 4cdc7...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse


Har litt sånn stil, men bare med flere møbler. To slike lenestoler, to slike tresetere. Har stor stue. Syns det skal være hyggelig å være hjemme. Pluss at jeg liker å være stolt av hjemmet mitt. Elsker også at det ser plettfritt ut, litt som å komme inn i et hotell suite. 

6C3805A7-5D9D-4FFB-B977-44F4C8090CBB.png

Anonymkode: 34588...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:


Har litt sånn stil, men bare med flere møbler. To slike lenestoler, to slike tresetere. Har stor stue. Syns det skal være hyggelig å være hjemme. Pluss at jeg liker å være stolt av hjemmet mitt. Elsker også at det ser plettfritt ut, litt som å komme inn i et hotell suite. 

 

Anonymkode: 34588...e32

Spørsmålet var om du bryr deg hva andre tenker om ditt hjem, ikke hva slags stil du har i ditt hjem.

Anonymkode: 49e80...133

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt? Får alltid komplimenter når vi har nye folk over og det er veldig hyggelig :) Gir en følelse av at man gjør noe rett. Har ikke en spesiell stil, kjøper litt her og litt der, litt på loppis mm.... har masse planter da. 

Anonymkode: f3ea3...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er veldig interiørinteressert, uten at jeg nødvendigvis følger alle trender. 

Skal jeg ha besøk må det være ryddig og rent, men det foretrekker jeg jo at det er uansett. 

Anonymkode: 0b0f4...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er veldig interiørinteressert, uten at jeg nødvendigvis følger alle trender. 

Skal jeg ha besøk må det være ryddig og rent, men det foretrekker jeg jo at det er uansett. 

Anonymkode: 0b0f4...d54

Dette har ingenting å gjøre med hva som ble spurt om.

Spørsmålet er om du bryr deg hva folk tenker om ditt hjem, ikke om du er interessert i interiør. 

Anonymkode: 49e80...133

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet var om du bryr deg hva andre tenker om ditt hjem, ikke hva slags stil du har i ditt hjem.

Anonymkode: 49e80...133

Jo jeg bryr meg, mye derfor jeg liker å ha det plettfritt. Bruker en del penger på, og energi på hvordan hjemmet mitt ser ut. Så svaret er ja

Anonymkode: 34588...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.8.2020 den 19.26, AnonymBruker skrev:

Ja jeg bryr meg til en viss grad. Føler jeg som kvinne dømmes litt på dette. Samme med hvor rent vi har det, det er meg det skilles på, ikke mannen.

Anonymkode: 7493d...bd7

Enig, bortsett fra at jeg bryr meg i stor grad. 

Min erfaring er at de fleste kvinner sier at de ikke er så nøye på det, men i virkeligheten er standarden på støvsuging to ganger om dagen, rydde og vaske kjøleskap en gang i uka, vaske do hver dag osv. Derfor vil jeg ikke ha besøk. Jeg orker ikke å bli dømt eller snakket om. 

Huset er for stort til at jeg klarer å ivareta alt både utenpå og inni alene, mannen gjør ingenting og er en «hoarder» i tillegg, to tenåringer - vi har det alltid halvrotete og halvskittent ut i fra andres standard. 

Anonymkode: a20a2...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bryr meg til en viss grad hva andre tenker om hjemmet mitt. Jeg liker hyggelige kommentarer. Aldri opplevd noe nedlatende kommentarer, annet en at svigermor maser om hva som er prisen på alt mulig rart. 

 

Anonymkode: 52442...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å bry meg mindre. Jeg har et veldig bra utgangspunkt i boligen min, dvs. god beliggenhet og fasiliteter, gammel og ærverdig gård. Interiør har jeg aldri vært veldig opptatt av eller at ting skal matche så veldig.

Mange av møblene mine er arvet - de er av solid kvalitet, selv om ikke alt matcher hverandre. Jeg har en kunstner i familien som har malt mange av bildene mine og jeg har veldig mange bøker.

Før kunne jeg ta meg litt nær av det når kjæresten fleipet med at ting var så lite gjennomtenkt eller at jeg "åpenbart ikke bryr meg om interiør". Nå er jeg mer begynt å stå i det - jeg MÅ ikke være opptatt av interiør bare fordi jeg er kvinne. Dessuten synes jeg boligen min har mer særpreg enn mange av de jeg setter fot i. 

Faktisk er det veldig, veldig sjelden jeg er hos noen som både har et flott interiør og har et personlig preg. Nesten aldri. Det er ofte enten eller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2020 den 10.41, AnonymBruker skrev:

Skal vi liksom være imponert over dette ?

Anonymkode: 49e80...133

Så teit å komme med slike kommentarer, vedkommende er tydeligvis stolt, kan hun ikke få være det. 

Janteloven lever i beste velgående! 

Anonymkode: 52442...6f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så teit å komme med slike kommentarer, vedkommende er tydeligvis stolt, kan hun ikke få være det. 

Janteloven lever i beste velgående! 

Anonymkode: 52442...6f5

Ah janteloven en unnskyldning brukt av folk som ikke tåler å bli motsagt eller få kritikk.

Anonymkode: 49e80...133

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig. Interiør og designmessig så nei. Vi har f.eks tømmervegger i gangen. Mine foreldre hater tømmervegger, men dette brydde jeg meg nada om da vi pusset opp. Samboer og jeg er i 20 årene, men huset vårt, som vi har bestemt utseende på, ser ut som det er fra gamle dager. Tømmervegger, fancy stoler, blåe kjøkkenskap med malte blomster på, blondegardiner osv. Mange reagerer på det, men vi syns det er nydelig! Men selvsagt, det skal alltid være rent og ryddig hos oss. Syns det er flaut om andre skal se vi har det rotete. 

Anonymkode: 7c345...db3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...