Gå til innhold

Maxboller greit når man inviterer på søndagsmiddag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg aldri smakt Maxboller. Men jeg kjenner og liker produsentens andre ting. Og har hatt de som en veldig uformell matpause på hytta i en dugnadssituasjon.  Og spiser de alene hjemme.

Men servere det til gjester som søndagsmiddag ville jeg ikke ha gjort.

 

PS.   Hadde jeg fått det servert hadde jeg spist uten tanker over det, takket for maten og vært glad for å ha blitt bedt.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke for fin til å spise litt MUK hvis jeg får det servert. Bare bra at hele dyret brukes.

Hadde nok blitt litt overrasket, men hadde spist det uten å rynke på nesa. Forstår det slik at det var en slags nødløsning? Ellers er det kanskje noe litt annet man forventer når man inviteres på søndagsmiddag. Men for all del, hyggelig å bli invitert og spise sammen uansett. Null stress.

Anonymkode: da918...95b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri smakt maxboller, visste ikke at det var noe som het det en gang. Jeg hadde nok blitt litt overrasket om jeg fikk hermetiske kjøttboller til søndagsmiddag, men jeg hadde selvfølgelig spist uten å tenke noe mer over det, selv om jeg aldri ville servert noe sånt selv. Hvis tomatsausen smaker som spaghetti ala capri-sausen går det an å helle den av og lage en hjemmelaget saus, eventuelt bruke dolmio eller liknende om man ikke har mulighet til å lage selv. Bare det vil gjøre mye. Håper bare de kjøttbollene smaker bedre enn de i spaghetti ala capri, ellers måtte jeg krydret maten i hjel for å få de ned, for spaghetti ala capri er ca det verste jeg vet.

Endret av jukkapalme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, jukkapalme skrev:

Har aldri smakt maxboller, visste ikke at det var noe som het det en gang. Jeg hadde nok blitt litt overrasket om jeg fikk hermetiske kjøttboller til søndagsmiddag, men jeg hadde selvfølgelig spist uten å tenke noe mer over det, selv om jeg aldri ville servert noe sånt selv. Hvis tomatsausen smaker som spaghetti ala capri-sausen går det an å helle den av og lage en hjemmelaget saus, eventuelt bruke dolmio eller liknende om man ikke har mulighet til å lage selv. Bare det vil gjøre mye. Håper bare de kjøttbollene smaker bedre enn de i spaghetti ala capri, ellers måtte jeg krydret maten i hjel for å få de ned, for spaghetti ala capri er ca det verste jeg vet.

Det smaker vel noe slikt ja, er nesten som spaghetti ala capri bare uten spaghettien og med mer kjøttboller. Det er "helt ok", og sikkert noe som barn lett spiser, men ikke noe smaksbombe. Jeg har ikke spist de så ofte, for jeg er mer glad i joikakaker hvis jeg først skal ha noe hermetikk.

 

Det er ikke verdt å bruke tiden på å lage egen saus. Hermetikken er vel for at ting først og fremst skal være enkelt, og da får man heller tåle at sausen er som den er. Det å sile av sausen og skylle av, lager nok mer arbeid enn å bare bruke annet kjøtt om man likevel går i gang med egen saus.

Anonymkode: 4207e...e3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det smaker vel noe slikt ja, er nesten som spaghetti ala capri bare uten spaghettien og med mer kjøttboller. Det er "helt ok", og sikkert noe som barn lett spiser, men ikke noe smaksbombe. Jeg har ikke spist de så ofte, for jeg er mer glad i joikakaker hvis jeg først skal ha noe hermetikk.

 

Det er ikke verdt å bruke tiden på å lage egen saus. Hermetikken er vel for at ting først og fremst skal være enkelt, og da får man heller tåle at sausen er som den er. Det å sile av sausen og skylle av, lager nok mer arbeid enn å bare bruke annet kjøtt om man likevel går i gang med egen saus.

Anonymkode: 4207e...e3d

Jeg tenkte som en nødløsning om kjøttet man egentlig skulle brukt er ødelagt/svidd og man skal servere til gjester og ikke rekker å kjøpe noe nytt. Selv om det ikke blir noen gourmetrett uansett blir det vel litt bedre. Forsto det på ts som om dette var en nødløsning? Til seg selv alene er jeg enig i at det ikke er noe vits, det hadde ikke jeg giddet heller. Kan sikkert bruke dolmio eller noe også, det meste er vel bedre enn den sausen som følger med tror jeg? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil tro at situasjonen er som følger:

Han inviterer sine foreldre og antar/forventer at hun skal lage middag. Hun har laget andre planer den søndagen og er pisse sur for at dette er avtalt uten at hun var informert. Han får beskjed om å lage maten selv, og dermed ender det opp med Maxiboller. Moren hans er sur fordi svigerdatter ikke er like godt koneemne som hun selv var da hun stiftet familie.

ELLER

De hadde glemt å ta steika opp av frysen og gjorde så godt de kunne av det de hadde i skapet. De bor nemlig langt fra søndagsåpne butikker.

 

ELLER

Mat er mat, selskapet er viktigst.

Jeg hadde nå tenkt at det var koselig å bli invitert til middag hos sønn, svigerdatter og barnebarn. Mett ble jeg og jeg fikk kvalitetstid med de jeg er så glad i. ❤️

Må man lage problemer utav alt egentlig?

Anonymkode: f9865...ab2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen pølser i Max-boller☝️😎

Anonymkode: 36bd2...201

Uuups, selvfølgelig er det ikke det 😆 Gikk litt fort i svingene her, så jeg tenkte vel på Spaghetti a la Capri da jeg skrev det.

 

17 timer siden, Nevian skrev:

Hva er så skummelt med MUK...?

Det er jo avfallet fra kjøttproduksjonen som man i stedet for å kaste, kverner sammen til en masse som skal minne om kjøtt. Men det er såpass langt unna å være kjøtt, at det ikke er lov til å oppgi det i prosentandelen kjøtt på ingredienslisten på produktet (så på Maxbollene står det at  det er "41 % kjøttboller (mekanisk utbenet kyllingkjøtt, vann, stivelse, fett (storfe), salt, druesukker, hvetefiber, krydder)", ikke 41 % kyllingkjøtt el.l. Jeg er infen feinschmecker på mat, men akkurat MUK synes jeg er veldig lite appetittlig.

Anonymkode: 2dccd...506

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Uuups, selvfølgelig er det ikke det 😆 Gikk litt fort i svingene her, så jeg tenkte vel på Spaghetti a la Capri da jeg skrev det.

 

Det er jo avfallet fra kjøttproduksjonen som man i stedet for å kaste, kverner sammen til en masse som skal minne om kjøtt. Men det er såpass langt unna å være kjøtt, at det ikke er lov til å oppgi det i prosentandelen kjøtt på ingredienslisten på produktet (så på Maxbollene står det at  det er "41 % kjøttboller (mekanisk utbenet kyllingkjøtt, vann, stivelse, fett (storfe), salt, druesukker, hvetefiber, krydder)", ikke 41 % kyllingkjøtt el.l. Jeg er infen feinschmecker på mat, men akkurat MUK synes jeg er veldig lite appetittlig.

Anonymkode: 2dccd...506

Det kan ikke stå at det er 41% kyllingkjøtt når man skal oppgi hvor stor andel som er saus og hvor stor andel som er boller. 41% av innholdet er boller. Da må det stå boller.

Det virker som om du misforstår litt hva du leser. Det handler ikke om at det ikke er lov å kalle det kjøtt, det står jo nettopp kjøtt i parantesen hvor ingrediensene listes opp.

Hadde det vært avfall så ville det ikke vært lov å selge det som mat...

Anonymkode: da918...95b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ikke stå at det er 41% kyllingkjøtt når man skal oppgi hvor stor andel som er saus og hvor stor andel som er boller. 41% av innholdet er boller. Da må det stå boller.

Det virker som om du misforstår litt hva du leser. Det handler ikke om at det ikke er lov å kalle det kjøtt, det står jo nettopp kjøtt i parantesen hvor ingrediensene listes opp.

Hadde det vært avfall så ville det ikke vært lov å selge det som mat...

Anonymkode: da918...95b

Mulig at eksempelet mitt ble litt feil, men hvis du googler litt så finner du nok fort ut at jo da, det er faktisk ikke lov å inkludere andelen MUK i total mengde kjøtt i produktet.

Anonymkode: 2dccd...506

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxboller er jo nostalgisk, og steik med poteter, grønnsaker og saus er ikke noe for meg (selv om jeg jo spiser det hos andre når det serveres).

Til godt voksne mennesker ville jeg nok ikke servert det som søndagsmiddag dersom besøket var avtalt. Men som flere har påpekt hørtes det ut som dette ikke var den originale planen.

Spaghetti a la capri har jeg et tydelig minne av fra Bogstad camping i Oslo for 16 år siden. Jeg synes sausen i Maxboller var mye bedre, men nå kan det jo være hukommelsen som spiller meg et puss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxboller er ikke det samme lengre, i min ungdom var de i paprukasaus.

Anonymkode: 3221e...83f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger de maxboller lengre? Trodde de var utgått for flere år siden. Jeg synes maxboller med spaghetti er litt trist, men det slår sikkert an hos barna. Hadde ikke sagt noe om jeg hadde fått det servert heller, hadde bare ikke servert det selv. 

Anonymkode: 64391...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Maxboller er ikke det samme lengre, i min ungdom var de i paprukasaus.

Anonymkode: 3221e...83f

Det er fortsatt paprika i sausen. Ser på Facebook at da det var paprikasaus var boksene røde, det kan ikke jeg huske.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk kaster seg rundt og finner nødløsning når planen går i vasken, det mener jeg er positivt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså herregud, ts skriver jo selv at det opprinnelig var planlagt noe annet! Da er det jo tydelig at det var noe som skar seg, og alternativet var da kanskje å avlyse besøket på minutters varsel.. Da er det selvsagt helt ok å heller servere max-boller, enn at gjestene får en sms når de allerede er i bilen på vei til besøket om at middagen er avlyst.. 

Hjelpe meg hva folk henger seg opp i og snerper på.. 

Anonymkode: d7b24...823

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser ikke problemed med å servere spagetti og kjøttboller, samma hvilken dag det er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg det smaker grusomt. Men hvis du forklarte at det ble en nødløsning, fordi det andre gikk skeis. Så hadde jeg spist spaghetti og hatt forståelse for det.

Anonymkode: aaabb...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nødløsning er jo nødløsning. Alternativet hadde kanskje vært å komme til tomt bord, og da hiver man seg istedenfor rundt og tar det man har i skap og skuffer og gjør det beste ut av situasjonen. Noe annet hadde kanskje vært om maxboller og spagetti hadde vært hovedplanen for søndagsmiddagen i utgangspunktet - det ville ha vært litt merkelig når man forventet gjester.

Det å uttrykke misnøye med hva man får servert, ser i hvert fall jeg på som udannet og kommer jeg til et sted hvor jeg får servert noe annet enn forventet, spiser jeg selvsagt og takker for maten uten å lage noe større oppstyr av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merkelig å invitere på middag og servere ferdigmat.. 

Anonymkode: 73a18...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...