Gå til innhold

Blir kasta ut - 18 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde aldri klart å kaste ut barnet mitt. Synes det er dårlig gjort av foreldrene dine å plutselig ombestemme seg om slikt. Det handler jo om et sted å bo. Også nå midt i en pandemi? Håper de ombestemmer seg for din del❤️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Humle Brumle skrev:

Jeg hadde aldri klart å kaste ut barnet mitt. Synes det er dårlig gjort av foreldrene dine å plutselig ombestemme seg om slikt. Det handler jo om et sted å bo. Også nå midt i en pandemi? Håper de ombestemmer seg for din del❤️

Takk❤️Skal prøve å få dem til å ombestemme seg

Anonymkode: 68b26...c06

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo normalt å flytte ut  når man er voksen (du er jo en voksen mann), og de ga deg sikkert noen advarsler. Dere har sikkert veldig forskjellig syn på hva man bruker fritiden på etc, så er nok best for alle at du flytter ut! Bor man hjemme i vksen alder burde man jobbe fulltid og betale leie + bidra hjemme (middag annenhver dag, husvask etc).

Flytter du ut, får du lært deg å ta litt mer ansvar og bli selvstendig + litt økonomisk også, det kommer godt med til studietiden. Da får du også en ny type frihet, og du trenger ikke ta hensyn til de eller tenke på å bli "dømt" for interessene dine (gaming).

Samboern min gamer mye, han elsker det. Han hadde også store problemer med å bo hjemme når han runda 18, men så ble vi sammen, så vi flytta inn ilag da (for 14 år siden nå), og det gikk supert. Nå bruker han tiden som han vil, ingen som maser/forventer noe av han, og han har et bedre forhold til foreldra sine. Han sa han fikk et helt nytt liv når han kunne "Leve sitt eget liv" uten å føle seg "Liten" slik han følte seg der.

 

Lykke til, dette klarer du! 😄

Anonymkode: 04dc3...a9e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får jeg studielån? Hvor skal man søke det for eksempel

Anonymkode: 68b26...c06

Du får ikke studielån hos Lånekassen uten å ha studieplass.

Anonymkode: 72586...a65

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er veldig spesielt å kaste ut barnet sitt, spesielt på så kort varsel. Dersom du ikke hadde denne kompisen å bo hos en stund, hvor forventet foreldrene dine at du skulle bodd, i telt eller på gaten? 
 

Dette ordner seg sikkert helt fint etterhvert. Det kan være greit med et friår, og nå har du god tid til å sette deg inn i søknadsprosessen til studier og få hjelp til det om du trenger det. Det er bare litt synd at foreldrene dine ikke ser verdien i at du ved å bo hjemme kunne tjent deg opp litt penger til studietiden.

Anonymkode: 72586...a65

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på FiNN etter bolig til leie omsorg område. Kontakt de som har leilighet/hybel i ditt område og spør om å få komme på visning. Få økt opp stilling på KIWI.

Anonymkode: 54216...3ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Søk på FiNN etter bolig til leie omsorg område. Kontakt de som har leilighet/hybel i ditt område og spør om å få komme på visning. Få økt opp stilling på KIWI.

Anonymkode: 54216...3ed

^I ditt område^ Ikke omsorg 

Anonymkode: 54216...3ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre kaster ikke ut sine barn, uansett alder. De er ansvarlig for deg når det kommer til mat og tak over hodet.

Dine foreldre skulle aldri hatt barn.

Men, nå må du starte å leve. Prøv å jobb mer på Kiwi, så du kan leie deg en liten hybel. Finn deg noe rimelig, gjerne kollektiv.

Lov meg at du aldri bruker mer tid på dine foreldre om de kaster deg ut, de er ikke verdt tiden din. Kutt de ut 100%, bytt tlfnr å kom deg unna.

Anonymkode: 37b68...428

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må uansett få deg fulltidsjobb, enten om du får fortsette å bo hjemme eller om du må flytte ut. Det er jo en ypperlig mulighet til å spare opp kapital før du begynner å studere. 

Så ville jeg snakket med foreldrene dine om det er noen mulighet for å få bo hjemme dette året. Du sier du skal finne fulltidsjobb.  Og hva ønsker de av deg? Ønsker de at du bidrar mer hjemme? 

Hvis de ikke ønsker deg hjemme uansett, så må du be om et par måneder til så du har mulighet til å betale husleie. De fleste krever depositum (ofte 3 månedsleier). Nå vet jeg ikke hvor du bor, men man kommer ikke spesielt langt med 14.000. Så må du rett og slett bare gå på Finn og finne et rom i et kollektiv. Jeg har selv bodd i kollektiv og det kan være veldig hyggelig! Men du kan ikke sitte på rommet og game hele tiden😊

Håper det ordner seg! Tror ikke du er den eneste med dette problemet. Hører stadig om oppgitte foreldre med gamingbarn. 

Anonymkode: b7f16...ca5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du vært på sesjon?  kontakt forsvaret, kanskje du kan komme inn i år.  Da slipper du evt å dra i forsvaret etter studiene. 

Anonymkode: f9769...4f6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tipper jeg det er snakk om litt tøff kjærlighet fra mamma og pappa. Et friår brukt til gaming er ikke akkurat noe å ha på CVen, og kanskje ikke akkurat det de så for seg når studieplanen røk. 
 

Det ser jo også ut som det har hatt ønsket effekt. Du innser at du kanskje har gamet litt mye og er nå åpen for å jobbe mer eller gjøre noe annet. Hadde dette skjedd om foreldrene dine ikke satte ned foten? 
 

Sjekk reststudieplasser også. Kanskje det er et spennende årsstudie du kan ta bare for å komme  i studiomodus? Slett ikke dumt det før et krevende siv.ing studie. I tillegg til å jobbe mer. Tror dette blir bra jeg :) 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreldre kaster ikke ut sine barn, uansett alder. De er ansvarlig for deg når det kommer til mat og tak over hodet.

Dine foreldre skulle aldri hatt barn.

Men, nå må du starte å leve. Prøv å jobb mer på Kiwi, så du kan leie deg en liten hybel. Finn deg noe rimelig, gjerne kollektiv.

Lov meg at du aldri bruker mer tid på dine foreldre om de kaster deg ut, de er ikke verdt tiden din. Kutt de ut 100%, bytt tlfnr å kom deg unna.

Anonymkode: 37b68...428

Hah, garantert at denne historien er ulik om du spør foreldrene...

Anonymkode: 7042a...f7f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hver slik tråd som dette tenker jeg at her har foreldrene dine et ansvar mtp din manglende kunnskap og evne til å ivareta deg selv også på samme måte som du har vist en manglende evne til å forstå at du er på god vei inn i voksenlivet - kanskje det å flytte ut er bra for det TS. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får jeg studielån? Hvor skal man søke det for eksempel

Anonymkode: 68b26...c06

Du får jo ikke studielån når du ikke har et studie du er kommet inn på. Studielån gis bare til studenter.

 

Anonymkode: 6bd46...155

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jo normalt å flytte ut  når man er voksen (du er jo en voksen mann), og de ga deg sikkert noen advarsler. Dere har sikkert veldig forskjellig syn på hva man bruker fritiden på etc, så er nok best for alle at du flytter ut! Bor man hjemme i vksen alder burde man jobbe fulltid og betale leie + bidra hjemme (middag annenhver dag, husvask etc).

Flytter du ut, får du lært deg å ta litt mer ansvar og bli selvstendig + litt økonomisk også, det kommer godt med til studietiden. Da får du også en ny type frihet, og du trenger ikke ta hensyn til de eller tenke på å bli "dømt" for interessene dine (gaming).

Samboern min gamer mye, han elsker det. Han hadde også store problemer med å bo hjemme når han runda 18, men så ble vi sammen, så vi flytta inn ilag da (for 14 år siden nå), og det gikk supert. Nå bruker han tiden som han vil, ingen som maser/forventer noe av han, og han har et bedre forhold til foreldra sine. Han sa han fikk et helt nytt liv når han kunne "Leve sitt eget liv" uten å føle seg "Liten" slik han følte seg der.

 

Lykke til, dette klarer du! 😄

Anonymkode: 04dc3...a9e

De ga meg ikke noe særlig advarsler, de ba meg bare om å slutte å game så mye. Det er jo akkurat det samme om jeg er ute og fester, eller om jeg ser film eller er på mobilen. Kom bare i en stor krangel med foreldrene mine, som endte med at de bestemte for å kaste meg ut

Og takk for støtten😊 

Anonymkode: 68b26...c06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er veldig spesielt å kaste ut barnet sitt, spesielt på så kort varsel. Dersom du ikke hadde denne kompisen å bo hos en stund, hvor forventet foreldrene dine at du skulle bodd, i telt eller på gaten? 
 

Dette ordner seg sikkert helt fint etterhvert. Det kan være greit med et friår, og nå har du god tid til å sette deg inn i søknadsprosessen til studier og få hjelp til det om du trenger det. Det er bare litt synd at foreldrene dine ikke ser verdien i at du ved å bo hjemme kunne tjent deg opp litt penger til studietiden.

Anonymkode: 72586...a65

Haha, jeg vet faktisk ikke. De ville bare ha meg ut av huset som snart som mulig. Og skal sørge for at jeg søker ordentlig denne gangen!

Anonymkode: 68b26...c06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søk på FiNN etter bolig til leie omsorg område. Kontakt de som har leilighet/hybel i ditt område og spør om å få komme på visning. Få økt opp stilling på KIWI.

Anonymkode: 54216...3ed

Takk for forslaget! Betyr mye. 

Anonymkode: 68b26...c06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor får jeg studielån? Hvor skal man søke det for eksempel

Anonymkode: 68b26...c06

Jeg blir litt skeptisk til innsatsviljen din når du ikke klarer å få inn en søknad til studiestedet og du heller ikke vet hvor du skal skaffe deg studielån.  Foreslår du dropper den gamingen din helt og leser deg opp på viktige ting når det gjelder utdannelse.  Tror du er den første ungdom jeg har hørt om så ikke kjenner til Lånekassen.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se over stillinger og bruk året til å reise en annen plass og prøve noe nytt. Verdifull erfaring, prøv motsatt side av landet eller noe slikt og gjør noe du ikke hadde tenkt var en mulighet.

Anonymkode: 046e7...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Foreldre kaster ikke ut sine barn, uansett alder. De er ansvarlig for deg når det kommer til mat og tak over hodet.

Dine foreldre skulle aldri hatt barn.

Men, nå må du starte å leve. Prøv å jobb mer på Kiwi, så du kan leie deg en liten hybel. Finn deg noe rimelig, gjerne kollektiv.

Lov meg at du aldri bruker mer tid på dine foreldre om de kaster deg ut, de er ikke verdt tiden din. Kutt de ut 100%, bytt tlfnr å kom deg unna.

Anonymkode: 37b68...428

Jeg skal prøve å få en heltidsstilling på KIWI! Vet ikke helt om jeg skal kutte ut foreldrene mine 100%, men var litt kjipt at de sa jeg kunne bo hos dem ett år også kaste meg ut etter 3 måneder

Anonymkode: 68b26...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...