Gå til innhold

Unnskyld kan du holde lenger avstand til meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke lære meg nå hvordan jeg skal stå i en rulletrapp! Jo jeg holdt meg til høyre!! Hvordan vet jeg at jeg ikke blir smittet når han skviser seg gjennom og treffer oss så nært og med sine svære sekker og utstyr???

Anonymkode: e3f71...db1

Du må roe deg ned. Ikke bra for verken blodtrykk eller babyer om det blir høyere nå.

 

Anonymkode: 73793...cd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har Vært hjemme i 2 måneder og går ut kun til mine legeavtaler, som keg skrev lenger opp, skjønner du ikke det ?!!Så si det til deg selv. 

vi to er uenige og tenker helt ulike. Jeg mener det er ikke greit å gå forbi alle med masse utstyr og komme borti folk på en rulletrapp, vedkommende kunne ta heisen  når han allerede hadde masse utstyr i hånda og du mener det er helt greit. Så flott for deg da. La oss sette en strek over det. Gidder ikke bruke min tid på deg mer!!

Anonymkode: e3f71...db1

Blås i vedkommende. H*n er i flere tråder med «smittepest»-kommentarene sine, og har ingen ting fornuftig å bidra med.

Anonymkode: 7c8ac...620

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Blås i vedkommende. H*n er i flere tråder med «smittepest»-kommentarene sine, og har ingen ting fornuftig å bidra med.

Anonymkode: 7c8ac...620

Jeg har vært medlem her i 2 år og er sjelden pålogget. Tenkte å bare si min mening og kommentere så henger han seg oppi helt noe annet. At det er mulig!!! 
Tusen takk! Jeg skal slutte å svare han!

Anonymkode: e3f71...db1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har Vært hjemme i 2 måneder og går ut kun til mine legeavtaler, som keg skrev lenger opp, skjønner du ikke det ?!!Så si det til deg selv. 

vi to er uenige og tenker helt ulike. Jeg mener det er ikke greit å gå forbi alle med masse utstyr og komme borti folk på en rulletrapp, vedkommende kunne ta heisen  når han allerede hadde masse utstyr i hånda og du mener det er helt greit. Så flott for deg da. La oss sette en strek over det. Gidder ikke bruke min tid på deg mer!!

Anonymkode: e3f71...db1

Hva om han er redd for å ta heis? Hva om han tenkte at eldre og folk med barnevogn bør bli prioritert i heisen?

Anonymkode: 73793...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Blås i vedkommende. H*n er i flere tråder med «smittepest»-kommentarene sine, og har ingen ting fornuftig å bidra med.

Anonymkode: 7c8ac...620

Rapporter vedkommende heller. Jeg har aldri sett maken til spam på en dag. Må være noen som kjeder seg noe ualminnelig. 

Anonymkode: 40bdb...df9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om han er redd for å ta heis? Hva om han tenkte at eldre og folk med barnevogn bør bli prioritert i heisen?

Anonymkode: 73793...cd1

Hva om han sto i ro i rulletrappa og holdt en fordømt meters avstand til medmennesker? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et oppriktig spørsmål, om hvordan dere tenker 1 meters regelen skal praktiseres der det er trangt, feks inne i butikker. Jeg prøver å ta hensyn, men kan nok være litt utålmodig og hvis en feks står og plukker varer, snakker med noen el slik at jeg må sneie meg forbi for å komme fordi, så gjør jeg det, jeg står ikke og venter til en har plukket ferdig poteter feks. Jeg kan også stoppe en liten stund rett bak personen hvis jeg også skal ha poteter. Det er kun tale om noen sekunders nærhet, og jeg prøver å vende ansiktet fra personen og holder også pusten (det siste er vel mest av hensyn til meg selv). Det er vel ikke meningen at vi må unngå sånne veldig korte nærheter? 

Anonymkode: 37c0c...8d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Viktualia skrev:

Hva om han sto i ro i rulletrappa og holdt en fordømt meters avstand til medmennesker? 

Det var ikke deg jeg spurte. Kanskje han hadde det travelt? 

Anonymkode: 73793...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De skulle vel rekke noe, da? Stå til høyre, gå til venstre. 

Anonymkode: 40bdb...df9

Umulig å holde 1 meters avstand i rulletrappa. Og umulig å komme unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thyra skrev:

Jeg bare fulgte tempoet til de foran meg og holdt god avstand. Så travelt har vel ikke folk det. 

Jo folk kan ha det så travelt, det vet du ingen ting om.

Anonymkode: c72f1...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker at mange nå har blitt litt laidback med avstanden. Særlig på kjøpesentre. Vet dette ikke er populært, men jeg har tenkt å handle for 4 uker imorgen og holde meg langt unna folk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har et oppriktig spørsmål, om hvordan dere tenker 1 meters regelen skal praktiseres der det er trangt, feks inne i butikker. Jeg prøver å ta hensyn, men kan nok være litt utålmodig og hvis en feks står og plukker varer, snakker med noen el slik at jeg må sneie meg forbi for å komme fordi, så gjør jeg det, jeg står ikke og venter til en har plukket ferdig poteter feks. Jeg kan også stoppe en liten stund rett bak personen hvis jeg også skal ha poteter. Det er kun tale om noen sekunders nærhet, og jeg prøver å vende ansiktet fra personen og holder også pusten (det siste er vel mest av hensyn til meg selv). Det er vel ikke meningen at vi må unngå sånne veldig korte nærheter? 

Anonymkode: 37c0c...8d1

Jeg går rundt. Det funker, men forventer ikke at folk skal gjøre det selv. Det jeg forventer er at folk venter på tur når man plukker melk e.l fra kjøleskap i stede for å stryke seg helt inntil fordi de skal ha noe i samme skapet.. 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke deg jeg spurte. Kanskje han hadde det travelt? 

Anonymkode: 73793...cd1

Kanskje han burde vite at vi har en aldri så liten pandemi på gang, og at det medfører noe mer venting og omveier?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Viktualia skrev:

Kanskje han burde vite at vi har en aldri så liten pandemi på gang, og at det medfører noe mer venting og omveier?

Kanskje dere burde vite at det ikke regnes som nærkontakt å gå forbi noen i rulletrappen?

Anonymkode: 73793...cd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje dere burde vite at det ikke regnes som nærkontakt å gå forbi noen i rulletrappen?

Anonymkode: 73793...cd1

Det regnes ikke som nærkontakt, men det rådes til å holde en meters avstand. «Det bør minst være en meter mellom dere. (Avstanden fra ansikt til ansikt er aller viktigst. Hvis man står rygg til rygg, eller etter hverandre som i kø, er det mindre risiko for smitte. Der man sitter ved siden av hverandre bør det være en meter fra skulder til skulder.)»

Dette burde vel være kjent info nå. Hvorfor ikke roe ned et hakk og ta seg de ekstra sekundene det tar å stå i rulletrappa hvis alternativet er å smyge seg forbi en drøss med folk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Viktualia skrev:

Det regnes ikke som nærkontakt, men det rådes til å holde en meters avstand. «Det bør minst være en meter mellom dere. (Avstanden fra ansikt til ansikt er aller viktigst. Hvis man står rygg til rygg, eller etter hverandre som i kø, er det mindre risiko for smitte. Der man sitter ved siden av hverandre bør det være en meter fra skulder til skulder.)»

Dette burde vel være kjent info nå. Hvorfor ikke roe ned et hakk og ta seg de ekstra sekundene det tar å stå i rulletrappa hvis alternativet er å smyge seg forbi en drøss med folk?

Så det tar like lang tid å gå forbi noen som det tar å stå i kø eller sitte ved siden av noen f.eks på kafè?

Anonymkode: 73793...cd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Viktualia skrev:

Det regnes ikke som nærkontakt, men det rådes til å holde en meters avstand. «Det bør minst være en meter mellom dere. (Avstanden fra ansikt til ansikt er aller viktigst. Hvis man står rygg til rygg, eller etter hverandre som i kø, er det mindre risiko for smitte. Der man sitter ved siden av hverandre bør det være en meter fra skulder til skulder.)»

Dette burde vel være kjent info nå. Hvorfor ikke roe ned et hakk og ta seg de ekstra sekundene det tar å stå i rulletrappa hvis alternativet er å smyge seg forbi en drøss med folk?

Det nytter dessverre ikke å svare. Er bare så synd at noen gidder å diskutere om noe slikt når alle regler er så tydelige og klare.. er også veldig trist at en ikke viser forståelse eller har tålmodighet til sine medmennesker (eldre, gravide osv) 

Anonymkode: e3f71...db1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det nytter dessverre ikke å svare. Er bare så synd at noen gidder å diskutere om noe slikt når alle regler er så tydelige og klare.. er også veldig trist at en ikke viser forståelse eller har tålmodighet til sine medmennesker (eldre, gravide osv) 

Anonymkode: e3f71...db1

Reglene er klare og tydelige ja. Det er helt Ok å passere noen.

Anonymkode: 73793...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bodde i 4 etg uten heis som høygravid. 70 trappetrinn.  Jeg hadde liksom ikke noe valg. 😁

Anonymkode: 9773c...81a

Du hadde ikke tilfeldigvis en knekt fot og vannhode også?
åååååååååhhhhh så FLINK du vAr. 
 

Anonymkode: 2ab04...065

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Thyra skrev:

Skjønner ikke hvorfor det er så stas med nærkontakt med tilfeldig forbipasserende når det ikke er nødvendig? Opplevde her om dagen at folk gikk forbi meg i rulletrappen. Hva er vitsen??? 

Da gikk du sikkert for tregt i rulletrappen. 

Anonymkode: ee00e...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...