Gå til innhold

Maxboller greit når man inviterer på søndagsmiddag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville ikke ha servert det, og hadde hatt bedre alternativer i hus, eventuelt råd til å bestille mat, om noe skar seg, men jeg hadde ikke reagert på at dette var en nødløsning andre valgte om opprinnelig planlagt mat skar seg. Da hadde jeg spist med et smil, og ikke tenkt mer på det. Ting skjer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Jeg liker Maxboller. Men Maxboller og spaghetti er virkelig bare trist.

Hadde "hovedretten" blitt ødelagt og jeg måtte dratt frem plan B så hadde jeg hatt bedre alternativer i fryser eller på speeddial på telefonen. 

Men la oss si at det eneste alternativet jeg hadde var Maxboller så ville jeg nok spritet opp sausen med gulerøtter og løk.

Eller jeg hadde servet dette slik jeg serverer Maxboller på skive, under ost, bakt i ovn. 

Smaken på kjøttbollene i Spaghetti ala Kapri er ikke i nærheten av kjøttbollene i Maxboller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2020 den 15.26, Ullvott skrev:

Har du ikke Google på PC-en din, du? 

Hva vet du om vedkommende har PC? 

Anonymkode: 9e98b...f57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/9/2020 at 3:26 PM, Ullvott said:

Har du ikke Google på PC-en din, du? 

For et frekt og unødvendig innlegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vet du om vedkommende har PC? 

Anonymkode: 9e98b...f57

Noe må da vedkommende ha brukt for å komme seg på KG?

Og man kan søke på internett med mobilen også..

Anonymkode: c19d9...b5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om steken hadde blitt brent og Maxboller var det eneste jeg hadde i hus (måtte vært ungdommen som hadde kjøpt det), så hadde jeg IKKE servert det! Jeg hadde ikke spist det selv en gang! Da hadde jeg heller sagt at det ble forandring i planene, og bestilt et bord på en restaurant i stedet. Evt bestilt mat hjem, om det var noen som leverte passende og god mat på en søndag og på kort varsel.

Anonymkode: 87e5c...afd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe må da vedkommende ha brukt for å komme seg på KG?

Og man kan søke på internett med mobilen også..

Anonymkode: c19d9...b5e

Mac, mobil, iPad...

Mange som ikke bruker PC. 

Anonymkode: 9e98b...f57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er frekkt og utrolig uhøflig. Et overgrep mot dine gjester, man inviterer ikke på dårlig mat.

Skal jeg inviteres på mat skal jeg vite hva som venter meg, kaster ikke bor tiden min på dårlig mat.

Går forøvrig kun på middag til de jeg vet kan lage grei mat, eller enda bedre.

Livet er for kort til dårlig mat.

Anonymkode: f9ab0...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke hva maxboller er, men etter å ha sett bilde av boksen så må jeg konkludere med at nei, slik serverer man ikke gjester! Selv ikke med en god unnskyldning (ala «maten ble svidd til det uspiselige» eller «hele middagen gikk i gulvet») hadde det vært innafor. NOE mer spiselig må man da ha i hus, ellers går det an å ringe og bestille pizza/sushi/hvasomhelst.

Anonymkode: 8ecdc...e27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Ja, versjonen med paprikasaus var nok bedre. 

 

Dette var festmat da jeg vokste opp, men nå klarte moren min sikkert å pimpe den litt opp. 

Anonymkode: 7428a...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken plan var det for opprinnelig middag da? Tenker maxboller er helt ok som nødløsning når man har invitert til middag dersom noe har gått skeis underveis. F.eks blitt brent, rakk ikke butikken pga. god grunn ol. Jeg hadde hvert fall forstått som gjest at det ikke var meningen og at de egentlig hadde ønsket å servere noe bedre. 

Anonymkode: 8dc69...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt overrasket, men ikke vist det. Maxboller er ikke noe vi spiser noen gang, men samtidig er det sannsynligvis bedre enn en hel rekke ting jeg har blitt servert hos andre så det ville på ingen måte vært det verste jeg har spist. 

Anonymkode: 02bb6...4aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (På 9.8.2020 den 21.07):

Hva mener du med at planen skulle vært noe annet? Dette var ihvetfall barnevennlig mat 🙂

men jeg et redd de kjøttbollene er som spagetti ala capri, og da beklager jeg, for skal ikke si at mat smaker dritt. Men de gjør. Fatter ikke at noen frivillig kjøper det 

Jeg hadde spist uten å si noe så klart. Men hadde nok tenkt at de kunne gjort en større innsats

Ja, jeg måtte google maxboller. Det er omtrent det samme som kjøttbollene i spagetti ala capri, og det fikk jeg servert som nattmat en gang i ungdomstiden. Husker enda hvor fæle de kjøttbollene var, selv om jeg var rimelig beruset på det tidspunktet. 
 

Jeg hadde blitt skuffet om jeg hadde blitt servert dette på middagsbesøk, men hadde nok presset i meg en eller to kjøttboller sammen med mye spagetti. Og ikke sagt noe om hva jeg mente til vertene. 

Anonymkode: be0f8...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om Maxboller jeg! Hva er det egentlig? MUK? 

Anonymkode: a6ccf...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

FrankDrebin skrev (På 15.8.2020 den 16.35):

Ser ikke problemet med å servere spagetti og kjøttboller, samma hvilken dag det er. 

Siden jeg skrev dette har jeg i mellomtiden smakt disse beryktede Maxbollene. Å herresatan for noe høgg. Jeg ville nok heller servert spagettien med Toro tomatsaus og kjøttboller fra et annet sted (Trondhjems kjøttboller på boks har tydeligvis forduftet), evt pølsebiter. Men hadde jeg fått det servert hadde jeg spist, vært glad for invitasjonen uansett og holdt kjeft. 

Endret av FrankDrebin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...