Gå til innhold

Unnskyld kan du holde lenger avstand til meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Thyra skrev:

Skjønner ikke hvorfor det er så stas med nærkontakt med tilfeldig forbipasserende når det ikke er nødvendig? Opplevde her om dagen at folk gikk forbi meg i rulletrappen. Hva er vitsen??? 

Kanskje du gikk for tregt?

Anonymkode: 73793...cd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det verste er når en vil gå forbi deg med masse utstyre og kommer uansett borti deg på en rulletrapp isteden for å ta vanlig trapp. Jeg er gravid og vil ikke at noen skal gå forbi meg med såååå nær avstand. Kan heller ille ta vanlig trapp selv da jeg blir andpusten. 

Anonymkode: e3f71...db1

Du kan ikke gå i trapper fordi du blir andpusten? 😂

Anonymkode: 73793...cd1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke gå i trapper fordi du blir andpusten? 😂

Anonymkode: 73793...cd1

Ja hva er det som er så morsomt med det? Har du vært gravid med tvillinger og samtidig hatt stoffskifte problemer? Vet du da hvordan det er å bli andpusten og hyperventilere som gravid tvillinger??

Anonymkode: e3f71...db1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjeftet på en dame i køen i går. En godt voksen dame, ca i 50-årene vil jeg tro. Hun HOSTET UT I LUFTA uten å i det minste holde hånda foran - sånn skikkelig hostet liksom og tørket seg om munnen etterpå. Hvilken voksen person er det som gjør det uansett, men så under denne pandemien?? Er det fuckings mulig. 

Anonymkode: e84be...11f

Og hva hjalp det å kjefte? 

Anonymkode: d6a82...7cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke gå i trapper fordi du blir andpusten? 😂

Anonymkode: 73793...cd1

Jeg bodde i 4 etg uten heis som høygravid. 70 trappetrinn.  Jeg hadde liksom ikke noe valg. 😁

Anonymkode: 9773c...81a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bodde i 4 etg uten heis som høygravid. 70 trappetrinn.  Jeg hadde liksom ikke noe valg. 😁

Anonymkode: 9773c...81a

Ja men det er noe annet når man har valg og når helsa ikke tillater! Skjønner ikke at dere henger dere oppi dette og ikke hoved temaet! 

Anonymkode: e3f71...db1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja hva er det som er så morsomt med det? Har du vært gravid med tvillinger og samtidig hatt stoffskifte problemer? Vet du da hvordan det er å bli andpusten og hyperventilere som gravid tvillinger??

Anonymkode: e3f71...db1

Da får du gå roligere da.

Anonymkode: 73793...cd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bodde i 4 etg uten heis som høygravid. 70 trappetrinn.  Jeg hadde liksom ikke noe valg. 😁

Anonymkode: 9773c...81a

Du er utrolig flink 😍🙌🏻 Det er så mange late mennesker dessverre 

Anonymkode: 4ddd0...c4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg opplever stadig "Grublende Anna" eller "Funderende Per" stående i en trang passasje mellom to reoler der de tenker gjennom hva de skal ha. Jeg stopper med min handlevogn slik at de kan gruble ferdig siden de står midt foran makaronien eller melken jeg skal ha. De blir fort ferdig gitt når de ser at de skaper kø. 

Ikke alltid. Jeg traff på et par eksemplarer av den typen i går. De tok seg god tid uten mine til å ville flytte seg.

Anonymkode: 646df...484

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da får du gå roligere da.

Anonymkode: 73793...cd1

Hold deg til tema! Ikke heng deg oppi hvordan jeg går. Du vet ikke hvordan helsa mi er og aner ingenting om det.
 Hvorfor skal en med masse utstyre skvise seg gjennom og må forbi en gravid dame i disse tider på en rulletrapp? 
 

og uavhengig av meg, hvorfor skal dette være greit?? Alle vet nå at de må ta avstand!!! Ikke rart at smitteantallet. 

Anonymkode: e3f71...db1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke gå i trapper fordi du blir andpusten? 😂

Anonymkode: 73793...cd1

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja hva er det som er så morsomt med det? Har du vært gravid med tvillinger og samtidig hatt stoffskifte problemer? Vet du da hvordan det er å bli andpusten og hyperventilere som gravid tvillinger??

Anonymkode: e3f71...db1

^ dette. Gikk ikke med tvillinger, men det er forskjell på graviditeter, form og tilleggsproblematikken til alle. Første var jeg helt frisk med de første 7 mnd. bortsett fra en sinnsyk kvalme og oppkastperiode første 3 mnd. og var rasende når jobben begynte å sykliggjøre meg til at jeg ikke kunne gjøre noe fordi de ikke gadd å tilrettelegge slik at jeg slapp løsemidler og maling selv om det var flust av alternativer. Andre gangen derimot slapp jeg veldig billig unna første 3 mnd. før jeg ble rimelig syk midt i 4de mnd. med masse stygge blodprøver, en kropp som ikke tålte noen ting og gjerne ville ta heis eller rulletrapp for å si det mildt og på den enkle måten. Noenlunde flatt terreng gikk jeg dog gjerne i greit, men rolig tempo, men med energibar og vann/juice/svak saft på tur over alt... Måtte faktisk avslutte omskolering på voksenopplæring 2.5 mnd. før mini kom til også for å slippe at sykehuset la meg inn... Så, alle har forskjellige graviditeter og fordi ab....db1ikke har ønske om å bli andpusten er det hverken noe å le av eller dermed sagt at hun sykeliggjør graviditeten sin. Hadde eksplodert om jeg gikk gravid nå med så mye folk som gir faen i avstand og respekt til andre... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er utrolig flink 😍🙌🏻 Det er så mange late mennesker dessverre 

Anonymkode: 4ddd0...c4e

Det har ingenting med å være flink å gjøre. Herregud! Alle gravide er ikke like og de som ikke kan noe spesifikt så er det ikke alltid det er pga de er late. 
 

Graviditet er ikke sykdom. Men en høygravid en med tvillinger og stoffskifteproblemer kan ikke sammenlignes med en gravid med kun en i magen og uten andre helserelaterte problemer.
 

at det er mulig at dere henger dere oppi dette og glemmer at det ikke er greit at en med masse utstyr skviser seg gjennom alle på rulletrappa og glemmer avstand og alt annet i disse korona tider

Anonymkode: e3f71...db1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hold deg til tema! Ikke heng deg oppi hvordan jeg går. Du vet ikke hvordan helsa mi er og aner ingenting om det.
 Hvorfor skal en med masse utstyre skvise seg gjennom og må forbi en gravid dame i disse tider på en rulletrapp? 
 

og uavhengig av meg, hvorfor skal dette være greit?? Alle vet nå at de må ta avstand!!! Ikke rart at smitteantallet. 

Anonymkode: e3f71...db1

Skvise seg forbi? Du må nesten stille deg slik at det er plass til å gå forbi deg. Eller er du så svær at ikke det går? Og man må nesten få lov til å ha med seg utstyret sitt. Du blir ikke smittet av at noen går forbi deg, så slutt å vær så hysterisk.

Anonymkode: 73793...cd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nuka skrev:

 

^ dette. Gikk ikke med tvillinger, men det er forskjell på graviditeter, form og tilleggsproblematikken til alle. Første var jeg helt frisk med de første 7 mnd. bortsett fra en sinnsyk kvalme og oppkastperiode første 3 mnd. og var rasende når jobben begynte å sykliggjøre meg til at jeg ikke kunne gjøre noe fordi de ikke gadd å tilrettelegge slik at jeg slapp løsemidler og maling selv om det var flust av alternativer. Andre gangen derimot slapp jeg veldig billig unna første 3 mnd. før jeg ble rimelig syk midt i 4de mnd. med masse stygge blodprøver, en kropp som ikke tålte noen ting og gjerne ville ta heis eller rulletrapp for å si det mildt og på den enkle måten. Noenlunde flatt terreng gikk jeg dog gjerne i greit, men rolig tempo, men med energibar og vann/juice/svak saft på tur over alt... Måtte faktisk avslutte omskolering på voksenopplæring 2.5 mnd. før mini kom til også for å slippe at sykehuset la meg inn... Så, alle har forskjellige graviditeter og fordi ab....db1ikke har ønske om å bli andpusten er det hverken noe å le av eller dermed sagt at hun sykeliggjør graviditeten sin. Hadde eksplodert om jeg gikk gravid nå med så mye folk som gir faen i avstand og respekt til andre... 

Takk endelig noen som virkelig forstår og holder seg til hoved tema!!

Anonymkode: e3f71...db1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare folk fulgt det og ikke minst respektert det om man sa ifra på en slik måte skulle jeg vært sjeleglad. Nei, jeg kan ikke holde meg hjemme fordi vi må ha mat og handle for å overleve. "DU" kan holde den avstanden som er fastsatt og ha mer respekt for dine medmennesker. 🌺

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skvise seg forbi? Du må nesten stille deg slik at det er plass til å gå forbi deg. Eller er du så svær at ikke det går? Og man må nesten få lov til å ha med seg utstyret sitt. Du blir ikke smittet av at noen går forbi deg, så slutt å vær så hysterisk.

Anonymkode: 73793...cd1

Du kan ikke lære meg nå hvordan jeg skal stå i en rulletrapp! Jo jeg holdt meg til høyre!! Hvordan vet jeg at jeg ikke blir smittet når han skviser seg gjennom og treffer oss så nært og med sine svære sekker og utstyr???

Anonymkode: e3f71...db1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Dulte» borti hverandre

– Det er ikke slik at man blir smittet ved å gå forbi hverandre i gangen, eller ved å «dulte» borti hverandre. Viruset kan smitte ved direkte kontakt, ved at vi hoster eller nyser på hverandre eller håndhilser på en som er syk. Derfor er god håndhygiene viktig, og derfor er regelen om én meters avstand innført, sier Hilton. 

Anonymkode: 646df...484

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva hjalp det å kjefte? 

Anonymkode: d6a82...7cc

Det hjalp veldig bra faktisk, hun unnskyldte seg og forhåpentligvis tenker hun seg om neste gang. Hadde det å holde kjeft vært bedre? Så klart sier man ifra om sånne ting, man skal ikke finne seg i det. Slik gjør man bare ikke, jeg forventer mer av voksne folk. Det der lærer man som barn. Og siden vi er midt i en pandemi blir jeg forbanna

Anonymkode: e84be...11f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...