juicyfruity Skrevet 18. november 2020 #241 Del Skrevet 18. november 2020 Masse lykke til i morgen 🍀🍀🍀🍀🍀🍀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 18. november 2020 Forfatter #242 Del Skrevet 18. november 2020 (endret) 3 timer siden, Rebecks skrev: Masse lykke til i morgen. Håper virkelig det går veien🤗 Har selv funnet ut at jeg muligens har for kort lutealfase. 10 dager var det denne gangen. Rekker og se en svak positiv test 9dpo men så er den svakere neste dag, så mensen. Så føler med deg. Har funnet ut at det hjelper litt med letrozol.Da kommer eggløsningen tidligere. Har hatt mange ultralyder pga behandling (både ivf og annet)så da ser jeg hvordan eggposen og slimhinnen utvikler seg. Har vært igjennom behandling i over 7 år. Men ingen har nevnt kort lutealfase.og har ikke tenkt på det selv heller. Så takk for at du deler. 🥰 Så hyggelig å høre! Ingenting er bedre enn om du finner en løsning på problemet og endelig kan bli gravid. ❤️ Letrozol for å fremme tidligere eggløsning høres veldig lurt ut. Du har også muligheten til å teste progresteronstøtte som crinone og B6 (pyrogresin) for å se om det kan forlenge lutealfasen ved en senere anledning. Dersom jeg ikke er gravid kan jeg iallfall melde om effekten av den, ift. om mensen kommer senere enn lørdag på ordinær IKM, haha! Masse masse lykke til fremover. Endret 18. november 2020 av babycodex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 19. november 2020 Forfatter #243 Del Skrevet 19. november 2020 (endret) dpo 9 - 25 dagers syklus Jeg er indeed gravid igjen 😭 ❤️ Dette er med clearblue tidligtest som gjør utslag på 10ml HCG. Med så fin strek er det som nevnt ikke utenkelig at jeg hadde eggløsning 24 timer etter positiv test, fremfor 48. Herunder at jeg egentlig er på dpo10. Jeg kjente jo EL-smerter dagen etter positiv EL-test i den ene eggstokken. Men jeg valgte å helgardere meg ved tanke på testingen, siden jeg foretrekker clearblue tidligtest som koster endel. Vi tror det muligens har vært en befruktning de siste 3 syklusene da, det er ganske vilt. Oppsummering: 1) September. Lignende smerter i livmor mv. Mensen 8 dager forsinket. Syklusen var på 33 dager. Aldri skjedd før. En veldig svak positiv test jeg var usikker på, definitivt negativ dagen etter. Testet ikke hyppig nok til å vite sikkert om det var en tidlig SA eller ikke. Men jeg var litt noob på dette tidspunktet i forhold til testing og at jeg ikke brukte eggløsningstest eller tidlig g-test. 2) Oktober. Fant ut at jeg var gravid på dpo 9 også når jeg var nøyaktig 3+2 uker. IKM på dpo 11. SA 4+2 uker 3) November. Gravid i dag 3+2 uker på dpo 9. IKM dpo 11. Jeg våknet midt på natten fordi jeg måtte på do og klarte ikke vente, hvis noen lurte på hvorfor jeg poster dette midt på natten. Da var det mange timer siden jeg hadde vært på toalettet. Mannen min sover og vet ikke dette før i morgentidlig. Jeg gleder meg til å fortelle han det. Jeg merker at jeg ikke har så høye forventninger til at det kommer til å gå bra, men la oss se. Jeg skal dra på apoteket å hente abyl-E, samt fortsette med B6 og crinone iallfall. Kanskje holde meg unna varme bad også for sikkerhetsskyld haha! Symptomer: - Smerter i livmorområdet siden dpo 4-5. Har vært et ganske trygt tegn for meg om at noe er på gang, som aldri har lignende smerter utenom mensen, en god stund senere. - Litt ekstra fyldige/hovene bryster kom i går kveld, men ikke slik at jeg var sikker på at jeg var gravid som sist med brennende og såre nipler, som bare var et så åpenbart graviditetstegn. - Veldig trøtt. Sovner i 10 tiden og er helt ødelagt etter jobb de siste dagene. Tenkte at det muligens kunne skyldtes en graviditet men også andre ting. Herregud så rørt og glad jeg egentlig er nå ❤️🤰 Endret 19. november 2020 av babycodex 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Body Lotion Skrevet 19. november 2020 #244 Del Skrevet 19. november 2020 Åååååhhh!! 😍❤️ Gratulerer så masse med positiv test 💪🏻 For en fin nyhet å våkne til 😁 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 19. november 2020 #245 Del Skrevet 19. november 2020 Såååå hyggelig 😍😍😍 Åh nå ble jeg såå ivrig og glad for deg ❤️❤️ Vet liksom ikke helt hva jeg skal si, men stoooor klem i alle fall 🤗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juss-jenta Skrevet 19. november 2020 #246 Del Skrevet 19. november 2020 Gratulerer så masse! Jeg hadde det på følelsen ❤️ Jeg er så glad på dine vegne! Denne skal bli der inne de neste 8 månedene! ❤️❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 19. november 2020 #247 Del Skrevet 19. november 2020 åååå gratulerer såå mye!! ❤️ Dette er så gøy!! Gleder meg så mye til å følge med videre! ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rebecks Skrevet 19. november 2020 #248 Del Skrevet 19. november 2020 Så gøy 😍😍 Gratulerer .Og den streken så jo veldig bra ut. Augustbaby 💕 Høres veldig lurt ut med alle støtte midlene du tar. Skal prøve det samme selv 🤗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 19. november 2020 Forfatter #249 Del Skrevet 19. november 2020 (endret) 42 minutter siden, Rebecks skrev: Så gøy 😍😍 Gratulerer .Og den streken så jo veldig bra ut. Augustbaby 💕 Høres veldig lurt ut med alle støtte midlene du tar. Skal prøve det samme selv 🤗 Siden jeg har fått til befruktning flere ganger tror jeg ikke at lutealfasen har vært et problem for meg. Dersom jeg egentlig hadde eggløsning dagen før, 24 timer etter positiv test, er den jo faktisk på 12 dager også. Gynekologen min sa bare at det «kan» være en årsak til at kvinner ikke blir gravide dersom de har lutealfase under 12 dager og egget skulle feste seg sent. Det vil jo variere fra graviditet til graviditet. Jeg leste tilsvarende på flere sider feks frøyaklinikken. Jeg har imidlertid lest at andre mener det bare burde være en bekymring ved lutealfase under 10 dager og det kan for all del stemme. Litt uenigheter i teorien her vil jeg tro. Anbefaler derfor alltid å snakke med egen lege eller gynekolog om hva de mener altså 🤗 Jeg skulle ta Abyl-E og progresteronstøtte først og fremst for å unngå spontanabort når jeg først ble gravid. Men vi valgte å starte med progresteronstøtten tidligere bare i tilfelle en eventuell kort lutealfasen kunne ødelegge. Jeg kommer nok ikke til å starte tidligere på den av samme bekymring, ved en eventuell neste gang. Men en progresteronboost tidlig har nok ikke vært så dumt i mitt tilfelle som nok produserer for lite av det hormonet. Det stemmer også veldig godt med vår mistanke om at jeg har endometriose, fordi da har man gjerne for lite progresteron og for mye østrogen. Hvis jeg husker riktig sa gynekologen min at med 3 dager uten et stort nok inntak av progresteron kan fosteret dø og det er for noen kvinner årsaken til spontanabort som ikke skyldtes naturlige årsaker som kromosomfeil. Men det er jo uansett godt at gynekolog er engasjert og setter inn gode tiltak tidlig slik at man kan oppnå størst mulig suksess raskest mulig. 💛🤰 Endret 19. november 2020 av babycodex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niny Skrevet 19. november 2020 #250 Del Skrevet 19. november 2020 Ååååh gratulerer så masse! Dette var gøy å bla seg inn på denne morningen! 💖💖💖 Håper den sitter for deg nå endelig! Og såååå gøy at du ble gravid igjen så fort etter aborten, når du først ble nødt til å gå igjennom en spontanabort 💖💖 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wera1 Skrevet 19. november 2020 #251 Del Skrevet 19. november 2020 Så fantastiske nyheter! Gratulerer sååå mye ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sovia Skrevet 19. november 2020 #252 Del Skrevet 19. november 2020 Nå fikk jeg frysninger på hele kroppen - hurra! Såå kjekt å se! Håper den blir der og at det blir en augustbaby på deg 💖 krysser alt jeg har! 🤞🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 19. november 2020 #253 Del Skrevet 19. november 2020 Gratulerer!!! 😍👏🏻💓🥰 Jeg er så glad på dine vegne! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juicyfruity Skrevet 19. november 2020 #254 Del Skrevet 19. november 2020 Altså fikk du sove etterpå?? SÅ FANTASTISKE nyheter på en torsdags morgen! 😄 gratulerer masse!! ❤️ Tenker du å ta en digital etterhvert? Augustbaby 😍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 19. november 2020 #255 Del Skrevet 19. november 2020 Åååå, gratulerer så mye!😀😀👏🏻👏🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 19. november 2020 Forfatter #256 Del Skrevet 19. november 2020 (endret) 32 minutter siden, juicyfruity skrev: Altså fikk du sove etterpå?? SÅ FANTASTISKE nyheter på en torsdags morgen! 😄 gratulerer masse!! ❤️ Tenker du å ta en digital etterhvert? Augustbaby 😍 Tusen takk til deg og alle andre som legger igjen så fine kommentarer. Det er så rørende ❤️ Vel, til slutt sovnet jeg igjen ja. Men sto likevel opp kl. 7 🙈 Jeg har noen RFSU strimler som slår ut på 25ml HCG jeg tenkte å bruke opp de nærmeste dagene fra IKM på lørdag. Ellers tenker jeg en digital ukesindikator fremover. Burde jeg da ta den på torsdager, siden det er torsdag i dag? Vet ikke hvor lenge jeg kommer til å gjøre det men iallfall de første 3-4 ukene tenker jeg. Augustbaby er absolutt innenfor mtp. at jeg da har eksamen i 2 valgfag i nov/des og vi får barnehageplass ganske raskt etter barnet er fylt 1 år. Litt tight ble det jo likevel når jeg bestemte meg for å ta disse fagene og ikke ble gravid slik at jeg føder på starten eller midten av sommerferien. Termin ca 06.08.21 🥰🤰 Universitetsstart er ikke før i slutten av august men da er heldigvis ingenting obligatorisk, og jeg kan lese hjemmefra. Jeg får også med meg hele tilleggslånet og stipendene for de som har barn det semesteret. Endret 19. november 2020 av babycodex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 19. november 2020 #257 Del Skrevet 19. november 2020 Gratulerer så mye❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 19. november 2020 #258 Del Skrevet 19. november 2020 For en fantastisk nyhet! Gratulerer!!! Jeg har veldig god erfaring med å bli gravid på første EL etter SA, så jeg er såå glad for at du også fikk oppleve det nå. Nå skal jeg krysse alt jeg har for at denne spiren klamrer seg fast! Mitt faste regime med testing er å ta en digital m/uke nøyaktig èn uke etter at jeg ser strek på en test. Altså neste torsdag, men du kan nok være litt før ettersom du testet på natten. Så onsdag da. Og så en ny digital test onsdagen etter der igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 19. november 2020 Forfatter #259 Del Skrevet 19. november 2020 (endret) 7 minutter siden, Amatariel skrev: For en fantastisk nyhet! Gratulerer!!! Jeg har veldig god erfaring med å bli gravid på første EL etter SA, så jeg er såå glad for at du også fikk oppleve det nå. Nå skal jeg krysse alt jeg har for at denne spiren klamrer seg fast! Mitt faste regime med testing er å ta en digital m/uke nøyaktig èn uke etter at jeg ser strek på en test. Altså neste torsdag, men du kan nok være litt før ettersom du testet på natten. Så onsdag da. Og så en ny digital test onsdagen etter der igjen. Tusen takk snille deg ❤️ Det skal jeg. Jeg skal også til gynekologen fredag 27. November på kontroll og HCG test, dersom jeg enda er gravid da. Må følge litt opp medisinene og ta en fot i bakken da ☺️ Apoteket hadde ikke abyl-E men ga meg acetylsalisyre 75mg per dag. Skulle tro at det har samme effekt siden det er blodfortynnende? Jeg fikk 100 tabletter, så virker som jeg skal gå på den en stund. Endret 19. november 2020 av babycodex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 19. november 2020 #260 Del Skrevet 19. november 2020 (endret) Gratulerer med graviditeten! Så glad på deres vegne! 😍 Endret 19. november 2020 av bittelillebolla 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå